Header
MoG
View tracker

Soja bitar / Baby spenat / Gurka / Sweet chili sås

Hej!

Idag vaknade jag alldeles för sent så frukost blev lunch. Eftersom jag inte var så hungrig satsade jag på en sallad. För någon vecka sedan eller så upptäckte jag och min kusin dessa soja bitar i frysdisken. Vi åt de tillsammans med nudlar och wok grönsaker och det var helt otroligt gott!

Men idag rotade jag runt lite i kylen och med brist på alternativ slängde ihop detta och det blev faktiskt riktigt bra.

Hanna

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Hej!

Körde ett sjukt armpass med polaren idag. Vi körde lätta vikter med fokus på kontakt och pump. Började med curls 3x15 på varje arm sen curl stången 4x8  efter det avslutade vi med precher curls 3x10 på varje arm efter det körde vi skull crushers för triceps 4x8 efter det körde vi rep push downs 4x10 sist avslutade vi med dips 3x20.
Anton

Likes

Comments

View tracker

Hej!

När jag vet att jag behöver extra mycket energi i början av dagen (som idag) brukar jag börja dagen med havregrynsgröt och toppa det med något med snabba kolhydrater, i detta fall banan och sylt. Då får jag en energi boost och havregrynsgröten gör att jag håller mig mätt länge. Senare under dagen brukar jag fylla på med mycket protein och grönsaker och inte så mycket kolhydrater.

Hanna

Likes

Comments

Hej!

Jag tänkte dela med mig av min favoritfrukost, chiapudding som är smaksatt med vaniljextrakt och kokos och toppat med bär! Chiapuddingen mättar länge och är proppfull med protein och bra fetter.

Chiapudding:
2 dl mjölk av något slag (jag använder mandelmjölk)
3 msk chiafrön
Tillsätt sedan någon smaksättning så som kanel, agavesirap, kardemumma, kakao mm.
Rör om efter 15 min och låt sedan stå i kylskåpet över natten.

Hanna

Likes

Comments

Hej!

Mina favorit övningar är marklyft, chins med extravikt,bar rows samt hantel rodd.

Jag brukar starta ett ryggpass med marklyft: 2 till 3 uppvärmning set sedan brukar det bli 5 working set med 1 till 8 rep. Antal rep jag gör beror på vilken vecka jag är i (i min tränings cykel). Mark är för övrigt den övning som kommer att bygga mest size och tjocklek. Den kommer även göra så att din kropp kommer att öka testosteron produktionen. Det är något som är positivt för alla oss som älskar att träna för det gör ju så att vi kommer återhämta oss snabbare. Jag kommer att gå in mer på marklyften i detalj lite senare. Efter mark kör jag chins för att sträcka ut ryggen och bygga på bredden. Jag kör med 20 kg extra vikt 5 x 10. Efter detta brukar jag köra bar rows 5 x10 80kg för att både bygga styrka i övre ryggen och få mer tjocklek på latsen. En mycket bra komplement övning till marken. Hantel rodden kör jag enbart för att öka V sizen på ryggen (jag kör 3x10 på varje sida ca 40 kg).

För övrigt är mitt huvudmål att öka styrkan. Mitt personbästa i marklyft är just nu 240kg och kroppsvikten ligger runt 76kg.

Anton

Likes

Comments

Hej!

Detta är ett av mina favoritmellanmål och består av bär, frukt och ett ägg. Vilka frukter och bär jag äter varierar men jag ser till att jag åtminstone får i mig något sorts bär då de innehåller mycket av bra vitaminer, någon sorts frukt eftersom även de innehåller mycket bra vitaminer men frukt är också en mycket bra källa till fiber och innehåller mer kolhydrater än bär, jag ser även till att äta ett ägg då det är en utmärkt källa till bra fetter och även där bra vitaminer(och protein). 

När det gäller bär som blåbär och jordgubbar så innehåller de mycket antioxidanter. 

Ägg är dock ett livsmedel som inte ska överdoseras eftersom det kan förhöja kolesterolvärdet i blodet och därför rekommenderas det av många läkare att äta max 2 st ägg per dag. Vill man äta fler än det för att t.ex. få i sig bra protein så kan man välja att äta äggvitan då det är den som innehåller protein. Ett tips om man inte vill slösa på äggulor är att köpa äggvita på dunk. Fungerar utmärkt om man vill göra omeletter, proteinshakes mm. 

Hanna

Likes

Comments