God kväll. Det är Lördag och jag ligger i soffan och kollar på hur många lingon finns det i världen.
Idag har man tillbringat dagen i stallet hos de bästa hästarna Grappa och Hilma :)) ridit dom både en sväng i skogen myss var det allt, Grappa var pigg och ville näst intill bara Galoppera hela tiden finaste pollen <3 annars="" har="" jag="" inte="" alls="" gjort="" mkt="" idag.="">

I morgon åker man en sväng till Linköping och hälsar på Syster o Stefan Alice o Gustav :) ska bli roligt att träffa dom igen :))
efter det måste jag en sväng till stallet hämta mina ridkläder o longera Hilma tror jag :))

Neej nu orkar jag inte skriva mer ..kommer mer i morgon.

Helloj, kanske dags att börja blogga igen . :) det var juu sjukt länge sedan sist..
Men iaf jag mår bra om ni vill veta de xD

Nu ska jag ta och berätta om min helg i stallet där jag har tillbringat hela helgen då ja haft både Grappa och Hilma :) "Mina" små stjärnor. hihi . men iaf i Lördags åkte jag ut till stallet vid klockan 13.10.

Först ut för dagen var Hilma red henne i skogen och hon var jätte duktig lite pigg o skuttig men ändå hel underbar :) red henne i alla gångarter men skrittade henne mycket då de va länge sedan jag red henne ^^ sista galoppen på vägen hem var de lite svårt att få stopp på henne, tror hon ville hem ;) men fick iaf stopp på henne :) skrittade av henne länge sedan fick hon gå in o få lite mat o så innan hon fick gå tillbaka till hagen till hennes kompisar,
Efter de vart de att mocka hos Grappa och fixa mat o så till Grappa..
Sen vart de bara väntan på att klockan skulle bli ca halv 5 då Johanna kom till stallet så följde med henne o hämta Lillen där vi även träffade Nathalie vi 3 tog en rid tur i skogen .:) en riktig rolig tur vart det =) trevligt var det iaf :)

Dagens stall dag då, . Åkte till stallet vid 10 över 1 idag med, först ut var Hilma idag med :) Idag var hon lugnare, Råkade tappa både spö och ena rid vanten på grusvägen mot skogen så de fick ligga kvar där tills ja kom tillbaka så red bara med 1 rid vante och utan spö, men de gick jätte bra ändå. :) hon lyssnade bättre idag och gud vad Hilma är underbar :) är så glad att jag får rida henne.

Andra hästen var Grappa och ja hon var "rädd" för det mesta men det gick bra ändå:) red henne i alla gång arter, tycker om denna underbara häst massa :) Nu ser ja fram emot nästa gång jag har henne =)

Åker iaf ut till Hilma på Onsdag förhoppningsvis om det går :)
Jag är världens lyckligaste att jag får rida o ta hand om dessa underbara hästarna :D <3

hejsan nu ska jag äntligen skriva om min vecka i London :)

Det började med att jag tog tåget mot Arlanda Tisdag den 16 Juli vid kvart i 2 ca, var framme på Arlanda 20 i 4 där jag mötte upp Ramella =) Vi fick till star bucks eller hur de nu stavas för att ta en fika, jag tog en Apelsin Juice och en choklad browni och den va inte alls god kunde inte äta en tugga av den knappt bläää, sen gick vi runt lite för att fördriva tiden, vid halv 6 typ tror jag gick vi för att äta på Max gott gott :P vi trodde eller aa jag trodde att incheckningen började 2 timmar innan avgång, men tydligen kunde man checka in hela dagen åhh vi som gått dör o väntat in tiden , men aja vi checkade in vid klockan 18.00 och då gick vi även in genom tullen där all shoppning kunde börja ^^ nej men de vart inte massa shopping vart en läsk o lite choklad. vi gick runt för att hitta Viktoria seecret o hittade det till slut men då va de Ramella ville handla slut så då gick vi tillbaka till vår gate  och väntade , vid 20 över 8 fick vi börja gå in på planet, vi fick sitta nästan längst bak i planet och inte bredvid varandra eller joo men vi hade gången imellan oss flygningen tog 2 timmar och 20 min Landade alltså 22.20.
Väl där gick vi igenom tullen sen upp för en rulltrappa för att hämta bagaget ser min väska åkandes på rullbandet så sprang för att hämta den xD haha sen fick vi stå o vänta på Ramellas väska med. Efter att den kommit gick vi på toan sen mot utgången för att få tag på en taxi det tog oss 1 timme med taxi till hotellet och de va fett dyrt kostade oss 102 pund men åh vi ville bara komma till hotellet juu ..
När vi väl va vid hotellet och skulle checka in ja men då får vi veta att vi ska byta till ett annat hotell då de hade vatten läcka i 10 st hotellrum, så vi fick sätta oss ner o vänta på att de skulle komma någon och skjutsa oss till de andra hotellet som inte låg så lång bort från de hotellet vi skulle sovit på, de tog väl ca 5 min med bil till hotellet vi skulle byta till som hette Park hotell. Vi checkade in men fatta ingenting vad receptionisten sa ? deras engelska alltså xD haha eller  vad de för att vi va så trötta ? Haha kom iaf till hotellrummet och vart besvikna kan man säga men vi bet i hopp o sov där alla nätter.
Somnade ganska sent på natten, kunde knappt sova då de var såå sjukt varmt. sen vaknade vi ganska tidigt, vi bestämde oss för att inte äta frukost då vi inte var hungriga, vi letade oss fram till underground istället för att försöka ta oss till stan, vi fick fråga oss till hur vi kom dit, men vi hittade iaf dit då :)
vart lite shoppning men inte mkt alls,. åkte hem till hotellet ganska tidigt då vi var sjukt trötta , letade även efter ett matställe och vi hamnade till sist på burgerking, sen chillade vi på hotellet på kvällen, somnade ganska sent då med.

