Helgen var ganska skön. Var i fredags till Fia och hennes kille Christian och drack lite öl, sen senare på kvällen så gick vi till Harrys som hade premiär då. Det gamla Hantis har nu blivit Harrys, det var inte någon större skillnad. Dom hade tapetsera om lite och slängt upp Harrys loggan.

Idag så blev vi väckta av en busig Marley som var på väldigt gott humör.
Klockan 11 så åkte jag och Evelina ner mot stan och minglade lite. När klockan närmade sig ett så gick jag på en arbetsintervju och det gick rätt bra hoppas jag, kändes det som iaf. Hoppas att jag får jobbet, är lite rastlös på att ha semester fortfarande.
Efter arbetsintervjun så åkte hela familjen till kista och åt mat där, jag tog en kebabtallrik.
Jag och Evelina bestämde att vi skulle ta en lite springtur för att vara lite aktiva, så vi klädde på oss springkläder och skor och var borta i 1,5h.
Det kändes skönt att få röra på benen.
När vi sprang vid Kyrksjön så sprang vi nästan på massa små mini grodor, asså det kryllade av dom!!!

Idag så tog jag och Evelina tåget mot Stockholm och sen där efter tunnelbana till min bror. När vi kom fram så åt vi en kycklinggryta det var gott, mums!
Efter maten så åkte vi till en lekpark som hette möllemek eller nått sånt.
Vi lekte i ett flygplan och Marley var piloten medan jag fick vara passagerare. Sen åkte vi lite motorcykel gick i en labyrint och massa annat skoj.
Marley har saknat mig och Evelina ganska mycket märktes, för vi fick alla uppmärksamhet av honom och han och han skulle ha uppmärksamheten av oss hela tiden. Han är så mysig!
Efter lekparken åkte vi hem och åt mat och badade innan det var dags för att sova.
Imorgon kommer det bli en bra dag känns det som, massa bus och skoj kommer det bli!

Igår så grillade vi lax och sparris och det blev så himla gott. Evelina gjorde en potatissallad som blev riktigt grym! Laxen var nästa som rå men ändå inte, den föll i sär så lätt. Jag hade gjort ett litet packet med färsk vitlök som jag skar i skivor och färsk dill som jag hackade och lite pressad citron på, sen rulla ihop i aluminiumfolie sen på grillen i 9-13 min.

Efter vi ätit så tog vi bussen till Arboga för att hälsa på Evelinas kompis Ronja, när vi kom dit så satt vi på hennes uteplats och drack lite rosé och pratade. Hon hade gjort en bål för minst 12 personer men vi försökte tappert drick upp hennes bål. När solen försvann bakom hustaken och det blev lite skymning så blev det ganska kallt. Jag höll på att frysa ihjäl kändes det som, men Ronja hade några filtar hon kunde låna ut till oss.

Jag och Evelina åkte på en liten roadtrip till Nora för att gå på Nora marknaden. Vi stannade och sov i ett litet tält bredvid hennes föräldrars husvagn. Det var rätt mysigt att ligga i tält över natten. Vi hade luftmadrasser och ett tjockt dun täcke, så det blev inte så kallt. Men här kommer lite bilder från dagen.

Glad midsommar till er alla!
Hoppas vädret är bra hos alla idag, här är det mulet och små kyligt.
Idag så fyller min mormor år. Hon blir 97 år idag så vi var hos henne och firade henne med tårta och kakor. Det var trevligt och hon är alltid så positiv till allt. Frågade henne hur hon kände sig nu när hon blivit äldre, jag fick som svar att det känns "samma lika".

Nu ikväll så ska vi till Mimmi och Johannes där vindlande fira midsommar med våra vänner. Vi kommer att grilla och dricka gott med massa olika lekar, det kommer bli en rolig kväll!
Ta det lugnt alla med mat och dryck idag och kom ihåg att inte ta bilen hem om du druckit.

