10 TIPS HUR MAN KAN FÖRBRÄNNA FETT!

1. Ät magra proteiner, exempelvis fisk och kyckling (istället för köttbullar, kebab och korv) även ägg är en bra protein! De mättar mer än kolhydrater och du får långsammare förbränning.

2. Drick 1-2 liter vatten/dag

3. Ät lite med ofta. Då håller du igång förbränningen.
Ät långsamt. Det tar ca 20 min innan hjärna uppfattar att vi är mätta.

4. Vänta ca 2 timmar efter du ätit med att träna för att få bäst förbränning.

5. Att ta promenader ger bästa effekt om du vill bränna fett! Gå mellan 45-90min, helst direkt på morgonen innan du ätit frukost.

6. Drick grönt te och kaffe! Koffeinet ökar energiförbrukningen och kan skynda på viktnedgång.

7. Stark mat! Starka kryddor ökar förbränningen. Använd chili, cayenne, ingefära, vitlök mm.

8. Gå i trappor istället för åka hiss/rulltrappa. Man förbränner kalorier även i det vardagliga livet. 

9. Sov ordentligt! När du sover ökar tillväxthormonerna som motverkar fettdepåer. 

10. Ha tålamod! Kroppen kan bara förbränna upp till 2 kilo fett per vecka. En långsam viktnedgång är bäst för kroppen som behöver tid för att anpassa sig.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments