Nu börjar väggskivorna sättas upp. Alla skivor måste anpassas till sin plats. Fönsterhålen är inte ursågade ännu.

Likes

Comments

Golvarbetet fortsätter. Ytterligare en lucka för att komma åt bogpropellern.
Totalt finns det 4 luckor i främre utrymmet. 1 för el och ventilation, 1 för vattentanken, 1 för förvaring och sist för bogpropellern.

Likes

Comments

Nu börjar golvet komma på plats. Jag har grovkapat det innan men nu ska allt finjusteras in. Golvet skruvas fast i balkarna med balkskruv som även här måste förborras.

Likes

Comments

Nu fortsätter isoleringen föröver efter att alla rördragningar blivit klara. Jag har dragit ventilation för till och frånluft, dragit eltunnlar för både svag respektive startsträcka,  el och styrkablar till bogpropeller, djupmätare samt dräneringsrlang.    

Likes

Comments

Böjbara rör har dragits under golvet och buntats fast. Det ena röret ska användas till att dra fram el till bogpropellern. Det andra till att dra el till främre hytten som ännu inte är byggd.

Likes

Comments

​Ett smalt kopparrör har borrats upp var 15 cm i 3mm hål. Ena änden har pluggats. Om det skulle uppstå brand under golvet så skjuter man ut släckningsmedlet som sprutar ut genom de små hålen. Det är 2 slingor som går på vardera sida om tanken. Röret har buntats fast i stålkonstruktionen. (Denna teknik använd på jetmotorer och i flygplan)

Likes

Comments

Idag har jag påbörjat isolering av förpiken. Jag hade tänkt att ha 3 cm tjock frigolit men det visade sig att det fick plats 5 cm istället. Det motsvarar 15 cm vanlig ullisolering. Det kommer att bli varmt och skönt i båten.

Likes

Comments

Idag har jag svetsat tillbaks reglarna som jag skar loss för att kunna lyfta upp tanken. Det nya är att jag svetsat dit reglarna för "lönnfacket" i golvet....durken heter det ju. Nu återstår att göra en öppningsbar lucka tillräckligt stor för att kunna stuva ner saker.

Likes

Comments