En av de sista kvällarna i Byron spenderade vi genom att gå fram och tillbaka till Byron Bay Lighthouse. Vi började gå i dagsljus längst stranden för att sedan komma högre och högre upp i bergen, det var en riktig PW kan jag säga! När vi väl nådde toppen efter ca en och en halv timme och såg utsikten över havet och Byron var vi helt slut..

Precis när vi skulle börja gå tillbaka för att skymningen kom blev plötsligt hela himlen orange/rosa och solen började gå ner bakom bergen. Det var bland det finaste jag sett. Inte nog med det så började det spöregna för att sedan spricka upp och vi såg en dubbel regnbåge!! På vägen tillbaka såg vi surfare ligga och guppa i vågorna och solen gå ner bakom dem, tänk att surfa i en sån miljö! plötsligt gick solen ner helt och hållet och vi gick tillbaka längst stranden i kolsvart mörker. En kväll jag sent kommer glömma!

KRAM <3

VI ÖVERLEVDE ! ! !

Puh, känns skönt att ha land under fötterna igen. Jag och Amanda kom precis ner från 14 000 ft höjd rakt upp i luften. Kan fortfarande inte fatta att vi hoppade!

Efter en kopp kaffe och en slice bananbröd var vi återställda efter 4 h sömn och redo att ge oss av upp i luften. Nervositeten började krypa fram men jag var mest sjukt taggad och ville bara göra det. Våra instruktörer var riktigt roliga och intervjuade oss innan, under och efter hoppet. Vi drog på oss utrustningen, tog en massa selfies, instruktörerna skojade med oss och skrämde upp oss innan det lilla rangliga planet landade på banan ready for take off.

Vi klev ombord på planet, som kickade igång och drog iväg! Mitt hjärta bultade snabbare och snabbare för varje meter, utsikten var fantastisk men det var svårt att njuta av den när man bara satt och tänkte på hur galen man är som frivilligt hoppar ut från detta rakt ut i ingenting. Jag satt längst fram i planet och fick ta över styrningen från piloten när han tröttnade ;)

Plötsligt försvann den första personen med ett skrik rakt ut i det blå. En efter en sögs ut och paniken började sprida sig i hela kroppen. Tillslut var det bara jag kvar. Jag var först in på planet och sist ut. Att sitta där på kanten och titta ner på molnen och marken långt där nere var en helt overklig känsla. Jag hann knappt tänka innan vi bara hoppade. Adrenalinet pumpade och är det någon gång jag känt att jag verkligen lever så var det då! Att falla handlöst var däremot inte alls så läskigt som jag trodde. Jag kände inte den där obehagliga fritt-fall känslan i magen utan det var bara skönt. Det kändes knappt som vi föll neråt utan nästan som att vi stod still i luften av allt tryck.

Efter en minuts fritt fall i 220 km/h som kändes som ungefär 10 sekunder vecklades fallskärmen ut ovanför oss och jag kunde pusta ut. Sedan dalade vi lugnt ner med galen utsikt över kusten, berg och regnskog. Jag som redan övat upp min styrförmåga i planet fick även styra fallskärmen, svängde och lekte runt lite. Innan vi hoppade hade jag bett min instruktör göra volter i luften men allt bara tumlade runt så jag kände inte av det och var tvungen att dubbelkolla med honom att vi hade gjort det och det hade vi tydligen!

När vi landat lugnt och stilla var både jag och Amanda i extas och ville bara upp i planet och göra det igen, igen och igen... Men det får nog vänta lite, i alla fall tills vi är tillbaka i Sydney. Så här i efterhand var det absolut coolaste precis det ögonblicket då man bara släppte all kontroll och handlöst hoppade ut från planet. Sen tyckte jag nästan att det var läskigare på planet upp när man bara tänkte på vad man skulle utsättas för, själva fallet och hoppet var bara ren livsnjutning!

Har ca 200 bilder som instruktören tog i luften som jag ska gå igenom och lägga upp så fort jag har möjlighet!

