Postad i: Resa 1: Safi till Miami 2017

Hej finisar!! Sitter på ett internetcafé för tillfället och ville egentligen bara kika in här och säga hej. Visa att jag lever typ. Vi har i alla fall varit i Safi nu i 4 dagar och har det hittills haft det superbra! De två första dagarna var det familisering vilket innebar att man lärde känna Gunilla och befälen lite mer. Vi fick även klättra i riggen (masten) vilket var kul!

Igår hade vi en hel egendag ute där vi fick se Safi. Det är verkligen sååå himla vackert, men samtidigt söndrigt, äckligt och konstigt på samma gång. Verkligen kontraster.

Just nu sitter jag helt genomblöt på ett internetcafé. Det öööööösregnar i Safi just nu så är verkligen helt dyblöt. Imorse var vi dock på en skola vilket var väldigt kul!! Alla var jättesnälla och det var så kul att få se hur dem har det på skolan. Jag har nog aldrig tagit så många bilder heller haha!!

Jag ska eventuellt träffa en tjej nu och 15.30 ska vi på ännu ett skolbesök. Ser fram till det!

Annars får ni ha det så jättebra där hemma i Sverige så hörs vi så fort jag får internet igen.

Postad i: Resa 1: Safi till Miami 2017

Hej finisar!!

Med en egendag med mamma igår, och packade idag, är jag nu äntligen på väg mot Marocko och första hamnen!

Igår hade mamma som sagt en egendag med först träning följt av 1,5 timmes ansiktsbehandling och 30 minuters massage inne i Göteborg. Wow wow wow vad skönt det var. Efter det åt vi en jättemysig lunch på en indisk restaurang innan vi mötte upp Iza och såg på bio tillsammans. Vi såg solsidan och den var faktiskt riktigt mysig. Framåt kvällen åkte vi till mammas salong och hon klippte mig och satte i en toning i Izas hår. Såå skönt att ha det kort innan resan. Vi kom hem ganska sent, men vi hade verkligen en jättemysig dag! Ett härligt minne nu innan resan om man längtar hem.

Idag tog jag sovmorgon och inprincip hela dagen har tillägnats åt att packa och fixa allt. Mamma var ledig idag så vi var hemma tillsammans och mös. Vi gick ut på en långpromenad med Chilla, trots att vädret inte var det bästa och gjorde massa annat. Nu ikväll hade vi avslutningsmiddag med tacos och julklappsöppning. Julen blir ju lite konstig iår, men det får bli som det blir.

Har i alla fall sagt hejdå till alla därhemma, vilket såklart var lite jobbigt och befinner mig nu på bussen påväg ner mot Köpenhamn flygplats där vi ska flyga till Marrakesh i Marocko. Det är lite blandade känslor då jag samtidigt är jättetaggad inför resan och allt vad det innebär. Jag ska försöka sova lite nu i alla fall och så hoppas jag att resan ner till Safi och Gunilla går fort.

Jag vet faktiskt inte hur mycket uppdatering det kommer att bli nu på bloggen. Internet kommer definitivt vara en bristvara, men Mail är jag tillgänglig på (mysan.magnusson@live.se). Annars vet jag inte hur det kommer bli. Ska bars försöka njuta så mycket av resan som möjligt så får ni hänga med på det som går.

Finaste ”inredningen” hehe.

Jag igår på kalaset!

Vaknade upp till detta idag. Hur underbart?!

Finaste mamma och jag i matchande tröjor på gymmet. Det kändes typ som att vi har sponsrade hehe ;)

Seglingspresenter- måste ju representera Sverige bra :)

...ja, den frågan har jag fått ställa mig själv ett antal gånger ända sedan i torsdags. Det är verkligen inte lätt. Denna sista veckan innan resan har vi fått ledigt från skolan, vilket är så otroligt välbehövligt. Eller ja, ledigt eller ledigt, för mig är det definitivt ingen lugn stund. I fredags blev det uppackning av alla mina grejer som fanns på Hönö (flyttade ju ut alla mina grejer), handling inför resan, lite träning, tvätt i massor samt inslagning av julklappar.

Lördagen bestod av häst, och därefter en fika med Tess. Det blev med andra ord en riktig ”hejdå- dag”. Fick säga hejdå till både Challe och Tess nu innan resan. Supertråkigt såklart, men mysigt att träffas <3

Igår blev det morgonträning för hela familjen följt av massor av fix och don inför mitt avseglingskalas/ tidiga födelsedagskalas som började 14.30. Hela släkten samt några familjevänner var bjudna. Enligt mig blev det jättelyckat och bra. Vi åt god mat, jag fick jättefina presenter men främst var det bara jätteroligt att få träffa alla inför resan <3 Jag är ju borta ett bra tag faktiskt. Efter kalaset sladdade jag, mamma och Iza direkt iväg in till Stora Teatern i Göteborg där Iza skulle ha sin dansavslutning. Såå himla duktig var hon och en jättemysig grej verkligen.

