Tänkte att eftersom det nu närmar sig slutet på vår resa ( tyvärr.. ) så kan det vara lämpligt att göra en liten sammanställning, i form av en liten fun facts- lista! Så här kommer den:

Antal förbrukade skor: 7 stycken. Flip-flops...
Antal druckna öl: många xD
Antal myggbett: Emma 1, Moa 100000
Antal matförgiftningar: 1
Antal tatueringar: 2
Antal förbrukade mobiltelefoner: 2
Antal ögoninflammationer: 2 plus flera små omgångar på Emma pga att hon vägrar slänga sin smittade mascara.
Antal träningspass: 0, simmat några längder i poolen så alltid något ;)
Antal ätna toast: 7 eleven i Thailand har dom bästa toasten man kan tänka sig för bara 6 kronor styck så det blev en hel del sånna !
Antal Hallelujah moments: Går inte att räkna, otroligt många. Varit så många gånger man har fått nypa sig i armen för att förstå om det är verklighet!
Antal bra stunder: Varenda stund! Denna resa har varit och är bäst och inget kunde ha varit bättre. Tack livet <33333

Förutom det då. Det har blivit ett ganska stort fokus på mat denna resa som till och med har kallats "smakresan 2015". Vi gillar mat så enkelt är det. Beroende på land och plats har det dock varierat en del.

I Thailand blev det mest Pad Thai med "one springroll on the side please" som är supergott. Även massa toast som sagt och nudlar. Thailands 7 eleven är verkligen något alldeles extra ! Finns överallt och dom är drömmen. Inte alls som i Sverige, Thailand dominerar verkligen där och våran högsta dröm är typ att ha en sån hemma som granne xD

I Malaysia och Singapore åt vi på enklare typ gatukök. Hur bra mat som helst till bra pris.

I Filippinerna åt vi mest på vårat hostel då de hade så bra mat samt på en favoritrestaurang vi hittade som hade asbra skaldjur <3333 Vi åt även massa dumplings och kokt majs som är deras grej typ.

På Bali är det bananpannkakorna som dominerar ! Här är det obligatoriskt till frukost. Grillad majs som dom säljer längs gatorna är också en favorit.

I efterrättsväg har det blivit väldigt mycket Oreos, chips och glass. La gött det men när vi kommer hem blir det striktare på den fronten xD

Två bilder tagna här i Indonesien (Bali)!

Det var alltså en båttur i soluppgången vi skulle iväg på.. För att se delfiner :D och vi hade faktiskt tur och såg flera stycken! Det var helt fantastiskt. Så häftigt att se vilda delfiner :D

Efter en lång och skakig busstur genom berg och dalar så var vi framme i Lovina! Inte speciellt imponerade av hotellet men återförenade igen med våra svenska vänner Wictoria och Mathilda igen så efter lite mat i magen så var vi nöjda och glada igen :)

Emma spontangjorde (Tvång från Moa) öronljus behandling också, det var intressant men förhoppningsvis bra ;)

Nu chillar vi på rummet ett tag innan vi ska sova, imorron ska vi upp 05:30! Titta in här imorron igen så får ni se vad de va vi gjorde!😁

Hallå!

Denna morgon startade klockan 9 med att vi tog varsin nack/rygg-massage här på hotellet. Sedan en finfrukost. Det var inte helt oväntat en perfekt start på dagen :D

Hade inga speciella planer för dagen men visste att vi ville se mer av Ubud så då åkte vi till en så kallad risterass här som är den som typ symboliserar Ubud på många sätt. Var kul att se men förbannat många trappsteg att klättra i. Kan ju dock vara bra då just träning är något som inte riktigt prioriterats denna resa hehe...

Efter det åkte vi vidare till en elefantpark! Var så himla kul att se. Elefanter är ett så coolt djur. Så himla snälla och söta. Det var sjukt värt !

Nu ligger vi i sängen på rummet och varvar ner lite haha.. som om de skulle behövas men XD Blir middag här på hotellet ikväll och imorgon åker vi vidare till Lovina här på Bali. Här sitter det inte fast !!!!

Efter att ha sovit en god natts sömns i drömrummet så klev vi upp och åt detta till frukost, mums.

Sen hade vi lite poolhäng!

Efter en dusch fick vi skjuts av hotellpersonalen in till city där vi började med att äta lunch. Sen strosade vi runt lite på en shoppingrunda och sen avslutade vi med ett besök på starbucks, Moas favouriteplace ;)

Och nu har vi precis ätit en supergod middag på hotellet, men såklart glömde vi ta bild på maten, haha vi har kämpat hela dagen med att komma ihåg att ta bilder för det här inlägget men såklart så missade vi finalen ;) haha jaja bättre lycka nästa gång!

Hoppas ni har det bra där hemma, vi ses snart!

