Glad första december!
Nu har första luckan öppnats och tv julkalenderns första avsnitt är sett. Bara 23 dagar kvar till Julafton!

Idag har varit lite latare och åkt buss runt det vi inte kunnat gå till i staden. Vid 12.30 fick vi äntligen komma in i den fantastiska byggnaden Sagrada Familia 😍😍 (är verkligen något att rekommendera!). Det var helt underbart och mycket bättre än mina förväntningar.
Sedan tog vi bussen till Park Güell men fick tyvärr inte gå in då alla biljetter var slutsålda, istället gick vi runt i parken runt om det som behövde inträde. Utsikten var underbar så det gjorde inte så mycket att vi inte fick gå in. Jag måste säga att Gaudí nog är min favoritkonstnär efter denna resa då alla hans verk jag sett varit överväldigande ❤️
Efter mycket om och men så fick jag även se stranden här i Barcelona och vi lyckades ta oss dit precis innan mörkret kom fram. Så nu fick jag se medelhavet! Yay 😁
Imorgon går flyget hem vid 10.35 så vi får se om vi hinner göra något innan det lyfter.

Dagen började tidigare idag och vi har gått, gått och gått lite till. Vi åkte linbana upp till Castell Montjuic och så gick vi runt där. Sedan har vi vandrat omkring i den stora parken och har bland annat besökt Katalanska konstmuseet.
När vi äntligen rörde oss tillbaka mot La Rambla så tittade vi lite mer i affärer.
Nu på hotellet så värker fötterna mer än någonsin, men oj vad det är värt det.....

Imorgon är sista hela dagen. 🇪🇸🇪🇸

Dagen startades lite sent och vi började gå från hotellet vid 10. Det blev bara att kolla på utsidan av Sagrada Familia eftersom att det var fullbokat (vi satsar på att komma in på onsdag istället).
Så idag har vi varit i La Pedrera vilket var otroligt häftigt. Gaudí måste ha varit en mycket galen människa vilket reflekteras i hans underbara verk. Vi gick även förbi Casa Batlló som också är hans skapelse.
Dagen avslutades helt spontant med shopping längst La Rambla och hittade en tröja på Mango som nästan fick mig att gråta, så självklart köpte jag den haha.
När jag reflekterar på dagen så skulle man kunna säga att vi hade en Gaudí dag eftersom majoriteten av det vi stannade för att se var hans konst. 😃

Nu har vi hamnat i självaste Barcelona 🇪🇸
När vi kom fram med flyget vid 10 så åkte vi direkt till stan med en buss och checkade in på hotellet innan vi begav oss ut på äventyr.
Vi har nog gått närmare en mil idag och sätt så mycket fin arkitektur och haft underbart väder.
Höjdpunkten var parken som påminde otroligt mycket om Central Park i NYC. Till Lunch åt jag även en supergod vegetarisk burgare med blue cheese sås och pommes 👌🏻👌🏻

Imorgon blir det nya äventyr!

xoxo

Helgen avslutades med Fifth Harmony på Annexet i Stockholm. Kan inte beskriva hur underbart det var, jag er er en massa med bilder istället 💜💜💜

Idag var det Strängnäs årliga höstmarknad!
Jag har bara köpt ätbara saker under dagen men har inte spenderat allt för mycket pengar. Har för det mesta bara gått runt och skrattat med mina vänner.

Köpte lite standard saker såsom churros, brända mandlar, remmar och nougat. En nyhet för den här gången var varm majs med smör och salt vilket var otroligt gott!

Dagen var allmänt lyckad och nu känns det som höst på riktigt. 🍂🍂💪🏻

Här är några av de låtarna jag lyssnar mest på just denna vecka....