Dagarna är bara fulla av bad och sol och mat. Men de är så skönt att inte ha något man måste göra på dagarna! Nu har vi bara två dagar kvar här tyvärr men vi ska vidare till Gold Coast så så illa är det inte haha! Men vi alla gillar verkligen detta ställe så mycket! Om man ska åka till Australien tipsar jag verkligen om att åka till Byron Bay. Staden har roligt uteliv och en fantastisk strand! Och burgarna hörni.... Jesus! Dem var så goda! Kanske var de extra goda eftersom vi inte ätit ”vanlig” mat på ett antal dagar haha. Jag personligare har ju mer eller mindre levt på omelett och tortellini! Men jag har inte tröttnat än iallafall :) Nu ska jag upp och göra frulle (troligen omelett) och sen gå ner till stranden en stund :)

Ohojoj vänner. Nu har vi hamnat rätt! Äntligen får jag lite strand. Som jag har längtat! De har absolut inte vart något fel på Melbourne eller Sydney men jag föredrar strand före stad i nästan alla lägen. Så att få komma hit nu och bara ligga på en varm strand är underbart! Vi bor på ett super mysigt hostel med bara massa ungdomar och nästan alla är surfare så på den fronten är vi lite efter. Men de är coolt att se hur bra alla är! Dem får det att se så lätt ut men man har ju hört hur fruktansvärt svårt det är! Det blåser rätt duktigt här men de ska lägga sig under veckan. Här är dock solen framme hela tiden, vilket den inte har vart tidigare tyvärr. Vädret har väll kanske inte vart på våran sida till 100%... men nu ser det ut att vända! Så jag håller tummarna :)

Då kan vi tacka Sydney för denna gång! Underbar stad med bra uteliv enligt mig. Jag hade verkligen en rolig vecka! Men nu bär det vidare till Byron Bay. Vi kom hit idag och har ägnat dagen till att göra oss hemmastadda i vårt rum. Vi har också hunnit vara på stranden en stund. Men jag är så himla rädd att bränna mig efter att jag brände mig så hårt i Sydney. Så jag kan typ inte slappna av! Haha. Men de kanske är bra att jag är så paranoid för de är lätt att bränna sig här. De finns ju inget ozonlager här över så solstrålarna strålas bara rätt in. Vi vet inte riktigt än vad vi ska göra för ”aktiviteter/ utflykter” men vi lär hitta på något kul :)

Idag var det stranden som stod på agendan. Vi åkte med en färga till ett ställe som heter Manly en lite bit utanför Sydney. Jag som är bränd låg i skjorta och strumpor. Ja ni hör ju hur charmig jag såg ut... men men! Det är värt att vila huden så jag kan sola senare under resan. Vi var på stranden hela dagen och bara chillade. När det började bli kväll köpte vi mat och gick till ett ställe längre bort vid stranden där man kunde grilla. Det var hur mysig som helst :)

Då var första utekvällen för denna resa gjord! Vi var på IVY som är en klubb på 3 våningar med pool. Den va hur najs som hälls! Ända minuset var priserna... drinkarna var dyra och dem sålde inte ens shots. Men vi hade sjukt kul ändå. Dansade tills fötterna gjorde för ont. Nu är klockan rätt mycket här borta så jag får försöka tvinga mig själv att somna för att orka göra saker imorgon :)

Igår var det dags att besöka Bondi Beach. Och vi valde helt rätt dag att göra det. Det va super fint väder och varmt och skönt. Men. Tro fan att jag brände mig! Hela armarna, fötterna och bröstet. Och detta trotts att jag hade smörjt in mig med solskydd 50+... men men man har väll lite otur. Så nu är det att kräma in sig med alovera som gäller. Inte super kul...
Ikväll ska vi ut till en natt klubb som heter ivy som ligger här i Sydney. Den ska ha 3 (eller om det var 4) våningar och pool! De är annat de än Sveriges utbud på klubbar de. Tänkte ha klackar men vet inte om mina brända fötter skulle gilla det så de kanske får bli låga skor (tråkigt). Här i Australien har vi fått höra av flera både hemma och här att man klär upp sig om man går ut. Det är inte som i Sverige där ett par jeans och en blus är de man väljer. Nä, här ska man tydligen skå på stort med klackar, löpning eller kjol. Inte riktigt de jag brukar gå ut i kan jag säga. Men de ska bli kul. Är verkligen nyfiken på hur klubben är!

Då har gänget tagit sig ända fram till Sydney! Skönt att vara här efter en 10 timmars bussresa. De tråkiga är bara att vädret inte är på vår sida denna vecka :( De kommer vara molnigt hela veckan tyvärr så, de kanske blir lite annat än strand liv just denna vecka :( Meeen Sydney är en fin stad så den har massa annat najs att bjuda på :)

Asså med tanke på de bilder jag lägger in kan man ju tro att allt vi gör är att äta. Och ja de kan kanske vara så haha. Men äta bör man annars dör man! Vi hittade ett så najs hamburgar ställe där de hade så saftiga hamburgare :)

Mem nu tackar vi Melbourne för dessa dagar och tar oss vidare upp till Sydney! Jag sitter just nu på en natt buss som kommer att ta 10 timmar... men tur i oturen så sov jag sjukt dåligt inatt så det ska nog inte vara några svårigheter att somna ändå :)

Asså dessa sushi rullar hörni! Kostar ca 30 svenska kr för 2st. Det finns massa olika ”smaker” på del och det är så gott. Perfekt lunch om man basa vill ta den i farten :) stan är som sagt så så fin. Och kan vi ta en minut för hur H&M ser ut här?! Hur fint? Kan Sverige ta lite inspo från detta. Den är super stor, flera våningar och jätte öppet! Ger det 10/10 :)

Då var man äntligen framme i Melbourne! Herre gud hörni det har vart en resa. Vart ska man börja? Hela gänget jag skulle åka med (Ella, Agnes, Clara och Sofia) möttes på Arlanda för att checka in och göra oss klara att åka. Allt går toppen ända fram tills vi ska gå planet. Jag stoppas när jag lämnar fram min biljett. Dem säger att jag inte har något visum till Australien så de kan inte släppa på mig på planet! Det slutar med att de andra tjejerna får åka och jag blir lämnad kvar på Arlanda. Jag får springa runt och försöka fixa mitt visum då de jag hade beställt inte hade kommit! Efter många om och men fick jag boka om mitt flyg till senare på kvällen och kunde fixa ett nytt visum. Så istället för att ta de flyget jag skulle vid kl 12 blev det istället kl 6. Kan ju inte säga att de roligaste jag gjort var att resa över halva jordklotet helt ensam... långa mellanlandningar och turbulens.
Men tillslut kom jag fram! Jag mötte upp de andra på flygplatsen och allt slutade tillslut bra ändå :)
Första dagen började vi med en promenad och lite träning och sen en sväng till stan. Bra start trotts alla problem :)