17/11 - 19/11 2017. Hej hej eller ska jag säga sveiki sveiki. I somras när jag och tjejerna var på Summerburst vann vi en varsin gratis kryssning till Tallin eller Riga och det var den resan jag och Adam utnyttjade denna helg. Adam hade aldrig varit i Lettland så vi bestämde oss för att åka dit. VI tog bilen till Söderhamn där en buss hämtade oss, och efter den otroligt långa bussresan, 4,5 timmar, kom vi fram vid Värtahamnen i Stockholm. Vi klev ombord på båten Romantika och letade reda på vår hytt som låg på 8e våningen. Vi packade sedan en liten väska och gick och badade på relaxavdelningen. På kvällen åt vi på buffén som tyvärr var en besvikelse då det inte var ett jättestort utbud av mat och det lilla som fanns smakade inte jättemycket. Men lite gott hittade vi såklart.Men mellan varmrätten och efterrätten kände vi av hur båten gungade och min sjösjuka kom fram. Det gjorde att efter maten gick vi direkt till hytten, kollade på en film och somnade då jag verkligen inte mådde bra. Jag sov fantastiskt bra medan Adam hade legat vaken en stor del av natten då båten gungade så otroligt mycket.

På morgonen klev vi av båten och befann oss i Riga. Vi promenerade längs hamnen in till gamla stan och på väg dit la vi märke till att militärfordon och avstängda vägar, men vi fattade inte varför det var så många. VI strosade runt och åt en FANTASTISK lunch som Adam bjöd mig på. Vi satte oss på en sportbar och kollade fotboll, gick runt i cirklar haha, köpte varm choklad och kollade på en stor parad som gick igenom hela centrum. Tydligen var det Lettlands nationaldag som vi hade kommit dit på vilket var anledningen till att militären var där. Efter en heldag tog vi taxi tillbaka till båten. Där kollade Adam på fotboll medan jag sov och när jag väl fick för mig att vakna och göra något så somnade Adam. Efter vi både piggnat till oss gick vi och var med på ett musikquiz där vi vann två drinkbiljtetter. Vi spelade lite spel mot varandra, drack drinkar och lyssnade på karaoke. När klockan blev runt 00-00:30 gick vi tillbaka till hytten och fortsatte kolla på en film som hade börjat tidigare under kvällen. Jag blev sjösjuk igen haha och efter ett tag somnade vi. Dagen efter var vi tillbaka på Värtahamnen i Stockholm och tog samma buss hem till Bollnäs.

Denna helg har trots min sjösjuka varit otroligt mysig så tack Adam för det<33

Några dagar har gått sedan vi kom hem från den underbara veckan i Spanien. Anledningen till att jag inte skrev något de sista dagarna var för att jag, Mina, Alicia och Frida åkte ifrån Nerja till mitt älskade Fuengirola för att bland annat besöka skolan och träffa de lärare och eleverna som var kvar men också såklart för att få uppleva lite minnen och visa Mina hur vi en gång bodde.

Första dagen vi åkte från Nerja stannade vi i Malaga för shopping och när vi kom till Fuengirola gick vi på ferien och kollade lite innan vi åkte vidare till Marbella för att laga mat och sova hemma hos Alicia. Dagen efter till vi bussen tillbaka till Funkan och gick direkt till skolan. Eftersom det är ett nytt läsår var det nya elever och det var inte många man kände igen förutom ett få antal och såklart några lärare. Liza, Birgitta och Cedric höll oss sällskap tills de var tvungen at springa på möten och lektioner och efter ungefär 2 timmar på skolan åkte vi till Miramar för att shoppa och såklart äta på TGB.

Sedan åkte jag till Los Pacos för att hälsa på min värdfamilj. Jag hoppade av några busstationer innan för att kunna gå vägen jag och Jenny gick varje dag till och från Pacos. Jag gick förbi huset Jenny bodde i, och såg en nya tjej sitta i hennes rum. När jag väl kom upp för gatan hörde jag Candy (hunden i värdfamiljen) skälla och min värdpappa kom ut för att öppna dörren. Mario, jag och Aitana satt och pratade ett bra tag och kollade på gamla bilder innan han skjutsade mig tillbaka till hotellet som jag, Frida, Mina, Alicia och Lollo bokat. Vi gick och åt mat på Mr noodles och efter det blev det utgång. De flest och med det menar jag princip alla inkastare jobbade kvar till de olika klubbarna så det var roligt att de kände igen mig och att de alltid är trogen mot Funkans bargata.

