Hejhallå!!
Första veckan på förskolan är avklarad och jag trivs superbra. Längtar liksom till jobbet imorgon. Har dock fått världens förkylning, har så ont i halsen att jag knappt kan svälja. Inte helt otippat ifall det skulle vara en förskolebasilusk som smugit sig på. Får klunka te i hopp om att det ska gå över.

I helgen har det varit fullspäckat schema. Fredag efter jag slutat blev det middag och hockey tillsammans med Amanda och Elice. På lördagmorgon klev jag och Alle upp tidigt eftersom vi skulle till Ikea. Har inte alls nämt det här tror jag, men Alle flyttar faktiskt till en lägenhet (!) imorgon. Så kul!! Inköpslistan var lång och vi lämnade IKEA med fullpackad bil.

Väl hemma igen blev det mer häng på ishallen eftersom att A-laget hade match. När den var slut åkte jag och Alle till hans mamma för middag. Efter att fläskfilépasta och marängswiss (stavar men det så??) slunkit ner så åkte vi till Amanda. Var Elices sista helg här hemma så vi passade på att festa och umgås en sista gång. Hade så kul verkligen!! Älskar mitt gäng<3

Titta så fina kompisar!!!!!!! Och oj vad jag kommer sakna dig Elice, tur vi ses snart igen.

Imorse när jag vaknade hade jag feber och ännu mer halsont. Preppade med Ipren och mötte upp Amanda och Towa. Vi käkade på Bastard och åkte sen till LF. Har typ bott där i helgen haha. Åkte förbi träningen nu ikväll och passade lite boll. Nu ska jag äntligen hoppa i duschen för att sedan krypa till kojs. Godnatt.

Hoppas ni haft en fin helg kompisar <3

Det här med att sammanfatta min Thailandsresa går verkligen sådär. Har gång på gång försökt få ihop inlägg men antingen så har hälften försvunnit, eller så har nouwappen stängts ner. Segt! Min tanke med att få allt i någorlunda kontinuerlig ordning sprack totalt. Nåja, inläggen dyker upp när dom dyker upp!

Därför tänkte jag nu skriva om vad januarimånad bjudit på hittills. Jag har jobbat på inom hemtjänsten i vanlig ordning. Men imorgon är det dags att byta ut dessa arbetskläder eftersom jag har fått ett längre vik på en förskola. Ska bli jätteroligt!! Ser framemot att prova något nytt.

En kväll förra veckan käkade jag middag på Nodo tillsammans med Towa, Elice och Moa. Jag åt ’pitepannan’ som var S Å god, tips!! Vilket upplyft Nodo har fått alltså, så himla mysigt! Och gott. Vi surrade på i flera timmar innan förflyttade oss till Nodo art café. Där anslöt även Amanda oss. Vi fikade och surrade ännu mer innan vi begav oss hemåt.

Anna bjöd upp till fest eftersom hon snart flyttar till Umeå för studier. Så kul för henne, men så tråkigt för mig. Kommer verkligen sakna henne <3. Under kvällens gång pimpade vi våra glas (så rolig idé haha, måste göra det fler gånger), åt god plockmat, lekte lekar och bara umgicks.

!!!Livet på en bricka!!!

Sist men inte minst så har jag provat på Alcatraz i Luleå. Eftersom Elice har fyllt år så fick hon det av oss som en försenad födelsedagspresent. Vi körde femkamp med lasergame, gokart, bowling, prison island och minigolf (vi skippade dock det pga trötta och sega). Väldigt kul om ni frågar mig, helt klart ett tips!! Värt att tillägga är att min lag vann också. Extremt skön seger.

Gott nytt år och god fortsättning kompisar!!! Hoppas ni hade en bra nyårsafton, det hade iallafall jag. Jag befann mig i kåbban med livets gäng. Och alltså kolla på vädret??! Helt magiskt.

👋🏼👋🏼 2018!!!

