De senaste två dagarna har varit minst sagt händelserika. Igår paddlade vi ut en sväng på vattnet där vi bor och till en början flöt det på otroligt smidigt. Vi märkte dock efter en stund att Hannas och Micaelas båt tog in massor med vatten. När de så småningom började sjunka blev det ett jäkla fipplande hit och dit och det hela slutade med att vi andra fick paddla tillbaka, hämta en stackars kille som paddlade i ilfart till dem och hämtade deras båt. Sen stod vi på stranden och såg dem komma simmandes mot land. Men detta klarade dom med bravur! Till och med Hannas snus var torrt i dosan.

På kvällen tog vi mopparna över berget till White Sand Beach igen och provade massa street food. Allting var stört gott. Godast var nog fruktshakesen vi köpte, helt magiska och även sjukt billiga!

Idag promenerade vi genom djungeln till ett vattenfall. Det var en trevlig tur och när vi kom fram var vi helt sjöblöta av svett.

Det var poppis att bada vid vattenfallet och vi gav det ett försök. Vi fegade ur rätt snabbt dock pga jättemånga jättestora fiskar som cirkulerade runt våra fötter när vi klev i. På tillbakavägen genom djungeln hittade vi dock ett ställe att bada på där fiskarna var lite mindre.

På hemvägen råkade vi på lite motgångar med en av mopederna vilket resulterade i att tre av oss fick åka taxi hem. De två andra fick köra hem varsin moppe för att sedan åka tillbaka och hämta hem den tredje. De köpte med sig massor av street food hem, så sen satt vi alla i köket och mumsade i oss sjukt mycket mat.
Vi avslutade kvällen med att kolla på Shrek och insupa dagens händelser. Nu har vi två hela dagar och kvällar kvar här på Koh Chang, innan det bär vidare mot Koh Samet.

Avslutar med en solnedgångsbild från utsiktsplatsen på berget. Kram!

Efter en tio timmars flygresa anlände jag, Olivia och Mikaela i fredags till Bangkok flygplats. En sex timmar lång taxiresa och en 45min lång färd över vattnet senare anlände vi tillslut till Koh Chang och huset som vi hyrt för en veckas tid. På färjan till Koh Chang mötte vi också upp Hanna och Mickis och det var ju sjukt festligt såhär efter 2 månaders tid!

Området där vi bor är verkligen så fantastiskt idylliskt vackert. På 20 meters avstånd från vårt hus finns pool, strandbar, massage, restaurang och en lång strand med mjuk sand och fina snäckor... Ah ni fattar. Idylliskt.

Vi har hyrt ett gäng mopeder som vi glider omkring på, jag räddast av alla, uppför branta backar genom tjusig natur och förbi tjusiga utsikter.

Igår drog vi till White Sand Beach på kvällen och käkade middag och drack öl. Vi åt på en beach bar där det bjöds på eldshow och trubadur.
Vi hamnade så småningom på nåt skönt litet ställe som hette Rockbar med massor av dansglada människor och där kände åtminstone jag mig som hemma! I övrigt har vi mest solat, badat och ätit massa mat.

Här finns som väntat sjukt mycket härliga djur vilket jag tycker är smått skrämmande ibland men mest bara kul! Idag har jag förundrats över små krabbor, gigantiska flygande myror, spexiga fåglar och jättegräshoppor. Just nu ligger jag i min säng och iakttar två decimeterlånga ödlor som klättrar omkring på min vägg. Skönt att slippa känna sig ensam ändå!
Puss och kram!

