View tracker

Jag mådde inte alls bra igår. Mådde illa och var allmänt trött i hela kroppen så tyvärr fick jag ställa in träningen igen! Dessutom fick jag avboka mitt jobbpass, men man vill ju inte riskera att smitta ner de andra eller att spy mitt på jobbet. Hade varit rätt så pinsamt faktiskt.

Min aptit var typ nere i botten. Jag var inte så sugen alls på mat och inte heller hade jag lust att äta eftersom att jag mådde illa. Men är man inte hungrig eller sugen så ska man inte heller tvinga sig själv att äta, jag vet att tar igen det senare om ni kroppen känner att den behöver 😊

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

3942117403"

Likes

Comments

View tracker

HIIT står även för högintensitets intervallträning och som man hör på namnet innebär det intervaller som är väldigt intensiva; oftast 30 sekunder eller mindre du du springer i högsta tempo och sedan vilar i 30 sekunder eller mindre. Det finns många anledningar till varför du borde börja med HIIT och här kommer de främsta av dem:

  • Om du vill öka din kondition borde du träna HIIT eftersom att det ökar din syreupptagningsförmåga mer än någon annan form av konditionsträning. Du kanske brukar springa 7 km men vill öka till 8 km, men märker att du inte orkar lägga på den extra kilometern, då är HIIT perfekt för dig! Det ger dig bättre kondition så att du klarar av att springa längre sträckor.
  • Vill du gå ner i fett men behålla dina muskler? Då bör du köra HIIT som din konditionsträning eftersom studier visat att man mister betydligt mindre muskler jämförelse med den vanliga konditionsträningen och dessutom minskar snabbt i fettprocent.
  • Din ämnesomsättning kommer att vara mycket högre både under och efter träningen än vid vanlig träning. Man har visat att man får en ökad ämnesomsättning i upp till 48 timmar efter ett HIIT-pass.
  • Som man nästan kan anta utifrån föregående fakta så förbränner man dessutom mer fett än genom anra träningaformer eftersom att det tar längre tid får kroppen att återhämta sig efter passet.
  • Det är effektivt. Du kan få världens jobbigaste träningspass på endast en kvart. Har man inte tid att ägna någon timma till att dra sig till gymmet kan man alltid gå ut och köra ett snabbt intervallspass instället.

Jag kommer även snart lägga upp ett inlägg här på bloggen vilka olika typer av intervaller/HIIT du kan köra och hur du ska förbereda dig inför HIIT med uppvärmning och kost innan och efter passet.​

Likes

Comments

Bara jag som fullkomligt älskar den gråa looken på hår? Har funderat i ungefär ett halvår på att färga håret i nån gråaktig nyans och tror jag kommer gå till verket snart 😉 Det som jag älskar med grått hår är att det är en annorlunda färg som sticker ut lite men som samtidigt passar till alla färger. Du behöver alltså inte oroa dig för att din hårfärg skär sig med din tröja eller liknande!

Vill man inte gå all in grå kan man ju alltid satsa på en lite kallare blond färg vilket är minst lika snyggt! Eller varför inte köra på silvrigt plantinablondt? Man kan även göra ombrefärgat om man inte har lust att behöva omfärga håret konstant. Har man väldigt mörkt hår är ombrelooken ultimat då det för det första ser supersnyggt ut med grå ombre på mörk grund (som bilden längst upp till vänster), dessutom slipper man slita på håret med massa blekningar.

Likes

Comments

Shepherd´s pie är så gott! Denna är hundraprocent vegansk och därav ultimat för att gå ner i vikt. Den innehåller mycket linser och grönsaker och ingen olja eller andra onyttiga produkter. Hittade receptet på youtube via Vegan Corner som youtubekanalen då heter. De gör supergod, vegansk mat för oss som vill gå ner i vikt men samtidigt äta med got samvete. Så jag tänkte visa videon här så ni kan titta och göra efter helt enkelt! 😉

Likes

Comments

Idag har jag en sådan dålig dag, ni vet, en sådan dag som vi alla har ibland och som man önskar ska vara över fortast möjligt. Vaknar först av att jag har ont i huvudet och halsen och mår inte alls på topp så jag får ställa in träningspassen för dagen. Sedan glömde jag bort att jag hade körlektion och som grädde på moset ser jag en långbent spindel vandra på min huvudkudde så jag rycker bort kudden och spindeln försvinner någonstans i min säng. Så nu blir jag tvungen att städa hela sängen för jag vägrar att sova med en spindel!