Hej på er!
Nu har vi anlänt till Ubud och vi är numera incheckade på ett riktigt (!!) lyxhotell! När vi kom hit med bilen så möts vi upp av personal som bär våra väskor direkt till rummet och man får alldeles för mycket service. Vi bor också lite utanför själva city så lugnare än såhär kan det faktiskt inte bli och vi är mer än nöjda. Här ska vi hitta oss själva, bland risfälten :D
Förutom att området hotellet ligger i är fruktansvärt fint med i princip bara risfält så är allting annat drömmen, restaurangen, poolen. Spa:et och rummet (!!). Här kommer vi må bra :D Vem kan må dåligt här lixom! Vi fick tom en egen mobiltelefon att ta med oss när vi är ute i stan för att kunna ringa direkt till hotellet om det skulle vara någonting, det kallar man service ;)

Efter att ha rest hela dagen är vi rätt trötta och klockan är snart sju här så ikväll tar vi det väldigt lugnt, vi har förövrigt aldrig känt ett sånt lugn i kroppen som man gör här. Såå skönt! Men iaf så blir det nog en kvällsdessert nere i restaurangen snart och sen en dusch, eller som Emma tänkte göra, ta ett bad innan läggdags. Ja vi har faktiskt badkar också :) haha asiens största partypinglor taggar ner! Och det med stil ;)

Idag hyrde vi cyklar och cyklade iväg till andra sidan ön, till lite av vårat favoritställe här. Det är ett lugnt och mysigt ställe vid stranden, sköna solsängar (med bra wifi, haha), goda smoothies och god indonesisk mat :)
Så våran lördag spenderas här!

Idag har vi varit och snorklat igen! Denna gång en båttur runt alla gili öar. Och vet ni vad?!??!!?!!! Vi såg en sköldpadda!! Vi ville verkligen göra det och har spanat hur mycket som helst, vi såg ingen på hela dagen och gav upp men så precis innan vi skulle gå i land igen så gjorde båten ett extra stopp och där var den! Det var verkligen helt fantastiskt! Sköldpaddor måste ju vara det finaste djuret och den här dagen är bäst :D

Firar med lite salta kex/chips/oreo/toblerone på altanen med svenskgänget nu. Livet alltså :D

Dagarna fortsätter att passera här på Gili T ! Väldigt avslappnat ställe utan en polis så långt ögat kan nå och regler finns det inte heller för den delen haha.. Senaste dagarna har sett ut som följande:

Söndags: Denna dag var det väldigt molnigt, kan tilläggas att det typ är den enda dagen med dåligt väder på denna resa. Hur som helst, bestämde vi oss då för att hyra simfötter och cyklop för att leta sköldpaddor. Kämpade massor men utan resultat haha. Såg dock massa fina fiskar osv. Lite besvikna för det, gick dock till Turtle Conservation istället där de har sköldpaddsbäbisar som dom tar hand om tills dom är stora nog att klara sig själva. Så otroligt söta!! I nästa liv hade man ju lätt varit en sköldpadda :D

Efter det hyrde vi cyklar för att cykla runt hela ön. Väldigt fint och kul att se! Gjorde några stopp på vägen för lunch på stranden och lite annat.

Sedan gick vi ut för att äta middag på stranden det också, har nog bara ätit på stranden sen vi kom hit. Otroligt fint och typ terapi ;) Sedan så gick vi en liten promenad längs "huvudgatan" och vad dyker upp där om inte en STRANDBIO som ska visa 50 SHADES OF GREY om bara 1 timme. Lyckan var total och en timme senare satt vi där på varsin rispåse med en varsin popcorn. En perfekt dag var det och avslutningen var ett riktigt skott i krysset.

Måndag: Vi hade strand session så låg och solade och drack Cola hela dagen. På kvällen slöt vi upp med några nyfunna vänner från Sverige och två tjejer från Tyskland. Vi satt på uteplatsen till hostelet och lyssnade på musik och hade det trevligt. Kvällen avslutades på Gilis eget full moon party. Var ju ingenting jämfört med det enorma i Thailand då haha.. Men var trevligt på sitt sätt :)

Där fick ni en liten mer detaljerad beskrivning om hur dagarna kan se ut. På återseende hadee :D <333

Hej på er! Imorse ställde vi klockan (för ovanlighetens skull), klev upp och åt frukost och checkade ut från hotellet och sen hoppade vi in i en minibuss som tog oss till en båt som sen tog oss till Gilli Trawangan där vi nu är :)
Känns bra, det här är ett ställe som phi phi, där de inte är tillåtet med några motorfordon så här är det gå, cykel eller häst och vagn som gäller, vilket vi tycker är otroligt skönt. Stor kontrast jämfört med den galna trafiken i Kuta där vi nyss var!
Nånting som är lite tråkigt idag dock är att det är molnigt och regnigt, men va endå rätt skönt att det blev på en resedag, sen skulle vi ljuga om vi sa att det inte va lite skönt iaf, slippa den kokheta solen heeeela dagarna! Haha

Vi har precis varit iväg och fått oss en fotmassage och fotskrubb, behövligt och så sjukt skönt! Det är drömmen att det är så himla billigt med sånt här :D

Nu ska vi fräscha till oss lite och sen gå ut och äta middag på någon mysig restaurang :) puss och kram från oss!