Kan inte förstår att jag redan har varit här i tre veckor, tiden går så fort. Samtidigt som det känns som att jag alltid har varit här på något underligt vis. Trivs jättebra och familjen tar verkligen väl hand om mig. Veckan har varit som det andra två några besök i parken, läxläsning, någon aktivitet hit och dit. Själv har jag försökt att ta en promenad varje dag, min förkylning som jag fick när jag kom hit hänger ännu med. Usch, hostar och snorar om vartannat. Helgen ser ut att bli lugn, följer eventuellt med familjen om de åker någonstans men det har inte bestämt sig vad de ska hitta på ännu.

Nästa vecka är det Half term så barnen är lediga, men föräldrarna är lediga från ons-sön så har bara barnen två hela dagar så då får vi passa på att hitta på något kul!

Isabella har börjat kalla mig för storasyster och jag blir så rörd varje gång hon säger det. Så himla gullig! Freya har även hon börja sagt det och hon kan säga mitt namn nu också :)

Lite bilder från veckan

Hemma igen efter en välbehövlig mini-weekend i London med Denise. Har haft så himla roligt!

Möttes på Victoria station i lördags och tog oss till hotellet som gick fortare än vad jag iaf hade förväntat mig. Tog en promenad i Hyde Park, fikade på ett franskt café innan vi gick tillbaka för att fixa oss inför kvällen. Delade på en flaska vin innan vi skulle möta upp Denise kompisar och äta middag, men såklart hade de inga bord för fem stycken så det slutade på Mc Donalds... Men var så hungrig vid det laget att det inte spelade så stor roll. Mötte upp några andra svenska Aupairer på Oxford street som vi skulle gå ut med, stod i kön till Project i 30 min utan att den rörde sig en meter så vi två gav upp och tog en taxi till Mayfair för att där inse att vi ville tillbaka där kvällen hade börjat. Så taxi tillbaka till Piccadilly igen. Där vi blev indragna på en bar som vi stannade på resten av kvällen. En flaska vin för bara 17 pund!?! Så dit lär vi ju gå igen. Och ja vi lyckades hälla i oss två stycken innan vi begav oss hemåt hahah. Träffade så märkliga människor men hade så himla kul!!

Igår mådde vi som vi förtjänade, åt frukost vid Covent Garden och lyckades se Big Ben, London Eye, gick en timme längs Themsen innan vi tog en lunchpaus bestående av Fish and chips för att sedan ta oss till Buckingham Palace innan vi åkte till Kings Cross för att ta varsitt tåg hem igen.

Några bilder från helgen

Idag kom min weekendbag från Longchamp, Boxford som jag beställde från Harrods igår. Är så kär i den! Perfekt för för den kommande helgen i London!

​Två veckor har gått sen jag kom hit, tiden bara flyger förbi. Den här veckan har min mamma (här i England) jobbat i New York så det har varit lite mer att göra men allt har rullat på väldigt bra trots detta. I tisdags när Scott kom hem från jobbet följde jag honom och tjejerna till Folkstone för en sväng med sparkcyklarna längs kusten, så himla härligt. Annars har veckan varit väldigt lung, bakat med tjejerna, ritat och varit vid parken.

Förra helgen var jag i Canterbury med Kate, handlade endel hudvård/hårvårdsprodukter, en stickad tröja och en Pyjamas. Var kul att komma hemifrån och se något annat, bara gå runt och njuta.

Imorgon följer jag med familjen på fest och på lördag åker jag till London för att träffa Denise.

En vecka har redan gått sen jag landade på Heathrow, tog tåget till Paddington där jag möte upp Sarah för att åka till mitt nuvarande hem, Saltwood/Hythe. Allt känns så himla bra, barnen sköter sig och är helt underbara (för det mesta, haha) och föräldrarna Sarah och Scott är jättetrevliga och roliga. Känns som gamla familjevänner. Vi bor i Saltwood som är en mindre by med mest barnfamiljer vad jag har sett hittills i alla fall. Det ligger på en kulle eller mer ett mindre berg ovanför Hythe som är precis vid havet. Är väldigt vackert överallt speciellt nu när hösten börjar komma krypande. Vädret har varit väldigt bra sedan jag kom hit, mellan 15-18 grader på dagarna.

Förra helgen var vi Essex och hälsade på Scotts släkt och alla var så välkomnande och gulliga. Vi var även nere i Hythe och åt lunch, promenerade längs stranden och tjejerna lekte i vattnet. Hann även äta middag med Kate, som också är aupair, på The Kings head på söndagskvällen.

I veckan har jag fixat och trixat med banken, promenerat en hel del och utforskat Saltwood och kollat lite för mycket på serier. Började kolla på The man i the high castle i söndags och tittade på sista avsnittet igår, så himla bra!!