Efter en otroligt rolig utekväll sa jag och Mina hejdå till tjejerna och sedan gick vi och möte upp hela min värdfamilj för fika. Så roligt att se dom igen och mina värdsystrar har blivit så stora. Dock har ju min spanska försvunnit så jag kunde inte prata vidare mycket men förstå dom gjorde jag fortfarande vilket var tur haha. Min värdmamma har börjar lära sig engelska och systrarna blir ju bara bättre och värre så inom några år ska vi nog kunna kommunicera väldigt bra ;)

Tillbaka i Nerja hos Anton och Måns städade vi hela huset och packade klart allt. På kvällen gick vi och åt trerättersmiddag och sedan väntade vi till kl 04:00 när taxin skulle hämta oss för att köra oss till flygplatsen. Jag kunde dock sova 2 timmar den natten.

Som sagt är det någon dag sedan vi kom hem och jag är väldigt glad att vi åkte. Så tack alla för en otroligt rolig och behövlig resa <33 puss

11 oktober 2017. Hola, idag har vi inte gjort annat än att hyra en stand up paddel board som jag och Mina har glidit runt på, och välkomnat Alicia och Frida som kommit hit till Nerja för besök. Ikväll blir det tacos och fest och imorgon bär det av till mitt älskade Funkan. LÄNGTAR!!! <3

Den perfekta bilden eller snarare den "perfekta" bilden ska vara denna. Då vi riskerade systemkamerans liv för att ta denna bild. Trots att gubbarna ropade på oss från stranden att vi var dum och borde åka tillbaka så tog vi våra chanser hahah

10 oktober 2017. Hej hej! Jag är tillbaka på bloggen och det betyder att jag är på en resa. Den här gången hamnade jag i Spanien, för en veckan semester med Mina, Måns och Anton. Vi befinner oss i den otroligt fina staden Nerja och bor i Måns semesterhus här. Nu är vi inne på dag 2 och det är fantastiskt.

På morgonen den 8e ringde väckarklockan 05:50 för att gemensamt hinna äta frukost innan vi satte oss i bilen och åkte ner till Västerås flygplats. Efter en flygtur som kändes som att den aldrig tog slut kom vi fram till 27 grader och klarblå himmel. Igår stod solen i fokus då vi spenderade hela dagen till att sola och bada (efter att jag och Mina klivit upp vid 09:00 för att träna). Kvällen slutade med god mat, rundvandring i centrala Nerja och såklart en titt förbi ferian. Här är lite bilder från gårdagen. Hasta luego

En vecka i Young Harris hos Adam har nu passerat. Denna har varit den lugnaste semesterveckan jag haft då vi princip bara har chillat och tagit det lugnt. Adam hämtade upp oss på flygplatsen den 10e mars och det var så otroligt roligt att äntligen få träffa och krama om honom. Vi åkte till ett hotell där vi skulle övernatta för att på morgonen äta frukost på Waffel house och sedan åka in till centrala Atlanta där vi kollade på någon typ av basket. Sedan begav vi oss mot Young Harris och stannade på vägen för lite shopping. I Young Harris träffade vi hans kompisar, och sedan gick vi alla och la oss då det var ganska sent. Vad som hänt den här veckan är att vi har varit väldigt mycket i lägenheten men vi har även bowlat, bestigit ett litet berg och sett solnedgången, ätit på restoranger, handlat med JB, kollat volleyboll och lacrosse, på kvällarna sett film och spelat kort och helt enkelt bara myst med varandra. Pavel lagade även mac´n cheese vilket vi aldrig testat förut.

Young Harris var ett väldigt fint och mysigt college så jag förstår att man vill gå där. Alla vi träffade var väldigt trevliga och inbjudande. Sista dagen åkte jag och Adam på en resturang där vi åt sista middagen tillsammans för att sedan gå ut ett tag. På morgonen skjutsade han oss till Atlantas flygplats där tårar kom när jag skulle säg hejdå. Jag, Alma och Ebba flög sedan till New York för att sitta väntandes där i 9 timmar och sedan flög vi hem till Sverige igen. På flyget tog vi sömnpiller så vi var slocknade hela turen hem. Gustav kom och hämtade oss på Arlanda och vi åkte dieket till Ikea och åt mat. Så gott!!

