Tre drömmar jag har som jag vill uppfylla i närtid,

1. Jag drömmer alltid om varmare breddgrader och havet, jag tror att jag var en fisk i ett tidigare liv. Just nu drömmer jag om sol och bad semester, bada i vågorna, ligga på stranden och läsa en bok och lyssna när vågorna slår mot strandkanten. Dricka alldeles för mycket vin och kolla på solnedgången. Hur bra låter inte det?

2. Jag drömmer om att Kanye West ska göra en Europaturne och komma till sverige med sin saint pablo tour som vi var på i New york. Den bästa konserten jag varit på i hela mitt liv och varje gång jag tänker på den så ler jag. Jag filmade så mycket under konserten och det är jag så glad över, några gånger i veckan så tittar jag på filmerna och tycker dom är lika bra varje gång. Släpper han biljetter är jag först i kön!

3. Min tredje dröm just nu är materiell, jag drömmer om ett Gucciskärp. Vad jag än tar på mig så tänker jag att det hade varit snyggare med det där jäkla skärpet. Det behöver flytta in i min garderob, asap. Snälla tomten?

​En av mina förebilder i livet är en av mina bästa vänner, Mickaela.

Vi har känt varandra hela livet och sedan vi var små har hon alltid varit extremt målmedveten, driven och ambitiös.

Jag beundrar verkligen viljan hon har att hela tiden ta sig framåt och att hon arbetar hårt för att nå dit hon vill min fantastiska vän. Hon kommer att ta sig långt!

Jag önskar ofta att jag hade bara en liten del av hennes driv i mig, jag har så stort behov av trygghet att jag ofta blir feg för att våga testa nya saker.

Av henne har jag mycket att lära och det planerar jag att göra resten av livet!

Heja Mickaela!

Hej underbara fredag!

Jag har läst Johanna Kajsons blogg länge och hon brukar ha en julkalender varje år där hon svarar på en fråga varje dag och jag tänkte att jag skulle hänga med på den och svara på frågorna, jag är ju redan en dag sen så vi får se hur detta går ger det ett försök iallafall!

Jag har alltid älskat julen och haft en väldigt drömsk bild om hur dagen och saker och ting ska vara. Det är inte så ofta som alla mina förväntningar uppfylls men jag tycker att julen bara blir böttre och bättre med åren.

Senaste jularna så har jag och min kära make tagit lång sovmorgon så det hoppas jag att vi kommer att göra iår också. Jag brukar vakna före Stefan så då brukar jag åka och handla färskt bröd och goda tillbehör och duka upp frukost och tända ljus innan jag tassar upp och väcker honom. Till julfrukosten så brukar han få ett litet paket av mig, det är samma varje år :)

Iår är det lite oklart hur resten utav julafton kommer att se ut då vi firar på juldagen tillsammans med hela familjen, men vi kommer iallafall att fira tillsammans med min mamma och lillebror. Jag hoppas det blir en lugn och skön julafton med god mat och massa mys.

På juldagen ska vi fira hemma hos oss tillsammans med hela familjen, det är det bästa jag vet när hela familjen är samlad. Då vill jag göra någon fin dukning, lyssna på julmusik medan vi lagar mat och ta ett glas bubbel. Bara njuta av att hela familjen är samlad och kanske öppna en och en annan klapp. Ska bli så mysigt att fira Alexanders andra jul, jag har alltid drömt om att ha en stor familj och ser framför mig att man är många på julen. Nu är vi bara sju stycken med Alexander men familjen har iallafall växt lite dom senaste åren.

Längtar tills den dagen vi har egna barn och man kan förbereda med julkalender hela december och se julen från sitt barns ögon när hela december är en enda stor nedräkning. Så mysigt! :)

Hej denna mörka tisdagskväll!

En av de bästa sakerna jag vet med att resa är att testa nya ställen, restauranger, barer, cafeer och hotell!

Att upptäcka staden på dagarna, gå tillbaka till hotellet, göra sig iordning och gå ut och ta en drink och äta middag. Det finns ingenting som jag tycker är roligare!

Jag kan verkligen längta tillbaka till vissa restauranger och att få äta vissa rätter!

Några av mina favoriter,

New york

Sarabeths- Allt är gott på Sarabeths men ingenting slår deras buttermilkpancakes med färska jordgubbar, det har blivit vår tradition dom tre gångerna vi varit i New york vi äter alltid där första och sista dagen. Det är rätt pricy men så värt det!

