Hvordan har du det i dag?
Et spørsmål som de fleste svarer bra på.
Noen orker ikke å snakke om det som er tungt, mens andre legger på seg en fasade.
Det må jo være helt greit og ikke ha det bra også. Jeg er så fan av folk som er ærlige på hvordan de har det, vi må tåle å høre at folk ikke har det bra også, lytte til de som trenger noen å lette hjertet sitt til.
Det er mye lettere å forholde seg til ærlige mennesker. Livet byr på utfordringer, og da må man kunne snakke om det. Jeg beundrer folk som har opplevd tunge ting, som kan si rett ut at de har det tungt, det er tøft i dagens samfunn, hvor alle skal være så sterke og lykkelige.
Alle kommer ikke over dødsfall med engang, noen sliter med helsa, og har vanskelig for å takle det. Livet er ikke alltid en dans på roser, og det må man få lov til å synge ut om.
Den beste måten å komme seg gjennom tunge stunder, er å ha noen å prate med.
Jeg håper alle der ute, som har det tungt og vanskelig, tørr å være ærlig på det, og har noen gode lyttere. En tung sekk blir lettere om man er fler til å bære.

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - Klikk her

Når man koser seg så mye at lunsjen plutselig ble 4 timer.
Koste meg på lunsj med ei god barndomsvenninne i går. Vi hadde det så koselig, og 4 timer og en flaske vin gikk veldig fort. Er ikke ofte jeg føler meg passe brisen før kl 17 på ettermiddagen, men må jo være lov på en lørdag.

Det er så hyggelig å møte de man ikke møter hver dag. Koser meg så med skravling. Noen bare går praten så naturlig med, og det er så deilig med sånne mennesker.

Haha, måtte kneppe opp buksa, som kanskje burde vært en str større eller noe. Hater når det strammer over magen når jeg skal spise...og drikke...

Ha en fin Søndag, her skal gråværet nytes med en god Søndagstur.

Klem

Tenk at 4 timer kan gjøre så stor forskjell. En 4 timers flytur unna, er det over 30 grader, sol, sjø og bad. Her hjemme er det deilig høst i lufta, flotte høstfarger og det er bare deilig med en god høsttur.
Det var utrolig fint langs mesnaelva i dag, da jeg tok med meg Isak på en tur.
Flotte høstfarger.

Hvordan kan man ikke være glad i dette?

Godt å være borte, men jammen godt å være hjemme igjen også.

Klem

For en tur vi har hatt. Ikke det at vi har gjort så mye fantastisk, men vi har slappet av, spist god mat og rett og slett hatt det fint sammen.
Jeg er så takknemlig for å fortsatt være glad i samme mannen jeg ble sammen med som 19 åring. Faktisk hadde vi et lite forhold som 16 åringer og har vel alltid hatt et godt øye til hverandre. Jeg har iallefall alltid hatt et godt øye til han. Det at vi kan ha det fint sammen, bare oss to på tur, etter så mange år, er skikkelig deilig. Jeg elsker at vi har holdt sammen, tross mye motgang i småbarnsperioden, og jeg håper vi får bli gamle sammen, sånn skikkelig gamle.
Tross litt krangling opp gjennom årene, håper jeg vi kan være gode forbilder for våre nydelige barn, vi er så heldige å ha. Mye kliss her nå, men akkurat sånn har jeg det nå. Litt kliss må være lov.

Vi har spasert litt i dag, med kameraet mitt, selvfølgelig.
Gikk opp til et hus/hotell som det står til salgs på. For en eiendom. Litt falleferdig og slitt, men fantastisk beliggenhet.

Fin utsikt.

Utrolig flott. Hadde ikke vært dumt med en sånn eiendom på Kreta. Nydelig på veg opp dit også.

For å komme til disse trappene og opp til eiendommen må vi krysse en elv, litt kaldt vann og jeg var litt usikker på hva som befant seg på bunn, så kom det en fisk, litt større enn jeg var komfortabel med, fikk et snev av panikk, som Nils Erik fanget med kamera. Capture the moment.

Ha kult bilde.

Stranden vi har vært på hele uken, med utgangen av elven.

Jeg tok med meg kameraet på en liten spasertur på egenhånd. Klatret litt i høyden.

Jeg elsker disse blomstene. Det er Kreta for meg.

Tusen takk for en kjempefin tur min kjære.

I morgen reiser vi hjem. Skulle gjerne vært noen dager til, men tro det eller ei, jeg syns det er godt å komme hjem til høsten med fyring i ovnen, tekoppen i hånda og ullteppe, i den gule stolen min.
For ikke å snakke om, knekkebrød til frokost. Det savner jeg alltid når jeg har vært på tur.

Klem

I går tok jeg med kameraet mitt på fototokt på veg til byen.
Det er sykt fint her. Akkurat passe stort, og akkurat sånn jeg liker det.
Det er selvfølgelig rundt havna det er mest liv.
Der er det mange restauranter og noen barer.

Vi går da vi skal til byen. Det er en kjempefin tur.

Tror jeg har en ny favoritt på Kreta, selvom Rethymnon fortsatt er en veldig god kandidat blandt mine favoritter.
Vi gjør ikke så mye annet enn å sole oss, bade, slappe av og spise. Vi hadde tenkt oss på en jeepsafari tur, men den var fullbooket.  Så er vi litt enige om at det er digg å nyte sol og varme da vi kan, hjemme er det høst, og en uke går veldig fort.

Jeg måtte ta bilder av basseng området da vi kom hjem en kveld. Jeg elsker stemningen på kveldsbilder.

Ganske så fint hotell vi bor på. Blu acqua hotell, Agios Nikolaos.