Det här med att blogga var ju kanske inte min starkaste gren får jag erkänna. Jag tänker att det är något som får växa fram tids nog. Har iallafall hunnit med väldigt mycket bra under höstens gång. Jag är ju en riktig Halloween-ivrare och har haft så mycket feeling i år och peppat med musik, filmer, pynt och en all in-utklädnad! Gick på en trevlig fest och var utklädd till Sally från Nightmare Before Christmas och kände mig sjukt nöjd med smink, kläder och detaljer. Älskar verkligen Halloween och att alla klär ut sig och spexar till det och det blir som lite deppigt när det väl tar slut. Men nu närmar sig julen istället!
Andra höjdpunkter har varit svamplockning och geocaching med mamma, myskvällar hos Ullis och massor med andra trevligheter i form av tacokvällar, vinkvällar och nu senast myshelg i Stockholm. Åkte ner på lördagen och hade möte med feministiska utskottet hela dagen, vilket som alltid var sjukt peppat och bra! Sen vidare hem till Lone. Vi spelade mest skipbo, pratade strunt, åt chips och fyllde våra snapstorys med fula klipp. Det var sjukt efterlängtat att få spendera massa mystid med henne! Hann även med en chokladbollsfika med Magnus innan jag åkte hemåt igen. Det blev en riktigt maxad helg som efterlämnade så mycket bra känslor.

Mindre kul grejer; kuggade ett matteprov och har en gnagande känsla av att jag kommer kugga nästa med. Det är tråkigt när det är svårt och det är svårt när det är tråkigt. På nåt sätt måste jag lyckas skrapa ihop ett gäng poäng så att jag klarar kursen, men det ser mörkt ut just nu.

Men! Precis när en som mest behöver en flykt från matteplugg och novemberkyla är den äntligen här; den otroligt välbehövliga semestern. Imorgon drar vi till Thailand i två veckor och det kommer bli så jävla bra helt enkelt. Är nervös och peppad och ivrig och glad. Och otroligt trött efter allt sista-minuten-packande. Nu ska jag hoppa i säng och försöka somna trots alla "ånej-tänk-om-jag-glömt-nåt-tankar" som surrar runt i huvudet. På återseende!

Tjoho!
Hade inte tänkt blogga nånting idag men är så glad så måste dela med mig! Ni som känner mig väl vet hur jag i tre års tid flängt runt mellan olika tandläkare i väntan på att denna dag skulle komma. Och idag var det dags! Har äntligen fått en tandprotes och min övre tandrad är komplett igen! Går knappt att beskriva lättnaden över att äntligen (åtminstone snart) slippa gå på dessa läskiga tandläkarbesök och slippa alla läskiga bedövningssprutor i gommen osv. Fyfan vad skönt! Dansade/skuttade typ från sjukhuset i eftermiddags. Kommer behöva gå på lite kontroller och sådär i början dock, men det kan jag ta så länge jag slipper operationer, svullnader, sprutor och allt det där. Känns fantastiskt bra!
Svängde omkring på stan efter det och fånlog åt allting. Var en sväng i Sandviken på DS-möte med Ung Vänster och nu ska jag återgå till SATC alternativt Himmelstrand av John Ajvide Lindqvist, som alla förövrigt borde läsa.

puss&kram

Jag skaffade den här bloggen redan i våras. Då hade jag väldigt mycket tankar kring vad den skulle innehålla, hur den skulle se ut och allt sånt där. Sen rann det liksom ut i sanden (vilket var föga förvånande). Varje gång jag satte mig ner för att skriva det där första inlägget så slog jag liksom krokben på mig själv. Jag vet ju inte alls hur man bloggar och mitt liv är ju rätt ointressant, tänkte jag. Men! Nu gör jag det iallafall, och smiter lite från hela "hej här är min blogg"-grejen och låter detta inlägg till största delen bestå av bilder från Berlinresan. Var där i fyra alldeles för korta dagar med bror, syster och papi. Shoppade mycket fint second hand och åt kalasgod mat. Hejade på paps som sprang Berlin Marathon och kollade in ddr-museet, east side gallery och sovjetiska monumentet. Lite upprepning på sevärdheterna för min del, men i Berlin gör det liksom inte så mycket. Jag ÄLSKAR verkligen Berlin. Så himla färgstark stad med fantastisk mat, shopping, uteliv, historia, street art osv. Magnus uttryckte det bäst tredje dagen: "Vi har inte ens åkt hem och jag längtar redan tillbaka". Extra plus är att det är sjukt lätt att få svinbra vegetarisk/vegansk mat. Lättare än i Sverige imo.😁

​okidoki, det var väl allt just nu. kort och koncist första inlägg, men jag bjuppar på lite bilder!