Kunde inte hålla mig ifrån stan längre, då jag var i nöd att gå ut och kolla vad som hade kommit fram till vårens kollektion och lite av resterna från hösten. Sedan en annan anledning var för att jag behövde köpa mig ett nytt bälte då mitt är ganska söndrig. Efter att ha varit på stan, så stack vi sedan till bowlinghallen för att komma ikapp där också och se vad som händer i deras liv. Sen var det bara en timme hem med buss och dusch för att sedan gå och lägga sig. Godnatt!

Gulasch med någon sort av pasta

Vildsvinslår med potatis och skysås, tillsammans med väldens godaste rödkål!

25 februari
Idag bär det hem och vi har en bra bit att åka. Klockan stod på 6.40 och då gick jag in och tog en snabb dusch, för kände att jag behövde det. Sen var det bara frukost och sen bilen hem. Några stopp blev det på McDonalds och en affär som heter kik, där det är väldigt billigt att handla.
Senare efter några timmar försöker vi hitta någonstans att käka och vi hittade ett ställe ut i skogen som heter wildachweinbäckeri Ferch. Herregud jag dog av den maten, den var så sjukt god! Om ni har möjligheten att åka dit så gör det! Men olyckligt nog så stukar jag min fot när vi skulle gå tillbaka till bilen, sen var det bara 6 timmar hem igen.

24 februari
Fredag och sista dagen i Italien sen bär det av hem till kalla Sverige där det har snöat. Men oturligt nog kunde jag inte åka idag pågrund av att mina knän inte höll som jag hade planerat. Så jag och mamma tog bussen till Ortisei och shoppade lite, jag köpte något till min kille och sedan köpte vi tyg märken som vi ska sy fast på våra flisar. Sen blev det lunch på en pizzeria bakom vårt hotell och tillslut en sista kväll på Luiskeller då det kanske sporrade ut lite för mig.

23 februari
Dagens mål är att kunna åka snowboard! Herregud hur tror ni detta skulle gå, men idag har vi hyrt en snowboard till mig då jag har velat lära mig åka snowboard länge. Men det finns ett rätt stort problem och det är att jag har en ganska stor skada i mina knän, vilket ger problem när jag ramlar framåt och slår i mina knän i is/ snön... men jag lyckades efter lite utbrott och annat. Sista äventyret blev en åkning från toppen med skidor såklart, då det skulle ta väldigt lång tid att komma ner med brädan, haha. På kvällen så gick vi på en kannibal då alls var utklädda till olika karaktärer eller något liknande. Det blev en uppvisning som var baserad på Disney på skidskor och snowboard, vilket var väldigt fräckt! Efter det blev det en någon timme på afterski. Den afterski som vi har gått på hela veckan heter Luiskeller vilket är en väldigt bra klubb!

22 februari
Sella ronda är det som stod på schemat idag. Vaknade samma tid som vanligt och käkade frukost. Sen var det ut i backen så tidigt sol möjligt. Sella ronda är en runda runt de italienska bergen runt skidsystemet. Den är ungefär 4 mil, men mesta dels av rundan är att åka lift. Vi träffade upp några kompisar nere i Livinallongo del Col di Lana, där vi käkade lite och vilade. Sen var det iväg igen tills vi kom tillbaka till vårt skidsystem och där tog vi sedan något litet att åta tills vi sedan körde hem. Sen blev det afterski på kvällen och lite kortspel, men vi hade väldigt roligt!

21 februari
Idag blev det också ändringar i schemat då det blev snowboard istället för skidor. Men jag mådde inte så bra imorse så jag valde skidor istället. Solen var på hela dagen idag och tillslut var det 7 plus grader ute vilket är mycket då snön smälter och blir till slask, vilket inte är kul att åka i och det blir mycket lättare att bilda vallar i backen. En i vårt sällskap råkade däremot bryts och få en spricka i handleden och fick gipsa handleden som han nu ska ha tills vi kommer hem (Kristian). Men annars har jag bara tagit det lugnt och försökt få tankarna på annat.

