Hej på er!
Dem senaste dagarna har regnet öst ner här i Kroatien, och det har blåst så pass att bord och stolar vält. Och vad gör man på en badort då vädret jävlas med en?
Svar: inte mycket.

I lördags låg vi inne hela dagen,då var vädret som värst. Men igår tog vi oss ner till stranden och läste en stund, men det var kallt så på eftermiddagen hamnade jag återigen i lägenheten.

Men idag har det varit bra väder igen,äntligen! Så idag har vi solat igen dem dagarna vi missat! Nu sitter vi på balkongen och äter chips i väntan på att det ska bli tid för o ta oss ner till restaurangen, super mysigt! Vi bara njuter!!

Ha det fint!

Hej på er!
Det här med att skriva inlägg när man är på solsemester är svårt, vi solar och badar precis som det ska va!

Vi besöker olika stränder och idag tog vi ett litet tåg till en ny strand som var så gudomligt fin! Vi var där tidigt och tack vare det så fick vi några timmar som var alldeles underbara innan stranden kryllade av fler turister, men det är helt klart förståeligt att denna strand är så populär. Den är nämligen en av dem tio bästa stränderna.

Här är stenstränder överallt, vilket gör att vattnet är så kristallklart så det är knappt det går att beskriva.

När vi skulle hem till lägenheten igen så tog vi båt, jag älskar att åka båt! Det är så mysigt.

Ikväll har vi bokat bord på en restaurang nere vid hamnen, kan inte bli bättre!

Jag hoppas att ni har det super bra där hemma eller vart i världen ni än befinner er, ta hand om varandra!

Kika gärna in igen!

Bilden är tagen av Tilda!

Hej till alla er som i en veckas tid har gått in här och insett dag för dag att jag lagt ner bloggandet lika snabbt som jag tog upp det.
Ni har haft fel.

Efter senaste inlägget åkte jag till Kroatien,precis som jag nämnde i något av mina föregående inlägg. När vi kom fram till hotellet insåg jag snabbt att internet inte funkade där. Lösningen fick därför bli att jag fotade på förra ön och nu när vi tagit oss till ö nummer två så ska jag kort berätta om bilderna jag tagit. Därefter fortsätter bloggandet måndag,onsdag, fredag igen!

Så, ön vi var på hette Vis. Super fin ö!
Vi har solat o badat hela dagarna och på kvällarna har vi gått runt nere i centrum och några av kvällarna åt vi även på restaurang där.

Dessa bilderna är alltså bilder jag tagit så vi rört oss i centrum på kvällen, eller från stranden någon utav dagarna.

Och som ni förstår så har vi ju åkt hela vägen hit just för sol och bad, därför är det ju det vi gjort hela veckan. Men en av dagarna åkte vi ut med en liten båt, den var så liten så det fanns bara plats till oss i familjen och chauffören, och då satt vi ändå på golvet.. Super häftigt, och det var så skönt just för att vi kunde bestämma lite själva då, utan att ha 3-4 familjer till att ta hänsyn till. Så under hela dagen åkte vi ut till stränder som antingen var 2 m bred, precis som bara ett hål i berget eller mer folkfyllda stränder, men för att komma dit behövde man en båt och ingen som helst rädsla för att hoppa från den och simma in till stranden för annars kommer man inte dit. Vi besökte även 2 grottor som vi badade i, häftigt!
Super härlig dag!!

Det är svårt att beskriva och berätta en hel vecka, det är också svårt att förklara då det är så mycket intryck och detaljer som gör det så bra. Men jag hoppas detta var en sammanfattning som duger!

Hoppas ni har det bra, håll utkik efter nästa inlägg!

Sista dagen.

Vi gick upp och åt återigen hotellfrukost, bästa starten på dagen!

Efter det så tog vi båt ut till skärgården till en ö, där vi åt glass och gick en runda! Vi letade lite Pokémons också..
Så mysigt ställe!

Efter det så hände det inte så mycket mer,vi tog oss tillbaka till hotellet och sen väntade det 2-3 timmars bilfärd hem till lilla Hässleholm igen. Men det är skönt att vara hemma!

Hej på er!
Nu har vi kommit till onsdagen i Göteborg. Ännu en otroligt härlig dag!

Jag och pappa gick upp kl 07.30 och gick ner till gymmet på hotellet för att passa på att träna lite, därefter fräscha vi till oss och gjorde oss klara för dagen för att sedan gå 4 trappor ner och mötas av en lyxig frukostbuffé. Älska hotellfrukost!