Nästa stopp: Krabi - AoNang. Strax före klockan sex på morgonen hoppade vi på en lokalbuss till Phuket busstation. Som ni ser på bild ett så var vi pigga och alerta trots tidig uppstigning. Väl framme på busstationen bytte vi till en ny buss med fina rosa detaljer som ni ser på bild nummer två. Under bussresan stannade vi till en gång och då passade vi på att köpa lite frulle, minibananerna som ni ser på bild nummer tre. Vi var sjukt hungriga och dessa bananer var det enda som fanns. Alltid något.

Slutligen var vi framme på vårat hostel, ’The moment hostel’. Vi hade ett ett rum med fyra stora sängar. Det var verkligen så mysigt att sova alla tillsammans. Vi surrade och skrattade tills klockan blev alldeles för mycket nästan varje kväll. Världens bästa resekompanjoner och kompisar <3

’Moment’ bjöd även på frulle varje morgon. Rostat bröd med smör eller marmelad samt kaffe eller choklad. Najs att slippa köpa frukost varje morgon.

Första dagen när vi kom fram så chillade vi bara på stranden resten utav dagen. Tror vi sov 80% av tiden som vi befann oss på denna strand. Alla var galet trötta. Paret som låg bredvid sa till och med ”you like to sleep” och skrattade glatt. Senare mot eftermiddagen när vi piggnat till litegrann så köpte vi oss varsin smoothie och spelade kort.

Efter en god natts sömn gick vi ner till stranden för att ta en longtailbåt över till Railey och PhraNang Beach. Där var det verkligen megamysigt och jättevackert. När vi gick från Railey till PhraNang så såg vi en apa längst vägen. Ni som känner mig vet att jag är livrädd för apor. Så det var med andan i halsen som jag passerade den. Huvva.

Ser ni så fint!!! Och oj vad jag saknar Klara och Sara när jag ser dessa bilder. <333 Tur tiden går fort.

Lunch köpte vi från longtailbåtar som stod uppradade längst stranden. Jag tog kyckling med cashewnötter och en cola. Lätt en av de godaste luncherna som denna resa bjudit på. Var SÅ gott och mysigt att sitta där på stranden och titta ut över havet.

På kvällen strosade vi runt på gatorna, shoppade lite och åt bananpannkaka. Muuums.

Soon —�—�> Koh Lanta.

HEEEEJ! Hoppas ni haft en en bra jul, och god fortsättning. Jag hade en mysig jul tillsammans med nära och kära på Hemlunda. Så tacksam (!) för allt och alla som jag har i min omgivning. <3

Nu hade jag iallafall tänkt börja sammanfatta min resa i Thailand. Mest för min egen skull. Så kul att kunna titta tillbaka sen ju. Hursom, vi landade i Phuket efter en lång flygresa. Jag och Moa flög tidigt, tidigt från Skellefteå - Stockholm, Stockholm - Dubai, Dubai - Bangkok och slutligen Bangkok - Phuket. Snacka om att man var less plan efter detta. Slutligen tog jag, Moa, Klara och Sara oss till ’Sabina Guesthouse’. Ett hostel som låg fem minuter från Kamala Beach. Där sov vi i två nätter innan vi reste vidare igen.

Dom första dagarna var det rätt molnigt, inget som skadade mig dock med tanke på att solen sken varenda dag, 14 dagar streck. Och den är ju så g a l e t varm. Längtade liksom efter moln där ett tag. Vi har haft sjukt tur med vädret under denna resa. Dom gånger det regnade var sent på eftermiddagarna när vi gått tillbaka till där vi bott för att duscha och göra oss iordning för kvällen. Det slutade oftast regna när vi gick ut för att käka middag också. Snacka om tur!!

Vi drack fruktshakes, åt god mat, gick på marknad och bara njöt av att vara på semester. Att detta skulle vara min vardag i nästan tre veckor kändes extreeeemt skönt!!!

Hej kompisar! 19 dagar har passerat och jag är hemma igen. Och vilken fantastiskt resa jag har haft!! Tänkte skriva och lägga ut bilder från alla fina platser vi besökt under denna resa. Så stay tuned haha.

