My Carlsson Träning, hälsa & livsstil

Vi bodde ju nämligen på det här hotellet på nyår så vi visste redan vad vi kunde förvänta oss av frukostbuffén. Den är helt fantastiskt, fem stjärnor av fem möjliga får den av oss.

Vi låter frukosten få landa lite i magen innan vi beger oss ut och fångar dagen. Igår hade vi det jättemysigt, vi bubblade på hotellets takterass, drack bubbel och avslutade kvällen med en god och fräsh burgare på Flott.

Ha det gott, så hörs vi hjärtan. Kram <3

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Som jag nämnde igår hade jag ingen aning om vart killen skulle ta mig idag. Men nu sitter vi incehckade på ett hotell några mil hemifrån. Dricker bubbel och plockar lite gott från fruktfatet. Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Fina, fina du <3 tack.

Här ska vi vara till söndag. Myshelg delux.
Önskar er alla en fin fredag. Kram!

Likes

Comments

Contains affiliate links

Vilken produktiv dag jag haft. Trots lång sovmorgon eftersom att jag i skrivande stund laddar upp inför ett nattpass på jobbet så har jag fått mycket gjort. Tror garanterat att den här natten kommer swisha förbi, längtar nått enormt tills imorgon. Robin har nämligen planerat hela våran helg, jag har ingen aning om vad vi ska göra eller vart vi ska - men jag har fått instruktioner om vad jag ska packa. Fått en ledtråd: myshelg. Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

Mitt axelpass blev bort priorioterat idag men så är det ibland. Jag prioriterar hellre bort det helt än att göra det halvdant som det idag i så fall skulle ha blivit. Lägger passet en annan dag istället och mosar på lite extra då. Nae men förstår ni, jag kan inte göra något halvdant - allt eller inget.

Nu måste jag kila, ha det bäst! Så hörs vi imorgon och då kanske jag vet hur min helg kommer att se ut?
Kram <3


Likes

Comments

Inlägget i samarbete med proteinbolaget.se

Ni kan ju knappast ha missat att jag blivit helt fast vid candy series nytillkomling; BURN med smak av hallonbåtar. Perfekt alternativ till både nocco och pwo. Jag dricker denna ibland i syfte till att jag behöver energi, innan ett träningspass för att öka förbränningen och ibland bara för att det är gott och törstsläkande. De dämpar sötsuger något enormt också har jag märkt! Den här funkar alltså lika dant som BURN tabletterna. Men jag tar denna varje morgon i alla fall, just för att kicka igång förbränningen.

Igår gjorde jag en slush på det. Shakade i ordning en skopa, in i frysen ett tag för att sen mixa med ännu mera is!

Direkt länk till produkten här - med min kod PBMYCARLSSON får ni även 20%. Varsågod!

Likes

Comments

Här nedan kommer ett helt ryggpass - copy & do it!

Jag vaknade med sån träningsvärk i ryggen idag så ja, det var ett bra ryggpass igår. Jag har så sjukt svårt att få träningsvärk i ryggen annars så det må vara ett gott tecken!

Vår tanke med passet först var att vi skulle köra efter TUT metod. Men vi ändrade oss på plats och kände att vi var mer redo för ett mer tungt och explosivt pass - vilket det blev. Men jag kan passa på att förkara vad TUT är. Det står för Time Under Tension. Det är att mäta en tid då muskeln är i spänning. Ni tänker säkert, varje pass har muskel i spänning, under en viss tid, eller hur? Jo visst är det så, men det TUT innebär är alltså tiden det tar för att slutföra övningen. Jag ska ge ett tydligt exempel nedan sen så ni verkligen förstår! Muskeln är alltså i spänning under en längre tid eftersom att man tar längre tid på sig att göra klart övningen.

Ex. Vi började passet med breda latsdrag. Att göra latsdrag utifrån tut metod skulle innebära att vi drog ner draget fort för att sen spänna åt hårt och spänna muskeln hela vägen upp och sakta sakta gå upp. Det ska ta ca. 3 sek på upp vägen. Det kan innebära att man får sänka vikten lite eftersom att man måste orka hålla emot. Testa det om ni inte har gjort, går att utföra i alla övningar. Tänk alltså på: gå sakta till baka, håll emot, spänn så hårt du kan... För att sen Snabbt ta nya tag!

Breda latsdrag, 4 set.
... smala latsdrag efter, 3 set.

Rodd, brett grepp och sikta relativt högt. Det ska kännas rätt högt upp, nästan så de känns i baksida axlar. Även här 3 set. Alltid minst 3 set för att trötta ut muskeln!

Nedan har ni en favorit!!

Enarms rodd, 3 set

Denna vet jag inte vad den heter? Men en riktig brännare. 

Avslutade passet med ryggresningar. Så bra övning att avsluta med.
För att göra övningen tyngre än vad den redan är så tar man en vikt, jag tog 10kg och körde 15 resningar och direkt efter körde jag utan vikt och körde tills det inte gick mer. Även här 3 set.

Videos kommer ni hitta på min instagram när som.
Säg gärna till om ni kör passet och återkomm med vad ni tyckte.
KRAM <3

Likes

Comments

Snacka om att jag har vaknat på helt rätt sida idag. Måste bero på att jag satte upp en drömfångare igår ovanför sängen, så har sovit som en gud inatt. Haha, nejdå ska inte sväva iväg för mycket men jag har sovit så gott inatt. Finns inget bättre än att vakna upp med massa energi?

