Älskar att hänga på stranden. Inga måsten, bara slappa. Läser en bra bok, Stoner av John Williams. Rekommenderas!

Nu har jag och kusinen åkt på nästa resa. I går gjorde vi Rom. Mycket intressant att se, tyvärr hann vi inte med allt vi ville se. Det får helt enkelt bli ett till besök innan vi lämnar landet.

Vi gjorde ett besök i den svenska kardinalen Anders Arborelius kyrka Basilica Santa Maria degli Maggiore. Samuel tyckte det var mycket intressant.

Colosseum fick sig också ett besök. Vi sprang på det lite av en slump, men det var häftigt att se. Tyvärr blev man lite smutsig.

Nu blir det beachen i några dagar. Ciao!

I helgen var det dags för årets Köpenhamnsresa. Vi är ett kompisgäng som åker dit varje sommar. Tidigare har vi bara åkt över midsommar, men i år testade vi att åka lite senare på sommaren.

När vi är i Köpenhamn hyr vi alltid cyklar. Så underbar stad att cykla i. På lördagen var det även underbart väder. Så skönt!

På kvällen gjorde vi ett snabbt stopp i köttbyn innan vi cyklade till restaurangen.

Samuel och jag tog bilen till Österlen förra veckan. Vi var där i två dagar och första dagen bjöd på härligt regn, men det stoppade inte oss från att besöka stranden vid Stenshuvud.

På kvällen slutade det att regna och då bjöd vår skapare på denna vackra himmel.

Vi sov i tält. Första natten var det så kallt. Omöjligt att få upp någon värme. Men det var mysigt med frukost i det fria dagen efter.

På torsdagen åkte vi tillbaka till Stenshuvud för att vandra upp till de tre topparna. Men tyvärr så öppnades himlen och ett hemskt regnväder chockade oss. Därav finns det inga bilder från den turen.

Däremot sprack molntäcket upp på eftermiddagen och vi kunde besöka stranden Sandhammaren.

På fredagen var det dags att åka mot Köpenhamn som var nästa stopp på vår resa.

Mer om den turen i ett annat inlägg!