Header

 photo image4_1.jpg INDEHOLDER REKLAME LINKS

Efter en lang sommer hvor sund livsstil ikke har stået først på min dagsorden er det endnu engang tid til sund livsstil. Men hvem siger man ikke kan spise sunde flødeis?

Når jeg snakker sund livsstil så er det inden for LCHF-genren. Low carb hight fat. Jeg tror ikke at fløde indgår i en hver form for sund livsstil men det gør det ihvertfald i LCHF. Da jeg elsker is og især henover sommeren for der er varme dage så craver jeg det rigtig meget. Jeg har derfor eksperimenteret med hjemmelavet flødeis.

Før jeg for alvor kunne komme igang med at producere hjemmelavet is, så måtte have fat i nogle isforme. Efter en hurtig googlesøgning fik jeg bestilt disse Nicolas Vahé isforme hjem. Dertil tilkøbte jeg ekstra ispinde ifald det hele blev en succes.

OPSKRIFT

2 æggeblommer(pasteuriseret) 1 vaniliestang 2.5 dl piskefløde ca. 1 spsk Sukrin+(Kan erstattes med 1 spsk flormelis)

Fremgangsmåden er rimelig let. Put dine æg i en skål sammen med fløden. Flæk din vaniliestang og skrab alle kornene ned i skålen. Nu skal du piske din blanding. Pisk din blanding i et par sekunder. Når du er gjort dette så tilsætter du din sukrin+ eller flormelis alt efter hvad du foretrækker. Vælger du flormelis så er den ikke længere LCHF-venlig. Vælger du sukrin+ så start med en halv spsk. pisk lidt og smag derefter på det. Det skal være sødt, men ikke alt for sødt. Herefter skal vi piske det færdigt. Du skal ikke piske det til flødeskum, men blot lidt tykkere så det stadig kan hældes ud af skålen. Når det er gjort hældes det ned i dine isforme.

Jeg valgte at skære nogle grove stykker mørk chokolade 80% samt nogle jordbær ned i formene. Du kan med fordel dele det op så du evt. blender nogle jordbær og tilsætter det i din flødemasse og det samme med chokoladen så du får 2 forskellige slags is.

Resultatet ser i foroven. En lækker is som jeg spiste til dessert både igår og idag.

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

Likes

Comments