Vi har nu lämnat Georgetown och vårt helt underbara boende. Alla väggar var nerklottrade med ascoola målningar och hälsningar så vi var ju också tvungna å sätta vårt eget avtryck där så det fick bli mottot vi lever efter här nere "chilla lite, ta det launa"

Efter en vecka med bara chill, relaxing och gottande på playan har vi nu tagit oss in till Georgetown för lite mer sightseeing och utforskande av ön. Vi har käkat fett gott, varit på jakt efter georgtowns alla Street arts och varit på moppetur till gömda stränder samt upp i bergen, helt underbart!

Helt sjukt hur snabbt tiden går, vi har redan varit iväg i över en månad och land nummer två, Vietnam, är avklarat.

Vi tog oss från norr till söder och fick känna på landets olikheter. Det började med ganska kallt klimat, runt 17 grader, men blev successivt varmare ju längre ner vi kom. Då vi förflyttade oss antingen via buss eller motorcykel fick vi verkligen känna på trafiken. Här finns inga större vägar utan man åker konstant inne i byar eller städer vilket resulterar i extremt långsamma färdsträckor. En rutt som hade tagit tre timmar hemma kunde ta upp mot 12 timmar här, helt galet!

Men overall var det ett så jäkla coolt land. Motorcykelturerna gjorde att vi fick se landet från helt andra perspektiv och komma ut på ställen vi aldrig hört talas om. Maten här var amazing och den slog Kinas med hästlängder. Vi träffade massor av underbara människor som förgyllde tiden här ännu mer.

Allt som allt får Vietnam starka 5 av 5 toasts, lite starkare än Kina till och med!

Här har vi dem små krabaterna.

På stranden mitt ute i ingenstans fanns ett räddningscenter för sköldpaddor där vi fick både se och hålla (ett undantag efter dem stängt) i dem små liven. Här var lyckan på topp, asså wow!! Fem av fem toasts även detta!

Just nu ligger vi i varsin hängmatta på en strand mitt ute i den malaysiska djungeln.
Med ljudet av vågorna är det här vår sovplats för natten.

Vi har nu anlänt till Penang och det fina vädret. Igår blev en heldag på playan till skillnad från idag som startade med en go hike genom djungeln för att komma hit, till turtle beach. Vägen hit var inte en dans på rosor utan det var branta backar, lerigt och 30 grader varmt, vilket även innebar svett på hög nivå. Men värt var det då vi fick träffa massa små sköldspaddsungar och bada på denna undangömda strand.

Infödingarna här på ön har nu inatt visat oss både eldflugor och tagit oss backstage i sköldpaddscentet. Vi fick döpa en av sköldpaddorna och då man tydligen inte kan få reda på könet förrän dem är 15 år fick den heta Sam.

• Malaysia

Dag två i KL hade inte vädret på topp så vi valde att kika in på det enorma varuhuset Times Square där vi fick lite shopping gjort. Vi hittade running sushi där vi satte oss ett bra tag och smakade på allt dem hade att erbjuda.

Vi båda har en stor kärlek till havet och allt därtill så det var ett självklart val att spendera en hel eftermiddag på Kuala Lumpurs gigantiska akvarie.

• Malaysia

När vi landat och tagit oss in till centrum av Kuala Lumpur gjorde vi oss hemmastadda och tog oss ut på stan för att käka och upptäcka staden. Vi fick till och med se Malaysias prins anlända till en gala, han var till vår förvåning inte var någon ung hunk utan en gammal tradig gubbe... Sedan tog vi oss upp i en skybar med utsikt över hela staden och drack lite drinkar och hade det extra gött.

Ett snabbt men effektivt besök här i Vietnams största stad. Mycket som hunnits med och vi har käkat en massa god mat, gått på marknader och druckit drinkar med utsikt över staden. Varmt har det varit och varmare kommer det bli för nu bär det av mot Malaysia!

• Vietnam

Igår gick dagsutflykten till Cu Chi tunnlarna några mil utanför Saigon. Helt ofattbart att folk levde där flera år under Vietnamkriget, så trångt och mörkt och bara dem hundra meter vi gick kändes nog att befinna sig där nere.