Australien , Livet i Townsville

Jag har varit så arg på mitt jobb. Jag har knappt fått några timmar sen jag kom tillbaka efter jul. Fick mest hör tt jg var överflödig men dom skulle sätta tillbaka mig på schema, ja en vecka var det så. Nu har jag haft två veckor utan jobb igen och igår frågade jag varför. Fick till svar att min manager glömt bort mig, PÅ RIKTIGT hon sa att hon glömt bort mig.

Det kändes ju sådär lagom härligt att höra. Men tvingade till mig nya pass, det är ju trots allt bara 3 månader kvar innan jag åker hem. Jag kan nog överleva henne ett tag till.

Igår hängde vi på gymmet i två och en halv timme. Tränade ben, mage och kondition. Sen spelade vi lite basket i deras idrottshall innan vi åkte hem. Idag är det söndag och jag vet inte vad vi ska hitta på alls! Kanske ska passa på att sola lite.

Livet rullar på. Det är trist, men det går. Försöker hålla mig sysselsatt, fönstershoppar, går Castle Hill och solar. Är inne på 5e säsongen av Greys anatomy också, på typ 4 dagar haha.

Det är svettigt som fan ska ni veta! Men härligt, lite härligt i alla fall. Jag och Nate går till gymmet nästan varje kväll, känns skönt. Känner mest att jag vill vara med honom varje sekund det går. Det kommer bli ett tufft halvår! Men jag är ändå glad över att jag kommer vara i Sverige.

Livet i Townsville , Australien

Idag är det en sån där - livet suger och jag vill hem - dag. Jag saknar ALLT som har med Sverige och hemma att göra. Maten, sängen, täcket, mitt rum, sitta i soffan med mamma och pappa och äta ostbågar och chips, stockholm, shoppingen, bli arg på Jonthe, dricka vin med fina vänner, köra riktiga bilar, ha på sig en jacka och jeans, inte behöva svettas 24 timmar om dygnet.

Ja ni hör ju. Glömde vattnet, gott dricksvatten som är kallt! Det är så äckligt med vatten här ska ni veta. Ljummet och smakar klor.

Hoppas att livet blir lite roligare imorgon. Pusssheej

Australien , Livet i Townsville

Kul att jag fick jobba på Australia day! Det var bara 3 1/2 timme men ändå, hela grejen är liksom att man fester på dagtid. Jag fick dubbelt betalt så nästan värt det! Efter jobbet tog jag en snabb dusch, beställde taxi och fixade mig på 10 minuter! Rätt impad av mig själv faktiskt.

Åkte hem till Mitch där resten av gänget va. Tittade på cricket(?) hängde i poolen och lyssnade på Hottest 100, dom hetaste 100 låtarna senaste året. Sen bestämdes det att vi skulle till stan, men först ett stopp på donken!

Vi var hemma i sängen innan midnatt, så skönt! Både jag och Nate skulle jobba dagen efter.

I lördags skulle jag ha jobbat, men det blev inte så. Tog tag i att fixa mitt jävla RSA - responsible serving of alcohol. Betalde det för flera månader sen, men sen fungerade det inte så har bara skitit i det. Men nu har min manager blivit irriterad på mig så det var dags att fixa. Började göra det i alla fall, sen åkte jag och Nate på bio. Vi såg Split, sjuk film. Inte alls som jag trodde att den skulle vara. Handlar om en man med 23 persoligheter, han kidnappar 3 tjejer och är psyko.

Vi åt middag på Grill'd och sen tog vi en promenad längst Kissing Point vid stranden, mitt favoritställe här! Träffade Dan and Jess som äntligen är hemma igen!

Vi avslutade dagen på New Market, en bar som alltid visar sport. Cricket och tennis var på, sådär lagom underhållande!

Igår, Söndag, var det storstädning här hemma. Nate klippte grästet, vi städade ur badrum, tvättade golv, tvättade, bäddade rent och allt sånt där man måste göra ibland. Var på stranden en sväng och hälsade på hos Mitch, brendon och Caitlin. Jag lagade min favvo middag och sen åkte vi till gymmet. Riktigt effektiv dag!

Nu är det måndag, jag har precis fixat klart mitt RSA. Inte så komplicerat som jag trodde. Bara jag som varit dum och stavat mitt efternamn fel, skrev tydligen Pajamaki i mitt visum och inte Pajamaeki som jag borde ha gjort. Dumt av mig! Men nu är det klart och både jag och min manager är glada haha!

Livet i Townsville , Australien

Okej vi vet ju redan att jag är allergisk mot allt grönt som finns i Sverige. Jag tyckte det räckte, men herregud. Insekter ska jag undvika här! Ett av alla 300 myggbett jag fick svullnade upp rejält. Behövde gå till Apoteket och få allergitabletter, två dagar tog det att försvinna och nu kliar det bara lite.

