Ikke en helt ny funktion på insta, men sådan okay ny, men synes det er en smart funktion de har lavet, hvor du kan gemme opslag fra instagram, på instagram, så du bare kan gå tilbage og se det igen, også så det ikke fylder på ens kamerarulle, det er ret smart.

Jeg bruger funktionen mest til at gemme ting til inspiration, som I også kan se på de ting jeg har gemt, og tror det er en funktion jeg kommer til at bruge meget, når jeg falder over noget jeg synes lige at jeg skal gemme til senere, og alt det. Så synes dem der vil burde bruge den her funktion, fordi som sagt den er brugbar, og du kan gemme alle de ting du vil, og så kan du lave samlinger, altså som er mapper, ligesom på en kamerarulle faktisk.

Knus N

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - klik hér!

Var i genbrugen igen igen, elsker seriøst at være i genbrugsbutikker, men man skal som sagt være god til at spotte de gode ting, men der kan selvfølgelig også være noget af det der er gået lidt i stykker, men så kan man enten se bort fra det eller lade vær med at købe det, det bestemmer man jo helt selv. Jeg synes hvis f.eks. det er et stykke tøj, og det kun er i syningen der er kommet et hul, så kan man godt selv reparere det, men hvis nu det f.eks. er kommet et hul midt i det hele, som jeg fandt sidst jeg var i genbrugen, så gider man ikke rigtigt at købe det, for det er nok ikke så nemt at reparere. Men denne her gang, fandt jeg denne her fantastiske jakke, som i kan se billeder af øverst på indlægget, for det første så elsker jeg gul, eller ikke hvilken som helst gul, men ja, synes denne her gule den er ret fed, og så som jakke, det er også ret fedt, og så med det sorte omme på ryggen det giver også noget til jakken.

Man skal huske at i en genbrugsbutik kan man hjælpe på forskellige måde, den ene er selvfølgelig at man køber noget, og den anden er at man donere noget til butikkerne, som de så kan sælge.

Om selve jakken:

Mærket er jo Giordana, som er et italiensk mærke, og tror jakken er vindtæt, og vandtæt, for det føles som om der er kommet et eller andet på jakken, så den kan holde vand ude, og så er mærket et cykelmærke, I kan selv gå ind at kigge på deres hjemmeside HER, og som i kan se så er det et okay dyrt mærke, så føler mig ret heldig at jeg fandt det her mærke i en genbrugsbutik.

Knus N

Inden jeg tog på ferie, så købte jeg denne her L'Oréals Hydra Genius Liquid Care, og tænkte at den kunne jeg afprøve i de 14 dage jeg er sydpå, og så skrive et blogindlæg om det, hvordan den virker og alt det.

Første gang på huden

Aller første gang jeg prøvede den var da jeg tog den på inden jeg skulle sove, og om morgenen da jeg stod op, kunne jeg se en forskel, ens hud føltes meget mere frisk, og renere hvis man kan sige det, jeg kunne personligt ihvertigfald hurtigt mærke at den virkede, tror også det betyder meget at du finder den der lige passer til ens hud, så den bedst kan hjælpe din hud, og gøre det bedste for din hud, og tænkte at det var en creme jeg skulle bruge hver dag, for føler virkelig at den hjælper min hud i forhold til hvilke andre cremer man har prøvet, så synes jeg virkelig at den her er god, i forhold til at det er første gang man har prøvet.

En uge efter

Nu har jeg brugt den i en uge, enten om morgenen eller om aftenen, alt efter hvad jeg skulle havde overskud til og havde løst til, synes stadig den virker, men i starten virkede den meget mere, altså ikke fordi den bliver dårligere og dårligere, tror bare der var mere at tage fat i, hvis man kan sige det, i ens hud, når det er første gang man bruger den, men tænker stadig at blive ved med at bruge den, og så er det heller ikke lige den dyreste creme, efter hvor god den endelig er.

Ti dage efter

Efter at havet brugt den i 10 dage, så kan man godt mærke at den holder ens hud ren og sund, så man kan faktisk godt sige at den holder ens hud ved lige.

To uger efter

Ferien har nået sin ende, og efter at havet brugt den i to uger nu, har jeg fundet ud af at det er i hvert fald en jeg skal blive ved med at bruge, for føler at den kun gør noget virkeligt godt ved min hud.