Efter det tog vi oss till dagens första match, där vi hejade så vi blev hesa, det är ju så spännande att titta på fotboll och jag kan inte låta bli att önska att man var med där på plan och jagade bollen. Efter en stund kom vi fram till att man kunde skrika "kötta" för det skulle ingen av dem andra lagen fatta, men vi vågade inte riktigt blotta vår skånskhet så mycket..

Innan match nummer 2 för dagen så hann vi med lite shopping! Min glädje var enorm när jag upptäckte att det var 50% rea på odd molly koftorna, så det köpte jag en, just den där som jag velat ha så länge! Nöjd tjej!

Match nummer 2 spelades och efter det tog vi oss vidare till Liseberg för en femkamp! Tilda vann. Super kul det också!

Till slut så var vi tillbaka på hotellet och vi alla var suuuuper trötta, så efter lite läsning så slockna vi allihop!

Toppendag!

Hej på er!
Jag gick upp kl 9 för att packa det sista innan vi hoppade in i bilen för att åka till Göteborg. Det var nämligen Gothia cup dem dagarna vi var där, vilket är en jättestor fotbollscup då det kommer lag från massa olika länder för att spela fotboll! Och Theo skulle spela, och som dem trogna fansen vi är,så skulle vi givetvis vara på plats!

Väl framme kollade vi på några matcher, Theos match gick inte så bra och slutade i förlust. Tyvärr. Men, vi åskådare höll humöret uppe ändå och fortsatte sedan till hotellet för att lämna väskor och fräscha till oss lite för att sedan ta oss vidare till Pinchos. Pinchos är en tapas restaurang, vilket innebär att man beställer in smårätter av olika slag, supergott! Rekommenderas starkt!

Mycket mer än så har vi inte hunnit med under denna dagen, men jag är supernöjd!

Älskar Göteborg..!

...Eller även kallad "tjur-ring" av dem flesta över 30 år.

Hej på er!
Nu kommer den tiden då min stil har spretat iväg på ännu ett håll, nu har jag fått för mig att gå omkring med en ring mellan näsborrarna?
Och innan du får panik mormor, så ska jag tala om att den jag ska ha är fake, jag ska alltså inte pierca min näsa på riktigt.
Jag vill också inflika att mormor är inte den enda i min omgivning som kommer välja att titta åt andra hållet när jag har denna i, då jag fått veta hur hatad denna sortens piercing är varje gång jag nämnt det för någon som varit 30 år eller mer. Ja, alla ni 30-plussare och min kära pojkvän som tycker detta är så fult, trots att ni protesterat så kraftigt ni kunnat så är min fake septum beställd, och jag kan knappt vänta tills den är här!

I ett sista försök till att övertala er som kommer tycka att jag ser gräslig ut med min kära metallring i näsan så ska jag nu försöka ändra den bilden som ni har i huvudet när jag presenterar min idé av piercingval, med hjälp av en bild tagen från google på Kammi som är ett extremt bra exempel på hur snyggt det faktiskt kan vara.

Och avslutningsvis:

Ha det så bra!

Hej igen!

I detta inlägget tänkte jag berätta vad jag upptäckte hos mig själv för några dagar sen. Jag kände att min mage hade blivit ovanligt hård och en liten stund senare såg jag också att det såg ut som att jag hade svalt en badboll. Min mage hade svullnat upp massor, och min första tanke var då att det var för att jag ätit grädde, trots att jag är laktosintolerant. Jag bestämde mig då för att inte dricka eller äta några mjölkprodukter dagen därpå för att se om det var som jag trodde, att det var laktosen som ställt till det. Det var det inte, för min mage såg lika uppsvullen ut som den gjort dagen innan.
Jag blev smått irriterad över att jag inte visste varför min kropp sa ifrån, jag förstod snabbt att det var min kropp som försökte påpeka att det var något med min kost som min kropp inte ville tvingas ta emot längre, men vad det kunde vara visste jag inte. Jag visste dock att jag varit slarvig med vad jag stoppat i mig den senaste tiden och bestämde mig därför för att ändra på mina matvanor tillbaka till det som min och förmodligen alla andras kroppar mår som bäst av. Så två dagar efter att jag upptäckt min kropps protest påbörjade jag min första dag med så bra måltider jag kunde och inget godis eller liknande. På kvällen ställde jag mig nu för tredje kvällen i rad för att se om jag lyckats få min tjuriga mage att lugna sig, och den såg äntligen ut som vanligt.
Så, därefter bestämde jag mig ganska snabbt för att börja tänka på vad jag äter igen och satte direkt upp mål och regler för mig själv. Så som att bara äta godis på fredagar eller lördagar och att jag återigen har mängden godis på en helg begränsat.