Min dag startade faktiskt med sovmorgon idag. Såå skönt. Började sedan packa och lägga fram allt som ska med inför resan, och det är en del. Jag får både panik (liksom 1. -Hur fan packar man inför en 2,5 månaders resa? 2. - SKA JAG VARA IVÄG I 2,5 MÅNADER? ) typ lite så. Men det går framåt i alla fall hehe ;)

Därefter stack jag och mamma iväg till gymmet och körde ett pass följt av ungefär 10 000 ärenden att uträtta. Ni förstår verkligen inte hur många konstiga grejer som behöver införskaffas till resan ;)

Vid halv 5 mötte jag upp Thea för en fika. Sååå himla mysigt och det var alldeles för längesedan vi träffades. Sista mysfikan innan resan :(

Kvällen har bestått av en jättegod middag, följt av massor med förberedelser. Har slått in presenter till personerna i de hamnar vi gästar bland annat, men såklart mycket mer. Är helt slut nu i alla fall så ska släcka lampan snart. Tassan ligger så sött bredvid mig och sover lite så jag härmar honom ;) Imorgon har mamma faktiskt fixat en överraskningsdag (!!) för mig och det innebär tidig morgon så måste vara pigg och fräsch till det!

Postad i: Öckerö Seglande Gymnasieskola

Från min och Izas myskväll i söndags- det finns verkligen inget bättre än frukt!

Resehäftet som varje elev fått av skolan, och här är då mitt! Där står alla skoluppgifter, uppställningar, tider, vakter osv osv. Jag är nummer 38 i uppställningsledet och därav står det 38 på häftet :)

Hej hjärtan. Befinner mig nu hemma i lägenheten, och har gått min allra sista dag innan jag åker iväg med Gunilla, och faktiskt min sista skoldag på hela detta året. Sjukt ändå att tänka så.

Min vecka hittills har i alla fall varit väldigt bra. I måndags efter skolan åkte jag först hem och därefter mötte jag upp några kompisar för julbak! Så så mysigt var det, och väldigt gott såklart!

I tisdags blev min sista lektion inställd vilken innebar extratid till att göra annat. Slutade 15.15 ungefär vilket kändes som jättetidigt hehe. Jag och några kompisar åkte i alla fall till Aleks för en liten fika. Närmare kvällen stack jag iväg till gymmet för att träna. Var jättetaggad på ett speciellt pass, men efter lite strul fick jag inte bara med... så himla typiskt! Jag träffade dock Ebba på gymmet, så vi körde tillsammans. Hon fixade övningarna och kan glatt erkänna att jag har träningsvärk från helvetet just nu i benen för det ;)

I går blev det till att direkt åka hem, packa och storstäda lägenheten. Jag flyttar ut (men jag kommer att flytta in igen efter resan) så det fick bli en grundlig städning samt packning. Det kändes verkligen som att hela jag luktade rengöringsmedel efteråt hehe. Blev klar någon gång runt åtta så då stack jag iväg till några kompisar och hängde. Man får ju ta vara på den sista kvällen på ön för ett tag!

Innan jag får åka hem idag väntar ett föräldramöte mellan 18.30-20.30, så nu dessa timmar innan blir det till att plugga lite, städa det sista och äta lite innan mamma och Iza kommer.

Postad i: Öckerö Seglande Gymnasieskola, Jobb, Vardag

Fina Klara i Göteborg i torsdags <3

Hej hjärtan, här har jag inte varit på ett tag. Har dock haft fullt upp (som vanligt) så kände varken att jag hade lust eller tid för att blogga.

Hade matteprov, engelskaglosor samt referatskrivning i onsdags så både måndagen och tisdagen gick åt till plugg. I onsdags hann jag med ett träningspass till och med, SKÖNT.

I torsdags åkte jag och Klara in till Göteborg faktiskt efter skolan. Hon behövde köpa julklappar och jag hängde på. Vi åt middag också, thai, och det var så så mysigt att bara få hänga med henne. Vi hade dock värsta oturen med bussar så det slutade att med att vi var hemma halv 10...