I morgen skal sol og varme nytes, det er lenge til neste gang.

Klem

Jeg elsker olympus pen kameraet mitt, og wifi funksjonen.
Det jeg elsker mest, men glemmer ofte at jeg har, er funksjonen hvor jeg kan bruke mobilen som fjernkontroll. Jeg stiller opp kameraet, litt diskré på en bok eller noe, syns det er litt flaut å ta bilder av seg selv i offentligheten, går i blinkskuddet, følger med på mobilen, fokuserer og knipser.
Etterpå kan jeg overføre direkte til mobilen med wifi, og dele på sosiale medier.
Elsker det.

Anbefaler alle som syns speilrefleks er for stort, men som fortsatt vil ha perfekte bilder, og lettere innstillinger, å kjøpe et olympus pen e7 kamera. Man kan bytte objektiver også, noe som gjør det enda mer anvendelig.

Ha en fin dag. Dagen nytes på stranden i dag også. Den ene utflukten vi kunne tenkt oss, var fullbooket, så da blir det stranda i dag også. I dag viser snapchat over 30 grader her, så det er hot ja.

Klem

De slitne føttene mine har fått litt pleie.
Fiskespa er en merkelig ting. Tenk å stikke føttene sine frivillig oppi et akvarium fullt av sultne fisker, som spiser på føttene.
Det er litt ekkelt med engang, så blir det greit etterhvert. Det kjennes ut som små elektroder som prikker på føttene.
Etter 30 min i vannet, ble det avsluttet med deilig fotmassasje.
Føttene kjennes myke og deilige ut etterpå.
Mine frisørføtter hadde hatt godt av sånn stell litt oftere. Det var kjempegodt.

Ny dag med sol og bading i morgen.

Klem

I dag er det varmere enn de første dagene, og foreløpig er det vindstille.  De andre dagene har vinden gitt en behagelig bris. Dette er vel det jeg har lengtet etter i hele sommer, som aldri har kommet, så dette er bare å nyte til vi skal hjem til høsten hjemme.
Om dere tenker å bestille tur til neste år, og ikke vet hvor dere skal, Agios Nikolaos er kjempe koselig. Jeg ville nok bodd utenfor byen. Det tar ikke lange tiden å gå fra vårt hotell, og inn til sentrum. Vi bør på blu aqua hotell. Det er helt nyoppusset.  Anbefales.

Jeg prøver å lese litt om Mr. Grey. Jeg er så utolmodig med lesing, så det går litt tregt. Jeg er litt nysgjerrig, og liker å se på folket.

Ha en fin Søndag der hjemme.

De gærne har det godt.
Kvelden i går tok litt av, og vi hadde det utrolig morsomt. Karaoke i utlandet er innafor, da ingen vet hvem vi er, og vi kommer ikke til å se noen av de stakkarene som måtte høre på oss, igjen.
Hehe, nivået var alt mulig kan man si.
Vi følte nesten vi var på kretisk aften. Lurer på om de hører på noe annet enn gresk musikk her, for det gikk mye i greske sanger, som vi ikke skjønte bæra av. Herr og Fru Almestrand fikk trimmet "sangstemmen" ihvertfall, og morsomt var det.

Vi var på en bar i høyden med en fantastisk utsikt over havna. Eierne hadde en så koselig historie.
Hun er norsk, var her på ferie for mange år siden, traff en greker. Giftet seg med en annen i mellomtiden, i Norge, 8 år etter traff hun grekeren igjen, flyttet hit og har siden bodd Her, og drevet denne koselige baren og caféen siden, sammen med mannen sin. Jeg beundrer de som tørr å gi slipp på alt her i Norge og flytte til et sydenland, og leve sitt liv der. De var så koselige også.

Meg sammen med den hyggelige norske eieren.

Fantastisk utsikt over havna.

Det er så fint her. Tror jeg har fått en ny favoritt på Kreta.

I dag har vi solet oss litt igjen da.
Det er utrolig mye veps her, litt nærgående og halvdøde. Hører de ikke heller.
Vi spiste lunsj sammen med vepsen i dag. Jeg måtte selvfølgelig bli stukket, gudskjelov er jeg ikke allergisk, så det svir bare litt, så går det over, men utrolig irriterende.

Mens vi lå på stranda og solte oss, kom det storfint besøk.

Denne svanen spankulerte mellom alle folk og var utrolig tam. Flotte dyr.

Det blir nok en litt roligere kveld i dag. Vi har bestilt bord med utsikt over havnen i kveld, og skal nyte et godt måltid med nydelig utsikt.

Hehe, bildet under treet. Ser ut som jeg har pynt av treet på hodet.

Digg chille plass ved bassenget på hotellet.

Flott basseng område her er det også.

Klem

Første dag unnagjort på stranda.
Vi kom frem til hotellet sent i natt.
Så langt er vi veldig fornøyd med rom, strand bassengområde og alt. Rommene er nyoppusset, og fremstår som lyse og trivelige.
Det er utrolig varmt, men vinden er god og kjølende. Ganske så deilig igrunn.
Sentrum er en kort spasertur unna, så dit skal vi gå senere.
Det er deilig å være her utenom sesong, litt roligere og veldig avslappende.
Jeg har jo selvfølgelig knipset litt bilder fra dagens timer i solen.

Utrolig fint laget til med stranda her. En elv renner ut i havet, og tempraturforskjellen i vannet er mange grader. Står man i elva er det iskaldt og i sjøen kjenner man at det er endel varmere.

Måtte jo bare kjøpe øl i isbøtte.
Nå slappes det av på rommet, før vi rusler til sentrum.
Vi bor på blu acqua hotell i Agios Nikolaos.  Det anbefales.