Header

VINNARNA ÄR 

Första vinnaren är dragen slumpmässigt från instagram "jimmy91andersson" - får både bcaa & creatine - grattis!

2: Marina "Jag vill vinna för att jag är skeptisk till dessa produkter och kanske har jag fel kan vara värt att se om mina tvivel är befogade eller ej." - Givetvis måste jag visa henne att dessa produkter är fantastiska,

3: Cecilia "En drink med proteinbolagetsdricka får mig alltid att vilja mixa. Att testa en ny smak vore därav smart. Cecilia vill vinna så att hon kan proteinbolaget minnas"

Skicka mig adress samt telefon nummer så skickas paketet nästa vecka! Härlig julklapp va? Ni når mig på instagram eller på mail; mycarlsson@live.se

PBMYCARLSSON GER 10-20% 

Ni andra kan alltså klicka hem dessa produkter med min rabattkod och få 20%, klicka er in här!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Hoppas ni har sovit gott och vaknat upp med en massa härlig energi. Fredag - Fredagsmys - Tacofredag. Wiho. Men innan det ska jag sova några timmar. Har äntligen bockat av sista jobbnatten nu för några dagar framöver. Ska bli skönt att vända tillbaka dygnet och framförallt att få somna i killens famn. Men innan jag intar sängen ska jag göra magen lite nöjd. Killen hade varit snabb och ryckt åt sig chiapuddingen jag hade gjort i ordning så jag tänkte att jag testar att köra samma koncept fast i mikron istället. Chiagröt kanske man kan kalla det? Lika gott för det. Testade en ny chia idag från superfruit, med smak av hallon - fräscht!

Nej kompisar, mina ögon står i kors. Jag somnar här snart i soffan med datorn i knät om jag inte sätter punkt nu och bäddar ner mig i sängen.

-

I eftermiddag presenterar jag vinnarna i tävlingen jag har i samarbete med proteinbolaget, så öka vinst chansen nu till dess genom att delta fler gånger både här och på instagram: mycarlsson. KRAM!!

Alltså wow, kolla vilket härligt utskick jag fick av superfruit i veckan. En massa gottis, alltid kul och spännande att testa nya produkter!

Likes

Comments

Nu myser jag mest runt här hemma. Nyduschad i min härliga morgonrock. Tänt upp ljus och skapat mysfaktor, Robin kommer snart hem och då ska vi äta middag. Magen kurrar för fullt så det kommer sitta fint.

Snart väntar natt 2/2 på jobbet. Fick frågan i morse om jag hade blivit ut kickad av killen hemma eftersom att jag är mer på jobbet än hemma med honom. Tur att jag ska vara lite långledig efter imorgon, då kommer jag även hinna ta ikapp lite här. Just nu är det mycket jobb för min del, vilket speglar av sig på både bloggen och träningen. Men jag kommer ikapp!

Det bästa med att jobba natt på både gott och ont är att tiden går så fort, jisses det är redan torsdag - snart helg. Helgen står fortfarande oplanerad. Många kommer säkert trängas på stan för att inhandla sista julklapparna. Vad ska ni göra?

Kram på er <3

Likes

Comments

I samarbete med yourzooki .

Jag måste kika in och tipsa er om den hör produkten! Den är fantastiskt god & att det är ren omega 3 är svårt att förstå. Kopplar ju det vanligtvis till fisk och stora kapslar, men icke. Helt suveränt att en sån här produkt är framtagen och speciellt för min del som varken kan äta fisk eller svälja stora kapslar. Man behöver ju liksom fiskfetter som ni säkert redan vet för optimal hälsa i både hjärnan & kroppen.

När jag inte strör den över frukost filen som bilden nedan så tar jag det på en tesked, smakar mer gott än otäckt så det är inga problem! Eller i en smoothie... banan & fryst mango samt en tesked av detta är riktigt uppfriskande..

Jag ska återkomma när jag gjort klart min kur om jag märker någon skillnad på min kropp/hälsa då jag har slarvat väldigt mycket med att inta just omega 3 som tillskott.

Har någon av er testat just denna? Dela med er!

Kram på er <3

MY20 ger 20% om ni uppger det i kassan!

