Frisk igen efter ett riktigt tråkigt dygn. Fy fasen för att må illa och spy! Idag har vi tillbringat hela dagen på stranden, förutom de två timmarna när jag och tjejerna tog fotmassage och de sedan fick naglarna målade. Ca 400 kr totalt blev det och det är ju värt varenda krona:)
Idag har vattnet varit så varmt att alla normala nog anser det för varmt. Jag som är superduper badkruka ÄLSKADE havet idag. Tippar på ca 30-32 grader för det svalkar inte alls, om du inte tar dig till botten. Jag var nog mer i vattnet än på land, men jag kommer ju med största sannolikhet inte bada mer detta år så jag passar på att njuta.

Nu är de andra och spelar tennis igen och jag softar.

I morgon blir det utflykt igen. Den vi fick avboka igår. Snorkling stor på agendan och longtail båt dit.

Kram

Fy vilken trist dag det blev. Jag var helt övertygad om att gårdagens må dåligt var något bara för dagen och att en god natts sömn skulle få mig på benen igen men så blev det inte. Vaknade i natt och var riktigt dålig och spydde som bara den. Idag har jag legat med feber hela dagen och endast fått i mig några klunkar Cola och en skiva vattenmelon.
Vi hade bokat en utflykt även idag som jag hade sett så fram emot men jag hoppas vi hinner få gjort den innan vi åker hem.
Nu är det tidig kväll här och familjen har gått för att äta middag. Jag känner mig lite bättre och hoppas det fortsätter så. Har verkligen ingen lust att tillbringa mina dagar här i sängen.

Kram

I morse blev vi hämtade med bil vid hotellet och åkte iväg på äventyr. Första stoppet var vid en marknad i staden bredvid. Vi köpte med mer myggspray och hann även med att kika på all mat de säljer. Tjejerna höll på att dö när de såg grillade hönsfötter och halsar och jag kan inte påstå att jag blev direkt hungrig jag heller.
Nästa stopp var vid en plats där vi kunde mata apor. De lever fritt men håller sig såklart framme när turisterna matar dem med nötter.
Så åkte vi vidare och så väntade kanotfärd. Shit så häftigt det var! Så coolt att ha skyhöga berg runt sig och glida fram i vattnet längs med regnskog.
Vi åkte ca 5 km och sedan vandrade vi 2 km i regnskogen och fick se så häftiga träd, äckliga spindlar och coola grottor.
Efter ytterligare en kanotfärd var vi framme där vi skulle äta lunch och även ta oss tillbaka med bil.
Jag har då fått väldigt ont i huvudet och det eskalerar i rasande fart. När maten kom in fick jag lämna bordet och hamnade istället på ett toalettgolv där jag låg och mådde riktigt dåligt. Ett migränanfall i kombination med starkt sol? Mådde så sjukt illa, svettades och så kändes det som om folk stod och slog med hammare på mitt huvud.
Slutligen tog jag mig in i bussen där de hade fällt ett säte åt mig långt fram där AC:n nådde mig bra och där låg jag hela vägen hem.
Nu är resten av familjen ute på middag men jag stannade på rummet. Fortfarande huvudvärk även om den avtagit massor.
En maliskt häftig dag som tyvärr slutade tungt men som ändå blir ett bra minne.

Kram

Nu åker vi på äventyr och ska uppleva regnskog, vattenfall och få paddla kanot! Spännande!

PS, en liten del av mig börjar bli redo att åka hem. Längtar efter min säng, Zingo och en GOD kaffe. Här smakar kaffet rävgift och jag väljer då att avstå.
MEN, man ska leva i nuet så jag ska njuta varje dag fram tills det är dags att åka hem.

