Hej och hå gummitå! Ovanför ser ni mitt mantra som jag ständigt påminner mig själv om, att det finns inget förflutet, ingen framtid bara nuet som vi kan påverka. På detta sätt slipper jag oroa mig för sådant jag inte kan påverka.

Nu är det fredag kväll och det är dags för mys! Snart ska jag hämta Nils från jobbet så ska vi kolla på filmen "Vad kvinnor vill ha" med Mel Gibson. Kanske blir det även att prova Laila Bagges vin också för en andra gång... rekommenderar!

Idag på jobbet var de lite nya ting som skedde, så nu är jag verkligen helt matt! Men en kul dag har det verkligen varit!!

Jag hoppas att ni som läser har en riktig mysig kväll och en fortsatt bra helg.😍

Förresten så ska jag försöka bli bättre på att uppdatera, så att det inte blir bara en gång i månaden...

Händelser

Om jag inte redan nämt det, eller om ni som läser har glömt så har jag i år fått ett till syskonbarn vid namn Heaven, och i lördags så var det dags för hennes dop! Tänkte därför dela med mig av lite bilder från tillfället, enjoy!

serier

Okej, jag har fått ännu en serie obsession. Och ja, jag har några nu.... *host* 15? *host*. Hade så fruktansvärt tråkigt här om dagen då jag hade feber och var halvt medvetslös. Så jag bestämde mig för att prova på en serie min bonusmor rekommenderat till mig, nämligen serien "Shadowhunters" som baseras på Cassandra Clare's bokserie "The Mortal Instruments". Vid första glimten tänkte jag: nej fy vad B! Men eftersom att jag höll på att dö utav sysslolöshet så var det väl värt en chans. OCH DET VAR DET! Så bra serie!!! Den finns på Netflix för alla som vill ge de ett försök. By the way, filmen som kom ut 2013 är värdelös, men serien äger!

Imorgon åker jag till Uddevalla för att träffa min kusin Kevin, tänkte då ta tillfälle i akt och köpa några böcker ur serien också!

Filmer , Händelser, serier

I torsdags (20/7) var dagen då det hade gått 5 år med personen som idag står mig närmast. Hela fem år, det är så mycket men ändå så lite! Ibland känns det som det var igår då vi träffades för första gången medan det ibland känns som det var en evighet sedan. Lustigt!

Fem års dagen var jättemysig i alla fall! Dagen började med att Nils serverade mig kaffe på sängen och vi kollade ett avsnitt av serien "Psych" (som jag starkt rekommenderar förresten). Efter detta så tog vi på oss kläder och åkte till Nils mamma där även hans äldre bror Joscha var på besök. Vi satte oss i trädgården på baksidan av huset och njöt av det dåvarande fantastiska vackra vädret. Som ni vet så har ju Nils mamma två hundar nu för tiden, Bella och Hilma, som jag bestämde mig för att bygga ett litet kryp in åt med hjälp av kompostgaller. Tog tyvärr ingen bild på det men det var en fyrkantig konstellation med tre väggar och ett gallertak som jag två filtar över. Blev riktigt mysigt!

Efter en stund så bestämde jag, Nils och Fia för att åka och bada då det var 24 grader ute och äntligen RIKTIG sommar. Vi åkte och bada vid ett tjärn som jag tror heter Skottbacka tjärn(??). I vilket fall så är det supermysigt där!

Efter att vi hade vart där och bada i några timmar så var det dags att släppa av Fia hos sig och dra vidare mot Uddevalla där en mysig stund på Pinchos väntade och därefter en titt på Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge. Inte den bästa filmen i dess serie kan man väll säga. Men men, super mysigt ändå!

Efter filmkvällen var det dags att återvända hemåt från Uddevalla för att dricka kvälls te och mysa under täcket till ännu ett avsnitt Psych. Här är en bild på oss från vår fem års dag!

Hejsan svejsan!
Nu har jag mycket att berätta om och att dela med mig av. För en vecka sedan drygt så kom jag hem från Ayia Napa! Det var en helt fantastisk resa som jag fick uppleva tillsammans med mina vänner Fia, Elsa, Ea och Emma. 😍

Medan vi var där så bodde vi på ett hotell som heter Faros, och detta hotell kan jag starkt rekommendera! Super fräscht och modernt med väldigt god mat. 👌 Bilder från hotellet kommer sedan! Vi bokade resan via Ving.se.

Hotellet låg ca 500 m från huvud bargatan, så det var aldrig dött runtomkring oss!

När vi bokade hotellet så bokade vi två rum, ett för mig, Emma och Fia, och ett för Ea och Elsa. Pågrund av detta så fick vi ett väldigt härligt erbjudande på midsommarafton då vi erbjöds all inklusive om vi flyttade in tillsammmans i ett rum. Vi hade redan frukost och middag, det vill säga halvpension, men nu skulle vi alltså få lunch på hotellet varje dag och även alla drinkar som hotellet kunde erbjuda... Och vi fixade även till så att Strawberry Daquiri var med på den listan givetvis! 👌 Anledningen till att det erbjöd oss att flytta ihop var pågrund utav att de hade tekniska fel på några andra rum och därefter hade brist på rum till andra gäster som redan checkat in. Alltså hade vi rena kanon turen!

Medan vi var i Ayia Napa så försökte vi bege oss ut på så många äventyr som möjligt. Vi hann besöka Nissi Beach, Makronissos Beach, Cape Greco och även gå runt lite i centrala Ayia Napa och kika. Vi hade även tänkt att besöka ett kloster och vattenlandet som staden erbjöd men tiden räckte inte riktigt till tyvärr. Men nästa gång tänkte vi att vi kör en och en halv vecka istället för en!

P.s! Makronissos Beach ligger typ 5 minuter längre bort (om man tar taxi) än Nissi. Makronissos var super mysig, inte lika mycket folk och så var inte vattnet fyllt med alger. Rekommenderar!!!

Okej, nog med babblandet. Här kommer några av de bästa bilderna!

Djur

För ett par månader sedan nu så bestämde sig min "svärmor" för att skaffa sig en ytterligare hund. Hon bestämde sig för en Bichon Havanais. Så hon letade upp ett ställe i Strömstad där de såldes och samma dag som vi åkte dit för att kolla på valpisarna, så följde även en med oss hem. Var dock väldigt nära på att två följde med oss hem, men som tur är lyckas Nils få mig att se lite vett i situationen.

Här kommer några bilder på Bella tillsammans med sin nya bästis Hilma.

resor

Hejsan hoppsan alla ni som undrar var tusan alla mina blogginlägg tagit vägen! Äntligen tar jag tummen ur för att uppdatera denna lilla blogg jag har och då tänkte jag fortsätta där jag lämnade er, nämligen vid semestern på Gran Canaria!

Som ni vet så har jag vart på exakt samma hotell en gång tidigare, så tog inte så många bilder därifrån, eller i huvud taget heller för den delen... Men tänkte i alla fall dela de få bilder jag tog under denna semestern!

Hotellet jag alltså valt att bo på två gånger i rad heter Colina Mar och vi bokade via apollo.

En bild från vår balkong.

Kommande biler är tagna ute på havet under en snorkelflykt.

Amadores beach

Resan var helt underbar! Perfekt getaway för en vecka. Hade också strålande väder när vi var där, var runt 30 om dagarna och 20-25 på kvöllarna. Uuuunderbart!