Kommit hem från fjällen nu! Har varit borta under midsommar och spenderat tid med släkten. Vi har firat midsommar i Fatmomakke och Ankarede. Kusin och Moster hade sina koltar ("gapta" på samiska) under firandet. Dom var så fina och vi såg många fina koltar! Jag har inte själv någon men jag ska se till att göra mig en! För er som inte vet så är jag halv sam, sydsamisk. Mamma har en gång pratat flytande sydsamiska men de tappade hon... så jag har aldrig pratat de, kan bara några enstaka ord.

Propud Milkshake med smak av cappuccino följde med som färdkost! Perfekt när man är i farten eller kvällsfike eller närsom ✌🏼

Fatmomakke

Samiska flaggan

Min kusins sydsamiska kolt

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Blev träning innan skola denna morgon! Det har blivit en god vana, men att träna efter skolan är inte dåligt de heller. Men skönt att bara åka hem direkt till sina djur och sambo om han är hemma eller slutat tidigare än mig.

Idag blev det rygg och det gick väldigt bra! Klarade av fler reps och ökade i något jämfört med förra passet, sjukt kul. Pumpen och energin fanns där också!

Tänkte vara hurtig och fara och träna efter skolan också då jag visste att jag skulle äta en större lunch än vanligt, men kroppen sa nej. Så lyssnade på kroppen och kunde faktiskt belåtna mig med att jag redan tränat 😉 jag kommer vila från träningen under midsommarhelgen och bara äta gott så DÄRFÖR tänkte jag träna 2ggr idag. Men ett pass är bra nog.

T-shirt: betterbodies /gappstore.se
Leggings: Nike, sportamore.se

Likes

Comments

Min måndag igår fick sig en knuff i rätt riktning. Jag tog mig till gymmet innan skolan trots att jag nästan vänt på dygnet, haha. Men nått jag gillar och trivs bäst med är rutiner. Så innan skolan tränade jag axlar. Bjuder på muskel-flex, haha.

Idag blir det armar!

Likes

Comments

Stekta grönsaker, kycklinglår och keso. Jag åt mer än detta som ligger på tallriken och nej jag åt inte detta ikväll, men vill visa er och berätta hur gott det här faktiskt var! 😃 Tillagade kycklingen i ugnen med en hemmagjord marinad, blandade olika kryddor, stekte grönsaker som färskvitkål, morötter, tomat, grönkål och zucchini. Samt en stor klick keso på tallriken. Denna tallrik + lite mer åkte ner 🙌🏼👌🏼

Likes

Comments

Måste ju visa er det nya gymmet i stan som är snart en månad gammal. Jag gymmar här och jag stormtrivs, det är svårt med vilodagar haha.

Likes

Comments

Det finns väl inge godare än att ha färska bär som toppen över i:et på gröten? 🍓 Här hade jag också vanilj-kasein från tyngre. Deras kasein, speciellt vaniljen är bland den godaste jag har smakat! Så blandningen mellan färska jordgubbar och vanilj-kasein var super gott! 👌🏼 Jag brukar inte bara ha kasein som proteinval till gröten, utan även vassle ibland eller som ni kanske sett tidigare - glass 🍦

Likes

Comments

Vilodag idag och har ätit massa gott hela helgen! Som det ska vara sig 😉

Har tagit skogspromenader med hunden, legat ute och solat, gymmat (ben och rygg), promenerat runt där mitt och sambons kommande boende kommer ligger (bara en byggarbetsplats just nu), gått på stan och ätit lunch ute med två av mina favorit brudar!

Lunchen ute bestod av räckmacka! Super gott 👌🏼 Tallriken var verkligen fylld med räckor och såg många runtomkring inte orkade hela tallriken, men glupsk som jag är så åt jag upp allt och min tallrik blev ren.

Likes

Comments

En av mina svagheter när det kommer till min träning på gymmet är övningar med skivstång. Här försöker jag mig på sumomarklyft. Jag går ganska djupt och känner mig ganska svag. Jag måste minska vikterna från vanliga marklyften med ca 20kg mindre, men går jag lite högre upp känner jag mig starkare. För tillfälligt ligger mitt personbästa (PB) på: 60kg och vanlig marklyft 80kg. Om ni följer mig på Instagram så kan ni se hela videon 😊

Likes

Comments

Vilken gröt jag fick till imorse! Den va sanslöst god 😍
40g havregryn, chiafrön, kanel, hallon, blåbär, kokos, 30g vanilj kasein, choklad crisp från barbells och det bästa 2 kulor NJIEs vaniljglass 🙌🏼

Likes

Comments

Jag startade min måndag med att besöka gymmet innan skolan. Jag vet inte varför jag alltid lyckas planera in mina benpass just när jag tänker träna på morgonen, haha. Men det gick bra trots att jag frågade mig "hur ska detta gå" när jag satt vid sängkanten och kände mig brutalt mosig i kroppen. Men man kan lyckas överraska sig själv med mycket vilja. I Will I Can.

Benpasset bestod av:
Benböj i smithmaskin 3 set x 8-10 reps
Benpress 3 set x 7-8 reps
Utfall i smithmaskin 4 set x 5 reps superset. Enbens hacklift, egen vikt.
Kickback i cable 4 set x 12 reps. (denna tar konstigt nog inte längre på min rumpa, utan jag känner bara av baksida lår.. Undra om det för att jag är starkare i rumpan än baksida lår?)
Utsida rumpa i maskin 3 set x 10 reps

Likes

Comments