Wow, vilken helg jag har bakom mig!

På fredag åkte vi iväg till Helsingfors för att besöka borgbacken i några timmar och sedan dagen efter vara i Esbo på stafettkarnevalen. Bussresan dit var superkul och det var även kvällen på borgbacken! Karuseller brukade inte vara min grej men nu för tiden tycker jag att det är ett väldigt bra tidsfördriv. Älskar adrenalinkickarna man får!

Är ni såna som tycker om att åka karuseller eller går ni helldre runt i nöjesparken med en glass i handen och njuter av vädret?

Då klockan närmade sig 9 så satte vi oss i bussen igen och körde till hotellet för att sova. Det blev nog bland de mest sömnlösa nätterna jag haft på länge, men så brukar nätterna alltid se ut under stafettis. På lördag morgon hade vi väckning klockan 4, då vi började fixa oss och sedan åka till stafettkarnevalen för att köa. Tidigt satte vi igång med att ropa våra ramsor på läktaren och heja på våra löpare. Vårt tema på hejarklacken iår var hippies. Med våra färgglada outfits och peppande ramsor försökte vi sprida glädje till alla på karnevalen.

Att stå och ropa i 12 timmar är egentligen helt sjukt men ändå jäkligt kul, speciellt i år då jag var en av de 4 ledarna. Dessutom tog vår hejarklack hem vinsten den här gången så jag är verkligen såå himla stolt! Allt hårt arbete har LÄTT varit värt det och så många fina minnen har jag fått! Jag är ganska säker på att det här var sista året på stafettkarnavalen för min del så det blev ju ett perfekt avslut!

Dagarna bara flyger iväg och tiden räcker knappt till. Idag har det varit en bra dag med bl.a skola, inträdesprov och gym. Jag känner hur trött jag börjar känna mig nu så här på slutet av perioden med allting som jag måste komma ihåg både i skolan men också hemma. Mitt kaffe-intag blir bara högre och högre för varje dag, haha. Äh, snart är det sommarlov så då kommer dagarna att bli lite lugnare. Idag var vädret dessutom på topp så det märks att sommaren börjar närma sig!

På fredag åker jag iväg på stafettkarneval i Esbo, så det blir en lite annorlunda helg för mig den här gången. Stafettkarneval är en karneval för finlandssvenska skolor var både löpare och hekarklacker tävlar. Har deltagit varje år antingen med springande eller ropande, och iår är jag en av hejarklacksledarna. Att äntligen börja bli klar med allt föreberedande och få bege sig iväg ska bli så jäkla kul!

Nu ska jag redigera lite bilder men sen måste jag börja avrunda denna dag och sova. Jag vet inte hur många timmar jag sov inatt men de går nog att räkna på en hand. Måste försöka bli bättre...

Godnatt bästa ni!<3

ÄÄh vad jag inte haft tid till bloggandet den här veckan, förlååt. Jag har haft en massa prov, plus annat utanför skolan som har tagit upp all min tid. Som tur börjar vi närma oss slutspurten nu så det är bara att hålla ut i några veckor till!

I helg ska jag försöka att sova ikapp alla de sömntimmarna som jag har missat under den senaste tiden, men så mycket annat än så har jag inte inplanerat, haha. Jag borde börja gå på jakt efter klädsel till skolavslutningen så kanske det får bli morgondagens uppdrag. Får se. Nu ska jag fortsätta med att redigera lite bilder och söka efter inspiration till min skolavslutnings outfit. Jag ska inte vara ute i sista minuten igen..

Trevlig helg gott folk!

Bjuder på några fina plagg från Nelly.com p.g.a brist på annat. Perfekt till sommaren!

En resa så här mitt på våren satt verkligen perfekt! Det var kring 30 grader redan första dagen så vi fick en shoppingresa samtidigt som vädret var likadant som på en solsemester. Inte illa.

Annat än shopping så åkte vi på några buss turer runt NY. Känslan då man sitter på takvåningen sent på kvällen och kör över Manhattan bridge med hög musik i öronen. Händer inte varje dag direkt...;)

Vi åkte även helikopter, gick i Central park, åt middag på View Tower och andra restauranger, haft värk i benen efter allt gående, stått och kollat utanför met galan och sist men inte minst besökt victoria's secrets lilla utställning på översta våningen. I'm a big fan så var ju tvungen, haha.;)

Allting som jag har nämnt i det här inlägget rekommenderar jag STAKT. Det kan hända att jag har glömt nåt men det mesta har jag redan skrivit om i tidigare inlägg så skrolla ner ifall ni inte har läst dem renn.

