Hello bloggis!

igår alltså den 19 så var jag i Antibes med min familj. Vi åkte dit vid 9 på morgonen och sen kom fram vid 09:30 eller typ kvart i 10. Så när vi kom dit så gick vi en liten promenad genom stan och min mamma och min lillebror hade varit i Antibes tidigare av den här semestern för dom skulle handla något speciellt. Jag har varit i Antibes förra året också så jag kände igen det mesta. Varför vi åkte dit var för att hela mi familj verkligen älskar Antibes. Asså det är så himla mysigt där! fina hus, typ alla gator är så små och proppade av växter och blommor. I alla fall när vi hade gåt en liten promenad så hittade vi en liten papper affär som sålde små skrivböcker, pennor och lite sånt. Jag köpte en liten skrivbok som jag ska ha i skolan nu till 8:an.

Sen skulle mamma köpte någon tavla någonstans och då samtidigt gick jag, pappa och min lillebror och letade efter en gata som jag verkligen älskar, den är som jag sa tidigare fullt med växter och fina hus. Sen gick vi och mötte mamma och så gick vi till ett litet bageri och köpte iste och crossaint ( vet inte hur det stavas hhahha ) sen åkte vi till Nice som ligger 20 minuter bort typ och shoppade lite. Jag köpte som sagt en skrivbok, jeans och en väska men bilder på det jag shoppade kommer i ett annat inlägg som kommer snart förhoppningsvis ;)

puss o kram

idag har jag inte gjort någonting typ. Nu när jag tänker efter har jag inte gjort någonting haha.

men om vi tar dagen från att jag vaknade så började det med att jag åt frukost, jag åt avokado mackor och drack iste. sen åkte vi någonstans för att köpa flipp flopp. Efter det åkte vi hem och åt lunch lite snabbt och sen körde jag och pappa min lillebror och mamma till Antibes för dom skulle göra något, kommer inte ihåg vad, och nu för en litenstund sen hämtade vi dom.

Just nu sitter jag på balkongen och dricker Fanta lemon, asså hur gott?? juste! vi åkte förbi Carlton på vägen hem och på samma gata ligger att från Céline till Gucci. Och när vi körde förbi Luis Vuitton så kom det ut ett gäng som jag kollade på haha ( för tjejen hade en snygg tröja hahha ) och så kollade jag på dom andra och mitt i allt så går Tyga (rapparen) asså mitt hjärta gick upp i 200 haha. Lyssnar faktiskt inte på honom så mkt men ändååå!

Halli hallå!

I föregår kom vi fram till Frankrike och vi har bott på hotell 2 nätter Och idag fick vi lägenheten som vi hyr. Vi har inte gjort någonting idag förutom att storhandla mat och packat upp och lite sånt.

Men om vi pratar om igår så va det den mysigaste dagen! Min kusin och min moster är på kryssning och som tur så har dom ett stopp i Cannes, vilket är där vi bor i lägenheten. Vi mötte dom vid 10:00 ungefär och då gick vi först till matmarknaden dom är sjuuukt mysig, sen gick vi till ett Café som vi brukar gå på och där tog våra föräldrar kaffe och vi barn tog iste. Om ni inte visste de så är iste det jag älskar mest asså ahhaha. Som Tova Helgesson älskar choklad älskar jag iste.

Efter cafét så gick vi till en pyjamas butik och jag köpte ett par mjukis shorts och min kusin Ella köpte ett par mjukisbyxor. Sen gick i till Sephora som ligger bredvid och då köpte Ella ett bronser oh jag köpte inget för jag kommer troligtvis köpa senare under resan. Efter det gick vi äntligen till stranden och det var hur skönt som helst. Vi va i vattnet i seriöst 2 timmar typ, det va sååå skönt.
Sen gick vi och köpte glass och efter det tog vi bilder vid vattnet.

Det var typ dagen igår, iallafall det kommer komma mer inlägg nu under tiden jag är i Frankrike och såklart när jag kommer hem.

Puss O kram

Som ni vet är jag på Sonias landställe men idag åker jag hem:( Det typiska är att dagen jag åker ska det så klart vara den vara den varmaste dagen. I alla fall idag så vaknade vi 9.00 och direkt gick vi och åt frukost eftersom vi visste att det skulle bli sjukt varmt idag. Efter frukosten gick vi och packade vi handdukar, bikini, och en jätte god pastasallad. Sen gick jag och sonia ner till bryggan och tog båten. Vi åkte runt lite till olika öar och kollade om vi kunde bada, sola och ställa båten på ett bra ställe. Men det slutade med att vi åkte till Sonias mormor och morfars ö som har en strand på ena sidan och en brygga på andra.

