En super skön och mysig dag!
Klockan 13.00 åkte jag och mamma till Ystad saltsjöbad. När vi kommer dit möter vi upp mina två mostrar och min mormor. Vi börja med att luncha. Jag tog en räkmacka och en latte. Det var väldigt gott. Sen efter ett tag kom min syster.
Efter mycket snack och skratt hämtade vi våra nycklar till hotellrummen. Jag och min syster skulle dela rum så vi gick upp och la av alla våra saker. När vi hade lämnat sakerna och tagit på oss badkläder gick vi till spa avdelningen tillsammans med dom andra. Där hängde vi till klockan blev 18.00 då gick alla upp till sina rum för att duscha osv. Klockan 19.00 hade vi ett bord bockat. Vi åt supergod mat och snacka ännu mer. Efter maten var det bara jag och mamma som ville gå till spa:et igen, så vi gick dit. Där var vi till dom stängde poolerna 00.00.

Hejsan alla!
Igår spendera jag hela dagen (och typ alla pengar) på Ullared. Jag var där tillsammans med min mamma och min syster. Klockan 08.30 satt vi i bilen påväg till Ullared. Vi åkte i ca 3timmar när vi kommer dit är alla parkeringar upptagna och MASSOR av människor överallt. Vi hittar ganska snabbt en parkering men ALLA kundvagnar var upptagna. Det fanns inte en enda ledig. Men efter ganska många om och men får vi tag i två. Sen går vi mot ingången och sen en kö..... det var alltså en super lång kö för att komma in till Ullared. Vi stod i den i ca en och en halv timme....
Tillslut kommer vi in på gekås och får shoppa!
Vi handla super mycket med det var så himla mycket folk så det var lite jobbigt att gå där inne :(
Vid 21.00 har vi äntligen betalat allt och hoppat in i bilen. Jag sov hela vägen hem....

Då var alla USA inläggen ute.....
Som ni antagligen förstått så har jag lagt ut dom efter jag varit där. Jag var där under sommarlovet. Jag har lagt ut dom sent vilket inte varit meningen. Det kändes inte kul att blogga om det för att det var som ett tvång. Nu kan jag ju skriva lite fritt om vad jag vill, men när jag hade alla USA inläggen jag var tvungen att lägga ut dom och kunde inte skriva fritt osv.... så var det helt enkelt inte lika kul. Dock tycker jag det är kul att läsa dom igen för det var en riktigt cool resa.

Just nu har jag två a-dagar (tor, fre) Vilket är väldigt skönt. Imorgon (trosdag) ska jag åka och göra mina fransar igen! Jag har gjort det 2gånger tidigare, och jag älskar det. På fredag tror jag att jag ska åka och shoppa. Det är inte säkert men tror det.

Dagen vi åkte hem. Vi åkte till ett shoppingcentrum för att shoppa lite. Det var bara jag, mamma och pappa som shoppa för dom andra två ville någon annanstans. Dom andra två hade bilen så dom hämta oss efter typ 2-3 timmar. Där efter åkte vi till flygplatsen. Där gjorde vi allt man gör där... Efter lång tid satt vi på planet påväg hem igen. Vi mellanlanda i London. Sen kom vi hem!!!

Jaha då var det sista heldagen i USA......
På morgonen åt vi frukost sen stack vi direkt till stranden. Vi hann sola i 2timmar..... jag hoppades på lite mer men, men.
Sen åkte vi runt lite. När vi kommit fram till hotellet så packa vi ihop alla våra saker osv. På kvällen åkte vi ut och skulle äta, vi valde en lite mer lyxig restaurang för att det var sista dagen. Maten där var supergod! Jag åt en risotto med sparris och champinjoner.

Detta var en riktig upplevelse. Vi åkte till universal studios. Det var riktigt kul och coolt
Vi hade köpt V.I.P biljetter för det fans många fördelar med att ha det. (funderar ni på att åka dit så tycker jag verkligen att ni ska det. Om nu funderar på om ni ska ha V.I.P biljetter så JA ta det )

Vi åkte dit tidigt på morgonen. När vi kom dit fick vi frukost, vattenflaskor, småsaker. Sen gick vi med en guide till en buss som körde oss runt där dom spelat in filmer osv. Sen visa han oss allt inne i "parken" där var massor med karuseller. Efter många timmar fick vi gå in på ett ställe och äta. Det var en buffe så vi åt massor, både mat och efterrätt. Efter ytligare några timmar så lämnar guide oss (vår grupp).
Sen gick vi runt överallt själv tills det stängde :)

Denna dagen stack vi till Walk of fame. Det var kul. Efter det körde vi till en park. I parken åt vi subway. Från där vi satt kunde man se Hollywood skylten. När vi ätit upp så gick vi upp för en backe för att ta lite foton på skylten.

När klockan var runt 17.00 åkte vi hem och bada i poolen. Sen gjorde vi alla oss iordning för att gå ut och äta. Vi åt på en super fin och god restaurang. På restaurangen fick vi ett bord bredvid en svensk familj, vilket var lite kul för vi satt och snacka med dom lite.
När vi var klara så gick vi en runda och kolla.

Äntligen kom vi fram till Los Angeles!!!!

Det första vi gjorde denna dagen var att gå upp och åt riktigt god frulle. Sen gick vi upp på vårt hotell/lägenheten och fixa oss. Sen tog vi bilen ner till Santa Monica. Där hyrde vi cyklar och cykla längst stranden. Det var super mysigt och fint.
Vi hade picnic och bada en liten liten stund.
Det var även den 4 juli vilket är USA:s nationaldag ( 4 of July )
På kvällen åkte vi till en annan plats och kolla på fyrverkerier och bara fira 4 of July.
Vi kom hem ganska sent den kvällen så vi gick bara och la oss efter det.

Som jag skrev i förra inlägget så är det väldigt långt mellan San Francisco och Los Angeles, så även denna dagen åkte vi bil.....
Man vi hade även denna dagen lite pauser
Vi stanna till på tre olika ställen. Första platsen kan jag tyvärr inte namnet på men det är de två första bilderna ni ser. Det andra stället var San Luis Obispo. Där åt vi lunch och där var en känd tuggummi vägg. På denna väggen sätter man fast ett tuggummi. Det tredje stället var Santa Barbara.
Resten av dagen åkte vi hela vägen fram till L.A.