Har varit hos min storebror i Stockholm nu över helgen och åker till mina små bröder som bor i Västerås nu.
Helgen har varit underbar, att leka med min brorson är så himla kul! Vi var till MOS och till kista galleria. Igår så var jag Evelina och min mamma ner på stan och hade en mysig dag. Vi tog tunnelbanan ner och minglade runt och sen tog vi en fika på ett mysigt litet fik. Jag tog en baguette medan Evelina och mamma tog en varsin croissant, Eve skulle självklar lyxa till det med Nutella fyllning i sin croissant.

Efter vi minglat omkring på stan en stund så säger Evelina att hon har fått skavsår så vi tog tunnelbanan tillbaka hem till min bror. När vi kom hem så fick Evelina ett fotbad med lite salt och olivolja för att mjuka upp hennes fötter.

Nu så sitter jag på en buss mot Bålsta för att byta sen till Västerås, det är något banarbete som pågår. Lite små drygt att behöva göra ett byte men men.
Det ska bli kul att träffa alla nu när man kommit hem till Sverige men jobbigt att behöva berätta samma sak för alla vad som har hänt på resans gång. Det vore bäst om jag fick samla alla i en lokal och ha en "föreläsning" om allt som hänt och kunna köra berättelsen en gång, istället för massa gånger. Jag vet ju inte vad jag har berättat och inte. Man blir helt snurrig av alla historier man har att berätta.
Jag älskar att prata och berätta, det kan vara lite jobbigt att höra på mig ibland oxå och det vet jag för att när jag ska berätta något så tar det tid, jag beskriver allt i detalj så jag förstår att det tar tid att höra en historia på hur jag tog mig genom tullen exempelvis.

Snart är det midsommar hoppas på allt att det blir uppehåll då med en skymt av solen.

Ciao!

Mall of Scandinavia ska vara Nordens största galleria, jag vet inte om jag tycker den var speciellt stor. När man har varit i Asien och vart på dom stora galleriorna där så kan jag tycka att MOS är lite litet. Hittade inget idag, var inte så super shopping sugen idag kan vara därför jag inte hittade nått.

Libanesisk vegetarisk lunch blev det och det var riktigt gott. Evelina åt för första gången falafel och det var en populär maträtt som har blivit upptäckt. Spännande att testa nya rätter och utveckla smaklökarna.

Nu ska vi åka tillbaka hem och fika, vi har köpt massa munkar från Dunkin dounut. Det har varit ett riktigt piss väder idag så resten av dagen blir att mysa inne.

I måndags landade vi på Arlanda och där väntade min bror, brorson och mamma på oss. Vi har frusit och vädret har vart riktigt piss, regn och kallt! Fattar inte varför vi kom tillbaka till det här. Usch! Saknar sol och värmen! Men att andas här hemma och känna andra dofter än kloak och bajs känns underbar. Jag kände doften av ny klippt gräs och det doftade så gott!
Nu idag så tog jag mig till arbetsförmedlingen och skrev in mig. Arbetslös är jag nu men snart så kommer jag få ett bra jobb! (Förhoppningsvis) Jobb finns alltid men det finns alltid bättre och sämre jobb.
Sen efter det mötet så var jag och Evelina tvungna att springa till tåget för att ta oss till Stockholm. Tåg resan gick bra, när vi kom till min bror så träffade vi Marley min brorson och han är den sötaste ungen som finns. Han har så mycket humor och underhållande. Vi lekte med honom tills han skulle sova.
Imorgon ska vi till MOS mall of Scandinavian, shoppa lite kanske.
Nu ska vi chilla och kolla på tv lite innan vi somnar.

Ikväll ska vi försöka ta oss ut på ett annat party ställe här i Bangkok och se om det är grymt eller inte.
Och believe it or not vi spenderade pengar idag på shopping. Så glad!
Nu har vi klätt upp oss och ska till Bangkoks högsta rooftop bar och njuta av tiden tillsammans.

När vi kom upp dit så såg vi drink menyn och det var svin dyrt. Vi tog varsina glas vin och njöt av utsikten. Sen när glaset tog slut så tog vi en taxi till road 66, det skulle vara bra party där. Det var visserligen lite bättre än igår.
Vi hade jätte trevligt, men nu ska jag sova så jag orkar med en till dag.