Har ni nångång besökt New York, vad tyckte ni bäst om isf?

Jag kommer lätt att åka tillbaka nångång!

Hemma är vi från en otroligt lyckad resa! Min dygnsrytm har nog aldrig varit speciellt bra men nu är den nog så upp och ner den bara kan vara, haha. Nåja, det löser sig. Jäkligt många och fina minnen har jag fått från den här resan så det spelar ingen roll om sömnen inte är under kontroll för tillfället.

Jag ska ännu försöka att få ihop ett inlägg med ovisade bilder samt en sammanfattning av resan och höjdpunkterna. Jag har några saker som jag vill nämna och tipsa om ifall någon av er nångång besöker den staden. Kan redan säga att det är en av de absolut bästa resorna so far!

Kramar

Snabba telefon-bilder

Vad passade inte bättre än en guidad cykeltur i Central Park en varm och solig dag? Vi fick se friends-fontänen, stället var Chuck och Blair gifte sig i Gossip Girl, Strawberry Fields etc. Efter det så satt vi i solen en stund före det blev dags för lite mer shopping. Vilken härlig dag det var!

Jag lyckades höra om den årliga Met galan precis då vi var i New York och självklart så berättade jag det till resten av familjen, som också var intresserade av att fara och kolla. Vi hade själva inga biljetter men lite såg vi iallafall av då kändisarna kom en efter en finklädda på den röda (som iår var blå) mattan. Vi orkade inte stå där hur länge som helst men några glimtar han vi se av t.ex. Selena Gomez, The Weeknd, Kylie Jenner, Doutzen, James Corden, Taylor Swift, Jordan Dunn osv... Ett superroligt och annorlunda avslut blev det på den kvällen och vädret var absolut PERFEKT!

Så fin morgon hade vi igår i New York! Solen sken och värmde medans vi satt i Times Square och njöt av det sista. Så här kort samanfattat av NYC är att det finns så sjukt trevliga människor och är en stad jag trivs jättebra i. Vi satte nog ribban högt inför nästa resa!

Idag var det mammas 50-års dag och det firade vi bl.a med en busstur, shopping och middag på The View Tower.

Middagen var bland det godaste jag har ätit under hela resan! Som förrätt tog jag en liten sallad +ananasdrink, huvudrätt lax med grönsaker och som efterrätt åt jag bär med en klick sorbet (som jag tyvärr inte fick någon bra bild på). Resten av familjen åt sitt, plus en chokladtårta som restaurangen bjöd på till dagens ära. Pga att jag var proppmätt, och har lämnat bort mjölkprodukter så kunde jag inte äta av den, men den lär ska ha varit god.;)

10/10 får restaurangen av mig utan tvekan, så tipsar verkligen middag på The View Tower till er om ni nångång besöker New York! Fin utsikt och ur-trevlig personal dessutom!

I morgon är det en ny dag fylld med planer så det ska bli intressant att se vad den här måndagen har att bjuda på.

Puss och Kram<3

Att åka helikopter fanns med på våran "vill göra i NY- lista", men att vi verkligen skulle göra det beslutade vi en timme före själva helikopter turen. Lite brottom fick med taxin men det var det lätt värt! En rolig upplevelse var det minsann med jättefin utsikt över hela New York! Vissa bilder är lite suddiga pga fönstret i helikoptern men ni ser på ett ungefär hur det såg ut.
Vädret är även idag kring 30 grader så lite färg hinner man få medans man går runt och shoppar och upplever nya saker, det är en perfekt resa enligt mig!

I morgon är det sista April, aka mammas födelsedag, så den dagen kommer vi troligtvis att spendera i central park och kvällen i en restaurang på view tower. Åh vad jag älskar livet här vet ni, haha!
Jag och pappa har precis avklarat lite träning medans mamma och systern har gått sina egna vägar. Nu ska vi alla börja göra oss klara inför middag och sedan får vi se vad kvällen har att bjuda på. Kanske det blir lite shopping och sånt, det låter kul i mina öron.;)