I söndags åkte vi hem till Brendon, Caitlyn och Mitch. Tittade på cricket, åt Grill'd och pratade om deras Europa resa. Bestämde att vi ska hänga där på Australia Day också, som är 26e januari.

Annars då, jag har gått Castle hill igen. Fy fan. Det är sååå varmt här nu. 35 grader men hörde på nyheterna att det ska kännas som upp till 50 grader! Önskar så att jag hade en pool. Eller att stranden var lite finare här. Och att det inte var farliga maneter eller krokodiler som kan döda en. Åh glömde hajarna. Sjukt egentligen att allt som finns utanför huset vill döda en.

Till och med solen. Brände axlarna när jag gick upp för the hill igår. Men hänger ute i solen idag också, halva kroppen i skuggan!

Såhär svettigt är det ungefär, bara man går utanför dörren!

Emelie klagar på min svenska. Förlåt för det! Hör ju själv att jag börjar låta som Felle när jag pratar svenska. Nu är det inte så långt kvar till jag kommer hem hörni!

Australien , Resor

Sen kom vi hem och började träna på gym. Kan ju säga att jag verkligen behöver det efter några månaders stilla sittandes i soffan haha! En och en halv vecka var vi hemma innan det var dags för nya äventyr.

I torsdags efter jobb så åkte vi upp mot Port Douglas, ungefär 5 timmar norrut. Vi stannade i Cairns en snabbis och tog en promenad längs havet och esplanaden.
Vid 22 landade vi på hotellet i Port Douglas. Hittade ett ställe att äta från och sen somnade vi. Vaknade upp i fredags, åt frukost på ett café och sen var planen Daintree rainforest. Vi hittade Daintree river där vi är 98% säkra på att vi såg en krokodil!!!!! Åkte genom lite regnskog och sen vände vi hemåt. Stannade på en strand längs vägen, konstigt nog var vi ensamma. Vi försökte få tag i kokosnötter, men det är fan svårt ska ni veta! Nate klättrade, kastade stenar men dom ville inte ner.

Vi gick och hängde på 4 mile beach på kvällen, tittade på från en lookout, blev uppätna av myggor. Gick till ett tapas ställe för middag. Och såklart spöregnade det på kvällen, men det får man väl räkna med i regnskogen!

Vi lämnade hotellet vid 10 imorse och åkte mot Cairns. Stannade för lunch på det svenska caféet Fika. MEN DOM HADE STÄNGT. Fan vad besviken jag blev. Stod och tittade in i butiken såå länge. På marabou choklad, fazer, Olw dippar, knäckebröd. Ja svenskt helt enkelt. Tydligen var det stängt varje lördag i januari. Sjukt besviken tog vi en promenad i dagsljus och sen åkte vi vidare. Kom till ett ställe där vägen var avstängd, så vi fick ta en 30 minuters omväg.

Tur var väl det för där fanns ett vattenfall längs vägen!

Tydligen en spansk snubbe som alltid velat ha ett slott i regnskogen, så 1929 byggde han ett där! Rätt coolt var det. Sen stannade vi och tittade på en ö också. Hela ön är en nationalpark och man måste ha tillstånd för att åka dit. Max 30 personer får vara på ön samtidigt.

Nu är vi hemma igen och på måndag börjar Nate jobba igen. Och jag får några timmar i veckan som vanligt! Tråkigt med vanlig vardag igen, men det ska vi göra bra i alla fall.

Australien , Resor

Efter två katter hos Tom åkte vi vidare, då var det dags för camping med familjen Coy. När vi kom fram hade dom redan satt upp tält och fixat åt oss. Nate satte upp utrustning och rep så vi kunde absaila, klättra ner för berg med rep. Googla om ni inte fattar :p

Vi hängde mest runt, eldade och klättrade. Paddlade kajak och åt godis! Dag två spöregnade det men det fick gå ändå! Vi hoppade till och med in i dammen/sjön eller vad det nu var och badade. Kallt som fan men rätt roligt!

Allt var geggigt och blött! Vi tog en tur till doktorn här på morgonen för min fot också. Men det visste ni redan om!

Sen blev det nyårsafton och vi paddlade kajak ner får the river där Nate bor. Så mysigt! Tog ungefär en timme. Sen åkte vi till stan och tittade på fyverkerierna.

Vi var också i stan en dag, vi hälsade på hemma hos massa folk, hängde hemma med hans familj. Vi åkte till en nationalpark och tittade på vattenfall, gick promenader och åt massa mat! Åkte och tittade på stränder och lookouts. Två veckor väl spenderade!