Så kan i hvert fald anbefale den til andre, men man skal lige huske at tjekke hvilken en der er bedst til ens hud, for ellers virker den nok ikke som den skal, jeg tager altid to pump ud i hånden, og så påføre det i ansigtet, indtil jeg føler jeg har fået det ud i hele ansigtet, og det gør jeg som sagt, enten om morgenen når jeg står op, eller om aftenen inden jeg går i seng.

Knus N

For det første, lige med at starte med, så var det sygt lækkert nede i Kroatien, bare den varme og selvfølgelig den stemning der er der hele tiden, elsker det land, og de mennesker man omgås med.

På anden dagen var det meget overskyet og det regnede veldigt meget, så vi tænkte da det blev tør vejr igen, men stadig var der overskyet, men man kunne se lidt blå himmel der nærmede sig, men det var ikke lige pool vejr, så vi tog ind til en by der ligger tæt på den campingplads vi er på, og fik en is, men der var det jo blevet 27° igen, og helt vindstille inde i de små gader, så vi skyndte os at få den is, og hjem i poolen igen, haha, det var meget rart at blive kølet ned, men det var noget mærkeligt vejr, fordi det ene øjeblik var det sygt godt vejr, og det andet dårligt, og så på et tidspunkt blæste det helt vildt meget, så det var et meget skiftende vejr den dag. Men på en måde også dejligt, at det er lidt køligt i vejret bare en af dagende man her dernede, og da vi lige skulle til at ind til byen, blev det selvfølgelig godt vejr, men vi tog som sagt stadig der ind.

Feriens første tatar, det var sku godt, det nok det bedste ved at komme herned det er deres tatar, og så bare den måde de laver den på, tatar det er nok min yndlingsret, og så dele med dem man holder af, så bliver det ikke hyggeligere og så bare stemingen der er når man er sydpå, den er helt speciel. Først tatar og så gin efter, så kan det altså ikke blive bedre, og så spillet ego, så man rigtig kan se om man kender de andre godt, og få sandhederne på bordet.

Nu blev det tid til poolens første is, det er altid godt at få en is nede ved poolen, sådan lige blive kølet ned inde i kroppen.

Endelig fik man noget der ikke bare smagte af pap, nemlig en hjemmelavet kage, eller det sagde tjeneren i hvert fald, men tror på ham, for de smagte sådan meget god, i forhold til hvilke papkager de laver ved poolen. Så det var nok ikke sidste gang jeg skulle have de kager derinde fra.

På femte dagen tog vi til en by der hed Porec, hvor vi ville komme ud på en båd hvor der var en guide, så guiden kunne sejle os hen til de gode stede, hvis man kan sige det, haha. Men da vi så kom til byen og gik rundt nede på havnen, så blæste det så meget, og selv dem der havde alle de forskellige både, sagde at det blæste for meget til at komme ud at sejle i dag, så blev vi hurtige enige om, at vi bare skulle rundt i byens gamle gader, og bare sådan se byen, klokken var der omkring 12-tiden, så vi skulle finde et sted at få frokost, jeg vil i hvert fald mene efter det der, så er det første ikke altid det bedste, for maden kom ikke samtidig og så havde de glemt en ret, og alt muligt, men nå, sådan kan det vel gå, vi gik bare videre, og så gik vi ned ad de små, gamle gader der fandt vi så en drinksbar, hvor vi alle fik en drinks, og det var sku gode nok, men også lidt dyre synes jeg, for der kostede de 85 kuna (som svare til ca. 85 kr.), i forhold til en anden bar vi var på, hvor de andre tog ud at shoppede og tre af os andre tog på en bar, der kostede drinksende mellem 50-60 kuna (som så også er de der 50-60 kr.) men på den bar var de som sagt både billigere, men der var også mange flere at vælge imellem, så der havde vi det sjovt.

En aften uden forældre, dem skal der være nogle flere af, for det var sku hyggeligt og meget sjovt, sådan være sammen med nogen der ikke sådan lige bestemte over en på samme måde som ens forældre gør.

