​Även denna dagen satt vi i en bil ca halva dagen. mot San Francisco.
När vi kom in i San Francisco så möttes vi av typ  50 ​uteliggare med massa väskor. Det blev bara fler och fler desto längre vi kommer in i stan. Vi kommer fram till vårt hostel/hotell. Vi bodde på ett super fint hostel. Det kändes inte som ett hostel eftersom man hade egna rum med eget badrum.
När vi hade tagit upp alla våra väskor till vårt rum så gick vi ner till stan. Vi gick runt lite och kolla.

(Vill bara på peka att det var ganska deppigt att vara där eftersom det fanns så sjukt mycket missbrukare/uteliggare ÖVERALLT!)

Jag överlevde natten!
Efter natten som jag spendera i tält så gick vi upp och åt frulle.
När vi ätit upp så gick vi in i våra tält. Där plocka vi ihop våra saker och sedan lasta in allt i bilen (Björnarna kom inte fram under dagen eftersom det är så mycket folk som rör sig då).

När allt va klart hoppa vi på en buss som tog oss till en skog. Där var fullt med massa turister.
Sen börja vi gå mot vattenfallet. Vi gick i nästan bara uppförsbackar som var riktigt jobbiga..... Man är ju tränad.....
Desto längre/närmre vi kom desto blötare blev vi.
Till sist var vi uppe. Där var vi tvungna att försöka torka lite (man var sjukt blöt). Vi fika även lite där. Sen gick vi hela vägen ner igen och sen till bilen.
Vi körde runt lite för att kolla runt och kolla på andra områden av Yosemite.
Sen körde vi mot San Francisco.
Vi körde massa timmar men vi var tvungna att stanna en natt i en by. Det stället uppskatta inte jag eftersom det var riktig konstig och vi sov på ett hostel tillsammans med 7andra okända människor (Dom var trevliga men gilla liksom inte att dela rum med okända människor)

Halva dagen satt vi i bilen påväg till Yosemetie.

Efter många timmar var vi framme. Då körde vi till Yosemite national park för att titta runt och fota lite.
Där var vi i resten av dagen. Sen checka vi in till vårt tält. Vi skulle alltså spendera natten i ett tält, i en skog med vilda björnar......
Eftersom där fanns vilda björnar som skulle kunna ta sig in i tälten var vi tvungna att lägga all mat och allt som luktar gott i ett säkerhetsskåp som stod utanför tältet. Man var även tvungen att tömma bilen på allt som lukta gott eller mat. Ungefär 100 bilar om året förstördes totalt pågrund av björnar.
Så vi lasta ut allt från bilen. Sedan in med allt i tält och lådan utanför.
Sen var denna dagen slut.....

Detta var en otroligt tråkig dag.....
Vi vakna klockan 07.00 av vårt alarm. Sen åt vi snabbt en macka och plocka ihop resten av våra saken.
Klockan 08.00 satt vi i bilen påväg mot Yosemite. Vi åkte bil HELA dagen, från morgon till kväll. Jag sov dock inprincip hela tiden. Men det är ganska långt mellan Las Vegas och Yosemite, så vi fick bo på ett hotell en natt. (Vi kom alltså inte fram till Yosemite denna dagen)

Denna dagen var nog den coolaste.
Dagen startades när pappa väcker mig klockan 05.00.....tidigt.
Klockan 06.00 stod en limousine utanför lobbyn som vi hoppa in. Den körde sedan oss till "flygplatsen" (vet inte vad man säger)

Efter ca 30-40min satt vi i en helikopter. Det var det absolut det coolast jag gjort någonsin!!
Vi flög i ca 45min till/över Grand Canyon. Efter det så landa vi mitt ute i ingenstans för att fota och fika lite.
När vi kom tillbaka så var klockan typ 09.00.
Vår lunch blev på In-n-out hamburgers.
Resten av dagen spendera vi på the strip i Las Vegas.

Denna dagen började klockan 08.00. När vi hade kommit upp, tagit på oss osv.... så gick vi ner till lobbyn för att vi skulle på en rundtur och sen skulle man få frukost där också + biljetter till en valfri show. Vi börja turen och sen gick vi till frukosten. Den bestod av LITE äggröra och LITE bacon (inte gott). Undertiden vi åt så fick vi inte sitta med dom andra två personerna som vi är här med. Vi fick sitta vid ett annat bord, jag, mamma och pappa. När vi hade ätit upp kom en försäljare och satte sig hos oss. Han ville sälja typ lägenheter eller nått. Där satt vi i 90min och försökte förklara att vi inte var intresserade av erbjudandet. Till slut förstod han att vi inte ville. Då gick han från att vara väldigt glad till väldigt sur......

När vi äntligen kom där ifrån så gick vi ner till the strip och in i ett köpcentrum för att hämta ut biljetterna till kvällens showen. Vi valde att gå på "Vegas the show"

Jag ville gärna gå runt där inne lite för att shoppa. Vi gick runt lite tills vi kände att vi var klara. Det blev bara jag, mamma och pappa som gick tillbaka till hotellet. Där bada vi och sola en stund.
Klockan blev helt plötsligt mycket och dags att gå till showen. Den var bra. Dock var vi alla väldigt trötta och van vid svensk tid (det skiljer 9 timmar), så vi alla satt och halv sov......

Sen åt vi och hoppa i säng!

Dag 1

Denna dagen bestod nästan endast av att åka dit. Vi åkte från Köpenhamns flygplats till London sen från London till Las Vegas.
När vi kommit fram så fixa vi med en hyrbil vi skulle ha.
När vi hämtat ut bilden så var klockan runt 22.30. Vi körde sen till hotellet vi skulle bo på (super fint).
Efter det tog vi upp alla våra väskor och allt till lägenheten/rummet. Sen fixa vi lite med Wi-Fi osv.
När jag vänta på att alla andra skulle bli klara så pratade jag med min pojkvän en snabbis i telefon.
När alla var redo stod vi vid dörren med kurrande magar! Vi gick ner till the strip och handla lite vatten osv. Vi åt även subway ( inte lika gott som hemma! )
När vi var mätta och belåtna gick vi tillbaka till hotellet, sen upp på rummet och byta om. När alla var ombytta så gick vi ner till poolen för att ta ett natt dopp. Runt 03.45 så var vi uppe igen och duscha och hoppa ner i sängenarna

Heeej alla!
Jag har inte varit så aktiv på sista tiden eftersom jag är i USA .

Jag tänkte lägga upp dag för dag (dag 1, dag 2.....osv). Då kommer det nog inte vara så mycket text utan mest bilder, för jag antar att det är bilderna ni vill se.

xoxo

Jag vill bara säga förlåt för att inget nytt och roligt har kommit upp!!
Det finns olika anledningar till det. Men dom anledningarna är snart slut så då kommer det upp fler och spännande inlägg!

Nu är det ÄNTLIGEN sommarlov.
Jag är så glad att det är sommarlov, dock har jag ingen sommar feeling eftersom det regnar och blåser väldigt mycket...
Men jag hoppas att det blir finare imorgon!

Idag gick jag till skolan för att ha avslutning, efter det gick jag hem och vänta på att min mamma skulle sluta. På vägen hem hämta min mamma upp Hugo. Sen kom dom hem och hämta mig så vi kunde åkta till Olof Viktors och fika. Det var riktigt gott!!

Om ni undrar vad jag hade på mig!