My Journey

Denna veckan har gått bra, jag har tänkt hyfsat mycket på tallriks modellen. Men mängden mat behöver jag nog tänka på lite mer. Under veckan har jag bland annat ätit purjolökssoppa, lax och potatis men även en utav mina favorit rätter, curry kyckling och ris med kokt broccoli. Jag skulle vilja tipsa om mina top fem favorit grönsaker som ni kanske provat innan men jag tycker att ni ska prova dem om ni inte gjort det innan, så här kommer dem.

1. Morötter
2. Broccoli
3. Tomat
4. Kol
5. Spenat

Under veckan har jag tränat dans, ridit, varit ute och gått och även lyft lite små tyngder på bara några kilo medan jag tittat på bland annat TV program. Här kommer även en bild på en av mina favorit rätter som jag som sagt ätit under veckan.


Likes

Comments

Recipes

Första inlägget blir ett gott men samtidigt nyttigt och enkelt recept. Ät istället för godis och chips när du tittar tex. på TV eller film, eller eventuellt efter du tränat, men funkar även som energi påfyllning som mellanmål. Och om jag glömde nämna det så är dessa super goda!



Nyttigt Godis

Ca 30 styck

24 sötmandlar
Ca 6dl fiberhavregryn/havregryn
Ca 2 1/2dl vatten
4 msk kakao
1dl kokos flingor
5-6 msk kokosolja

Topping
Valfri mängd kokosflingor

Hacka mandlarna, blanda ner alla ingredienserna i en bunke och rör om tills det blivit en tjock smet. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper, toppa med valfri mängd utav kokos flingor och skär upp i valfri storlek. Stoppa in i frysen ca 15-20 minuter, förpacka och sedan förvara dem på en sval plats.

Likes

Comments