Nu - krama alla nära och kära. Har ju faktiskt längtat efter er här hemma <3

Här har det varit tomt ett tag! Ops. I helgen jobbade jag iallafall på Great Gig, och efter två nätters jobb i en garderob så var mina fötter döda. Har ätit så mycket sushi denna helg också. Tur att det är livets mat, kan inte få nog av det. På söndagen fick jag migrän. Låg i sängen typ heeela dagen lång. På kvällskvisten spolade jag upp ett fotbad, och då hurrade mina fötter vill jag lova.

Provade på Salmon roll och Tempura roll i helgen. Mmmhm! Tips.

På måndagen jobbade jag mitt sista arbetspass på ett bra tag. Semesteeeer <3. När jag slutade hämtade jag ut paket och fixade det sista inför Thailandsresan. På kvällen körde jag spinning med Mattan för att sedan hålla i F04/05s handbollsträning.

Tisdag gjorde jag inget speciellt förutom på kvällen. Tränade handboll för att sedan åka till Towa och äta kvällsfika. Glögg, knäck och lussebullar. Eftersom att Sara och Klara ska backpacka i Asien under en väldigt lång tid så blev det som en avskedskvällsis. Tur tiden går fort, vi ses ju snart igen. Var iallafall supermysigt <3

Julen och alla dess godsaker. Man hatar ju inte det som är sött om man säger så! Haha.

Igår bokade jag, Klara, Sara och Moa hotell för första natten när vi landar i Phuket. Jag och Moa ska resa med Sara och Klara i början av deras megalånga resa. Vars vi hamnar i Thailand är forfarande oklart, men allt löser sig, alltid! På kvällen käkade jag tacos i Luleå hos Nils.

När man har för få skålar i sin lägenhet får man lösa det med koppar istället.

Idag är det torsdag och ÄNTLIGEN avgång mot värmen. Som jag längtat alltså. Jag och Moa har alldeles just landet i huvudstaden. Vi ska käka lite frulle och strosa runt på Skycity innan vi kliver på nästa flyg. Så om jag blir frånvarande här är det på grund av att jag njuter av solen, dricker en god drink eller badar i havet. Vi hörs kompisar!!

Fyyy fasen vilket väder Piteå levererade igår. Skottade typ hela dagen eftersom att snön a l d r i g tog slut. Man skulle väll kunna sammanfatta mig själv med tre ord: Blöt, kall och trött. Eftersom att våran väg inte hann bli plogad innan jag hade träning så slutade det hela med att jag fastnade med bilen. Där och då brände tårarna bakom ögonlocken vill jag lova. Man blir ju less all denna snö. Mamma kunde iallafall få loss bilen, och Towa kunde hämta mig innan träningen <3. Blev på betydligt bättre humör när jag fick träna med mina favvotjejer. MEN då när jag och Towa skulle hem igen så satt hennes bil fast, och eftersom att det bara var vi som duschade = sist ut från hallen, så fanns det ingen från laget som kunde hjälpa oss. Tur vi har snälla pojkvänner. Alle och pasi kom och hjälpte oss, och tillslut lyckades vi få även loss Towas bil.

Men mitt i detta snökaos så såg jag ändå lite ljusglimtar. Började nämligen packa igår inför nästa veckans avgång mot varmare breddgrader. Underbart.

Söndag: såg Alles hockeymatch med Towa, tränade flickor 04/05 med Hanna, hade handbollsträning, åt kvällsis och bastade tillsammans med Katja, Amanda, Towa och Klara.

Måndag:
hängde hos Amanda, lunchade på Nodo, checkade av lite ärenden och körde sprint + corepass.

Är ju som vanligt s ä m s t på att ta bilder nu förtiden, MEN här får ni en gammal bild på min söta lillasyster.

Tisdag: jobbade i beriska, sooov, käkade middag hos pappa och tränade handboll.

Och dagen till ära så har jag fått vakna upp och äta frulle tillsammans med Alle eftersom han inte skulle jobba. Första gången på huuuur länge som helst under en veckodag. Megamysigt! Senare mot eftermiddagen så hämtade jag ut mitt nya pass, och man är ju inte direkt fotogenisk om man säger så. Klockan 15 började jag jobba och nu har jag just kommit hem. Skönt.

Hoppas ni haft en bra start på veckan!! Hörs