Likes

Comments

Har precis tagit plats i soffan efter ett jättelyckat träningspass med fokus framsida ben. Det var på tiden, känns som att träningen har gått emot mig lite på sistone. Men efter regn kommer solsken, eller vad säger man? När jag skriver att vi kör fokus framsida ben eller baksida, så menar jag att den muskelgruppen får mest fokus och så brukar vi avsluta som idag med två övningar bara för baksida just för att jämna ut det lite.

-

Kan inte förstå att jag redan är klar med Alla julklappar. Brukar annars vara klar dagen innan, men kände för att ha lite framförhållning i år (skadar ju liksom inte..) och det är jätteskönt att man kan bocka av det på listan. & jag köpte en så fin julklapp till min hund, ack vad bortskämd hon är min lilla bebis <3 Och så kommer jag på mig själv med att jag inte skriver jut vad det är precis som att hon kan gå in och läsa, haha.. Hon ska få en fin vinter/regn overall i alla fall. Mörkbrun, kommer passa henne perfekt!

Nu? soffläge och chillmode innan jag går på lite nattjobb.

Ta hand om er så hörs vi imorgon. Kram!

Likes

Comments

Delar med mig av fyra övningar som är bra för rumpan som går att utföra hemma! Man behöver inte alltid tunga vikter för att det ska kännas och brännas, miniband med olika styrkor är perfekt! Gör mellan 10-20 reps x 4 set. Banden gör så att det blir motstånd i övningarna, men visst går det att utföra de utan band också!

DU BEHÖVER...

.. miniband & vätska!

Är ni sugna på detta otroligt snygga och bekväma kläderna, så hittar ni toppen Här & shortsen Här! (adlinks!)

KNÄBÖJ

Håll i ett band och spänn rumpan mot det i toppläget. Bandet runt låren gör att musklerna ständigt är i ett spänt läge.

KICK-BACKS

Sparka benet så långt bakåt du kan får att få bättre kontakt med rumpan.

90 grades vinkel

BENLYFT

Likes

Comments

Andra advent är här och vi är halvvägs till jul nu - passar väl utmärkt att fira det med en tävling?!

Håll i hatten, denna gång drar jag tre vinnare! Där första vinnaren får både en burk Creatine med smak sour pops och en bcaa med smak av sour skulls från candy series. De andra två vinnarna får varsin bcaa, sour skulls!


FÖR ATT DELTA!
- Kommentera här nedan att du är med och ge en kort (!) motivering om varför du skulle vinna.
- Skriv med din mailadress i fältet ovanför, då är det bara jag som ser den.

ÖKA VINST CHANSEN!
Genom att delta på min instagram "mycarlsson" så ökar du din vinstchans. Inlägget där kommer upp i eftermiddag, håll utkik!

Lycka till finisar! Ni brukar uppskatta dessa tävlingar jag har i samarbete med proteinbolaget så jag hoppas ni gör det nu också <3 En vinnare dras på fredag och presenteras här på bloggis! Kram!

Likes

Comments

"Vill bara säga att du verkar vara en helt fantastisk människa, älskar att kika in här och blir alltid lika glad när du uppdaterat, men känn ingen stress över inlägg när inspirationen tryter, slutar inte kika in för det 😉 en annan grej jag tänkte på, du verkar jobba natt och jag ska eventuellt byta jobb och börja jobba en del nätter. Är verkligen helt nollad när det gäller den biten, vet inte riktigt hur jag ska kunna ställa om, när jag ska träna och när jag ska äta haha. Skulle vara kul om du kunde dela med dig då du verkar leva rätt likt mig. Hur gör du? antingen om du vill svara här eller göra ett inlägg. Kram och trevlig helg på dig <3"

Blir varm i hela kroppen av dina fina ord! Tusen tack <3

Det stämmer, jag jobbar natt. Innan jobbade jag lite strö nätter blandat med dagtid. Men nu kör jag bara natt och det är inte det lättaste att klaffa alla pusselbitar som man önskar. Jag jobbar fortfarande på det. När man jobbar natt är det mycket längre återhämtningstid därför har vi mer "lediga" dagar. Så jag brukar planera in mina träningspass utifrån när jag vet att jag är utvilad och kan prestera, det är sånt du kommer lära dig att känna av själv. Jobbar jag 2-3 nätter på raken så orkar jag absolut inte träna emellan passen, en promenad sitter finare då. Det är viktigt att våga anpassa träningen utifrån energin, är du inte helt återställd så är det bättre att sänka vikterna något, så att du orkar prestera genom hela passet. Tro mig, det ger det också även fast det tar emot att sänka vikterna.. 