Vi gick först till stranden och solade i ca 20 minuter och sen åt vi pastasallad och drack iste. Sen fortsatte vi sola i ungefär 5 minuter och det slutade med att vi började frysa för det blåser väldigt mycket på den sidan. Så vi gick tillbaka till bryggan där vi la oss och solade i typ 1 timme och vi hade jätte kul:) Sen tog vi båten tillbaka och nu sitter vi i trädgården och äter hallon sorbet. Sen till Middag ska vi äta cesarsallad och efter det ska jag ta bussen hem:(((((

puss o kram

Heej! I söndags åkte jag till Sonias landställe som ligger i Rådmansö. Jag kom ganska tidigt, vid 12 ungefär och då handlade vi direkt, Vi hade planerat att ta båten ut till en ö och övernatta i tält, och grilla men det blev så kalt och vårat tält satte vi upp fel och det va jätte Oskönt i tältet. Så vi tog båten tillbaka i stora vågor och det blåste sönder.

Sen senare på kvällen grillade vi på ett berg istället och då grillade vi korv och lite sånt. Sen va vi uppe väldigt länge och bara tog det Lungt.

26/6

Idag så åkte vi in till Norrtälje för Sonia ska kolla grejer att önska sig för hon fyller år snart och jag behövde köpa shorts för jag åker till Frankrike nästa vecka. Men det är D vi hunnit en så länge för just nu är vi på en pizzeria oh ska äta:)

Godmorgon!!
Är det bara jag som tycker att gröt med bär är somrigt? Iallafall Idag gjorde jag en "Super gröt" som kommer från Paulúns. Jag andvänder den som heter Supergröt hallon och blåbär. Jag tar 1dl av gröten och 1dl mandel mjölk sen sätter jag in den i mikron i 2 minuter. Jag toppar alltid med hallon och ibland lägger jag till något mer som till exempel idag, då jag la till banan.

Juste på Fredag är det Midsommar. Jag har nog aldrig firat midsommar, eller vi har väll ätit midsommar mat och gjort en tårta eller något men jag tror inte att vi någon gång har åkt och dansat runt midsommarstången, inte vad jag minns iallafall. Om 2 veckor så åker jag till Frankrike!! Jag är så sjukt taggad, det är 4 året nu som vi åker dit och vi är på samma ställe vilket är Cannes. Om ni inte vet vart Det är så är det stället som filmfestivalen är varje år.

Idag har jag inga planer, jag ska antagligen städa mitt rum för jag har lite tvätt som ska in i min garderob.

Bilder på frukosten kommer här nere:
Puss O kram

idag så tog jag en riktigt lång sovmorgon, eller sovmorgon kanske är fel uttryck men jag sov väldigt länge i alla fall till typ 11:30 det va i alla fall riktigt skönt. När jag vaknade va jag inte så hungrig så jag drack lite vatten och tog en banan. Sen vid 12:30 ungefär åt jag lunch. Jag åt pasta med tomat, basilika sås och tofu. Jag la till fetaost också. Sen gick jag och mamma igenom humlegården. innan köpte vi äpple och vatten för det är så sjukt varmt idag. Sen gick vi in på Zara vid Stureplan och jag köpte en tröja som jag velat ha jätte länge. Sen gick vi in i lite skoaffärer och lite sånt.

Nu ska jag ta det lugnt och snart ska jag baka chokladbollar. Sen ska vi grilla lax och äta en jätte god sommarsallad typ med vattenmelon och lite sånt.

puss o kram

( jag publicerar det här en dag senare alltså på söndag den 17 och inte den 16)

Okej först vill jag be om ursäkt för att jag inte skrivit något på länge, jag har faktiskt inte en anledning till det mer än att jag inte orkat. I alla fall Idag är det 9 juni vilket betyder SOMMARLOV!! jag har längtat så jäkla mkt efter den här dagen så himla mkt, att bara slippa skolan att bli av med läxor och prov. Jag gick ut 7:an idag och det känns så himla skönt, asså jag tycker 7:an har varit det värsta året och när jag då tänker hur 8:an kommer bli...herregud säger jag bara haha. Men vidare till roligare saker. I sommar har jag riktigt roliga planer planerat ;)

I Juni som är nu såklart har jag tänkt att bara vara med vänner, ta det lugnt, åka till Skåne som typ är mitt andra hem haha. Sen i Juli så åker jag till Frankrike i 2 veckor!! det blir vårat 3 eller 4 år är inte helt säker, vi är på samma ställe som dom tidigare åren vilket är Cannes. Det ligger på franska Rivieran och är hur mysigt som helst. Förra året åkte vi över till Monaco också och jag ska försöka övertala mina föräldrar att vi kan åka dit igen hihi.

jag är ju ledig nu i 3 månader ungefär vilket betyder att jag har all tid i världen att blogga så vi får väll hoppas att jag bloggar lite då och då.