Igår var jag och mamma på Pizzahut efter jag hade jobbat, och jag är verkligen positivt överraskad!! Jag vet inte varför, men hade fått för mig att det skulle vara lite B, lite som ett vanligt snabbmatställe. Men det var ju som en vanlig restaurang. Vi delade även på en efterrätt. Allt var supergott. Vardagslyx helt enkelt. Dessutom var det mysigt att spendera lite tid själv med mammsen!

Malmö

Göteborg

Här kommer äntligen sista delen av vår resa. Jag är verkligen expert på att dra ut på allting. Men samtidigt har det varit ganska mycket som hänt nu de senaste dagarna så detta har hela tiden kommit i andra hand. Men här kommer lite kortfattat vad vi gjorde se sista dagarna!

Efter Smygehuk begav vi oss till Malmö där vi även stannade en natt. Det var ett superfint hotell med otrolig utsikt. Vi bodde mitt i stan, vilket var perfekt då vi på kvällen enkelt kunde strosa ner till torget för att käka en god middag. Malmö hade verkligen en härlig atmosfär, dessutom var torgen väldigt fina. Det är definitivt en stad jag vill besöka igen.

Dagen därpå tog vi en till snabb sväng ner till stan och kikade lite i affärer innan vi begav oss vidare till... ULLARED! Herregud vad stort det är och vad mycket folk som faktiskt får plats där inne. Har inga bilder alls härifrån faktiskt. Men vi shoppade en hel del, både till oss själva men även till en blivande lägenheten vi ska ha tillsammans. Vi bodde på hotellet och hade då även dagen efter på oss att shoppa, eftersom vi kom dit på eftermiddagen.

När vi kände oss klara tog vi den fullproppade bilen och drog oss vidare till Göteborg där vi mötte upp min mamma och mina syskon på ett hotell. På kvällen åt vi pizza vid hamnen och badade bubbelpool på taket. Det var verkligen så härligt. Dagen därpå bar det av till Liseberg! Fy vad roligt vi hade. Vi hann åka allt vi ville minst en gång och spelade även bort en hel del pengar (dock vann både jag och min syster ett gossedjur och min lillebror vann på ett chokladhjul). Precis som det ska vara. Vi avslutade vår resa på söndagen, dagen efter, och jag och Oliver hade då en ganska lång bilresa framför oss medan de andra åkte tåg.

Det var det sista jag hade att säga om den resan! Har haft väldigt väldigt roligt men samtidigt varit ganska utmattande att hela tiden ha något planerat och aldrig ta det lugnt. Är dessutom fortfarande inte frisk än, så nu ska jag försöka vila upp mig så gott det går. Ha det bra!

/N

Destination tre och fyra motsvarar nämligen Ystad och Smygehuk! Vi åkte direkt från Gränna till Ystad. När vi väl kom fram var vi båda svinhungriga, så det första vi gjorde var att leta rätt på en mysig restaurang där vi kunde få i oss lite lunch. Vi använde oss faktiskt av appen TripAdvisor för att kolla vad som fanns, så vi slapp leta när vi var så hungriga. Vi kom till ett mysigt café med endast vegetariska alternativ. Ovan ser ni min "Sommartallrik" som var supergod. Det var även en marknad här också som vi kikade lite på. Men det var dock en matmarknad (som brukar vara i Falun också) och eftersom vi vid denna tid var proppmätta gick det rätt snabbt att gå igenom den. Vi tittade även på lite fina byggnader innan vi tog bilen ner till havet. Det som var lite tråkigt var att vi inte hade speciellt tur med vädret. Det var molnigt och duggade. Men det gjorde oss inte särkilt mycket, vi fortsatte istället vår resa till Smygehuk!

Smygehuk blev ett snabbt stopp. Det var även här dåligt väder och caféet vi ville äta glass på var stängt. Så vi kilade ner till Sveriges sydligaste punkt, kikade lite och kändes oss med ens en smula coolare än vad vi var innan. Det var även lite nostalgiskt eftersom i princip det enda jag minns från lågstadiet var att vi läste boken "Pojken och katten" och de befann sig i Smygehuk, haha. Nejdå. Men sedan bar det av till den sista destinationen för denna dag, nämligen Malmö! Snacka om intensiv dag... Mer om Malmö senare.

Hade /N

Det första vi gjorde när vi kom till Gränna, destination två, var såklart att leta rätt på polkagrisarna!! Det var dock inte speciellt svårt eftersom var femte affär var en polkagrisaffär. Men precis när vi gick in blev butiken överöst av tyskar som hade en tysktalande guide med sig som berättade om polkagrisens historia. Vi kände därför att gå ner till vattnet för att titta lite så länge, eftersom det knappt gick att röra sig i den lilla butiken.

När vi var påväg ner mot hamnen för att kika lite såg vi att det var en marknad där också. Så vi strosade runt där en stund innan vi fortsatte ner till vattnet.