Den här helgen skulle jag egentligen följt med till Windsor då hela deras släkt ska på en weekend till Legoland för att fira Scotts pappas 70-årdag men tyvärr var det fullt på hotellet så jag får stanna hemma. Så imorgon är planen att jag och Kate ska till Canterbury över dagen, är så himla shoppingsugen så hoppas att jag får med mig något fin hem. Nästa helg åker jag förhoppningsvis och hälsar på Denise i Cambridge!

Resa

Efter en underbar sommar med lite för mycket bubbel, sena kvällar och härliga vänner börjar hösten sakta men säkert komma närmare även om vädret de senaste dagarna har varit underbart, sol och runt 20 grader. Det verkar som att jag bara får lust att blogga när jag sitter på tåg, förmodligen för att jag inte har något annat för mig just då. Har precis korsat gränsen till Norge så om 1 timme är jag i Oslo och får äntligen träffa Rebecka igen! Julia är också där så blir en riktig girls weekend. Så himla skönt att vara ledig några dagar efter att ha jobbat hela sommaren. På måndag morgon tar jag bussen till Göteborg för att hälsa på Linnéa innan jag tar tåget tillbaka till Stockholm igen på torsdag för att spendera de sista 4 lediga dagarna hos Herta.

Lyckades smita ifrån jobbet lite tidigare igår så hann med eftermiddagsbåten, mötte Herta på centralen vid 22 fikade lite innan vi tog tunnelbanan hemåt, sen råkade vi gå in på en restaurang där vi tog ett varsitt glas Cava. Men sen promenerade vi hem med min tegelsten till väska, 22kg har jag lyckats ta med mig vet inte ens hur det är möjligt? Låg och pratade till 2-tiden så blev 2,5 härliga timmar med sömn innan taxin kom och hämtade mig. Men har lyckats sova en stund på tåget, är mest trött pga åksjuketabletten jag tog.

Nu ska njuta av utsikten påväg in mot Oslo, ha det bra.

Idag tog jag bussen in till stan och gick i lite affärer. Hittade en grå/grön kappa som jag förälskade mig i och bara var tvungen att köpa, hittade även en blå slikesskjorta som fick följa med hem. Sen tog jag även en sväng förbi en lite söt teaffär som min faster visade mig sist jag var här. Där jag köpte jag svart mango te och en tekopp. Tog en snabblunch på Espresso House där en skum man kom och satte sig och glodde på mig i 10 minuter när han drack sitt kaffe. Blev så obekvämt att jag tillslut övervägde att byta bord men då gick han äntligen!

Imorgon kväll ska jag äta middag med min faster och hennes man, sen åker jag nog med dem hem och på onsdag åker vi på utflykt. På torsdag ska jag försöka ta mig till Slandrom och hälsa på min gudfar som jag inte har träffat på 7 år. Tiden går så fort, känns som att det bara var något år sedan vi sågs sist.

Resa

I lördags när tågen kom fram till stationen var det som vanligt sent, men bara med 20 minuter. Min kusin hämtade mig och vi åkte till farfar och åt middag, planen var att vi skulle gå ut men jag var så himla trött så vi får försöka hinna med det i veckan istället. Somnade som en stock och sov i 13 timmar, visste inte ens att det var möjligt. Vi åt frukost tillsammans samtidigt som jag visade massa bilder på hästarna och nya hunden för farfar och Ulla. Gick till affären innan vi parkerade oss i soffan hela eftermiddagen för att se trav och elitloppet. Blev bjuden på en så himla god middag igår kväll, blir så bortskämd när jag är här. Avslutade kvällen med en promenad längs vattnet i ett fantastiskt försommar väder.

Vardag

Befinner mig just nu i Sundsvall på ett tåg som är påväg till Östersund. Ska hälsa på min kära farfar och hans sambo i några dagar. Får passa på nu innan sommaren börjar då det just nu ser helt omöjligt ut att få några dagars ledighet, så lyckades klämma in en mini semester i Jämtland ända till torsdag då jag flyger hem. Ska bli så skönt att få ta det lugnt några dagar och inte göra någonting alls. Har varit så stressigt det senaste veckorna och att hoppa mellan tre jobb gör inte saken bättre.

Igår kom jag till Stockholm vid 21-tiden och Linnéa mötte mig på centralen och därifrån åkte vi direkt till Kungsholmen där det var en gatufestival. Drack två glas vin innan vi åkte vidare till Söder och drack drinkar på en bar som var väldigt trevlig, minns dock inte vad den heter, drinkarna var så himla goda! Vi hann även med ett glas bubbel på Brillo innan vi började dra oss hemåt och jag fick en fantastisk lång skönhets sömn i hela tre timmar innan jag gick upp vid 6.30 och åkte till tåget. Så tråkigt att vi ses så himla sällan, men om en vecka kommer Linnéa äntligen hem så vi kan umgås oftare! Och till midsommar kommer Rebecka äntligen hem i två veckor, då är livet komplett.

Om tre timmar ska vi vara framme men min erfarenhet av tåg är att det brukar vara lite sena, vi får väl se. Nu ska jag äta min chokladboll och försöka sova lite till och förhoppningsvis vakna mindre bakis. Mår så himla dåligt.