20 februari
Tidiga morgnar som vanligt och skidbussen går vid 9, men det blev lite ändringar idag då vi åkte i ett annat skidsystem som egentligen hänger ihop med det andra backen. Vi åkte med några i vårt sällskap som inte har stått på skidor innan och försökte lära dem några knep som gör det lättare att åka. Sen lunch i backen är aldrig fel. Idag blev det kauserdschmaren vilket är som tunna pannkakor fast delade i mindre bitar, så sjukt gott! Om ni är i Österrike eller Italien, smaka det då! Men dagen tog slut och vi drog oss hem för jag hade ont i mina knän och vi var ganska trötta. Middagen sen på kvällen blev fisk och kött, fisken är en havskatt som smakade gudomligt gott! Har redan sagt till mamma att det står på menyn när vi kommer hem!

Mina älskade föräldrar!

Skillnaden på min och min lillebrors pjäxa 😂

19 februari
Klockan stod på 7 idag för att äta frukost vid 8, sen snabbt ombyte och rakt upp till backarna!
Har åkt nästan 30 km idag, vilket är en sjukt bra träning. Sen blev det stopp här och där för käk och dricka, och några drinkar blev det. Efter skidåket idag blev det afterski med hela sällskapet! Hade sjukt roligt och där blev det några drinkar också. Sen mat på kvällen med revben och potatis och sen efterrätt, gott gott!
Upp tidigt imorgon, för att fortsätta semestern!

• 2017, Lifestyle, Om mig

18 februari
Klockan stod på 05.45 för att kunna komma iväg tidigt för att hinna åka så mycket skidor som vi kan idag. Vi var framme vid 8.30 ungefär, för att sedan kunna få vårt rum och ut i baken.
Vi kom ner klockan 10 ungefär pågrund av att vi skulle stanna på en massa stopp på vägen. När vi kommer fram till hotellen så fick vi våra rum direkt, men de var verkligen inte fina. Riktigt små och riktigt äckliga, men värden var ju ett jäkla helvete, ingen som jag direkt gillar. Men vi kom upp i backen och åkte några åk, pisterna var väldigt fina! Mat i backen och middag på hotellet satt väldigt bra, fyra rätt meny på hotellet.
Nu är det sovdags för imorgon ska man upp vid 7 för att komma upp i pisterna så tidigt som möjligt.

Vi åker nu mellan torsdag och fredag för att kunna komma fram till Innsbruck vid 12-13 men det blir antagligen någon gång vid 14-15 beroende på trafiken i Tyskland. Sova i bil är ju något som jag har väldigt svårt att göra... får knappt aldrig någon blund. Två stopp på vägen för att kunna tanka och äta, pizzabulle som Yvonne hade bakat och piroger med fetta och spenat till frukost, jag klagar inte. Haha.
Vi körde ner till Innsbruck och hittade hotellet.
Hotellet var väldigt trevligt för att övernatta några dagar. Vi åt lite mat när vi hade "strandsatt" oss på hotellet, då det blev en affelstrudel med vaniljglass och en Cola. Sen gick vi ner till centrum för att se vad som fanns där nere, vi hittade en bar där servicen var sådär. Middagen på kvällen blev Nuggets och pommes då jag inte ville ha så mycket att äta.
Imorgon blir det tidigt uppvak då vi ska fortsätta ner till Val Gardena, Italien.

Har aldrig gillat denna dagen förutom detta året då jag har hitta min älskling som jag älskar så mycket!

För en gångs skull gillar jag denna dagen, då man alltid annars har varit ensam och firat den med familjen. Men nu firar jag den med min älskling Viktor. Vi har inte varit ihop så länge, men ändå. Hoppas alla får en trevlig dag! ♡

Swish, swish, swish.

Snart så är det dags, alla vinter kläder kommer fram och ut i backen! Som jag har väntat och längtat. Vi ska nämligen till Italien med ganska många kompisar. Har redan bilden framför mig när man står längst upp i backen och ser ut över alla berg och snön bara faller så fint, solen skinner och man får den fina solbrännan i huvudet av skidglasögonen, haha. Lutar man sig fram och bara åker rakt ner genom skogarna och allt folk.