Efter vi hade varit vid hamnen gick vi tillbaka för att köpa lite polkagrisar till våra kära familjer.

Men herregud vad fint det var kan jag säga! Inte bara vid hamnen, det var även väldigt fina hus och byggnader. Det var också mysigt att Gränna inte var så stort. Men vi var bara där någon timme innan vi drog vidare till Ystad. Mer om det senare!

/N

Borta bra, men hemma bäst.
Nu är vi hemma i lilla Borlänge igen, och det känns så skönt. Det har varit en ganska intensiv resa, speciellt eftersom jag som pricken över i har varit sjuk hela veckan och hostat sönder mina revben (typ). Vi kom hem i söndags och jobbade hela dagen igår, så idag får jag äntligen vila lite. Men här kommer i alla fall äntligen lite inlägg om vad vi haft för oss under veckan.

Som ni vet var första destinationen Linköping. Där övernattade vi i Olivers systers lägenhet. Vi kom dit på eftermiddagen/kvällen någon gång. Planen var att vi skulle gå ut och äta på någon mysig restaurang, men när vi väl var framme så var vi så trötta att vi bestämde oss för att beställa hem Onlinepizza istället, haha. Det var lite roligt för vi har aldrig gjort det förut. Men det blev en supermysig kväll med pizza och Netflix. Helt i min smak.

/N

Har verkligen haft en härlig men samtidigt hektisk vecka. Men i morgon är det över och vi åker tillbaka till lilla Borlänge igen. Snart kommer lite inlägg om vad vi har haft för oss. Det har varit så mycket som hänt och vi har varit helt slut när vi väl har haft det lugnt, så allt kommer upp lite i efterhand!

Ta hand om er så länge,

Hej igen!

I år bestämde jag och Oliver oss för att ta en liten roadtrip genom södra Sverige på våra semester! Destinationerna vi ska besöka är följande:

Linköping
Gränna
Ystad
Smygehuk
Malmö
Ullared
Göteborg

Vi har tänkt vara borta ungefär en vecka, så vissa ställen kommer vi bara besöka under en dag medan vi stannar en eller fler nätter på andra. Ser verkligen fram emot detta. Även om det blir mycket tid som kommer spenderas i en bil tror jag det blir en mysig semester!

Vad vi gjort på de olika destinationerna uppdaterar jag er om senare! Ha det bra så länge.
/N

Lite härliga bilder från P&L! Herregud vilken härlig festival. Jag älskar hur mysig P&L är. Området är lagom stort, man träffar mycket folk man känner och stämning är bara så otroligt härlig.

Är även impad över att det fanns poliser och fältare var man än såg sig omkring. Tycker verkligen det skapade en trygg stämning. Samtidigt är det ju såklart sorgligt att det ska behöva vara så att man måste satsa såhär mycket på vakter osv. Hur jäkla svårt kan det vara egentligen?? Håll händerna i styr förfan.

Utöver det hade jag verkligen tre toppendagar. Jag har verkligen haft jättekul! Hoppas även ni fick chansen att gå, annars kanske vi ses nästa år?
/N

Jag har alltid försökt vara väldigt noga med att jag endast använder mig av bloggen för min egen skull. Som en öppen dagbok jag ska kunna se tillbaka på i framtiden. Jag vill att det ska vara något jag gör för att jag tycker det är kul. På slutet kände jag inte så, och det är därför ni inte hört ifrån mig på ett tag. Det sista jag vill är att jag på något vis ska känna mig tvungen till att lägga upp något här.

Det har varit så himla mycket som skett nu på så kort tid med studenten och allt vad det innebar. Jag tror helt enkelt jag behövde samla ny energi. För sedan sommarlovet började har jag inte haft någon som helst motivation till, ja livet i sig kan man säga. Helst av allt har jag bara velat spendera min tid på soffan framför TV:n. Något så enkelt som att umgås med vänner har känts tungt. Jag har känt mig lite domnad på något vis. Som att min kropp är livet och jag är foten med sockerdricka. Det känns lite mysko, men håller man foten still känns det bättre - för ett tag i alla fall. För vill man att blodcirkulationen ska komma igång igen måste man någon gång röra på foten.

Det här blev väldigt suddigt, men tolkningen man kan göra av detta är att eftersom jag är här igen så domnar inte foten längre - vilket är positivt, för det är så jäkla obehagligt. Det kan jag väl inte vara ensam om att tycka?

Kramis /N

En halvsuddig bild till ett halvsuddigt inlägg

I onsdags var vi på fullmoon-party! Det som var speciellt var egentligen neonfärgerna som alla blev målade med, sen att det var öppen bar såklart haha. Annars skulle jag säga att det var som vilken annan utgång som helst. Men jag hade superkul så jag är nöjd!!

I övrigt har vi spenderat de flesta dagarna på stranden. Stranden är så mycket bättre än poolen här, och det är så himla fint. Nu ska vi göra oss i ordning för en barrunda som förmodligen kommer sluta på Grabbarna Grus!