Börjar som vanligt passet med 15 minuter på cross trainer och går därefter över till maskiner och vikter.
Idag var jag dock inte helt inne på att träna, fick tvinga ner mig själv hemifrån och det kändes inte bra. Bara lalligt liksom.

Så tänkte för en gångskull att jag ska konditionsträna istället! Blev 15 minuter till på cross trainer, roddmaskin 10 minuter och avslutar med cirka 100 hopp med hopprep. Även fast detta pass inte blev som det var tänkt är jag ändå nöjd över insatsen och förvånad att jag orkade och inte bara sa ifrån och gick hemåt.
Blir kanske till och med fler sånna pass!

//Nico

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Jag har haft så otroligt mycket på jobbet att jag rent av inte orkat mentalt att ta mig till gymmet! Idag blev det ändring på det och armar stod på schemat. Ville få ut all aggression jag har i kroppen så jag tog i tills jag inte orkade mer och pausade. Tog i allt jag har igen och pausade. Så tre gånger om. Om jag inte har träningsvärk imorgon så vet inte jag vad jag gör fel!

Börjar som vanligt träningen med lite uppvärmning på crosstrainer, idag blev det 15 minuter med tröjan på. Varmt och svettigt!

Efter uppvärmningen började jag med axelpress a 30kg 14 reps - 12 reps - 10 reps. Alltså totalt 3 sets tills jag blev skakig. Från axlar gick jag till biceps a 30kg 12 reps - 10 reps - 10 reps. Försöker hålla mig som minst till 10 repetitioner per set. Klart om man är helt tvärslut så gör man sitt bästa men ta i, pusta, skaka dig igenom dom sista, ställ in dig mentalt på att det ska gå och då går det!
Klar med biceps, bort till triceps 20kg 15 reps - 14 reps - 12 reps. Tycker fortfarande triceps är urjobbigt men skönt. Så lite hatkärlek på dom!
Över till cable cross där jag återigen tränar axlarna med att ha armarna i 90graders vinkel och dra dom inåt till magen, 7.5kg 12 reps - 10 reps - 10 reps. Bränns bra i axlarna! Biceps igen på cable cross denna gång, en låg stång med 15kg 14 reps - 10 reps - 9 reps. Och sist triceps, också på cable cross, 20kg 10 reps - 7 reps - 3 reps. Skakar igenom hela den övningen. Urtrött i armarna! Kan bara betyda att det var ett bra pass idag.

Till middag blev det stekt kyckling filé med sparris och en protein shake. Imorgon vila, och kanske Moa följer med på onsdag, tänkte köra ben. Vi får se!

//Nico

Likes

Comments

Vet inte om vi har nämnt det här men för ca två veckor sedan åkte jag till gran canaria på semester med Emelie i en vecka. Det var livet! Så fint väder & helt underbart utan stress 🙏🏽 det var verkligen en chill vecka med god mat och goda drinkar, massa sol och bad. Verkligen behövligt för både mig och Emelie. så jag tänkte lägga upp lite bilder därifrån!

/ Moa

Likes

Comments

long time no see! sorry har verkligen helt glömt att blogga, det är bara nico som tar tag i det där, haha.
igår träffade jag en av mina bästa tjejkompisar Emelie. Vi åt hamburgare och sen drog vi en shoppingrunda i Uppsala. Fick med mig två par riktigt snygga skor på feetfirst 😁 passar perfekt nu när våren förhoppningsvis tittar fram, dessutom var det riktigt bra pris!

ska bli bättre på att blogga framöver, hoppas ni får en grym dag!💗

/ Moa

Likes

Comments

Idag blev det en riktigt bra träning för benen! Ännu ett nöjt och svettigt träningspass. Tanken var att Moa skulle följt med och tränat men hon är väldigt förkyld så hon får stanna hemma och vila!

Börjar som vanligt med uppvärmning men idag tog jag i lite längre, cross trainer i 15 minuter!

Första muskelövningen blev "leg press" 10x3 a 130kg!! Mitt bästa hittills!
Därefter pausar jag ben för mage, abdominal crunch 10x3 a 35kg. Kändes riktigt bra så tog i hårt senare!
Nu tillbaka till benen med "leg extension" 10x3 a 40kg, ökat med 5kg sen dom senaste gångerna och på "leg curl" har jag ökat hela 10kg. Alltså 10x3 a 50kg!
Tillbaka till magen nu, fokus på båda grupperna idag. Inte lite på ena och mycket på andra utan idag vart det mycket på båda! Vanliga situps med 20kg vikt på bröstet 10x3. Tränar varannan gång mage & varannan ben så dags för ben igen med "leg press" igen 10x3 a 120kg. Minskar med 10kg sen första settet bara för att köra slut på benen.
Mage nu igen med böjda situps (höger knä, vänster knä, höger, vänster, osv) 20x3. Tills det svider helt enkelt och då pausar man.
Sista övningen idag blev några mjuka squats mot vägg med yogaboll 12x3.

Nu lagar jag en annorlunda typ av fajitas till middag, blir fint det här efter träningen!

//Nico

Likes

Comments

Att träna under tidspress är inget som passar mig.
Man slänger sig igenom övningarna och i efterhand känner man sig inte nöjd!
Det hände mig igår när jag tränade innan Moa skulle komma hem.

