Resor

Vi startade dagen på Muriel’s. Ett riktigt toppen ställe i South Kensington. Superbra frukost och riktigt grym service.

Vi var till Buckingham Palace och kollade på vaktbytet men det regnade lite och sen så va de så mycket folk så vi såg varken så bra och sen tröttande vi lite pga vädret. Så vi promenerade genom St James Park. Stannade på en mysig kiosk i parken och köpte kaffe/varm choklad. Så mysigt!

Vi promenerade vidare till Westminister Abbey och Big Ben som tyvärr byggs om.

Vi gick vidare till London eye.

Alltså julskyltningen är verkligen magisk!

Imorgon kommer dag nr 3.

Puss

Igår gjorde jag lite mer jul här hemma. Vi hade satt upp julstjärnor innan vi åkte till London men ville piffa lite. Så jag hade bestämt mig för vinrött, grönt och mässingspynt i år.

Så jag fyndade vinröda sidenband på Ohlssons tyger (för er som bor i Gävle). Och därefter började jakten på vinröd ljus. De va inte lätt, i ett tiotal butiker senare hittade jag dem på 2plan. Och de blev riktigt fint. Ni kan se ljusen här nedan
🎅🏼

Nu fattas det bara en gran, som jag hoppas kommer upp snart. Sen är de jul på-riktigt!

Resor

I lördags morse flög vi tidigt till London, vi landade 8.40 lokal tid. Så lyxigt att man får en extra timme när man flyger dit.

Vi började dagen med lite sen frukost efter vi lämnat av väskorna på hotellet. Sedan strosade vi förbi Harrods och vidare till Marble Archs.

Sedan åt vi magisk pasta på Princi.

Därifrån gick vi vidare till Carnaby och kollade in den maffiga pyntningen.

Sen avslutade vi med en kort tur på Oxford innan vi åkte hem för att få lite sömn.

Imorgon får ni se dag två i London.
🇬🇧

Puss så länge!

• Resor

Skönhet

Jag har extremt torr hy på höst och vintern men också väldigt känslig hy resten av året. Vill tipsa om några favoriter som jag använde dag och kväll.

Först och främst måste man tvätta, morgon och kväll. Jag har samma tvättrutin men vi börjar från morgon till kväll.

När jag vaknar så tvättar jag ansiktet med Emma S. Cleansing facial wash.

Jag fortsätter sedan med insmörjning av ansikte och hals. Då använder jag två produkter som jag blandar tillsammans för att få silkes len hud.

Jag börjar med en klick på ovansidan av handen med Emma S. Moisturising day cream där jag sedan applicerar 2-3 droppar av Body Shops Vitamin E - Overnigth serum-in-oil. Trots att oljan är till för att ha över natten tycker jag att det är perfekt att blanda ut sin dagcream med den för att få ett extra glow.. ;)

Under dagen tycker jag att jag blir så torr i ansiktet så jag har en fukt spray som går bra att spraya även över makeup och huden känns direkt återfuktad! Sprayen kah använder heter ACO rescue mist.
Sen har jag även mitt favorit läppsyl/läppglans som återfuktar och ger lite glans utan färg - ACO stay soft lips.

När jag sedan ska lägga mig tvättar jag ansiktet med samma som på morgonen Emma S. Cleansing facial wash. Och sedan smörjer jag antingen med Elizabeth Arden Eigth hour cream eller ACO Face Night. Känner jag mig extra torr tar jag även serumet som jag använder på morgonen i min nattkräm.

Interiör

Fredag - ny lampa och nya snittblommor. Imorgon vankas de jobb. Ha en fin fredag hörni! 💋

Min snygga dejt ❤️

Sån fin kväll med god mat, bubbel och de bästa sällskapet. Vi åt först en burgare på Basterd Burgers och sen spatserade vi vidare till Nästet (min favorit, alla kategorier!) och åt sån fantastisk mat. Rekommenderar alla att äta där. På bilderna ser ni tempura, BAO och råbiff i tacos!

Dagen fortsatta med nästa vandringsled Vernazza till Corniglia. Här sen ni vackra Vernazza från höjden påväg upp på leden.

Halvvägs till Corniglia, 200 meter över havet finns en liten pärla med en sån otrolig utsikt. Där tog vi ett stopp för lite färskpressad juice och nöjt av utsikten.

Väl framme i Corniglia, som ligger 208 meter över havet hittade vi en badplats, efter många trappor nedför där de va ett fantastiskt klippbad och kanske en av dem bästa stunderna på resan. Värt att besöka om man åker dit.