Annars de andra dagarna var vi på stan , Big ben, London eye ja jag förstår egentligen inte vad de är för speciellt med Big ben? xD haha men den var stooor iaf, London eye vågade man inte åka höjdrädd som man är sedan var de ju oxå värsta kön till den, men vi fortsatta att gå längst vattnet en stund sjukt skönt men även varmt var det men man ska ju inte klaga eller hur, efter vi gått där åkte vi till picadelly circus men där orkade vi inte gå ? xD hahaha då tog vi istället tunnelbanan till Hyde park och promenerade där lite innan vi åkte till Oxford street för att gå på star brucks o ta en dricka .gick där ett tag sen vart de att äta där innan man åkte till hotellrummet vilade våra fötter en timme för att sedan gå till Valentine park som vi hade precis utanför hotellet mysigt att å där vi gick där nästintill varje kväll :)

Vi besökte även Notting hill och promenerade där lite och även Madame tossude . =)

Vi lämnade hotellet Måndag natt vid klockan 02.00 för att ta oss till flygplatsen, åkte taxi då med men denna gång kom vi undan billigt eller aa billigare nämligen 50 pund, men när vi lämnade hotellet så åkskade det och blixtrade, men de hade inte hunnit börja regna utan de kom när vi satt i taxin o fy sjutton vad de regnade alltså blixtrade o åskade med för den delen men men kom fram till Gatwick vid klockan 3 då vart de vänta på inchekningen som man fick göra helt själv.. sen förbi tullen, när man gått förbi de var de bara att shoppa handlade massa choklad mmm gott :P haha planet hem gick halv 7, landade i Sverige klockan 10.00 de va min resa orkar inte skriva mer om den xD

God dag. Ligger i sängen på hotellet ska strax gå upp o ta på mig. Har det bra i London. De dagar vi varit här hittills har vi varit på stan i Oxford :) shoppat på primark och viktoria secret :) på kvällarna har vi varit i valentine park o bara gått runt . Idag ska vi försöka ta oss till big ben och London eye :) myys :) sen har vi hyde park och madam att besöka innan vi är klara i London o kan åka hem :p ja jag längtar faktiskt hem liite iaf till min sköna säng där hemma :)) Nej nu ska jag göra mig i ordning.

En bild jag tog när jag åkte till Egypten för 3 år sedan.

God dagens . När ni nu läser detta är jag någonstans i London och har det sjukt härligt med min underbara vän Ramella :D vi fotar vi shoppar och bara chillar runt helt enkelt och lever loppan :D om vi kommer fram som vi ska såklart då :P haha .. är borta en hel vecka alltså åhh :D haha neej en åh vet inte vad jag ska skriva . Saknar iaf inte Sverige . Saknar bara min bästa vän Carro och hunden med så klart ^^ hahahah

God kväll det är Lördag kväll och jag sitter i soffan och kollar på Viktorias födelsedag firande :) måste ju kolla in Robin Stjernberg och Zara Larsson :)

Idag har jag inte alls gjort mkt träffade Syster Pernilla hennes man Stefan och sen Torill i vasa parken Anna och Jacob var oxå med såklart vi hann va där i 1 timme innan de började spöregna så de var ju bara att börja traska hemåt för att de skulle åka hem med då =) men de va trevligt att träffa dom den korta stund de vart. Annars har jag bara varit hemma och slappat .