Buddakan- Restaurangen där dom spelade in Carrie och Bigs rehearsaldinner i sex and the city, så cool restaurang i meatpacking district med fantastisk inredning och bra stämning. Kan drömma om deras lobster fried rice. Så jäkla gott!

Tao downtown- Här har vi varit alla tre gånger vi varit i new york och jag kommer ha mycket svårt att åka dit igen utan att äta där minst en kväll! Också sjukt coolt ställe med häftiga inredningsdetaljer, bra musik och senare på kvällen förvandlas stället till en klubb. Deras spicy tuna är fantastisk!

The smile- Litet mysigt ställe i Soho, perfekt för frukost eller lunch. Deras yoghurt med granola och bär är den bästa jag ätit!

Paris

Ralphs- I saint germain ligger Ralph laurens restaurang som även finns i New york, föredrar den i Paris. Speciellt när det är varmt ute så man kan sitta på deras mysiga innergård och äta. Deras Hamburgare är to die for!

Buvette- Mysigt litet ställe som serverar både frukost, lunch och middag. Har bara varit där och ätit frukost både på den i Paris och den i Nyc, föredrog den i Paris och deras granola är fantastisk.

Miss kô- Så häftig asiatisk restaurang vid champs elysee, inredningen är cool och maten är fantastisk. Så god sushi!

Nästa gång jag är i Paris vilket blir i April med min mamma vill jag gå på Kong som var med i sex and the city, asiatisk restaurang som ska ha fantastisk utsikt över staden!

Restauranger testar jag gärna nya, men hotell skulle jag verkligen vilja hitta en pärla i mina favoritstäder som man alltid återkommer till. Trots att vi bott väldigt bra alla gånger så letar jag fortfarande efter det perfekta mysiga hotellet som inte gör hål i hela plånboken.

Drömmen annars är att bo på hotel Costes i Paris och Mandarin Oriental i New york!

Så var första advent här, hur snabbt har inte det här året gått? Förra året var Alexander bara en liten plutt och nu är han så stor och kan hjälpa till att pynta granen och baka pepparkakor!

Så mysig dag med hela familjen samlad hemma hos oss med bak i mängder! Vi överdrev lite med julbaket och det kommer dröja länge innan jag känner för att baka igen :)

Hej denna mörka onsdagskväll!

Även fast jag älskar tiden innan jul och allt det mysiga med att handla julklappar, julbaka och mysa med en kopp te på kvällarna.. Så kan jag inte låta bli att längta efter våren i Paris.

Älskade Paris, det är helt fantastiskt att man kan bli så lycklig av en stad! Vill bara strosa omkring längs Seine, sitta på uteserveringar och dricka vin,  äta alldeles för många croissanter och macarons. En annan sak jag längtar efter är att få beundra eiffeltornet från alla dess håll och kanter igen och ta alldeles för många bilder.. av bilderna från våra Parisresor består 90 procent av eiffeltornet, kan inte se mig mätt på det!

En dröm jag har är att lära mig franska, jag har lovat mig själv att någon gång göra slag i saken och anmäla mig till en franskakurs. Kollade kurser tidigare iår men vart för feg för att söka.

Nån gång ska jag! :)

Hej hopp!

Jag är officiellt världssämst på att blogga! Tycker att det är så mysigt periodvis och sen glömmer jag av, tänkte visa er lite bilder från vårt nyrenoverade kök som är i stort sett färdigt! 😃

Här kommer bilder från gårdagen!

Vi började morgonen med rosewater waffel med bär och grekisk yoghurt så gott!

Sedan spenderade vi hela dagen på us open och kollade tennis, vi hade biljetter till matcherna på dagen!
Svenska Johanna Larsson är klar för tredje rundan och spelar imorgon mot Serena Williams så vi väntar på att dom ska släppa matchtiderna för imorgon så ska vi nog köpa biljetter 😊

På kvällen gick vi till min favorit restaurang Tao, så coolt ställe och så god mat! Vi har gått dit alla våra tre gånger i new york!

Äntligen semester och äntligen är vi tillbaka i new york! Det är något speciellt med att gå omkring på gatorna!

Vi kom till hotellet igår runt halv fem, bytte om och gick direkt ut på en promenad i central park! Tänk om varje morgon kunde börja med en promenad i central park...

Sedan tog vi oss till Brooklyn och wythe hotel som vi hört skulle ha en fantastiskt takbar med utsikt över Manhattan och den var underbar! Fantastisk kväll att se solen Gå ner över Manhattan!