Dessutom har jag sug efter mat trots att jag inte är hungrig. Jag är helt enkelt så uttråkad att jag äter för att jag har tråkigt och jag kan ju inte gärna gå utanför dörren för jag vill inte riskera att bli sämre tills imorgon. Motivation för att plugga har jag inte heller, istället har jag suttit och spelat candy crush och tittat ut genom fönstret. Produktivt deluxe!

Likes

Comments

De senaste dagarna här har jag konsumerat väldigt lite mat trots att jag tränat. Jag vet inte varför men jag skulle kunna gissa på att det är för att jag blivit sjuk. Alltså inte kräksjukesjuk utan mer ont-i-halsen-snuvig-ont-i-huvudet-och-hela-kroppen-sjuk. Så idag blir det ingen träning helt enkelt, kanske en kort promenad men inte mer. Bättre att vila och vara frisk till imorgon än att må tusen gånger värre imorgon känner jag rent spontant.

Träningen igår var ett intervallspass på 5 km. Körde 20 omgångar och joggade lite innan och efter. 

Likes

Comments

Min vän skaffade badoo och berättade superroliga historier om folk hon sett där och skrivit med, så jag tänkte "why not ge det en chans lixom?" så jag skaffade det. Har varken lagt ut mitt efternamn, facebook eller instagram eller något som gör att man kan ta reda på mitt fullständiga namn. Efter ett tag tröttnade jag (kan ju berätta varför en annan gång) men iaf en dag fick jag en vännförfrågan på fb på en kille som jag hade en gemensam vän med. Jag accepterade även om jag inte kände igen honom men tänkte att jag kanske bara glömt att vi träffats innan. Så denna kille började skriva med mig och skrev att han sett mig på badoo (han kände mig alltså inte) och tyckte jag såg bra ut. Jag tänkte först "hur fan hittade han mig!?" har ni en aning får ni gärna kommentera och hjälpa mig! Sen frågade han om jag hade instagram och då gick vår konveration så här:

Så för att klargöra här; jag har inget emot killar som ger mig komplimanger på mitt yttre. Men väldigt många (särskilt på dejtingsiter) ger de på fel sätt. Detta låter så perverst, som att han stalkar min instagram för att ta en r*nk till mina bilder. Usch, vem har lust att träffa en sådan kille egentligen!? Och även om han endast vill ha ett bootycall så borde han kanske först och främst försöka lära känna mig lite innan han skickar massa naughty meddelanden.

Även det här med att ge komplimanger på ens yttre ständigt känns så last year. Jag fattar att du tycker jag ser snygg ut annars hade du ju inte skrivit. Har man skrivit det en gång räcker det också.

Vill man få tjejer att falla för en ska man vara rolig och schyst. Killar som skriver som om de endast tänker med det de har där nere får mig att vilja spy. ÄVEN om det endast är ett bootycall. Det är avtändande. Tror killar på riktigt att man som tjej är beroende av deras bekräftelse att man ser bra ut? Ledsen killar men jag har faktiskt inget behov av era äckliga meddelanden om hur kåta ni är på mig.

Denna killen frågade även om vi skulle träffas efter att ha skrivit detta plus typ frågat vad jag gör. Han har varken brytt sig om vi har gemensamma intressen eller liknande utan han går rakt på sak. Tänk så stelt om vi inte alls klickar och inte ens kan hålla en konversation mer än kanske 10 sekunder? Det går inte att bli intim med någon man inte kan prata med, så är det bara. Kanske något för er killar att ha i bakhuvudet innan ni bjuder över en tjej ni vill ligga med för att hon "ser bra ut".