Har ju äntligen fått varit ute hos Grappa igen efter 1 månad ca, så vart ute hos henne både igår och i förrgår o de va så sjukt kul att få va ute hos henne igen :) i Fredags skrittade jag henne bara typ de vart några trav steg för hon ville de , igårt vart de lite mer trav då hon nu ska börja sättas igång efter oturen hon haft, men åhh vad man saknat den hästen alltså o nu kommer jag ju ha uppehåll från henne i 2 vecka från och med på Tisdag.
Åker ju som sagt var till London på Tisdag med Ramella :D och vi blir borta i 1 vecka :D gud vad roligt o awsome vi kommer ha de alltså strosa runt ta en heldel bilder och bara njuta av att va i ett annat Land. Nej ja kan inte tänka mer på detta blir bara så nervös :O jag tycker ju absolut inte av att flyga men de får gå an lixom.. ^^

Nej nu ska ja sluta skriva kanske gör lite tid inställda inlägg så att bloggen rullar på lite nu , för måste ju bli bättre på detta med att blogga :P

Helloj det är Fredag och sjukt länge sedan jag skrev ett inlägg här. Men åhh de är så tråkigt tycker jag allt.. Men just nu sitter jag på jobbet och väntar på att få gå promenader. Inte alls många hundar här typ . Så typ inga promenader då vi har sommarjobbare med , är inte dom till för att utnyttja? Haha nejdå skämt o sidå. Men ska stanna kvar på jobbet till ca halv 6 då ska jag åka hem o ta ut floopy sedan laga mat. Är ju ensam hemma då mamma åker till Spanien idag med moster min o är där till på Tisdag så ensam tills dess .. så vene vad jag ska hitta på förutom att åka till ringstad på söndag med Michaela vi ska longera hilma tror jag? Ska ju ha hand om hilma ca 2 veckor när Michaela åker till Spanien :) annars vet jag inte vad som händer i helgen .. Nu är de bara 1 vecka kvar innan semester o jag längtar faktiskt för då är de inte lång tid kvar tills jag åker till London vilket jag fortfarande inte riktigt har fattat ännu. De är sjukt trodde aldrig jag skulle åka dit allså :o men idag är det 11 dagar kvar till vi åker :D är borta 1 vecka :) efter London får jag äntligen träffa Carro igen :D saknar min lilla sweetie. Neej nu ska jag gå promenader ha de toppen allesammans

Nemen tjena igen liite länge sedan jag skrev nu ju , men de har hänt lite saker under tiden iaf :P Vi har ju flyttat till stan igen och bor granne med syrran, jobbat, köpt biljetter till London =) varit hos grappa mm..

men iaf just nu sitter jag i soffan och slappar är sjukt trött blir nog sängen snart, Annars idag vaknade jag kvart över 4 på natten av att de hade fest i huset någonstans o de va juu inte lågt inte fy faan asså, så ringde syrran o frågade ifall hon hörde musiken de gjorde hon inte så jag gick in till henne o sov resten av natten vaknade vid halv 9 av att jag hade ont i ryggen så då gick jag upp o gick hem igen ^^ men varit vaken sen dess, :P har varit ute hos Grappa igår och idag =) trevligt varmt har de varit med, men tycker jag varit duktig som cyklade igår o idag de tar ca 45 minuter dit sen tar de 30 minuter och hämta grappa beroende på vart i hagen hon står hon har ju börjat gå i sommar hagen sen ridit gick o lämnade grappa i hagen de tog väl 30 min de med sen cyklade hem vilket tog en halv timme typ nedförs backe hela vägen typ. sen på kvällen vart de 1 timmes promenad :)
Idag cyklade ja med sjuukt skönt imorn ska ja med cykla men inte till Grappa utan bara cykla lite uppförsbackar o så. min träning i helgen ^^

Men imorn ska ja åka till granngården och köpa nya ridbyxor, ska även köpa tågbiljetter till Arlanda. Åker juu till London med bästa Ramella om 38 dagar jag kan fortfarande inte förstå att jag ska åka utomlands med en kompis ensamma :O :D men vi kommer ha de hur underbart som helst juu jag bara lääääängtar

nej nu orkar ja inte skriva mer natti.

God kväller.

Sitter just nu hos syrran har ätit här gött. ska snart dra mig hemåt och slappa kolla på tv biggest loooser efter de ska ja sova.

Annars idag har man bara jobbat :) i detta underbara väder. Noooot xD stannade kvar på jpbbet till halv 6 o snackade med Annelie och praktikanten Louise som stannade kvar längre än vad hon behövde en trevlig praktikant sen är hon juu även från bästa skolan nämligen Vreta gymnasiet. :)) sen åkte ja direkt till syster yster o slappat här, ser inte fram emot att gåå hem då de regnar ute men de är ju bara promenera hemåt asså..

Till helgen blir de att träffa Elina :)) Vi ska till mirum gallerian och se Anton ewald :) naajs naajs ^^

Har fått höra att ja e massa brun men nee de tkr ja inte . om ja e de nu vill ja ju inte bli ännu mer brunare juu xD hahaha

neej vene vad ja ska skriva mer nu iaf ska ha Grappa imorn :D yeeeeey då blir de en tur i skogen som alltiid :)

bye bye höres

hellu sitter just nu på bussen till stallet har grappa idag. Annars har jag bara jobbat idag skönt väder att jobba i då man näst intill bara är ute o går hela dagarna ska försöka göra stallet snabbt idag då jag vill hem o sova eller först äta och ut med hunden hoppas syrran tar ut henne sen vid klockan 6.
neej skriver mer ikväll om helgen o så.