Midsommarafton! Vi skulle äta på en italiensk restaurang (passande på midsommar, va?) men vi hade tydligen bokat bord igår, inte idag. Så det kan bli. Men! De serverade sill, ägg och snaps vid lunchen. Vi har även fått göra kransar, så lite har vi firat!

Annars har jag lyssnat på podd, bränt rumpan igen (suck...) och tagit en promenad, helt själv, i ett främmande land. Det var spännande och lite läskigt.

Imorse tog jag ingen sovmorgon, så jag hoppas att jag kan somna direkt ikväll. Jag vill att det ska bli en ny dag med nya tag.

Samma gamla visa idag igen.

Såhär kan middagen se ut. Lite pasta carbonara, pizza, bröd. Första gången jag provade efterrätterna idag, helt klart godkända!

Efter middagen skulle vi in till centrum men vi fick höra att alla butikerna stängt för dagen. Vi har istället strosat runt bara.

Igår hade jag lite svårt att somna, och när jag väl somnade så sov jag oroligt, så jag tog sovmorgon imorse. I vanliga fall brukar vi äta frukost vid halv nio, men jag valde att sova över det.

Annars då? Solat, badat, ätit, tränat. Jag gör inte så mycket annat än så här borta hehe. Imorgon ska vi ta taxi in till staden, det blir något utöver det vanliga. Vi har även några restaurangbesök bokade, en stranddag och ska besöka en vattenpark.

Snart har vi varit här en vecka. Tiden har gått fort. Jag saknar hemmet lite, men jag är tacksam att jag fått fara iväg. Det är nyttigt för mig. Bland annat att få se någonting annat än Sverige. En annan kultur, miljö och så vidare. Det påminner mig om hur bra jag faktiskt har det, det får mig att uppskatta allt jag har där hemma. Bara en liten sak som vatten i kranen att dricka.

Idag har jag varken badat eller solat. Jag har bränt mig som sagt, så jag har inte vågat ta av min klänning. Jag har legat i skuggan på en solstol och sovit, ätit, tränat och nu på kvällen har vi tagit en liten promenad. Snart dags för sängen igen!

Frukost, bränd mage (har även bränt rygg och rumpa...), läst bok och druckit lite drinkar.

Tagit promenad längs stranden, tittat i lite butiker och solat.

​Just nu titta vi på någon komisk magiker, det är lite underhållande. Speciellt när min moster fick äran att gå upp på scenen 😂 Snart är det nog dags att sova.

Idag har jag solat, badat, ätit och tränat(!!!!).

Just nu sitter de andra och äter efterrätt. Jag vet inte vad vi ska hitta på ikväll, kanske ta en promenad runt området eller så. Sedan sooova, jag är väldigt trött. Tröttsamt att vara utomlands.

Idag har jag mått bättre.

Jag kommer aldrig kunna somna om jag inte får ut mina känslor. Jag är ledsen. Jag har en panikkänsla inom mig större delar av min vakna tid, jag har hjärtklappningar och jag kan inte äta. Det känns som att jag kan gråta en flod, men jag vill inte släppa ut det. Inte själv.

Idag har det varit jobbigt. Dagen har varit lång. Denna resan känns lång. Om jag fortsätter må såhär, vill jag bara åka hem.

Jag vill inte vara ledsen.

Flygresan gick bra, har fin utsikt från min säng och jag har inte bränt mig ännu, så det är nice.

Än så länge har vi bara solat, badat och ätit. Vi ska snart gå till stranden. Ikväll somnar jag nog tidigt.

Jag kom hem för kanske en halvtimme sedan, inte min bästa idé då resväskan var helt opackad. Nu har jag slängt i lite saker som stod på listan och vaxat benen.

Åt mysmiddag med en kär vän innan jag ska iväg.

Nu ska jag titta på någonting tills jag blir trött och somnar. Imorgon 06.30 ringer alarmet!