Sitter på bussen nu påväg till Bangkoks flygplats! Nu lämnar vi paradiset för den här gången! Kan säga att jag är helt åksjuk, vägarna här är inte dom bästa. Bussen lutar hela tiden åt vänster eftersom vägen är sne och så kör dom som galningar! Verkligen helt galna! Vi såg en olycka med en moppe där det blödde ur en killes huvud jättemycket så otäckt sen höll vi på att frontalkrocka med en lastbil då dom har så konstig trafik här. Alla bara kör! Livsfarligt och jätteläskigt! Hoppas vi överlever den här bussresan.. och alla asfaltsvägar är verkligen super guppiga!!

Härliga utsikten från vårt hotellrum på 20:e våningen, var verkligen ett mysigt hotell!

• Milla

Här är Bluport som jag har tjatat om massor hehe! Helt överlycklig av att vara där och kolla massa fina affärer och shoppa! 😍

• Milla

Ligger och suger i mig dom sista soltimmarna nu innan avförd med bussen mot Bangkok och sedan väntar 7 h flyg till mellanlandningen i Doah och sedan 7 h hem mot Sverige Stockholm Arlanda.

Igår kväll var vi en sista sväng förbi shoppingcentrumet Bluport och shoppade massor! Visar bilder på allt när jag kommer hem. Bluport är deras NK typ lite finare och dyrare grejer där en på dom andra shoppingställerna. Säljs annars mycket skräp här som inte är värt att betala för men har hittat lite småsaker på marknaderna här. Men mest godmat! Den är grym! 😍 efter Bluport tog vi en tuktuk till nattmarknaden där vi var halva natten och kom hem sent till hotellet och då packade jag ihop allt och vaknade 06 imorse för att fånga den sista solen! ☀️😎 inte äns på semestern vilar jag. Jaja det har varit grymt här i Hua Hin, Thailand blir det fler gånger nu!

Får se fall jag åker iväg till Manila senare i år, Kim ska troligtvis åka dit och jobba! Då måste man passa på och åka dit!

Nu är jag supertaggad på att få komma hem och vara lite friskare och börja träna på gymet, renovera färdigt nya lägenheten, träna och tävla med hästarna för fullt och utveckla företaget ännu mer!

• Milla

Fina Klenis idag ute på promenad innan longering i vårsolen!
Han har sån himla fin guldig färg när solen lyser på honom🌟

Från ena till de andra, tror ni inte att Quantas lyckats trampa av sig en sko idag också! Helt sjukt, tre hästar på 1 vecka kan man slå det rekordet! Dock är det kanske inte jättekonstigt när det är sådana tider nu, precis innan skoning, snösulorna är kvar och det är lerigt i marken... Som tur är får ju halva gänget nya skor till helgen och resten får nästa helg så det blir bra då slipper dem vinter kängorna och får på sig sina sommar sneakers😉

Bjuder på lite bilder från senaste strandpromenaden här, såg hur stora yellowfish som helst! Aldrig har jag sätt så stora i mitt liv, minst 1 m stor och 50 cm tjock med röd/bruna långa trådar under sig! Vidrigt om man blir bränd av en sån stor är det kört, tycker bara att dom små är vidriga! Vågar knappt bada i havet nu hehe.

• Milla

Är just nu i bilen för att åka till KG träning med Quantas på CC stud!
Tredje dagen jag är på CC stud denna vecka hehe känns som att jag bor där nästan😜
Ska bli kul att träna för KG igen och få nya och bra tips för att förbättra oss!🌟

Gana har idag slagit på skon som hon tappade i helgen på CC stud, supersmidigt var det och nu kan hon motioneras igen!
Dock när ag kommer hem så har Klenisen trampat av sig en framsko också... Dock kommer Roffe våran hovsalgare på söndag så troligen får han gå utan sko där då den va så himla hel och fin om han inte blir öm eller nått vilket han inte var idag iallafall alls utan väldigt fin och avslappnad när han longerades! Så typiskt att han också plockar av sin men det är verkligen sådant väder ute nu och särskilt när snösulorna är kvar på!

Imorgon ska Quantas till KG och träna, ska bli riktigt kul! Sen är Milla snart hemma igen så ska vi träna gärnet vi med jag är supertaggad!!👌👌

Imorgon ska nya grejerna från Veronica invigas😍🌟

Cooper är hemma efter operation. Härligt☺. Nu har vi bara en dilemma, han ska hållas lung 2veckor. Bara fem minuters promenader (vad är det för promenad😕). Sen tillbaka till Ultuna och kolla att det läker bra.

Varje morgon är det samma rutin här, väckarklockan ringer 06.30 frukost kl:07.00 lunch vid 12-13 beachen/poolen kl:07.30-17.15 så ser våra dagar ut sen tar vi taxi in till centrumet alltså Hua Hin vid 18 och shoppar hela kvällarna fram till 23.00. Vi varierar mellan nattmarknader och shoppingcentrum. Med god mat och bra shopping! Älskar Thailand, var så många år sen jag var här sist och då var jag med hela familjen i Phuket. Måste börja åka hit minst 1 gång per år!

• Milla

Quantas har idag varit och provat Amerigo sadlar på CC stud!
Jag provade deras DJ och Vega som jag även provsatt i Göteborg!

Både jag och Quantas föll för DJn, kände hur hon verkligen kunde slappna av och röra sig superbra och jag hamnade i väldigt bra sits och kunde inte "ramla därifrån" eller vad man ska säga och hamna i bakvikt eller åt sidan så det var sjukt facinerande att det gjorde sådan skillnad!!

Har kollat efter ny sadel nu ett tag då mig sadel dels är utpassad först och främst på Gana, dock har den ju passat Quantas såklart, men nu har hon växt ur den och behöver en egen sadel helt enkelt. Sedan sitter jag inte så bra i den och den passar inte mig! Ibland är de så, man behöver byta sadel och kolla sadeln lite då och då!!

Klenis promenerade idag på morgonen och nu på kvällen när vi kom hem borstade jag och myste med honom.

Imorgon ska Gana få sko tillbaka på den foten där hon tappat den kl 9 på CC stud faktiskt!!

Detta är den som troligen beställs ska bli så kul!👌
Sadelprovaren vi använde oss av va Sofia Thodenius från Thodenius education! Riktigt duktig tycker jag och kan verkligen rekomenderas om du letar sadel!👍