Likes

Comments

Här har vi ytterligare en åsikt i tidningen, metro denna gång dock, som man bara har lust att slå sig själv i ansiktet när man läser. Trots att den är kort, är det så mycket fel så jag hade nog kunnat skriva en hel novell endast utifrån detta debattinlägg. Så därav tänkte jag påpeka åtminstone det viktigaste som denna person misssar i min sedvanliga punktform.

  1. Jag håller absolut med om att godis inte är nyttigt. Vem gör inte det?? Men det finns en stor skillnad på potatis/ris och godis! Godis är näringslöst och vi kan konsumera stora mängder utan att känna mättnad. Potatis och ris däremot är mättande och ger oss näring. Diabetes orsakas antingen genetiskt eller av en ohälsosam livsstil där högt BMI är starkt länkat. Överviktig blir du inte av att äta kolhydrater, det blir du av att äta näringsfattig kost som leder till överkonsumtion av kalorier, vilket leder i sin tur till viktuppgång.
  2. Kolhydrater är lika viktigt för oss som fett och protein. Dessa tre delar är grunderna för en bra kost och att utesluta en av dem leder till ohälsa. Såklart kan du öka och minska på dem och anpassa efter sin livsstil. Är man väldigt aktiv kan man behöva extra kolhydrater, sitter man mycket kanske man borde minska på kolydraterna, vill man öka i muskelmassa ökar man proteinmängden. Jag skulle vilja ta Freeleethebananagirl som ett exempel på en aktiv tjej som konsumerar ca 90 % av sitt dagliga intag av kolydrater. Hon har perfekt blodtest, äter hälsosamt och har en mycket tajt och fin kropp.
  3. Grönsaker innehåller nästan enbart kolhydrater, men i din rubrik står det "kolhydrater en fara för folket". Tydligen något skribenten totalt missat. Ena sekunden vilja beskatta kolhydrater andra sekunden hylla dem.
  4. Kött är långt ifrån klimatsmart eller någon hälsokur. Rött kött har nyligen blivit listat som cancerframkallande. Dessutom ligger alla kötttyper förutom vilt i topp på listan över livsmedel som är mest klimatförstörande. Vilka ligger i botten undrar du nu? Bland annat ris och potatis! Vilken osis va?
  5. Med tanke på att skribenten använt sig av pseudonymen "human i stället för vegan" tar jag det som en pik att veganer är ohälsosamma och konsumerar nästan enbart kolhydrater. FEL. Du kan vara en LCHF-vegan om du så skulle vilja och det finns massvis med mat som är kolhydratsnålt och veganskt. Oljor, nötter, fröer, tofu, avokado, tempeh , kokos är bara några av dem. Veganer har dessutom lägre risk för både cancer, diabetes, hjärt- och kärlsjukdomar och dessutom har de lägre BMI än en vanlig mmedelsvensson med en medelsvensson kost.

Så för att avsluta det här vill jag visa bilder på några av mina "favorit-veganer" på sociala medier som har lyckats otroligt bra på en hälsosam, vegansk kost och som inte räds för kolhydrater!

Här ser vi exempel de "ohälsosamma veganerna" som äter för mycket kolhydrater och har stor risk för diabetes *blinkblink* 😉 På bilden från vänster till höger uppifrån och ned: Fullyrawkristina, Freeleethebananagirl, Essena O`neil, Nina och Randa

Likes

Comments

Jag kände mig inte särskilt bra igår och hade inte riktigt någon aptit för mat, därav blev det heller inte särskilt mycket av den varan. Fick nästan pressa i mig så att jag inte skulle få för mig att hetsäta någon dag senare när jag plötsligt blir extra hungrig för att jag underätit. 

Träningen var ett ispass på 50 minuter och ett fyspass på 40 minuter direkt efter. Fyspasset var helt okej ansträngningsmässigt men ispasset var inte skoj alls; ersättningstränaren som vi hade var inte bra och verkade bara vara där för pengarna så folk visste inte vad de skulle göra och det blev bara kaos. Tråkigt när det blir på det viset...

Likes

Comments