Hej har landat i Sverige nu och ska skriva om mina dagar.

Vi vaknade 05:45, flyget till Kina gick vid 8/9 som tog 3t.
När vi hade kommit fram i Kina var vi där i 2 timmar sen gick flyget mot Sverige.
Flyget tog 10 timmar och jag hade lyxen att få 2 sätten så kunde ligga ner och sova en stund! 👌🏼

Elin

Vis stolarna fanns det skärmar dör man kunde se på film? Spela spel ect.
Så några av oss + en ny kille som satt i närheten; började spela poker mot varandra på var sin skärm! Så grymt roligt och bra tidsfördrivens.

Jag och min värdfamilj gick till Oarai Isosaki Shrine som är ert tempel. Jag fick göra olika saker tex. Hälla vatten på mina händer på ett konstigt sätt för att "tvätta" dem, flytta en kvast från höger-vänster-höger, kasta pangar i en brun och be för "hope".

Efter de gick vi till en fisk butik - Kanefuku Mentai Park. Där kunde man se vad arbetarna gjorde med fisken och fakta om varje fisk. Man fick se bilder från innan-mellan-efter flodvågen 2011.

Sen gick vi till ett torn - Marine Tower Oarai. Den hade tre våningar.
Första våningen bar det en affär. Andra våningen var det en anime resturang som även sålde anime saker.
Den tredje våningen var det en grymt fin utsikt.

Sen gick vi till andra affärer - Resorts Outlets Oarai. Där fick jag göra mitt egna ljus med färger och figurer som dem sen köpte och gav mig som present. Det fanns många finna butiker, liten lekpark för barn och några aktiviteter.

Sen åkte jag och mamman Ms.K med tåget in mot stan för att möta hennes dotter. På vägen ditt famnades konst i gräset, söta hus med fina tak ect.

När vi kommer fram blir jag bjuden på Ramen - det är en traditionen nudel soppa. Den var så otroligt god med en massa konstiga "grönsaker".
Vi går senare runt lite på stan och kollar läget.

Efter det åkte vi till spa - Shosai no Yu. Det var ett naken spa där kvinnor och män separerade. Först går man till de små duscharna, det är ungefär 20 st på båda sidorna ( det är en stol du ska sitta på bakom en spegel) där ska du tvätta noggrant rent hela över kroppen (naken) medans andra sitter bredvid. Efter så gick vi ut och "badade" chokladen i 3 olika pooler, sen gick vi in och var i en kall pool, en massage varm pool & en långbänk det kommer vatten från nacken.
Det bar otroligt skönt men konstigt i början att gå runt naken inför en massa andra.

Sen åkte vi till ett sushi ställe och fick sushi på ett litet tåg! Det var andra gången jag åt sushi och det var otroligt gott. Jag åt 4 st rå fisk med ris, friterade ostron, pommes, sushi med sjögräs som inte var lika gott, glass och kaffe 👌🏼

Efter de fick jag mitt ljus som jag hade gjort!

Sen återvände vi tillbaka till hemmet där vi spelade kortspel; den som förlorar får smaka på konstiga saker.
Om dem förlorar - kaviar.
Om jag förlorar - (3 gånger) fick jag bönor som är kletiga, en liten torkad druva som var surt och ett plommon som var surt och inte lika gott! Bönorna med geggan var helt okej!

• Japan

Hej.
Idag gick jag upp 06:30 (22:30 - svensk tid).
Fick frukost rund 8, en svensk frukost innehåller mackor, yoghurt, kaffe ect. Men i Japan får man soppa (japanska grönsaker), korv, socker söta ägg, en liten skål med rotfrukter (surt), ris, te & grönt te.

Grönt te och soppan var bra för kroppen men allt smakar konstigt och är väldigt ovanligt men helt okej!

Hej.
Vi gick upp halv 7 för att fixa iordning oss. Sen väntade en fantastisk men lite konstiga frukosten på oss. Mycket av frukosten var saker man behövde äta mer av för att lära sig gilla smakerna men annars var de ganska okej!

Efter frukosten åkte vi iväg på ett stort möte med Oarai's borgmästare & Co. Vi fick pinnar och en handmålade tavla av dem!

Vi åka till 2 skolar efter mötet och fick prova på olika saker!

Sen vart det en välkomstfest!

Elin.

Tåget gick 15:15 från Nyköping till Stockholm. Vi kom upp vid 5 tiden på Arlanda och sprang runt och kollade på allt möjligt!
Flyget gick 19:10; det var lagom mycket folk men vi fick en envis mamma med en snorunge framför oss.
Ungen skulle ha sin stol långt bak och sen hoppade hon på sättet -.- medan mamman satt framför mig och lutade ner sin stol så långt ner att mina ben inte fick plats vid stolarna!

Vi flög i 10 timmar så när vi fick gå av planet värkte mina knän.
När vi hade landat skrev vi på ett tillfälligt visum så vi fick gå in i Kina. Vi var där i 7 timmar. Och blev fotograferade med kineser. Det var roligt och lite speciellt!

Vi åkte 17:10 mot Japan! De tog ungefär 3 timmar! Först sov jag och Therese när vi skulle då maten så vi fick dem senare sen sov vi när sen gav oss ett viktigt papper ut... -.-
Vi kom fram ungefär halv 10 eftersom planet var en timme försenat.

Nu sitter vi i soffan på hotellrummet och funderar på vad vi ska göra!
Jag köpte även pinnar i Kina ⬆️

Fick ett par finare pinnar när vi åt på restaurangen i Kina, så tig med mig dem 😍

• Japan

Hej.

Jag var på Japan möte i dag och började inse att nästa onsdag så åker jag... Hela magen och kroppen skakar av nervositet.. Men ändå är jag taggad på att få åka ner!

I morgon ska jag och mamma in till stan för att köpa presenter till min värdfamilj 👌🏼💁🏼

(Bilden) något sånt blir de väll! Något svenskt men som dem kan ha nytta av.

När jag kom hem efter mötet så fick jag och mamma ut i skogen med våran 5 månaders valp Elsa. Hon gick lös som vanligt och var så lyckligt; så vi testade att låta henne gå lös hela vägen hem.. OCH hon var så otroligt duktig och gick bredvid mig nästan hela vägen och lydde oss när vi sa till.

Hej.

I dag är det 10 dagar kvar tills jag och min bästis åker till Japan. Är otroligt taggad!

Det jobbiga blir att åka tåg ner till Öland, sen flyg i 13 timmar, sen mellan landa och vänta på flygplatsen i 5 timmar, sen mellanlanda på ett annat ställe och vänta där i 2 timmar..

Idag blir det en seg dag framför tv med en massa serier.

Min nya favorit serie är The Originals.

Hej, äntligen fick jag mina efterlängtade naglar!

Hejsan jag och min kompis Therese kollar upp "konstiga" maträtter i Japan, så vi är förbereda på vad som kommer bjudas på där borta!

I ett av klippen va det en kille som lagade bläckfisk; den levde under hela processen ända tills tentaklerna var avhuggna på boret!

Den seriöst levde utan saken på huvudet (vet inte vad de heter) 😂😂
Om ni vill se klippet så la jag upp de här nedan!

Nu ska jag gå för att fixa mina naglar... Äntligen!

Kiss Elin

Jag jag orkar inte skriva varje inlägg på engelska så ska nu börja skriva på svenska! 🐶