Kosten är också svårt att få till i början, själv gick jag ofrivilligt ner ett par kilon i vikt just på grund av att det är svårt att få till alla måltider. Men jag brukar äta middag vid 18-19 innan jag börjar passet vid 21. Sen äter jag mellanmål på jobbet vid 23 (keso, kvarg m. nötter, riskakor, bars) sen försöker jag hålla mig ifrån småätandet. Även fast man inte är hungrig redan vid 23 är det bra att äta då för att ge dig själv mer energi inför natten och enligt fakta så är det inte bra att äta efter 00.00 i och med att ämnesomsättningen är annorlunda då. Sen äter jag en lättare frukost vid 5 (proteinpudding, kvarg) när jag kommer hem innan jag lägger mig, vid 8, försöker jag också äta något för att inte bli helt katabol under tiden man sover (katabol, ökar risken för att tappa muskler) då kan jag ta en skål med gröt. MEN det är svårt, men jag tycker att detta är ett bra upplägg. Men jag följer det inte alltid heller eftersom att man har inte samma matlust när man är lägre på energi.

Hoppas du blir nöjd med svaret! Kom ihåg, att alla är olika - testa dig fram. Du kanske kommer på något helt annat sätt som fungerar bättre för dig och din kropp.

Kram!

Likes

Comments

Okej, jag har kommit in i en sån där riktigt chia-pudding period nu. Det borde ni ha märkt. Kanske tröttar ut er med detta? Redan när jag äter den här planerar jag vad nästa pudding ska innehålla. Det är ju det som är så roligt att man kan variera de så mycket - bara låta fantasin flöda och gå utifrån egen smak. Idag är det inslag av acai och blåbär, en härlig mix. Givetvis proteinpulver som bas.

Sanningen är den att jag ska äta upp den här nu och sen ska jag dyka ner i sängen. Bokstavligt talat. Längtar så mycket efter sängen och några härliga timmar sömn nu efter en jobbnatt. Thailand och 2 veckors semester är efterlängtat nu, efter jul & nyår kan vi väl snabbspola dagarna?

Hoppas ni får en bra lördag hjärtisar <3

Superbäret acai kommer från de brasilianska regnskogarna och innehåller mer antioxidanter än blåbär. Det är också en riktig vitaminbomb. För oss som tränar så är det superbra eftersom att de även innehåller essentiella aminosyror som stimulerar såväl muskeltillväxten som uthålligheten i musklerna. Det går att skriva hur mycket som helst om de för de innehåller mycket bra och har en bra påverkan på kroppen. Det jag gör är att blanda i en skopa acai när jag blandar i chian kvällen innan jag ska äta den.

Här hittar ni en påse acai - klick (adlink) en påse kostar ändå en del, men de räcker länge!

Likes

Comments

Det är så grått och trist ute, blåser storm och som pricken över it så har jag någon förkylning som bara väntar på att hitta sin rätta tid att bryta ut på. Inte nog med det så missar jag idol finalen ikväll, nae ni - idag är jag inte särskilt positiv till livet. Men såna dagar måste man tackla också!

Har gett mig själv en extrem svår läxa men nyttig: att jag ska vara nöjd med det jag gör. Igår låg jag i sängen när killen frågade vad jag tänkte på och jag svarade ”jag hatar att jag aldrig kan vara nöjd med det jag gör, vad jag än gör och hur bra jag än gör det så blir jag liksom inte nöjd”. Det är väl lite det som gör mig driven och nyfiken, men just nu stjälper de mig mer än höjer. Så notering till mig själv: det du gjort idag är bra och tillräckligt, du är grym!

Fyller ut inlägget med härliga bilder från Dubai resan i februari.

PUSS PÅ ER! Alla ni som kikar in här, ni är bäst!! Och bättre uppdatering kommer, men just nu är varken energin eller inspirationen på topp <3

Min absoluta favorit alla dagar i veckan <3 jag älskar dig så mycket!

Likes

Comments