Hej på er!

Vi sitter i lobbyn och ska med bussen till flygplatsen om en liten stund, idag har vi bara legat på stranden och pressat. Tänkte bara lägga upp några bilder från idag innan mitt wifi försvinner. Vi hörs snart igen!

Hej på er!

Igår åkte vi in till Palma de Mallorca för att äta middag på en restaurang. Vi gick längs hamnen och det var verkligen jättefint, sen letade vi upp en shoppinggata. Vi hade tänkt gå där efter maten men tyvärr hade allting stängt när vi kom tillbaka. Det var bara en liten butik med solglasögon som hade öppet, och faktiskt så hittade jag, Elliot och Klara solglasögon vi tyckte om som vi köpte. Vi tog bussen hem vid 11-tiden och var så trött när vi kom hem. Vi satte på Creepypodden som vi somnade till (hur trött är man inte om man somnar till den podden?)

Idag har vi bara legat på stranden och pressat, ätit god lunch och badat. Jag sitter på balkongen och har precis duschat. vi ska snart fixa oss för att gå ner och äta. Sista kvällen här idag så hoppas att det blir något gott. Imorgon åker vi hem sent, vi blir hämtade halv 8 med bussen så vi har hela dagen på oss att utnyttja de sista soltimmarna.

Hej på er!

Idag tog vi oss till Palma stad för att åka ut på medelhavet. Wow vad fint vattnet var, vi stannade till på ett ställe där vi snorkla, sola på båten och åt lunch. Maten var väl sådär, och det var väldigt mycket folk på båten men annars var det en härlig dag. Ännu en dag då jag är utmattad av solen. Komiskt att det enda man i princip gör på en sådan här semester är att slappa, sola och göra ingenting, men ändå blir man helt slut.

Nu ikväll åt vi den vanliga buffén på hotellet, och sen satte vi oss och lyssnade på live-musiken med en iskaffe. Har verkligen fastnat för iskaffe och Fanta lemon. Har egentligen inte tyckt om läsk så värst mycket innan, men oj vad god den är.

Imorgon tänkte vi vara på stranden som tillhör hotellet, så det blir nog en ganska lugn dag. Vi hörs snart igen!

Hej på er!

Igår kväll gick vi till Palmanova beach, tog cirka 10 minuter så det är ganska nära. Vi kollade lite på marknaden och drack varsin iskaffe. Vi skulle även kolla på stranden och se om vi tyckte om det, vilket vi gjorde så vi bestämde oss för att gå dit idag och spendera dagen där. Igår köpte jag en strandväska, som jag behövde, det är inte så kul att bära runt på en finare väska och få massa sand i. Hittade en som passade mig för bara 140 SEK´.

Är verkligen jättetrött nu och imorgon ska vi ut på en utflykt med båt så vi ska sova nu så vi är utvilade till imorgon. Jag ska försöka få många bilder som jag kan lägga upp. Tog några från igår kväll och några från idag som kommer här!

Hej på er!

Är såå trött just nu, klockan är vid midnatt, jag och Elliot ligger i sängen på hotellrummet. Igår ungefär vid denna tiden kom vi till hotellet, så vi har bara tillbringat en dag här än så länge. Mest kollat runt, legat på stranden och ätit. En typisk första dag när man är utomlands innan man känner till allting.

Vi är på Mallorca med Elliots familj, första gången jag är i Spanien så det ska bli kul att se vad det har att erbjuda, har som sagt inte hunnit se så mycket än. Är lite besviken på att det inte är sandbotten i havet, det är större stenar så ganska obehagligt att gå på. Annars är det sandstrand och klippor så där kan man ju välja vad man föredrar. Vi hade tänkt ta en utflykt med båt en dag, vilket jag ser fram emot så mycket. Har skaffat en actionkamera så ska försöka filma lite i vattnet och se om det blir något bra resultat. Hört att det inte är så mycket fiskar i Spanien (eller Europa kanske?) Är ju van vid Thailands fiskar i alla färger och former som simmar en centimeter i från en.  Dock kan det vara lite läskigt haha, så kanske föredrar att det inte är så många ändå..

Ikväll åt vi på hotellets restaurang, buffé på förrätt, varmrätt och efterrätt. Helt okej mat, inget dåligt men inget wow. Tog några bilder på min outfit, en helt casual klänning från Vero Moda, väska från h&m, glasägon från Gina Tricot och skorna från Skopunkten. Bjuder även på en bild från utsikten och en på mig och min kärlek.

Nu ska vi sova, man blir helt slut av sol och saltvatten. Vi hörs snart igen!​

Hej på er!

Sitter vid tvn i elliots stuga, precis duschat och väntar in semifinalen mellan Portugal-Wales. Är helt slut, varit en händelserik vecka i Åhus då jag spelat beachfotboll två dagar och kollat på Elliot två dagar. Jag och några tjejkompisar drog ihop ett lag i öppen klass mest för att det var en rolig sak, vi hade skitroligt trots många skador och vi åkte ut i A-slutspel åttondelsfinal. Elliot spelade med några från IFK, som väntat vann de alla matcher förutom en och åkte tyvärr ut på straffar i A-finalen. Dock fick de vinna allting förra året så de fick väl överlåta vinsten till några andra i år ;)
Det har verkligen varit dåligt väder dessa dagarna, massor av regn och speciellt varmt har det inte varit. Imorgon ska det bli lite bättre så vi tänkte gå ner och kolla på lillebror när han spelar. Nu ska vi mysa ner oss i soffan och kolla på ännu mer fotboll, vi hörs!

​Hej på er!

Oj, det var ett tag sen sist.. Igår fick jag ett mejl av Nouw, ett sånt där massutskick man får en gång i månaden, som jag brukar gå förbi. Men det var något som gjorde att jag fastnade och jag kom på att jag faktiskt hade kvar bloggen. Så jag bestämde mig för att logga in och se hur allt såg ut, raderade alla äldre inlägg förutom Throwback Thailand 2015, och började att ändra lite design osv. Tänkte att det hade varit lite kul att uppdatera här ibland, detta är förmodligen 383654 gången jag försöker mig på att blogga. Så vi lär väl se hur långt vi kommer den här gången..