Hej på er!! Förlåt för att jag inte skrivit på länge men jag har haft fullt upp med allt som ska göras innan skolan börjar Och sånt. Sen har jag varit i Skåne men jag har inte lagt upp något därifrån eftersom när jag var där ville jag bara ta Det lugnt och njuta av det sista på sommarlovet.

Idag iallafall så var jag och min familj på taxinge slott. Det var super bra väder idag oxå så Det va skönt. Vi badade och gick en liten promenad i området och sen fikade vi inne på deras café. Jag tog en Polly kaka/tårta den var huuuur god som helst. Vi gjorde inte så mycket mer där förutom att bara ligga ner och ta det lugnt. Men nu ikväll ska vi äta lite pasta med tomat sås och till efterrätt så ska jag äta jordgubbar med grädde och en liten chokladboll tror jag.

Puss O kram

God morgon på er!! Det är en sån härlig morgon idag, en riktig sommar morgon. Min frukost idag blev 2 st smörgåsar med smör och Lönneberga skinka, och en kopp med Sörgårds te. Super gott va d i alla fall. Medans jag åt så satt jag vid fönstret för där låg morgonsolen och så kollade jag lite yt. Det är en grej som jag alltid gör på sommaren, äter frukost med öppet fönster, såååå mysigt.

Planerna för idag tror jag blir att vi åker ut till Taxinge slott som ligger utanför stan. Man kan bada, fika, och gå runt i deras super mysiga trädgård. Vi har typ alltid åkt dit på sommaren sen jag var jätte liten jag kan typ inte minnas en sommar som vi inte gjort det.

Planerna för veckan däremot är väldigt roliga. På torsdag kommer Sonia och ska sova hos mig till Lördag. Hon kommer typ på förmiddagen på torsdagen för om det är bra väder så ska vi bada troligtvis, sen på fredagen ska vi gå på stan och shoppa inför skolan, smink, kläder , skolsaker m.m och jag är jätte sugen på att testa dom nya Ben and Jerrys som verkar sjukt goda så det blir väll fram mot kvällen. Och på lördagen åker hon hem och jag åker till Skåne, antingen lördag eller söndag vet inte riktigt. men det kommer komma mycket inlägg nu framöver :)

puss o kram

Som ni ser så testade jag att ha bilderna först och texten sen. Vet inte om jag gillar det eller ogillar det, vad tycker ni?

Nu är jag tillbaka i Sverige i alla fall, saknar redan Cannes och värmen. Vi kom till Sverige igår klockan 21:30 ungefär och sen stannade vi hos min kusin Ella. Men bilderna ni ser är från idag så nu kan jag väll börja berätta om det istället :) idag så åkte vi till Falsterbo, som förutom är världens mysigaste plats!!! Vi åt lunch på Kust som vi brukar haha. Jag tog en Grillad kyckling macka och ett glas vatten. Sen gick jag och Ella till våran mormors gamla gata och bara gick på en promenad. Sen åkte vi till Skanör och gick i lite affärer. Det va typ det som hände idag. Men imorgon åker jag hem till Stockholm men åker tillbaka ner om typ 2 veckor.

Hello bloggis!

igår alltså den 19 så var jag i Antibes med min familj. Vi åkte dit vid 9 på morgonen och sen kom fram vid 09:30 eller typ kvart i 10. Så när vi kom dit så gick vi en liten promenad genom stan och min mamma och min lillebror hade varit i Antibes tidigare av den här semestern för dom skulle handla något speciellt. Jag har varit i Antibes förra året också så jag kände igen det mesta. Varför vi åkte dit var för att hela mi familj verkligen älskar Antibes. Asså det är så himla mysigt där! fina hus, typ alla gator är så små och proppade av växter och blommor. I alla fall när vi hade gåt en liten promenad så hittade vi en liten papper affär som sålde små skrivböcker, pennor och lite sånt. Jag köpte en liten skrivbok som jag ska ha i skolan nu till 8:an.

Sen skulle mamma köpte någon tavla någonstans och då samtidigt gick jag, pappa och min lillebror och letade efter en gata som jag verkligen älskar, den är som jag sa tidigare fullt med växter och fina hus. Sen gick vi och mötte mamma och så gick vi till ett litet bageri och köpte iste och crossaint ( vet inte hur det stavas hhahha ) sen åkte vi till Nice som ligger 20 minuter bort typ och shoppade lite. Jag köpte som sagt en skrivbok, jeans och en väska men bilder på det jag shoppade kommer i ett annat inlägg som kommer snart förhoppningsvis ;)

puss o kram

idag har jag inte gjort någonting typ. Nu när jag tänker efter har jag inte gjort någonting haha.

men om vi tar dagen från att jag vaknade så började det med att jag åt frukost, jag åt avokado mackor och drack iste. sen åkte vi någonstans för att köpa flipp flopp. Efter det åkte vi hem och åt lunch lite snabbt och sen körde jag och pappa min lillebror och mamma till Antibes för dom skulle göra något, kommer inte ihåg vad, och nu för en litenstund sen hämtade vi dom.

