Yes! Du hörde rätt, här har det regnat... Solen har tittat fram en halv dag sedan vi landade i Australien och idag har det varit värsta regnet hittills, ända sen vi vaknade har det vräkt ner (känns typ som hemma i Sverige men liteee varmare iaf haha).

De regniga dagarna fyller vi med planering å häng i soffan. Igår tog vi oss till havet i Mooloolaba (Mooloolaba backpackers) för att ta del av the free surfboards men vågorna var alldeles för galna för oss nybörjare haha, vi provade en stund men gav sedan upp och efter det kom regnet igen.

Idag bestämde vi oss för att gå till Sea life för att uppleva den fantastiska undervattensvärlden som regnet just nu stoppar oss ifrån att uppleva i havet.

Kvällen spenderar vi i soffan med pizza och film med resten av gänget. Vi träffade Linnea och Anna från Skåne idag som anlände från Noosa. Dit vi ska flytta oss imorgon, de va väldigt hjälpsamma och glada tjejer. Tänk va många fantastiska människor vi träffar på denna resa! <3

Efter mer än ett dygns resande landade vi lite lätt illamående å trötta på Brisbanes flygplats. Touchdown!

Nu (visserligen 2 dagar senare) ligger jag här uppe på överslafen i vårt nuvarande 8 bäddarsrum, klockan är 20:14 och killarna sover. Det är fredag, dom vill ut å rejva men att dom skulle vakna upp taggade efter kvällens tupplur är lite tveksamt haha.

Just nu bor vi på Breeze Lodge hostel, som ligger vid Kangaroo point Cliffs park. Det är fräscht och ganska mysigt ändå, på kvällarna trängs alla i köket runt de två köksöarna för att laga mat, vissa med mer avancerade maträtter å andra not so much . Vilken sida av matskalan vi ligger på kan vi ta en annan gång...

Igår regnade det hela dagen men idag tittade solen fram och levererade 26 grader. Och om vi klagade på att de va varmt? Om vi gjorde eller ja, grabbarna iaf. I loved it! Man blir så glad av solen, trots att svetten rinner.

Planen för dagen var att boka boende till våran nästa destination men även försöka ta oss till Lone Pine Koala Sanctuary där man bland annat kan krama koalor och mata kängurur men allt gick inte som planerar... När vi väl kom iväg och även letat på busstationen var vi försent ute för att hinna till koalorna i tid. Planen blev ändrad och Koalorna får kramas en annan dag helt enkelt. I vårt letande av busstation stötte vi på ett stort köpcentrum eller kanske mer en shopping gata, men där bestämde vi oss iaf för att spendera några timmar.

När vi hade tröttnat på butikerna gick vi vidare till Wheel of Brisbane, deras motsvarig het till London eye typ. Vi köpte varsin biljett och tog oss en 12 minuters tur för att se lite mer av staden från en högre höjd. Vi tog oss sedan en promenad mot den lite udda men coola stranden som har byggts mitt i staden och där tog vi oss en liten vila för att samla krafterna att ta oss hemåt igen.

Jaa vad kan man säga, vi har det helt enkelt ganska bra här borta🤙🏼

Här och nu börjar äventyret... Vi är nu ägare av Volkswagen bussen Lt31 Reimo. Drömmen om en roadtrip genom europa har blivit sann, eller ja nästa iaf. Den roliga, energi och tidskrävande renoveringen av våran skållad "disel-doris" har påbörjats men det är långt ifrån klart och rutten igenom europa är inte direkt bestämd, men vi tar det som det kommer. Precis som vi brukar göra helt enkelt! Häng med, för snart blir det åka av! Literally haha

Det här med att vara spontan har inte alltid varit min grej, men för ett år sedan bestämde jag mig för att släppa alla mentala gränser. Det var dags att börja maxa dagarna med skratt, kärlek och spontanitet.

1 maj bokade vi resan och 3 dagar senare flög vi mot varmare breddgrader! Drömmen om att packa en väska, åka till Arlanda och bara ta första bästa flyg har alltid funnits. Tror dock inte det finns möjlighet att göra på det viset och därför fick jag nöja mig med en sista minuten resa! Det var ju inte helt fel, då vi fick njuta av sol, glass och vackra vyer!

I början av december tog jag mitt pick å pack och flyttade till Sälen. Jag skulle nämligen bli skidlärare och spendera alla mina dagar uppe på fjället. Eran semester skulle helt enkelt bli min vardag! Det var nervöst och ribban hade jag lagt lågt för att inte bli besviken. Fast oroa mig behövde jag absolut inte göra, för sedan dess har jag blivit allt annat än besviken! Säsongslivet i Sälen är helt fantastiskt! Tack alla ni roliga, inspirerande och godhjärtade människor jag har träffat på denna resa, er är jag evigt tacksam för!

Säsongen må lida mot sitt slut, men resan är ännu inte över! Några veckor till kommer bestå av skrattattacker, grillning i backen, solbrända ansikten och ett överflöd av skidåkning! <3

Röda gänget är ni klara? Jajamensan fattas bara!

För ett år sedan hade jag turen att återigen få besöka Santorini som är en av Greklands fantastiska öar. Vackra vitputsade hus, blåa fönster och en massa tzatziki! Vad mer kan man begära? Om inte lite sol och bad kanske, men det är något Santorini faktiskt också har att erbjuda. Grekland är en av mina favorit destinationer och jag kommer absolut att återvända så fort jag får chansen! Mitt första minne av Grekland var vid 8 års ålder då jag och min familj ö-luffade under 2 veckors tid, sedan dess har jag verkligen ÄLSKAT det. Tveka aldrig om ni någon gång i framtiden får chansen att besöka denna vackra Ö, ni kommer inte bli besvikna. Dock ångrar man ju faktiskt bara den resan man aldrig gjorde, eller hur? Res så mycket ni kan mina vänner, för att leva handlar om att upptäcka!

Puss och Kram! <3

Tillsammans med en ny årstid har livet en tendens att förändras på ett eller annat sätt. Varje år har jag återgått till skolan i slutet av augusti, men hösten 2k16 är annorlunda. Jag har ingen skola att återvända till, jag har tagit studenten och behöver aldrig mer sätta mig i skolbänken om jag inte vill. Frågan är bara vad jag vill, att utesluta saker är lätt men att bestämma vad man faktiskt vill är inte alltid lika lätt. Trots stress över framtiden ska jag försöka leva dag för dag och känna att jag lever, för det gör jag. Jag är en av de lyckligt lottade som får leva och det ska jag ta vara på. Puss & kram!