Hej på er!

Har inte haft tid att uppdatera här nånting men nuu ligger jag i sängen och skriver igen.

Förra veckans torsdag åkte jag och Ida till Repovesi med skolans friluftskursgrupp. Vi åkte iväg klockan ett från skolan med buss och var framme tre tiden. Därefter tog vi våra "rinkor", vandringsryggsäckar? vet inte vad de heter på "riktig svenska". Men iallafall, vi vandrade cirka 10km båda dagarna och övernattade som sagt i tält på ett camping område.

Resan var i stort sätt lyckad, några små negativa stunder fanns det dock. Vädret var inte det bästa, på kvällen & natten ösregnade det så vissa hade alla sina grejer genom blöta på morgonen. Som tur klarade vi oss med Ida torra genom hela resan. Våra ryggsäckar var också mycket tunga så det var inte något lätt att vandra i terrängen 10 km.

Vi hade ändå mycket roligt, vi fick utmana oss själva lite, laga mat vid öppen eld mm. Vi fick också klättra ner för en 50 meter hög bergsvägg och paddla.

Under resan tänkte jag för mig själv 100 tals gånger varför jag valt denna kurs men nu känns det verkligen bra!

//Ninna

Bloggaa matkapuhelimesta - Nouwilla on ehkä Ruotsin paras blogi-sovellus - Napsauta tästä

Hejssan!

Min vecka har startar super bra! Åkte iväg till skolan lite efter åtta från min kille. Efter skolan körde jag till gymmet och gjorde legday. Därefter när jag kommit hem gjorde jag inget speciellt, åt, gjorde läxor och tog en nap. Då klockan närmade halv åtta åkte jag iväg med min vän till Ladyline där vi träffade vår andra vän och gick till gymmets gratis luftyoga timme. Timmen var sjukt rolig, rekommenderar varmt till alla!

Nu ska jag inte mera göra nånting, bara mysa med min katt och kolla igenom socialamedier.

kram - Ninna

Hej på er!

Igår hade vi med flickorna en lyckad kväll. Lagade vår egen pizza samt kollade på film & bara njöt av varandras sällskap. En av filmerna vi såg hette Dirty Grandpa och är verkligen värd att se ifall man gillar komedi! Vår kväll var som sagt mycket lyckad. På morgonen vaknade vi redan före åtta, åt morgonmål och bara chillade.

Nu är det dags att hugga i skolböckerna och önska er en bra start på en ny vecka!

//Ninna&Ada

Vi är två finlandssvenska tjejer från Borgå som bestämde oss för att starta en blogg tillsammans! Vi har känt varandra sen vi började i lågstadiet och går nu andra året i gymnasiet. Vi tycker om att träna, äta och sova.

Häng med på vår "journey"