Börjar som vanligt med crosstrainer men igår bara 5 minuter dock med tröja på så jag ändå skulle bli varm.
Därefter snabbt över till "shoulder press" 10x3 a 25kg.
10-15sekunder paus mellan repsen.
Snabbt över till "arm curl" 10x3 a 25kg.
Efter det gick jag över till att träna triceps på Cable cross med högt rep. 10x3 a 15kg.
Snabbt till "chestpress" 10x3 a 30kg.
"Low row" 10x3 a 45kg och sista min favorit, TRX, 10x3 a kroppsvikt. Kolla bilden så förstår ni TRX kablarna.

Idag är det städdag, tänkte först träna också men Moa är lite smått sjuk så vi får väl se!

//Nico

Likes

Comments

Ingen träning idag för nu sitter jag på Arlanda och har fjärilar i magen!
Den här veckan har varit väldigt lång utan min älskade Moa. Över ett år sen sist vi var isär så här länge så ens vardag blir helt rubbat då den man älskar mest av allt inte är i närheten.

Hennes flyg har blivit försenad så jag har 20 minuter att bara sitta och kolla på folk som blir glada över att återförenas med deras nära och kära. Längtar tills jag kan hålla om Moa igen! Snart så!

//Nico

Likes

Comments

Om jag inte har träningsvärk imorgon så blir jag förvånad! Idag körde jag slut på mina ben.

Börjar med uppvärmning på crosstrainer 10 minuter, inget annorlunda där. Sen börjar galenskaperna! 10 sekunder vila mellan sets och 30 mellan muskelgrupp.

Börjar med "leg press" 10x3 a 120kg, jag sa ju att jag kunde mer än 100kg! Riktigt nöjd över detta.
Pausar ben och gör "abdominal crunch" 10x3 a 30kg, rätt mjukt magpass. Fokus låg på benen!
"Leg extension" på 10x3 a 35kg för framsida lår sen direkt till "leg curl" med 10x3 a 40kg för baksida lår.
Fortsätter lite mjukt med vanliga situps med en 10kg vikt på bröstet, 12x3.
Tillbaka till "leg press", känner hur det redan då känns jobbigt att gå, 12x3 a 100kg! Kör slut på mina ben idag!
Avslutningsvis för magen blev det att hänga i luften med raka armar och sparka upp benen rakt fram, den här övningen känns riktigt jobbig så blev bara 8x3.
Och sist ut för benen vart det squats med en yoga boll mot en vägg, 12x3. Där ska man gå ner djupt, nästan "ass to grass" alltså röven till marken!

Väldigt nöjd efter dagens träning också så firar med extra god middag. Två entrecote skivor, massa spenatblad och keso.

Nu blir det läsa all post som kommit idag, diska och sen sova!

//Nico

Likes

Comments

Idag tränade jag och det blev riktigt hårt! Första passet jag verkligen svettas igenom hela, vet inte riktigt varför det blev så för det är samma vikter som sist. Kanske kroppen som reagerade konstigt eller något, mådde illa efteråt i alla fall!

Började med uppvärmning på cross trainer som vanligt, 10 minuter. Sen började riktiga träningen!
Först ut vart axlarna med "shoulder press" på 10x3 a 25kg. Har haft jobbigt med denna tidigare då jag tränat biceps och triceps innan och inte riktigt orkat ta i lika hårt så tänkte att idag får den gå först.
Snabbt därpå gjorde jag "low row" för ryggen på 12x3 a 45kg. Kändes bra så nästa gång går jag upp till 10x3 a 50kg, kanske 55kg!
Nu var det dags för biceps med "arm curl", var helt slut redan då så blev ynka 8x3 a 25kg men tog ikapp detta senare.
Dags för baksidan av armarna, triceps, med cable cross hög kabel 10x3 a 15kg. Samma som sist, fortfarande lika jobbigt så håller mig till den vikten ett tag till!
Nu biceps igen! Cable cross med låg kabel, 10x3 a 15kg. Det kändes mer än vad jag trodde det skulle göra, började darra om händerna.
Har också fått en ny personlig favorit, TRX kabel med högt uppsat X-mount. 10x3 a kroppsvikt. Den här övningen bränner verkligen! Man gör 5 utan problem och tycker att det är ett skämt liksom men sen den där sjätte! J*vlar vad den bränns och då har man fortfarande 4 reps kvar! Roligaste träningen, när jag klarar av 20x5 då slänger jag på mig viktvästen med 10 extra kilo på rygg/mage!
Avslutar passet med att hålla i 12kg vikter med raka armar längst kroppen och dra upp axlarna, det känns också väldigt mycket. Om ni gör den övningen kolla i spegeln samtidigt vilka ansiktsminer ni gör, skit roligt. 20x3 fick räcka och därefter lite stretchande.

Känner mig väldigt nöjd med dagens pass så ser fram emot morgondagens då det blir ben. Ska ta i som aldrig förr, nu när kroppen kommit igång med träningen och låter en ta i mer!

Klockan är 23:10 och jag är fortfarande sjukt pigg av min PWO. Jag går upp 05:30 om dagarna så det kommer kännas mindre roligt då...

Tips med bra övningar för att träna ben??

//Nico

Likes

Comments

Ja nej det gick inge bra idag!

Fick några jobbmejl att svara på - dag 1 som ambassadör och redan saker att göra. På en söndag till och med. Några förberedelser inför en intervju samt andra frågor jag behövde svara på om mig, mina mål och min väg dit.

Satte mig nyss i soffan för att äta till en film, den lugna stunden känner jag att jag har förtjänat i alla fall.

Imorgon lovar jag att jag ska träna, inga ursäkter även om jag har jobb att sköta!

//Nico

Likes

Comments