Just nu sitter jag på balkongen och dricker Fanta lemon, asså hur gott?? juste! vi åkte förbi Carlton på vägen hem och på samma gata ligger att från Céline till Gucci. Och när vi körde förbi Luis Vuitton så kom det ut ett gäng som jag kollade på haha ( för tjejen hade en snygg tröja hahha ) och så kollade jag på dom andra och mitt i allt så går Tyga (rapparen) asså mitt hjärta gick upp i 200 haha. Lyssnar faktiskt inte på honom så mkt men ändååå!

Halli hallå!

I föregår kom vi fram till Frankrike och vi har bott på hotell 2 nätter Och idag fick vi lägenheten som vi hyr. Vi har inte gjort någonting idag förutom att storhandla mat och packat upp och lite sånt.

Men om vi pratar om igår så va det den mysigaste dagen! Min kusin och min moster är på kryssning och som tur så har dom ett stopp i Cannes, vilket är där vi bor i lägenheten. Vi mötte dom vid 10:00 ungefär och då gick vi först till matmarknaden dom är sjuuukt mysig, sen gick vi till ett Café som vi brukar gå på och där tog våra föräldrar kaffe och vi barn tog iste. Om ni inte visste de så är iste det jag älskar mest asså ahhaha. Som Tova Helgesson älskar choklad älskar jag iste.

Efter cafét så gick vi till en pyjamas butik och jag köpte ett par mjukis shorts och min kusin Ella köpte ett par mjukisbyxor. Sen gick i till Sephora som ligger bredvid och då köpte Ella ett bronser oh jag köpte inget för jag kommer troligtvis köpa senare under resan. Efter det gick vi äntligen till stranden och det var hur skönt som helst. Vi va i vattnet i seriöst 2 timmar typ, det va sååå skönt.
Sen gick vi och köpte glass och efter det tog vi bilder vid vattnet.

Det var typ dagen igår, iallafall det kommer komma mer inlägg nu under tiden jag är i Frankrike och såklart när jag kommer hem.

Puss O kram

Som ni vet är jag på Sonias landställe men idag åker jag hem:( Det typiska är att dagen jag åker ska det så klart vara den vara den varmaste dagen. I alla fall idag så vaknade vi 9.00 och direkt gick vi och åt frukost eftersom vi visste att det skulle bli sjukt varmt idag. Efter frukosten gick vi och packade vi handdukar, bikini, och en jätte god pastasallad. Sen gick jag och sonia ner till bryggan och tog båten. Vi åkte runt lite till olika öar och kollade om vi kunde bada, sola och ställa båten på ett bra ställe. Men det slutade med att vi åkte till Sonias mormor och morfars ö som har en strand på ena sidan och en brygga på andra.

Vi gick först till stranden och solade i ca 20 minuter och sen åt vi pastasallad och drack iste. Sen fortsatte vi sola i ungefär 5 minuter och det slutade med att vi började frysa för det blåser väldigt mycket på den sidan. Så vi gick tillbaka till bryggan där vi la oss och solade i typ 1 timme och vi hade jätte kul:) Sen tog vi båten tillbaka och nu sitter vi i trädgården och äter hallon sorbet. Sen till Middag ska vi äta cesarsallad och efter det ska jag ta bussen hem:(((((

puss o kram

Heej! I söndags åkte jag till Sonias landställe som ligger i Rådmansö. Jag kom ganska tidigt, vid 12 ungefär och då handlade vi direkt, Vi hade planerat att ta båten ut till en ö och övernatta i tält, och grilla men det blev så kalt och vårat tält satte vi upp fel och det va jätte Oskönt i tältet. Så vi tog båten tillbaka i stora vågor och det blåste sönder.

Sen senare på kvällen grillade vi på ett berg istället och då grillade vi korv och lite sånt. Sen va vi uppe väldigt länge och bara tog det Lungt.

26/6

Idag så åkte vi in till Norrtälje för Sonia ska kolla grejer att önska sig för hon fyller år snart och jag behövde köpa shorts för jag åker till Frankrike nästa vecka. Men det är D vi hunnit en så länge för just nu är vi på en pizzeria oh ska äta:)

Godmorgon!!
Är det bara jag som tycker att gröt med bär är somrigt? Iallafall Idag gjorde jag en "Super gröt" som kommer från Paulúns. Jag andvänder den som heter Supergröt hallon och blåbär. Jag tar 1dl av gröten och 1dl mandel mjölk sen sätter jag in den i mikron i 2 minuter. Jag toppar alltid med hallon och ibland lägger jag till något mer som till exempel idag, då jag la till banan.

Juste på Fredag är det Midsommar. Jag har nog aldrig firat midsommar, eller vi har väll ätit midsommar mat och gjort en tårta eller något men jag tror inte att vi någon gång har åkt och dansat runt midsommarstången, inte vad jag minns iallafall. Om 2 veckor så åker jag till Frankrike!! Jag är så sjukt taggad, det är 4 året nu som vi åker dit och vi är på samma ställe vilket är Cannes. Om ni inte vet vart Det är så är det stället som filmfestivalen är varje år.

Idag har jag inga planer, jag ska antagligen städa mitt rum för jag har lite tvätt som ska in i min garderob.

Bilder på frukosten kommer här nere: