Började dagen med att ställa klockan vid halv åtta för att sedan gå ner till hotellets resturang för hotellfrukost <3

Anledningen till att vi gick upp så "tidigt" var för att bussen till Auschwitz gick vid halv åtta. Och det var väll egentligen även anledningen till att vi åkte till just Krakow. Vill verkligen rekommendera alla att åka hit.

När vi kom hem från Auschwitz vid fyra tiden beställde vi upp en varsin clubsandwich till rummet.

Efter att vi värmt oss, ätit och fixat i ordning oss satte vi oss i en taxi till Galeria Krakowska för lite shopping.

Sedan hamnade vi på en mysig resturang som vi hittade på en alla bakgator. Där åt vi god mat, drack vin och snackade om livet och framtiden.

Och igår var det dags att bege sig hemåt efter en egentligen alldeles för kort resa, vi kände båda att vi skulle ha velat ha minst en dag till, men det var så värdefullt att komma ifrån vardagen lite.

I söndags var det dags för att återigen bege sig till Arlanda för att denna gång bege sig till Polen, närmare bestämt Krakow. Vi landade på förmiddagen och efter att ha lämnat av väskorna på hotellet och piffat till oss lite vandrade vi ner mot Main Square.

Mörkret och kylan hann ifatt oss snabbare än vi trodde så vi satte oss på en av alla mysiga inglasade uteservering och beställde in en varsin varm choklad samtidigt som vi kikade på människor.

Sen var det dags att bege sig hemåt för att fixa iordning oss inför kvällens middag som blev på resturangen PINO vilket verkade vara en riktigt populär resturang. På tal om mat så är det verkligen löjliga priser i Polen, hela middagen gick på 189 kr var och då beställde vi in både chark, kött och vin.

Efter middagen kände vi oss inte klara för att gå hem så vi kikade in på lite barer men det var inget som var något wow och då vi skulle upp tidigt på måndagen satte vi oss i en taxi hem strax efter midnatt.

Idag är det torsdag och ledig dag vilket inleddes med en sovmorgon. Sedan fixade jag frukost och pluggade inför högskoleprovet innan Felicia kom hit vid två. Vi gjorde scones och snackade om livet och Polen såklart. Nu ska jag dock byta ut mitt sällskap och åka ut till Thom och mysa resten av kvällen. Hoppas ni får en bra torsdag!

Idag firar jag och Thom ett år (!!) tillsammans så vi såg till att fira det med en helg i Stockholm som inleddes igår vid tolvtiden då tåget lämnade Västerås. När vi kom fram till Stockholm käkade vi sushi innan vi checkade in på vårt hotell.

Efter att ha strosat runt bland butiker några timmar återvände vi till hotellrummet för att fräscha upp oss innan middagen. Innan vi lämnade hotellet satte vi oss i deras bar och beställde en varsin drink.

Vi åt middag på Griffins Steakhouse vilket var väldigt gott och mysigt.

Idag, söndag, ställde vi klockan för att äta hotellfrukost innan vi gick och la oss en timme igen. Så värt, hotellfrukost är ca det bästa med att bo på hotell. Sedan checkade vi ut, kollade runt i lite butiker, vandrade runt i gamla stan och åt lunch på Friday´s innan vi satte oss på tåget hem. Och där slutade vår helg i Stockholm.

Igår jobbade jag öppning vilket innebar att jag slutade tidigt och sedan hade en hel ledig helg framför mig, dröm. När jag kom hem från jobbet åt jag pizza och fixade mig innan jag satte mig på bussen mot Sala för att träffa Elin. Vi köpte med oss lite gott innan vi gick hem till henne och drack vin och snackade skit. Det är kvällar som verkligen behövs.

Annars då? Jodå livet rullar på med jobb. I onsdags var det även kanelbullensdag och efter att ha sålt bullar hela dagen kände jag mig tvungen att köpa med en påse hem.

Förrutom det har jag mest umgåtts med vänner och Thom. Häromdagen hade jag dock en ledig förmiddag med fint väder och då passade jag på att ta en promenad med Livet på läktaren i öronen. Terapi.

Idag är det måndag och ny vecka, en vecka som startar med regn och ledighet. Vaknade upp brevid Thom idag och eftersom vi båda var lediga låg vi kvar i flera timmar och kollade på How to get away with murder. När han drog hem fixade jag mig innan jag drog ner på stan och mötte upp Emma för en lunch. Efter lunchen köpte vi med oss en varsin kaffe och begav oss hem till henne där vi nyss landat i soffan framför Harry Potter. Blir kvar här ett tag innan jag åker hem och byter sällskap. Hoppas ni får en bra måndag!

I fredags hämtade Natta upp mig från jobbet och sedan åkte vi hem till henne och kollade på Idol och Wahlgrens värld innan vi somnade. Vaknade upp rätt tidigt på lördagsmorgonen och hann även hem en vända innan jag återvände till jobbet igen. Efter jobbet vankades det personalfest vilket var väldigt mysigt och kul. Mindre kul var det när klockan ringde vid sex imorse men det gick ändå. Nu är jag hemma och väntar på att Thom ska komma hit så jag får kramas och fortsätta kolla på How to get Away with murder. Min favoritserie just nu, Tips!!

Sen senast har jag jobbat, jobbat och återigen jobbat. Den tid som jag haft över har gått till att träna och att ta det lugnt. Idag var jag däremot ledig så passade på att träna innan jag mötte upp Felicia för en lunch på stan. Vi bokade även en resa till Polen i November, närmare bestämt till Krakow. Hade satt ett reseförbud för mig själv för det här året men kunde faktiskt inte hålla mig (skräll). Det var allt för mig, hoppas ni haft det bra!

Älskade Santorini

Dagens humör: Trött men taggad på Jobb efter en vecka med mycket ledighet

Dagens mående: Svårt att säga då jag nyss vaknade men hittills mår jag bra om man bortser från alla mardrömmar jag haft inatt.

Dagens borde: Jobba, jobba och jobba och det ska jag också

Dagens frisyr: Just nu är det oborstat och ruffsigt

Dagens smink: just nu ingenting haha men blir den vanliga looken

Dagens klädsel: Just nu morgonrock, om en stund jeans och en tröja, lite senare jobbkläder och allra sist myskläder

Dagens planer: Idag ska jag jobba till stängning och sedan ska jag träffa Natta för en myskväll

Dagens materiella vill ha: En grå sittpuff och en bra liten kamera står rätt högt på listan

Dagens fundering: känner mig lite småkrasslig så funderar på om jag börjar att bli sjuk vilket jag absolut inte har tid för just nu

Dagens beroende: förmodligen kaffe haha

Dagens tråkigaste: Standard höstväder, mulet och ser ut att bli regn. Men jag ska vara inne hela dagen så klagar ej

Dagens längtan: LÖN och att ha en resa inbokad, det var längesen tänkte jag säga haha, men mår så mycket bättre av att ha något att längta till

Hej på er! Idag är det torsdag och en dag närmare helg tänker många av er. Själv är mina veckor lite tvärtom då jag jobbar helg och mina lördagar och söndra byts ut mot måndagar och tisdagar. Igår bloggade jag inte då jag inte gjorde något annat än att sova och jobba. Idag däremot har jag storstädat mitt rum, gymmat och ätit middag på K9 tillsammans med min släkt och Thom vilket var väldigt mysigt. Nu ska jag endast ta det lugnt och ladda upp inför de kommande arbetsdagarna. Ha det bäst