Älskar känslan att åka skidor och har alltid gjort, ståt på skidor sen jag kunde börja gå. Har frågat många som jag känner vad det helst åker på, skidsemester eller solsemester. Det är lite hälften, hälften. Men det beror på vilka man frågar, haha.

1an / 2an / 3an

Älskar att vara ute på nätet och bara kolla på kläder till både vintern och sommaren. Speciellt sommaren då man har på sig klänning, är ju dock lite kallt fortfarande men köpa nu när det är rea. Klicka in och kolla vad det finns: Yoins

Nu är nyår över och det är dags att sätta mål under åren, men vem är det som håller dem? Gör ni det, för jag har alltid förlorat om vi säger så. Haha

Men nu får vi ta tag i livet och utföra det löfte man har haft nu i snart hur många år som helst. Men visst är det kul att träna? Var det årets skämt eller? Haha. Men men, skämt åt sido utan nu tar vi tag i det.

Ska börja gymma för att stärka musklerna så att man kan utöva sin riktiga sport på bästa sätt. Spelat bowling i snart 9 år och det är kämpigt för er som inte visste, spelar på en hög nivå, men har en bit att klättar för att komma på topp. Varit skadad väldigt länge och har kunnat räkna ut att jag har skadat mig på 6-7 ställen tack vare bowlingen. Det är rätt sjukt om man tänker efter.

Men nu ska vi börja på gym och stärka upp främs armarna och bålen/ryggen. Men vi får se hur det kommer att fungera, måste hålla igång med bowlingen också haha.

Varför ska man just denna dagen, på denna tiden, detta året och så vidare få urinvägsinfektion... Nyår, NYÅR, jag som många andra ska festa med min kompisar, men nu får man leva på läsk och saft

Sov från 3 till 4 inatt, alltså en timme, sen var jag upp och sprang var 5 min. Fan var ont det gjorde varje gång, när man sen skulle lägga sig så krampade hela magen som att där var någon som slog en varje sekund på sidorna och på revbenet.

Men somnade sen efter att ha tagit en Ipren och en brustablett med väldigt sur smak, då det skulle hjälpa, hoppas jag. Vätekudde som jag med sen i 2 timmar, så tre timmars sömn är väl aldrig fel. Men vi fick det bekräftat att det var urinvägsinfektion och nu är jag sjuk... Kul dagen innan nyår, eller vad säger ni?

Aja, ha en trevlig nyår och ett gott slut, så ses vi nästa år!

Fiesta! Mys, dricka, god mat och massa annat, med bara dina tjejkompisar är aldrig fel. Massa skitsnack, kortspel och dans är något att göra en tråkig fredag.

Dra hem några tjejkompisar och ha en fiesta är aldrig fel. Laga mexikanskt med salsa och god dessert. Massa drinkar och bra musik, klagar man aldrig på.

Matmeny

Fördrink: Sommarmargaritas, Mangomargaritas

Tacos: Beef Chili

Salsa: Mangosalsa, Slasa Para mariscos, Guacamole

Dessert: Salty pecan apple pie

Var är snön och alla barn som springer där ute? Vad hände egentligen? Men vi ska ju inte klaga för att det blev en bra dag ändå!

Julafton var igår, det var jättemysigt. Nästan hela släkten var där, vissa var sjuka och vissa är för trötta för att komma (min älskade gammelfarmor). Är det bara jag som kollar på Kalle Ankas julafton? För det har varit en tradition i 17 år. Tänk er som är äldre, grymt.. Men vi var hemma hos min mormor då för att hon stannade hemma denna julen pågrund av smittrisk av de mindre barnen, men det blev lyckat ändå. Vi åt danska Æbleskivor, men hon hade inte helt rätt ingredienser så det blev sådär enligt henne. Sen fick hon julklappar, kalle anka började och den åkte vi vidare till min farmor och farfar för att träffa alla andra.

Sen var det som vanligt, julmaten var jätte god och sällskapet av släktet var trevligt. Jultomten kom och delade ut lite julklappar två gånger för att barnen inte skulle bli uttråkade. Tillsist var det julklappsspelet, jag vann godis vilket inte var helt fel! Haha

Sen nu blir det julfirade igen med resten av släkten vilket kommer vara trevligt.