Jag är otroligt nöjd med de här två veckorna vi har spenderat tillsammans i Usa. Vi har gjort så mycket och haft riktigt roligt. En riktigt mysig tjejresa med dom bästa skulle jag vilja säga. Jag vill tacka Adam för att vi fick komma och hälsa på honom, se hur han bor och träffa han kompisar. Denna väcka har varit så mysig!! Tack och hej puss

Ja då har denna vecka lidit mot sitt slut, vår tjejvecka i NYC. Sista dagen hade vi otroligt tur med vädret, sol och sköna vindar. Vi besökte Central park och promenerade där i flera timmar, tittandes på folk, letade ekorrar och bara myste. Vi besökte en inspelningsplats för gossop girl, hotellet Plaza (där jag vill gifta mig), The palace där gossop girl, 27 dresses och fler filmer spelats in. På kvällen unnade vi oss trerätters på en resturang som hette Hell´s kitchen där maten var underbar. På morgonen den 10 mars vaknade vi och packade klart allt, städade och gick för att checka ut. Sedan sprang vi med resväskorna genom snövädret till en resturang för att äta frukost säga hejdå till Moa och Tovis som skulle vidare till Sverige medan vi åkte taxi med Lolo till JFK för att flyga till Atlanta. På flygplatsen träffade vi våra två favorit militärer som vi sa hejdå till och sedan hoppade vi på flyget mot Atlanta för en vecka där!

I tisdags åt vi pannkakor, sirap och blåbär till frukost och sedan satte vi oss på en buss som tog oss till New Jersey för att shoppa loss på en outlet. Självklart blev det ännu flera underkläder som vi köpte (typ det enda vi har köpt denna resa) och sen blev det någon tröja och lite tvålar hah. Vi åkte hem med otroligt många kassar och lämnade de i våran otroligt stökiga lägenhet. På kvällen var vi alldeles för trött för att göra något så vi åt flingor till middag och somnade tidigt.

Igår däremot vaknade vi i bra tid och började gå ner till flatiron building där vi fotograferade lite. Promenaden fortsatte ner till en park där vi hitta ekorrar och sedan till Soho på ett vegansk cafe där allt förutom chocolate chip cookies smakade skit. Vi gick igenom china town och fortsatte ner till Brooklyn där vi gick över bron för att hamna i Dumbo, i Dan Humphrey från Gossip Girls områden. Solen lyste så vi kunde sitta i solen ett tag i t-shirt vilket var så skönt. Vi hamned till sist i en affär där de hade peruker ock för 5 dollar fick man testa en vilket jag, Tovis och Ebba såklart gjorde.

Vi bestämde oss på kvällen att vi ville testa gå ut trots att åldersgränsen är 21, så efter middagen gick jag och Alma in på en liquor store och köpte 2 flaskor trots att vi visade vårt leg. Vi sprang runt i hela NY för att hitta något vi kunde ha på oss och sedan gick vi tillbaka till hotellet och bytte om. Tovali och Ebba köpte lika (konstiga tycker vi alla) klänningar och två jättefina halsband medan jag och Alma köpte lika body. Vi drack knappt något av det vi köpte då vi var så stressade och kvällen slutade med att vi fått meddelande från promotors, åkte taxi runt stan, hittade nerlagda klubbar och fick höra från en taxichaufför att vi borde gå topless på stan. Kvällen var ändå lyckad och förutom Tovalis blåsor på foten påbörjar vi nu en ny sista dag innan vi beger oss till Atlanta.

Summor of yesterday:

Ebba: Tolli Tolli Tolli Tolli

Moa N: jag passar inte i brunt hår!!!! Vad hände med lesson 8,9,10 and 11?