Anledningen till att jag tar upp detta i ett inlägg här för er alla är för att jag tycker att det är så coolt hur kroppen kan säga ifrån och vägleda oss till just det man mår bäst av. Att kroppen kan säga stopp när det blir fel och skrika efter uppmärksamhet när man slutat bry sig. Jag tycker det är coolt att det kan funka såhär. Tackvare detta så fick jag återigen upp blicken för hur mycket kosten påverkar oss,hur mycket det påverkar mig och jag föll tillbaka till mitt intresse som jag saknat så mycket medans jag legat med ett choklad i ena handen och läsk i andra. Jag är äntligen tillbaka i gamla fotspår igen och det var min kropp som drog mig hit, endast för chansen till ett så bra mående jag kan uppnå.

Hej på er!
Precis som rubriken lyder så är jag tillbaka här på bloggen efter en lång och oväntad paus.
Under pausen så gick jag ut första året på gymnasiet, vilket är både en skön och en ganska skrämmande känsla. Ibland känns det skönt att veta att man endast har 2 år kvar i skolbänken innan man får välja själv, men det är också skrämmande att veta att om 2 år så står jag helt på egna fötter utan någon ström att följa. Är det för tidigt att börja fundera på hur man ska göra efter studenten, eller är det dumt att erkänna att man fortfarande inte riktigt vet vad man vill jobba med "när man blir stor"..? Är det något man bör veta redan nu?
Det är dessa tankarna som skrämmer mig lite, men dem gör mig också nyfiken på framtiden, så jag blir inte så skrämd så jag skulle vilja vända om och springa tillbaka till kingout-rutorna på lågstadiet. Nej, aldrig livet, jag är nyfiken, och jag ser framemot att möta framtiden när framtiden blivit nutid.

Och på tal om nutid, vad händer egentligen i min nutid?
Sommarlov.

Utan sommar... Ja, samtidigt som jag lämnade skolbänken, efter att solen hånat oss elever utifrån fönstret i veckor, så har den gett sig av. Men, alarmen på mobilen är av, mina skolböcker är undan gömda och jag går inte utanför dörren i onödan. Jag lever alltså ett härligt liv för tillfället, och har gjort det sedan sommarlovet kom.
Ja, det är härligt att kunna göra som man vill, men i ärlighetens namn så har jag börjat tröttna lite på att bara göra samma sak varje dag. Men det ska snart ändras då jag har 3 dagar i göteborg framför mig och därefter 2 veckor i Kroatien.

Jag hoppas att ni ser fram emot att börja följa mig och mina dagar här på bloggen igen för jag ser verkligen fram emot att dela med mig av allt som händer runt mig, i min omgivning.

​Hej på er!

Ja, klockan är runt 09.35 när detta inlägget skrivs, men jag sitter fortfarande hemma..? Skönt, men också väldigt irriterande. Jag skulle egentligen vara på väg till mattelektionen nu, men tack vare inställt tåg så blir det ingen mattelektion för min del. Det som irriterar mig är att det är så ofta att tågen bråkar med mig, och också att tågstrulen förfaller på det ämnet som jag har svårast för. Jag behöver alla mattelektioner jag kan få.. Men, nu är det som det är och jag ska göra det bästa av situationen.

Då det inte bara är tåg som är inställda idag, börjar inte min nästa lektion förrän 13.40, vilket innebär att jag har gott om tid att plugga igen det jag förmodligen missar på matten och samt träna på lite begrepp inför det tredje och sista svenska nationella provet som är imorgon. Så det är vad jag ska roa mig med fram tills 12.30 då jag ska bege mig till svenska lektionen.

Som sagt är det nationella imorgon, vilket är delen som kallas "uppsatsskrivning". Den mest ångestfyllda delen i mina ögon. Men jag tycker om att skriva så jag tror inte detta ska vara några problem. Men jag gillar att ha kontroll, och jag känner att den biten saknas då vi inte vet vad uppgiften innebär. Så önska mig lycka till..!
​​​
Efter skolan ska jag på sånglektion, och sedan träna lite med Pontus. Efter det fortsätter förmodligen pluggandet tills det är dags för att sova igen.

Jag hoppas att ni alla får en bra dag, och lycka till till alla er andra som ska skriva nationella imorgon!