Nya tights från Australien! Och nu undrar ni kanske varför jag köpte därifrån, jo för att de va supersnygga och bra pris så frakten var värd tiden. Tog kanske 10dagar och fick båda tightsen för totalt 800kr 🙌🏼

Dom är jättehöga i midjan och har perfekt passform.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Åh, jag har fått nya kläder från bästa NJIE! Nu kommer jag inte frysa när jag står och demar glass i butikerna och jag kommer känna mig extra snygg på gymmet haha 😉

Likes

Comments

Vet ni om att Propud proteinpudding finns som 4-pack? Tycker det är så behändigt med 4-pack och perfekt att ha till mellanmål, efter träningen eller när som det passar. Chokladpuddingen smakar precis som vanlig chokladpudding om inte godare! Jag är då helt såld!

Likes

Comments

Jag tänkte faktiskt ta en vilodag idag, men jag vet att kroppen kan vakna till liv trots att jag ibland är morgontrött (jag var ganska morgontrött imorse). Tog en energidryck och for till gymmet. Det gick jättebra, men jag kände att jag fick en överdos av koffein, haha. Svepte de sista klunkarna och BOOM! Försökte lägga det på fokuset och ta koffeinkraften när det väl gällde och inte gå runt som en dyraselkanin, haha. Lite svårt att förklara koffeinöverdosen, men hoppas ni förstår vad jag menar. Ångrade mig inte alls att jag körde ett pass idag trots allt, vilodagen tar jag en annan dag när kroppen väl behöver det. Det är ändå en svårt ändå med vilodagar... Ibland får man tvinga sig att ta vilodagar när man tränat mycket utan vila. Men nu har jag haft lediga dagar så jag har ändå vilat i mellan. Nu när jag går tillbaka till skolan imorgon blir det säker andra bullar.

Passet bestod av:
Chins (klarade av 3reps utan gumiband, Yeeey! Det är ett PB för mig offseason!)
Stångrodd
Enarms-latsdrag
Hantelrodd
Kryssdrag i kabelkrossen
Höga reprodd + framåtlutande flyes

My breakfast, yaaam!

Likes

Comments

Veckans 6:e pass gjordes idag! Det har varit såå roligt att träna och haft lugna dagar på senaste så det fick bli ett extra pass kan man säga. Jag brukar köra kring 5 pass i veckan och om jag orkar och har lust kör jag ett bonuspass. Mitt bonuspass bestod av axlar. Sen har man fått en rejäl boost av alla tävlande på Tyngre Classic, så otroligt duktiga, vilka startfällt!

Axelpasset:
Militärpress + lätta viktplattor, press
Hantelpress + lätta hantlar, flyes
Flyes, dropset
Höga reprodd + tung vikplatt fram

Likes

Comments

Godmorgon solstrålar! ☀ Trots att det är söndag idag så är det söndag imorgon med, det jag menar är att vi skiter i söndagsångesten bokstavligen, haha. Om man ska se det ett steg längre så är det kort vecka nästa vecka, wii.

Toppade min gröt med kanel, banan, hallon, valnötter (vad gott det är med valnötter i gröt det blir krispigt gott haha), kokosflingor, pumpakärnor samt en tesked kokosolja.

Likes

Comments

Det har blivit lite som en standard nu under påsk att fara direkt efter frukost till gymmet, ganska skön start på dagen. Idag var det väldigt lite folk på gymmet och det var väldigt, väldigt skönt samt att slippa trängas bland folk. Jag körde veckans biceps- och tricpespass idag och det gick över förväntan. Jag kom till gymmet hur trött som helst och hade smått huvudvärk. Men allt eftersom gick det över och PWOn kickade in lite smått. Brukar känna av PWOn ganska bra, men idag kände jag inte av den så mycket... det blev en mesig kick haha.

Dagens pass bestod av:
Bicepscurl hantlar + tricpes hantelpress
Bicepscurl rep + tricepspress rep
Bamse curl + enarms tricpespress
Magwood (15-12-10)

Avslutningsvis: STRETCHING! (känner mig duktig nu som stretchat två dagar irad haha).

Jag körde med 12,5kg hantlar i bicepscurl samma som förra gången och det kändes hur bra som helst! Kunde även köra fler reps än sist. Så kul!

När jag även var på väg till gymmet och gick därifrån så snöade det, det växlar väldigt mycket. Klassiskt aprilväder, men så mycket snö! När solen lyser känner man värmen, men när snön kommer blir det snöstorm och -2 grader på noll sekunder. Kul... Kul.

Likes

Comments

Fortsätter lägga upp grötiga bilder, tänk vad kreativ man kan vara ändå när det kommer till gröt, haha. Sätt inga gränser. I morse toppade jag min gröt med kanel, banan, jordgubbar, valnötter, kokos och pumpakärnor. Mums Mums!!

Likes

Comments

Ikväll åt jag denna kycklingmiddag. Det är stekt potatis, morötter samt wookgrönsaker. Medan den stekta kycklingen stektes så gjorde jag en sås på sidan av, sen blandade jag ner kycklingen i skålen där jag hade såsen.

Kycklingsåsen:
Lätt naturell yoghurt 0,2%
Citronsaft
Spiskummin
Curry
Salt
Peppar
Oregano
lite Chilli

För en gångs skull så hade jag inte kvargsås, utan bytte ut kvargen till lätt naturell yoghurt MEN nästa gång ska jag nog ta hälften, hälften. Alltså hälften kvarg, hälften yoghurt. Det är för att jag vill ha såsen lite fastare då yoghurt är ganska lös. Jag tyckte det var lite risky att använda yoghurt men det gick hur bra som helst!! Maten blev jättegod! Skulle nog också varit jättegod med ris istället för potatis m.m.

Ha en fortsatt fin långfredag!

Likes

Comments

Jag försöker bara se smidig ut här, haha. Jag är väldigt dålig på att stretcha nuförtiden, så idag ville jag se om jag hade rörligheten kvar. Jodå jag är än så länge vigare än ett kylskåp! haha.

Efter frukosten promenerade jag till gymmet och körde ett benpass med fokus på baksida lår/rumpa. Som ni kanske har märkt så har jag delat upp mina benpass för tillfälligt, jag kör ben 2 ggr i veckan.
Dagens pass bestod av:
Benböj i smithmaskin (smithmaskin fungerar bäst för mig då jag inte riktigt kan squata och få så bra kontakt)
Utafall i smithmaskin
Raka marklyft + raka marklyft med hantlar
Lårcurl
Stående vadpress

Avslutningsvis - stretching/rörlighet.

Är som jag nämnde i början fruktansvärt dålig på att stretcha, fördelen med att stretcha bland annat är att minska skador och sträckningar. Självklart vill jag ju undvika det. Jag är en gammal friidrottare och fd. friidrottstränare så då borde jag ju veta bättre haha. Men då var det ett måste/självklart på ett annat sätt och lättare att säga till eleverna vad dom skulle göra, jämfört med hur jag tränar idag. Ska införa från och med idag några minuters stretching efter träningspassen, för det har jag tid med! 😉

Likes

Comments