Tovali: Aj mina fötter

Moa S: Åh har ni glutenfri pizza

Alma:

Dag 2 i New York är nu över och jag och Tovali (som är alldeles för lat) tog en taxi till hotellet och väntar nu på att resten av tjejerna ska komma tillbaka från deras promenad i kylan. Dagen har för mig varit helt perfekt och över förväntan. Vi sov otroligt länge och kom inte ut från hotellet förrän kl 11:20 och då delade vi upp oss. Jag och Tovali hade nämligen bokat att vi skulle flyga helikopter så vi bestämde oss för att åka ner mot lower Manhattan så att vi skulle komma till piren i rätt tid medan Moa, Ebba och Alma gick på madame tussaud och besökte Target. Jag och Tovis skulle ta tunnelbanan till chinatown och efter flera försök, fel tåg och otroligt många frågor till främlingar kom vi fram och besökte både chinatown och åt mat på en jättekonstig resturang i little italy. Sedan blev det ett försök att bege oss till Brooklyn bridge där vi skyndade oss ut på bron för lite bilder och sen en taxi till piren. Jag vill tacka min morfar som sa att vi skulle flyga helikopter för wow vilken upplevelse och wow vilken utsikt. Första gången jag faktiskt fick en känsla av New York och trots att vi inte flög länge var pengarna helt klart värt det. Efter det besökte vi grand central station där en vakt kom fram och frågade om jag gillade honom för att jag tydligen hade kollat på honom en gång haha. På kvällen har vi besökt top of the rock och utsikten var lika där helt fantastisk. Jag är så nöjd med dagen och imorgon blir det en hel dag med shopping i New Jersey.

Summery of the day:

Ebba: Can we get a gluten free cookie? - You guys should just take them all, how many are there left? Just give them the rest

Moa n: Vi har hoppat på fel tunnelbana IGEN

Alma: Skälla ut främlingar <33333

Tovali: Ni behöver inte låtsas om som att ni inte hör vad jag säger-läskig gubbe på tunnelbanan. Ska vi åka till yankee stadium ja, nej, ja, kanske, det är 29 stationer bort, vi gör det, okej let´s do this ( vi åkte aldrig dit)

Moa s: Pekka, Unni, Kaxi.

4 månader senare befinner vi nu oss på andra sidan Atlanten i en stad som vi drömt om otroligt länge. Vi är nämligen i New York!! Efter en 8 timmars flyg med film, flirtande flygvärd, äcklig mat, rädd Ebba och jag som spydde hamnade vi på JFK flygplats och väntade på transfern som skulle hämta oss. Jag satte mig i framsätet och chauffören var så otroligt rolig och utsikten var amazing kan jag säga. Vi blev avsläppta precis vid en liquor store och fattade ingenting. Som tur hittade vi hotellet som inte var mycket att hänga i julgranen då det stinker, sängarna är hårda och wifi funkar knappt men placeringen är helt perfekt. Vi bor så centralt så det är dumt att klaga. Vi somnade vid 00:30 och vaknade 06:45 jetlagged. Vi åt otroligt goda bagels till frukost och sen promenerade vi till pennstation för att köpa travelpass och där träffade vi två unga militärer som kom fram och pratade. Efter lite missförstånd att vi inte studerar marijana gav vi ut vår mejl?? så ska vi försöka träffa dom ute någon kväll så de kan hjälpa oss att komma in på en nattklubb. Vi får se hur det går eftersom vi inte är 21 år. Vi åkte upp i Empire State Building och sedan bestod resten av eftermiddagen med shopping. Nu befinner vi oss på hotellrummet för att ta en paus och vila benen men snart ska vi ut och hitta någon mysig resturang och äta och sedan gå till times square. Klockan är enbart 20:00 men vi är så otroligt trött så vi får se hur länge vi håller oss uppe ikväll.

Summery of the day:

Moa N: Jag kommer spy

Tovali: Vart är Alma? Är Alma med oss?

Ebba: I speak fluent English

Moa S: Kan vi gå?

Alma: Ebba var 100% säker på att hon ledde oss rätt... vi hamnade fel.

Självklart var PAD en självklarhet för mig att besöka nu när vi är här på semester. Jag, Jenny, Tovali, Måns och Anton gick dit och den här gången blev det tyvärr ingen promenad men vi gick och hälsade på alla hundarna och var där i ungefär en timme. Nästan alla hundarna som fanns förra året var borta vilket var riktigt bra men tyvärr var några kvar och det gör riktigt ont i mitt hundhjärta att hunden som varit där i 6 år fortfarande är kvar. Sen blev det också ett besök hos alla katterna och de små söta kattungarna!