Idag är det booty-day-yey!

Jag borde köra på en restday egentligen med tanke på vilka bekymmer jag har haft med mitt knä senaste dagarna. Möjlitvis gjort en dum vridning eller så är de någon nerv i kläm. Men det känns bättre idag, så länge jag lyssnar på min kropp under passet så ska det nog inte vara till några större problem. Idag blir det fokus baksida. Vi har börjat dela upp det så, att man fokuserar på ex baksida som idag och nästa pass kör vi då fokus framsida istället. Men som idag kommer vi ändå köra ett par framsida övningar, vi utesluter alltså inte de helt för det.

Vad står på erat schema idag?
Btw, på instagram har jag lagt upp en post med bra hemmaövningar som ni kan göra med minibanden. In och kika - mycarlsson.

Likes

Comments

sudio Sweden

Hej alla fina! Har ni fått en bra start på veckan? Jag startade veckan med ett tio timmnars pass igår på jobbet därav uteblev uppdatering på sociala medier. Kan ju faktiskt avslöja att jag har ett nytt jobb på gång inom kort, såå spännande. Jag älskar att ha bollar i luften, jag behöver nog ständig rörelse i livet för att kunna känna mig tillfredsställ. Liksom nya projekt, nya mål att sträva efter, utveckling. Men absolut, vardagen står stilla ibland, det är inte alltid en dans på rosor som man också måste acceptera.

Nå, ledig tisdag och jag laddar upp för ett ryggpass. Ska inviga mina nya högtalar jag fick hem idag från sudio. Vill ni att jag ska dela med mig av ryggpasset sen?

Ha det bäst <3 all kärlek till er fina som alltid kikar in här. Det är för er jag gör detta. Puss <3

Likes

Comments

Dumt att sitta på bänken och posa när man kan sitta framför och leka mad.

Det är så här nu, ser ni den grymt snygga toppen jag har på mig på bilderna? Den är från madlady - jag har gjort flera storys på instagram där jag visar upp mer plagg. Men är du också sugen på att klicka hem denna eller något annat snyggt från deras webbutik så kan ni använda er av koden MYCOKT som ger 15% - gäller en vecka.

-

Hoppas ni har haft en fin söndag hjärtan! Kram på er <3

Inlägget är i samarbete med madlady.se

Likes

Comments

ÅH, HEJ HÄRLIGA SÖNDAG!
Jag tänkte kika in här och dela med mig av ett super gott recept på havregrynsgröt. Sanningen är att detta är ett tidinställt inlägg eftersom att jag är iväg hela dagen idag på andra ärenden. Men vem tycker inte att gröten blir enformigt efter ett tag? Det här alternativet är lite matigare och funkar perfekt efter ett träningspass också!

1,5dl havregryn (glutenfritt för att vara snäll mot magen), käck i ett okokt ägg, häll i vatten - blanda ordentligt! Häll sedan i en skopa proteinpulver - jag använder Detta (-adlink! PBMYCARLSSON ger 20%) - i smaken Delicious Vanilla - då smakar det bakverk efteråt. Sen ini micron 2 min. Toppat med 1dl frysta bär, 1msk chiafrön och glutenfri granola.

Havregrynen blir i en mer fast form och jag äter det som det är. Utan någon mjölk eller proteindryck över. Men för mer havregrynsgröt-känsla så kanske man ska ha på lite mjölk!

Likes

Comments

Contains affiliate links

Okej, nu bjuder jag på ett lite annorlunda inlägg. Ett inlägg om vad jag använder för smink! Och i slutet kommer jag tipsa om en sjukt bra produkt, som praktiskt taget har räddat min hy nu när vi har gått mot kallare tider vilket innebär att huden också blir torrare.

Smink är inget större intresse hos mig vilket nog speglar av sig också, jag är väldigt neutral i mitt smink val. Däremot har jag ändå valt bra produkter som sitter länge utan att kaka ihopp sig eftersom att jag tränar och svettas mycket så är det viktigt för mig. Så produkterna är länkade nedan!

Jag tror jag fick med allt ovanför. Mina två foundation jag använder som jag har taggat ovanför är så otroligt bra. De kostar möjligtvis lite mer än en "vanlig" men så värt. Både innehållsmässigt är de väldigt bra och lägger sig jättebra. Jag använder inte dessa till vardags utan då använder jag en CC cream som jag också valde att tagga. Pudret anti-shine är Alltid med mig. Det är perfekt att dutta på under dagen ifall man blivit lite "shin-ig".

Vattenfast maskara är det ända som funkar på mig eftersom att mina ögon rinner sjukt mycket när jag tränar och svettas vilket annars leder till att jag blir sjukt svart under ögonen. Kajalen använder jag på ögonkanten för jag är bokstavligt talat allergisk mot röda ögonkanter.

Men skulle jag välja 3 saker jag inte klarar mig utan så skulle det vara 1. ögonbrynspennan från anastasia 2. anti-shine pudret 3. concealer.

Här ovan ser ni en flaska med nypon- och rosolja. Det har boostat min hud nått enormt. Min hud blev mycket bättre efter att jag började med denna. Har mindre finnar nu och inte en tedens till torrhet finns. Detta sprayar jag på i ansiktet morgon och kväll under den vanliga dag/natt-krämen. Här finns det en direktlänk till produkten och med min rabattkod MYC10 får ni 10%.

Inlägget innehåller annonslänkar.

Likes

Comments