Hej hej hej!
Det var då inte igår eller för en månad sen! Glömde totalt bort att blogga efter resan i somras då jag reste vidare en del. Men det var ju det min blogg var till för..att dokumentera resor? Haha som det kan bli! Känner att jag gör ett försök till :) Inte för jag reser i skrivandets stund men kan ju lägga in bilder från där jag var i somras. Kul att se kanske..eller inte..upp till er ;)

Nu nalkas det snart mot jul i allafall. Herregud vad tiden springer iväg!! Förstår inte! Snart har jag studerat till lärare i ett halvår liksom? Mm just de, det har jag inte nämnt, får bli i ett annat inlägg! :)

Ha de fint du som läser!

Kram Elin

Hej! De två sista dagarna på medelhavskryssningen var vi i Frankrike. I fredags var vi i Cannes. Det var verkligen superfint där!! Ligger ju på franska rivieran. Väldigt fint med stränderna, havet, strandpromenaden och alla lyxiga butiker längs med. Såg oxå den byggnaden (vet ej vad den heter) men där alla filmstjärnor samlas en gång om året. "Filmfestivalen i Cannes".
Sedan blev det tillbaka till båten. På kvällen bowlade vi hela familjen. Gissa vem som vann? Jag!✌😉 sjukt kul! Sedan var vi på Whiteparty längst bak på båten där det har varit nightclub och dansare/partyhöjare varje kväll.

Igår, lördag var det dags att uppräcka Marseille! Mer söder ut på franska kusten. Där åkte vi runt i en taxi i 2 timmar för att hinna se allt man skulle se där. Sjukt fin och stor stad där med!! Gillade verkligen Frankrike supermycket!! Igårkväll var sista kvällen. Åt och drack gott precis som varje kväll. Sedan var de assköna snubbar som spelade piano och sjöng osv och så fick vi gäster skriva lappar med låtar vi ville höra! Riktigt duktiga och roliga var dom!😄 bra avslut!

Det var allt för nu! Summering av resan kommer!
Kram kram

Hej från Italien!
I tisdags var vi som sagt i Neapel. Igår var vi i Rom! Vilken fin stad det är!! Vi hade en personlig guide hela dagen som tog oss runt på allt man skulle upptäcka och se. Sjukt skön guide! Var utanför påvens hem i Vatikanstaten samt vid colloseum osv. Åt god italiensk pasta. Allt de där man ska göra liksom! Idag är vi i Livorno, sista stället i Italien innan vi åker vidare mot Frankrike. Här är lite bilder på senaste dagarna i Italien samt på båten!
Kram

Allt är helt underart bra just nu!!! Båten är helt amazing! Finns verkligen allting på den, och man går vilse hela tiden för den är så stor! Ska inte vara långvarig här.. Idag har vi varit i Neapel och strosat runt! Låter bilderna tala för sig själva här istället! Livet är allt bra nu vilket fall!
Kram☀️☀️☀️

Hej från Barcelona! Äntligen! Herregud trodde aldrig vi skulle komma fram haha. Flyget var försenat med 4,5 timmar igår!! Så himla segt satt bara och väntade... sen när man väl va på flyger fick vi vänta lite till, sen vänta på väskor/taxi osvosv. Så vid 22 tiden var vi på hotellet här i Barcelona. Och då vart man ju hungrig så blev att gå ut på stan och käka direkt.

Idag är den stora dagen! Om en timme kommer bussen och ska hämta upp oss och köra oss till hamnen där vi ska checka in på fartyget. Är ju över 4000 pers som ska checka in... Så hoppas de går smidigt! Vi lämnar Barcelona vid 18 ikväll och börjar då vår resa. Innan dess ska vi väl strosa runt här i staden. Är så nyfiken på hur allt kommer att vara! :):) speciellt hur fartyget kommer se ut!!! Jaha Nähä, de va väl allt för nu!
Hörs sen och har förmodligen då knäppt några bilder!
Kramis

Hej hej,
Nu har vi precis kommit fram och landat på hotellet i Malmö. Vi bor på de nya hotellet Malmö arena hotell, precis jämte arenan och Emporia. Superfräscht hotell med en skybar som vi lär testa senare! Men först chill och eventuellt en sväng på köpcentret för att sedan äta på jensens böfhouse där vi bokat bord. Imorgon blir de att gå upp relativt tidigt och äta hotellfrulle(!!!) för att sedan ta oss till Köpenhamn och Kastrup. Snart börjar resan på riktigt!!

Ha en fin fredagskväll!
Kram

Idag har jag vart och fixat det sista (tror jag) inför resan! Har gjort en packningslista med så man får med sig allt. Imorgon efter lunch någon gång drar vi. Då åker vi till Malmö och stannar en natt sen till Köpenhamn på lördag morgon. Jag har idag också sagt hejdå till min lilla fyrbenta vän som jag kommer sakna under resan. Finaste Rocky, han och min farmor får ta hand om varandra ;)

Nu ska jag snart iväg på en släktmiddag! Så vi hörs väl mer imorgon antar jag!
Ha det gött, kram!

Rocky❤️

Godmorgon!

Sitter just nu och äter lite frukost, tog mig en sovmorgon idag! Inte för att jag sovit så bra men..kan inte sova på nätterna, har nog resfeber. Och på tal om resfeber.. tänker visa lite bilder på hur färjan ser ut som vi ska kryssa med. Bilderna är tagna från google så inte bästa kvalitén direkt men kommer ju förhoppningsvis bättre bilder sedan tagna av mig.

Rutten vi ska åka går från Barcelona, sedan till Neapel, Rom, Livorno, Cannes, Marseille och sedan tillbaka till Barcelona där vi startade. Spanien, Italien och Frankrike är det som ingår i denna medelhavskryssning. Färjan är framme varje morgon i en ny stad så under kvällen och natten är man på havet. Jag har läst mycket om den och sett på bilder och det verkar så sjukt allting! Allt, precis allt, finns ju på den här "båten". Galet! Allt från 21 restauranger till tennisbanor, utomhusbio och aqualand. Lovar att bilder kommer tas ;) Än så länge får ni nöja er med google!

Ha en fin dag så hörs vi senare! KRAM

Godkväll!
Idag har det vart en både lugn och "stressig" dag...Lugn förmiddag hemma tills jag skulle börja jobba kl 16 på hotellet. Jag och min pappa skulle bland annat fixa med online incheckning till resan och innan vi listade ut hur man skulle göra.... De tog sin lilla tid och vi vart lite osams haha men nu är allt fixat!
Har inte direkt någon passade bild till dagen då det utåtsätt bara har regnat exakt hela dagen! Istället får ni en bild på mig från min 23 årsfest i lördags som blev riktigt lyckad!!
Kram och tack för idag ;)

Det känns bäst att göra lite inlägg och sådär innan jag reser iväg, så här är lite bilder från förra veckan då jag var i Stockholm tillsammans med min sambo och firade min 23 års dag, Vi bodde i Vasastan i 2 nätter och på födelsedagen hade vi picknick på Skinnarviksberget och det var så mysigt! På kvällarna blev det god mat och dryck och en sväng på trädgårn som ligger under Skantullsbron. Riktigt nice ställe! Rekommenderas!