I fredags efter skolan kom faktiskt några nära familjevänner (dem känns typ som familj) och hälsade på mig på Hönö! Det var så himla mysigt verkligen. Vi kollade lite på skolan, på lägenheten och så åt vi sen lunch tillsammans i Hönö Klova innan dem körde hem mig. Bästa <333

Både igår och idag har jag jobbat 07-12, så det har varit tidiga morgnar. Idag var faktiskt sista jobbdagen innan resan (!!). Igår red jag direkt efter jobbet och idag var det kalas för mitt kusinbarn Ebba som fyller två år imorgon. Gulle <3 Är i alla fall hemma nu och ska äta och sedan ha filmmys med Iza, klagar absolut inte!

Annars är det väldigt mycket tankar som snurrar i huvudet nu angående resan. Det går inte en dag utan att någon frågar om det, eller att jag tänker på det. Många reseuppgifter, mycket att inhandla och fixa. 11 dagar kvar nu. GALET.

Postad i: Öckerö Seglande Gymnasieskola

En bild från New York <3

Hej finisar! Snart närmar sig även denna dag ett slut. Har verkligen haft en superbra dag, men den har minst sagt varit fullspäckad. Gick upp vid sju imorse för träning med mamma! I vanliga fall brukar vi alltid åka till gymmet på måndagar, men på grund av halkan och snön (som i och för sig är borta nu, men det snöade MASSOR igår?!) så bestämde vi oss för att träna hemma istället för att stå i massor av bilköer bestående av folk som inte bytt till vinterdäck ;)

Vi körde lite blandat med roddmaskin, crosstrainer, löpband och styrketräning med band och vikter varvat. Det blev faktiskt himla bra!

Efter träning, lite frukost och en dusch bar det av mot Öckerö. Mamma och jag handlade på vägen men eftersom att folk kör som jag vet inte vad tog det längre tid än planerat och jag blev lite sen till skolan. STRESS. Men det löste sig i alla fall vilket var bra ;)

Har varit i skolan i hela dagen, eller ah, fram tills 17. Åkte sedan hem, packade upp, jag har pluggat, ätit och så ska jag snart gå och lägga mig. Ska mysa ner mig framför en serie samtidigt som jag mumsa på en clementin, dem är ju så goda nu! Samtidigt räknar jag ner dagarna till resan. Det går inte en endaste dag utan att jag tänker/ man pratar om det. Bara 17 dagar kvar. Snaaaaart ni!

Postad i: Vardag, Kompisar/ relationer/familj

Hej finisar! Åhh vilken himla mysig helg jag haft! Hunnit med att både rida, plugga, ta en härlig promenad med Chilla, Iza och mamma. Har också fyllt min helg med andra roligheter som morgonträning idag följt av lyxfrukost med färska frallor, lite julklapps- shopping då min jul här hemma blir redan den 7:e december (vilket är väldigt snart)! samt en mysfika med syster.

Ligger just nu i sängen med Tassan och ska snart sova. Har haft en jättemysig kväll med familjen och ätit god mat och kollat på film tillsammans. Ni hör ju- jag har med andra ord haft en väldigt bra både lördag och söndag!

Kram & gonatt <3

Postad i: Vardag

Hej hjärtan. Ännu en dag har flugit förbi, men det känns ändå som att jag har fått en del gjort, vilket såklart känns väldigt bra. Gick upp tidigt imorse för att åka in till Kungsbacka tillsammans med mamma. Ett läkarbesök väntade så därav blev det en tidig morgon. Dock hade jag inte allt för mycket emot det, känner bara att det snarare är skönt att fått gjort!

Var sedan hemma vid halv 11- tiden och satte mig då direkt för att skriva på ett Miljö och energiprov. Vi var ju lediga idag från skolan på grund av EU- toppmötet, men det hindrade oss inte från att ha prov i naturkunskap ;) Fingrarna brann i alla fall där i cirka 1,5 timme och sedan var jag klar, otroligt skönt!

Gick då ut på en PW i det härliga vädret. Så skönt att bara få komma ut och andas samt svettas lite. Välbehövligt. Väl hemma åt jag lite lunch och det var återigen dags för plugg, men denna gången matte. Alltså innebar denna dagen verkligen hemmastudier, jag har inte varit på latsidan idag i alla fall. Hade pluggat klart vid 4- tiden och fixade då lite tvätt innan jag faktiskt tappade upp ett bad till mig själv. Det blir ju mörkare fortare än någonsin nu, så även om klockan bara var 5 var det kolsvart. Med tända ljus, massor utav badsjön och en bra podd låg jag i badet ett tag i all fall, himla mysigt!

Resten av kvällen har spenderats åt att laga mat, äta maten (såklart hehe) samt ha lite filmmys med mamma. Till middag idag blev det som en slags indisk taco. Grova burritobröd med en currygryta med bönor och grönsaker, mums!

Nu ska jag precis sätta på ett avsnitt av Outlander innan det är läggdags för min del.