Ha det bäst så länge 😃

Cheers!

Nu är det äntligen påsklov och vi är framme i Byron Bay! Vi flög hit igår och började dagen med lunch nere på stan. Sen tog vi en tur i området, kollade stranden etc. Vi bor precis vid stranden på Byron Beach Resort. Vi tog även en cykeltur tur till stan och käkade middag för att sedan gå ut och dansa. Riktigt lyckad kväll!

Det enda som är lite synd är att regnet har öst ner nästan hela tiden sen vi kom hit och det gjorde det även imorse. Vi hade bokat en kajak och snorkeltur för att se delfiner men bokade om den till tisdag då vädret ska bli fint igen. Imorgon ska vi upp kl 6.00 och hoppa fallskärm?! Tanken på att hoppa ut från ett flygplan 14 000 ft uppe i luften skrämmer mig samtidigt som jag är sjukt taggad på att känna adrenalinet när man faller. Kan tänka mig att känslan är sjukt häftig när man ser allt från ovan.

På onsdag har vi bokat in paddle boarding i regnskogen och dagarna där emellan ska vi bara ta det lugnt och surfa.

Glad påsk! 🐣💕

Efter en kväll med hysteriska skratt, lite för mycket choklad och ett grymt härligt gäng igår vaknade jag kl 7 av att regnet öste ner, dunkande mot fönstret och skolveckan var igång igen. Jag har lagt mitt schema så att jag bara har föreläsningar tis-tors, så jag har långhelg varenda helg, vilket är bland det lyxigaste jag varit med om jämfört med Uppsala där jag i princip behövde vara i skolan varje dag.

Hade föreläsningar och seminarium mellan 10 - 17 igår eftersom jag försökt få in så mycket som möjligt på de dagarna jag väl är i skolan. Efter plugget var tanken att jag skulle åka till Coogee Beach och köra boxning på stranden, men bussen var så fullproppad p.g.a. regnet så jag kom inte längre än till Bondi när träningen redan hade börjat, så jag fick vända om igen. Men jag som redan var ombytt och redo att träna gav inte upp för det! så jag smet in på ett random gym som visade sig vara hur nice som helst, fyra våningar och det största gymmet jag någonsin sett!

Snål student som jag är försökte jag prata till mig en gratis träning, vilket jag lyckades med och provade på ett Barre pass, en blandning av dans och pilates. Det var ett riktigt effektivt pass och kul att testa något nytt samtidigt som träningen blev av trots regnet! Win win :D

Kramar!

En solig dag på Bondi Beach <3

En dag som denna när regnet öser ner utanför fönstret kände jag att det var dags att starta blogg! Jag sitter på mitt favoritcafé i Bondi Beach nära min lägenhet där jag bor tillsammans med ett gäng goa svenskar två kvarter från stranden.

Efter en och en halv månad här i landet Down Under har jag redan varit med om väldigt mycket och vill självklart dela mina upplevelser med er där hemma! Som sagt har vädret slagit om över en natt från härliga dagar på stranden i stekande sol till regniga dagar som denna, jag antar att det är dags att inse att det faktiskt blir vinter här också.

Helgen spenderade jag med vännerna, i fredags lagade vi middag hos mig och tog en tripp ut i Sydney, lördagen gick åt till att gå runt i Bondi och leta efter en surfbräda, det är verkligen dags att skaffa en nu innan det blir alltför kallt i vattnet! Igår blev det shopping i Westfield i Bondi Junction för hela slanten eftersom dom hade rea på allt i alla butiker!? och långhelgen avslutas ikväll med mys och ost- och vinkväll med tjejerna hemma i lägenheten.

Nu ska jag ta och dyka ner i skolböckerna och ladda om inför sista skolveckan innan påsklovet nästa vecka då jag åker med Michelle och Amanda till Byron Bay. Då ska ni få se på bilder kan jag lova!

Hoppas ni vill följa med mig på min resa här på bloggen!