Synes der bliver ved med at komme højdepunkter, men tænker det er da bare godt, for så er det jo en god ferie, er det ikke? Det vil jeg mene. Men også et højdepunkt der sker flere gange, er da vi var inde i byen, bare og hyggede os, kiggede butikker, og ja (en by der ligger tæt ved den campingplads vi er på) Men en dårlig ting da der var gået en uge havde jeg kun fået tatar 2 gange, og inden jeg tog til Kroatien, tænkte jeg at jeg skulle have det 7 gange, men efter den uge var gået, tænkte jeg nok at det ikke kom til at ske alligevel, men man kunne jo altid prøve jo.

Det var sjovt at tænke på da det var den 19. juli kl. 11.30, så var det en uge siden vi kørte hjemme fra lille, kolde Danmark, synes både at tiden er gået hurtig men alligevel ikke, for føler at vi har været der i meget længere tid, end kun en uge. Det var også mærkeligt på det tidspunkt at tænke på at der kun var en uge tilbage, til at man skulle hjem til Danmark igen.

Drinks ved poolen, det kan man altid bruge, og så endda sidde i vandet imens, så bliver det ikke mere ferieagtigt, og så selvfølgelig med nogle af de mennesker man holder af, og nyder deres selvskab. Drinks er bare bedre nede sydpå, det kan der bare ikke laves om på, vil jeg i hvert fald mene, og sådan prøve en anden end man har prøvet, det er også godt, så udvider man sin drinkssmag, haha, nyt ord lige der, eller det er det sikkert ikke, men ja, er ligeglad, haha, men efter de drinks i pool baren, så var det i hvert fald ikke sidste gang vi fik dem der, synes jeg i hvert fald.

En ubåd tur inde i Rovinj med de andre, det kom nok ikke lige til at gå som vi havde forstillede os, eller jo i starten gik det godt, men kun i starten, for da vi var ude på den ubåd, så blev der motor problemer, så han sejlede tilbage til havnen, for at få det tjekket, men så sagde han da han havde ringet til nogen, at vi godt kan sejle der ud igen, men vi sagde nej tak, og fik vores penge tilbage, så brugte vi pengene på drinks og shopping, haha, vi sad på en bar, og fik is og drinks, og så skulle nogen af os lige hen og kigge i en butik, og da vi var på vej der hen, kunne vi bare se at alle de lokale, der havde alle butikkerne hen ad gaderne, bare pakkede deres vare ind o.s.v. og så snakkede vi om hvis de lokale gør det, så er det altså ikke for sjov, så da vi lige nåede ind i den butik vi nu skulle ind i, så begyndte det bare at blæse helt vildt, så vi blev enige om at vi nok hellere måtte løbe hen til de andre, og hjælpe dem, og dem på baren, men det var helt vildt, så hurtigt vejret kan ændre sig, for da vi var på ubåden og gik i gaderne i starten, var det helt vildt varmt, og så vender det sig bare så hurtigt, til en storm, hvor grenene brækkede af, og man kunne bare se store bølger, det var ret så voldsomt.

Sidste aften med dem fra Ålleren, vi havde bestilt bord på en restaurant, som vi var kommet meget på, og så tænkte vi at det var en meget god måde at afslutte vores ferie sammen på den. Vi havde bestilt t-bon, så vi var sikre på at han havde nok, da vi kom derud, så 6 personer skulle dele 3,9 kg t-bon + tilbehør, og så dessert bagefter, så efter det var vi også meget mætte, andet ville være mærkeligt, haha, men synes det var en meget god måde at afslutte vores ferie sammen, men vi skal selvfølgelig også mødes herhjemme, det skal vi så bare lige have aftalt.

Vores sidste dag startede som de andre, så der var ikke den helt store forskel, men på et tidspunkt nede ved poolen kom dem fra Hjørring, vi vidste godt de kom, og vi nok kun fik lige under en dag med dem, men som man siger, der det jo bedre end ingen tid med dem. Så vi fik en drink og spillede uno med dem nede ved poolen, det var ret så hyggeligt, så den eftermiddag gik nu også meget hurtig, men det gør det jo altid når man er i et godt selvskab, og så var vi ude at spise sammen om aftenen, sådan en god afslutning på vores ferie og en god begyndelse på deres ferie.

Synes det var en meget vellykket ferie, med massere af gode ting og med en masse mennesker man holder af, så kan det sku heller ikke blive bedre.