Sittee just nu på hotellets starbucks med killarna. Alla är lite sega och det är dåligt väder så vi passade på att göra lite grejer nu.

Blev en bra första kväll här i Bali. Anlände till hotellet runt 5-tiden och chillade lite innan vi gick och åt. Sedan blev det en snabb förfest innan vi drog till skygarden. Har hört mycket om stället och kan säga att det är verkligen bra. Flera dansgolv på olika våningar och bra musik👌 Kvällen slutade med nattdopp innan alla gick och la sig.

Har varit en vecka i Jakarta nu och nu är det dags att bege sig till mitt nya hem Bali. Jag hoppas verkligen inte det blir problem nu på flygplatsen då det är striktare regler som gäller på internationella flyg. Får max ha 20 kg på bagage jag checkar in och max en handväska. Just nu ligger jag på 20+ och har tre handväskor.. Dessutom åker jag ensam nu utan någon mobil att kunna kontakta någon samt utan det indonesiska språket som är lite svårt att klara sig utan här.

Har i vilket fall haft en bra vecka här. Vi har umgåtts med släkt, shoppat, ätit, festat och bara njutit av det fria livet. Nu är det bara att se fram emot ännu en ny härlig vecka med vännerna från Sverige som kommer till Bali!

Så nu öppnar jag upp bloggen igen! Har haft mycket annat att fokusera på innan min avresa så för tillfället var den lösenordskyddad.

Just nu befinner jag mig i Hong Kong!! Så jävla ballt även fast jag bara har varit på flygplatsen! Allt är så annorlunda känns det som.. Då Frances tog ett tidigare flyg till Jakarta så är jag ensam nu. Mitt flyg går 4 timmar efter hennes vi försökte lösa det här på plats men gick tyvärr inte. Hittils har resan gått hyfsat bra även fast lite kaos började på Arlanda då vi inte hade någon alls aning att vi måste ha en tillbaka biljett för att bevisa att vi skulle lämna landet. Men vi bokade snabbt och allt löste sig till sist som tur.

Ni förstår inte hur jävla taggad jag är just nu. När vi började resan var det sisådär blandade känslor.. Men vi kommer ha så sjukt kul! Vi kommer som sagt börja resan i Jakarta och hälsa på Frances släkt. Jag vill se staden har googlat bilder och även fast det tydligen luktar illa där så tror jag att jag kommer gilla det. Jag är verkligen både att stads- och strandmänniska.

Har redan en massa bilder på mobilen men den vill inte alls conecta med datorn.. Får lösa det i Jakarta så blir inga bilder just nu men det kommer sen det kan jag lova!!

Är på väg just nu till Ikea för att kolla lite grejer. Vi behöver en massa möbler dock hade vi inte tänkt köpa så mycket på just ikea då både jag och mamma är lite skeptiska på just att ha samma möbler som typ många andra. Så idag ska det bara beställas garderober, haha slarviga jag ser faktisk fram emot lite ordning och reda.

Kortfattat hamnade först på en bar i odenplan där vi senare drog till pure och spenderade resten av kvällen.

Dagen började till ära med konferens och säljutbildning i Kista. Haha inte riktigt min smak att ha möten så tidigt (7-9) för man får knappast med något, i alla fall jag 💤 Vi fick lite tips osv hur vi ska göra nu innan julen då det kommer.Är faktiskt taggad för det här jobbet är såå kul! Love it och bästa är att man själv får välja tider vilket jag behöver. Senare skjutsade jag min far till Arlanda hade lite panik när jag skulle åka tillbaka men det gick bra! Tog dock lite lång tid att hitta parkering i stan så åkte kanske runt i en halvtimme och hamnade till sist i Medis. Jaja är stolt för att vara helt färsk faktisk.

Imorgon väntar också en heldag men jobb 6.45-14.00 Åhlens och 15-23 Hotellet. Har inte längtat så här mycket till helg på länge...

Nu ska jag få timmarna gå fortare här på jobbet så ska fortsätta pynta våran julgran.

Har så mycket fler bilder än de här. Dessa är bara det jag har på instagram.

Portugal är så sjukt härligt land med sköna människor! Dock kanske inte brudarna haha.. no comments. Hade mina första klubbutgångar där innan man hunnit fylla arton, festat backstage med DJ Chuckie haha tyckte det var så coolt då..

Stränderna är så fina där om man kan verkligen hitta coola ställen med gamla ruiner, byggnader osv. Har varit på ställen som Portimao, Albufeira och Porta säker många fler men är så dålig på namn! Dock brukar jag bo alltid hos Ellens morbrors lägenhet som ligger i Tavira som är en liten mysig stad/by. Har alltid så kul här och skulle rekommendera starkt att åka hit! Finns en massa att se och uppleva :)

Helgen har varit ganska lugn. I lördags åkte jag in till stan och åt frukost med Ellen. Varm chai och kycklingbagel💓 Finns ingen bättre frukost förutom pannkakor höhö... Efteråt åkte jag till Trångsund för en sista gång, lite tråkigt faktiskt kommer sakna detta hus så mycket. Resten av lördagen spenderades vid ratten och mot kvällen mötte jag Frances och Moa och fikade i stan! Efter det skulle det vara utgång men vi bangade då båda kände sig sega/sjuka så fick äntligen lite sömn där. Söndagen var även den ganska lugn. Började med köra igen (sista dagen innan uppkörning liksom) sedan åkte jag hem och tränade. Mot kvällen mötte jag upp min syster och mamma och åt på restaurang. Verkligen välbehövt under hela flytten har man bara småätit mackor osv ingen riktig mat...så då blev det en favorit,en saftig entrecote med ungsbakad potatis!

Perfekt avslut på veckan😌

Har inte kunnat uppdatera sen tisdags då jag inte haft internet eller helt enkelt inte pallat. Har haft långa dagar från typ 8/9-9-10-11 tiden på kvällen med mycket jobb träning och körning. Samtidigt packa ut en massa i mitt nya rum och lägenhet..Är lite jobbigt men gillar att ha så ibland med fullspäckade dagar!

Så nu sitter jag på hotellet och "jobbar". Har bokat min biljett idag och åker först till Jakarta den 7e februari sen får vi se när vi åker ner till Bali. Najs typ lite mer än en månad kvar och det kommer gå sjukt snabbt.