Hej hej!

Insåg precis att sommaren är nästan över.. och då fick jag en "flashback" över hur awesome min sommar va i år!för det första så tog jag studenten nu i sommar! och ni anar inte hur glad jag är att få slippa skolan! Kommer aldrig glömma bort känslan när vi alla elever satt i Aulan och väntade på de underbara orden som rektorn skulle säga "Nu kan ni sätta på er era studentmössor" en sån magisk känsla när alla satta på sig sina mössor och sprang ut ur Aulan och sprang mot utgången för att mötas av tusentals av människor som står där med sina skyltar och vifta.

Men nog om min student, Den 4 juli så blev min sommar ett stepp bättre än var den var innan! för just den dagen så åkte jag upp till Stockholm tillsammans med min kille Kevin för att kolla på Rihanna på Tele2 arenan. Detta var en student present till mig från min underbara kille. Och just när jag trodde att dagen inte kunde bli bättre så hade Kevins föräldrar fixat så att vi båda kunde övernatta på ett fint hotell i Stockholm. Och det bästa var att hotellet låg precis bredvid Tele2 arenan. Så man kan ju säg att vi hade tur med att kunna hitta ett hotell som ligger nära!

Men som sagt min awesome sommar hade bara börjat! För den 14 juli så åkte jag och Kevin från Sturup flygplats till Heraklion Kreta. Att åka utomlands bara vi två har vart något som vi har länge velat men tyvärr så fanns det ingen tid för det tills nu i sommar! Själva resan var en present till mig som födelsedagspresent+ ettårspresent. japp hela resan betalade han d.v.s flygbiljett samt hotell, Såå jaa jag har världens underbaraste pojkvän EVER! finns inga ord på hur mycket jag älskar honom<3

Resan i Kreta va lyckad tyckte jag men tyvärr så finns det nästan alltid dåliga saker med de flesta hotell som man bor på. och i vårt fall så var maten som serverades där oaptitlig och inte ens färdiglagad och kall :/

Men vi hade det bra ändå fast maten inte var som hade tänkt sig.. det mesta av den tiden som vi gjorde på Kreta var att bada och sola och bada. och spela kort och skratta så man fick ont i magen. Med andra ord så kunde jag inte vart mer än nöjd med vår smeter tillsammans!

Ni tror säkert att min awsome sommar slutade där, Svar: nej!

Den 24 juli var den dagen då vi landade på Svensk mark igen efter vår resa i Kreta. Jag Och Kevin hade bestämt att jag skulle stanna kvar i Skåne hos Kevin i några dagar. Och ja. vi har ett långdistansförhållande, vi bor ca 50 mil ifrån så man kan ju säga att det är ett långt avstånd mellan oss. Men som sagt om man älskar person så är allt möjligt fast det krävs att man ska sitta på ett tåg i 5h för att få träffa den personen som man älskar så tänker man inte på dessa saker. utan att det är så uppenbart att man ska göra det för man är lycklig med den personen.

Men tillbaka till min sommar, jag stannade kvar i Skåne ett par dagar för att kunna kolla runt på marknaden som började samma dag som vin kom hem till Sverige. och Marknaden hölls på samma ställe där Kevin bor d.v.s Sjöbo.

på marknaden så fanns det mycket saker som såldes! allt ifrån polkagrisar till mobilskal, mat, godis mm det fanns även karuseller som Kevin o hans kompis Andy och jag åkte,allt jag kan säga är ALDRIG IGEN! usch vad dåligt jag mådde efteråt. var så yr så jag var tvungen att lägga mig ner på marken i flera minuter tills jag kunde ta mig upp igen haha.. Varför jag vart så dålig berodde på att han som står bredvid och puttar på vagnen som man sitter i så att den ska kunna fortsätta snurra. tog verkligen i för kung och fosterland! Alla de gånger som jag har åkt sån karusell så brukar de alltid putta lite men inte så mycket som han gjorde hahha. Är i alla fall glad över att jag inte var själv över att må dåligt efter åkturen hahah för då skulle jag ha känt mig klen. För jag brukar ALDRIG må dåligt över att åka karuseller speciellt de som snurrar.

Efter ha gått runt på marknaden med Kevin och hans kompisar, så bestämde vi oss för att spela lite tv-spel på Kevins rum och ha lite filmmys med lite chips och loka :)

Och sedan efter några dar i Skåne så var det dags att åka hem Till Eskilstuna.

så det var min bästa sommar "kortfattat" haha

Hoppas ni alla hade en lika bra sommar som jag hade! kram :)

Bilder från sommaren!

Hej hej!

Mona här:) jag har länge tänkt att börja med att blogga men har aldrig haft orken till att kunna ta tag i det. Men idag är det den dagen då jag faktiskt tog tag i det!

i Min blogg så ska jag skriva om allt som händer i mitt liv, dvs allt ifrån bråk med killen till en helt vanlig dag som Mona hahha..

hope yall like ma blogg

Ställ gärna frågor till mig, svarar gärna på dom:) (bara om de inte är för privat)