Idag har vi inte gjort mycket. Vi är så verkligen inne i en skön lunk och totalt avslappnade. Efter frukosten idag kom vi inte ner på stranden förrän strax innan lunch och bara kort därefter gick Rafael och jag och tog varsin scrubmassage. Jag tänkte att det skulle vara bra nu när min första bränna övergått till att flaga, men fanken så ont det gjorde där det hade varit som värst. Efter 90 minuter var vi alla fall babylena och insmorde i mjuk kräm.

Nu är det tidig kväll här och vi ska snart börja göra oss redo för middag. I morgon ska vi upp tidigt och ge oss iväg på utflykt.

Kram 💕

En hel dag vid stranden, tennis, intervaller och eftermiddagsdopp avklarat. Nu ska vi duscha och fixa till oss för kvällens middag. Vi behöver handla lite så tanken är att ta en taxi in till centrala Khao Lak. Vi bor en kvart därifrån.
Men först ett glas rött i solnedgången med min snygga man💕

I går eftermiddag hade vi en tennistimme inbokad och eftersom Rafael var iväg på dykning fick jag vara med. Är inte alls bra så det blev riktigt svettigt. Efter halva tiden lämnade jag tjejerna så fick de spela själva och jag gick till gymmet.
Körde mitt favoritintervallpass nämligen 5 min uppvärmning följt av 4*60, 4*45, 4*30 och 4*15. Vila lika mycket mellan. Jag brukar börja på speed 12,5 och öka minst två per varje spring. Avslutar med 5 nedvarvning.
Man står på ett löpband med utsikt över palmer och solen som steker, vilket gör det riktigt svettigt.
Direkt när jag var klar gick jag ner till stranden och kastade mig i havet, just som det var solnedgång.
Det var sååå underbart och jag känner sån tacksamhet över att få uppleva det. Ville nypa mig i armen för det kändes som en dröm.

Nu är det stranden som gäller och förhoppningvis kör jag ett nytt pass om några timmar.

Idag hänger vi vid poolen, enligt tjejernas önskan. Jag hoppas att de nöjer sig med att ligga här fram till lunch och sedan hellre är med mig på stranden.
Rafael stack iväg tidigt i morse och åkte med en dykbåt ut till Similan Island. Vi valde att inte hänga med eftersom ingen av oss gillar att dyka och heller inte är superglada i att snorkla. När jag gör det är det så häftigt att se alla fiskar och växter, men så plötsligt kan jag bli livrädd för att det ska komma någon farlig fisk och bita mig och då paniksimmar jag upp till båten igen.
Däremot har jag fått tips om ett annat ställe som jag vill kolla upp och förhoppningsvis boka.

Jag fortsätter att ligga mestadels i solen.

Kram 💕

Vi har haft en väldigt skön dag på stranden och nu ligger jag ensam på rummet och vilar innan kvällens middag. De andra är iväg och spelar tennis, men jag behöver vila från solen en stund. Har legat i skugga hela dagen.
Efter lunch gick vi en trappa upp på vår favoritrestaurang och tog massage. Vi tjejer tog ljuvligt skön fotmassage och Rafael lite tuffare Thaimassage. En timme vardera och total kostnad under 500 kr. DET älskar jag med Thailand. Detta att det är så billigt att man kan uppleva saker med sina barn. För helt ärligt så går jag ju själv på massage då och då hemma i GÖTEBORG, men inte sjutton skulle vi gå hela familjen på det sättet.

När vi lämnade stranden höll de på att bygga upp för bröllop på stranden så det ska bli kul att gå ner om några timmar och få smygtitta lite.

Kram Åsa

Idag har vi varit iväg hela dagen igen och denna gång blev det bland annat minigolf. Det var en jättefin och kul bana. Stekande varmt så man fick leta upp skugga och gömma sig. Jag har gömt mig under keps och har haft långbyxor på mig för att slippa exponera min hud.

Alla lyckades få minst en hole in one, så vi var nöjda. Rafael vann, såklart, bägge rundorna.

Nu har vi precis kommit hem och alla ligger i sina sängar. Klockan är bara 20.30 men alla är trötta efter en lång dag.