Australien , Resor

Herregud vad längesen jag skrev. Jag har fått skäll så det är väl dags. Spenderade jul och nyår i Tasmania, New Norfolk hette det till och med. En liten skithåla där Nathan växte upp haha. Det var annorlunda från hur jag växte upp kan man ju säga, men roligt att ha fått se!

Vi hann med rätt mycket faktiskt. Åkte upp Mt Wellington och tittade på hela Tasmania. Så himla fint! Men vilken chock det var att komma dit, så jävla kallt. Dom första dagarna hade jag både tjocktröja jeans och jacka. Sov med tjocka kläder och alla skrattade åt mig. Svårt det här med stora kontraster!

Vande mig rätt snabbt och dagarna blev lite varmare. Så en bildbomb kanske är bättre!

Jag klev på en geting på julafton. Fy fan ska ni veta. Min fot var som en ballong och röd. Efter 5 dagar blev den blå! Kunde inte gå så det blev ett besök till doktorn. Han var rätt imponerad över hur det såg ut men ingen infektion, fick en smärtstillande salva bara. Det enda han kunde konstatera var att jag har dåliga gener för att bli stucken av getingar!

Vi gick ut en kväll i Hobart med kompisar till Nate!

Sen firade vi jul den 25 med hans familj, moster, kusiner och mormor och morfar. Vi åt lunch och fick lite paket. Sen åkte Nathan och jag till Tom's stuga (hans kompis). Trevåningshus rätt på stranden, jättefint och glasvägg mot havet. Där va hela hans släkt och vi haha! Jag satt mest och tyckte synd om mig som hade ont i foten haha!

Vi åkte båt och skulle fiska, såg hundra delfiner hopp runt!!! Svinkul och stora vågor var det. Trist väder bara men det gjorde inte så mycket.

Livet i Townsville , Australien

Jag har varit så himla förkyld senaste veckan men trodde att jag blivit frisk. Ja men visst. Fick migrän igår och sen vaknade jag mitt i natten av att jag frös så mycket så jag låg och skakade, ville kräkas för jag hade så ont i huvudet och kunde inte röra mig. Såklart gick det inte att väcka Nate så fick ta mig upp och hämta vatten och piller själv haha.

Ska jobba i eftermiddag men vet inte hur det ska gå. Det känns helt okej när jag ligger i soffan men så fort jag rör mig håller huvudet på att sprängas. Och om jag tar en tablett blir jag sååå trött haha. Har ont i halsen har jag också. Men jobbar bara 3 1/2 timme så det får jag överleva.

Annars då, jag och Nate var lediga hela helgen. Men vi gjorde inte så mycket. Det började regna häromdagen, alltså så skönt! Sprang ut i regnet igårkväll för att svalka mig lite haha. Tänk att man kan bli så glad för spöregn!

Jag försökte mig på att baka chokladfudge igår, trodde att det skulle gå snabbt men det gjorde det inte hah. Tycker ändå att jag lyckades rätt bra!

Livet i Townsville , Australien

I fredags var det dags för bal. Min klänning kom en halvtimme innan vi skulle åka, hah farligt att beställa saker online. Men den satt som en smäck och jag var glad! Vi åkte hem till Jess and Dan för pre drinks och gjorde oss i ordning.

Sen mötte vi upp några fler på någon bar precis bredvid stället vi skulle vara på. OCH vet ni vad? Mitt emellan dom här två ställena så låg hostlet där jag och Sofia bodde på första gången vi var här. Utanför på en gräsmatta hängde jag och Nate hela natten till han behövde åka till jobbet. Tänk att det redan är två år sen!

Och nu, två år senare är jag hans dejt på balen. Det var så himla trevligt och roligt att träffa så mycket nya människor. Jag hör bara massa historier om alla så skönt att äntligen få veta hur dom ser ut också haha!

Själva balen var väl inte så balig som jag trott, det var cocktail tema och alla var väldigt olika klädda. Det var mer som en fest/mingel med live band. Vi åkte hem runt halv tolv när alla andra fortsatte ut, jag var klar för kvällen och Nate hade guard duty från klockan 7 på morgonen.

Min lördag var hemsk. Hade bakfyllan från helvetet haha! Låg i soffan och var en död jävla fisk till kvart över fem då jag insåg att jag behövde handla innan affären stängde 17.30. Gick och la mig vid 23 och var fortfarande bakis. Men inte var det nog, vaknade två timmar senare och var dunderförkyld. Jobbet i söndags var hemskt. När jag kom hem klockan två var jag förstörd, hade feber och mådde skit helt enkelt.

Idag har jag bara sovit, kollat på tv och kan äntligen andas! Det firade jag med en stängning på jobbet!
Jag och Nate har verkligen fastnat för black list, klockan är halv ett men det är svårt att sluta titta!