Blev en surflektion igår!! Så mycket roligare och faktiskt lättare än vad jag förväntat mig. Kan delvis bero på att vår lärare var sååå bra och man kände sig trygg direkt med honom. Var lite rädd innan, vågor kan ju verkligen vara farliga men det gick jättebra, jag är supernöjd!

Bokat en till lektion på fredag vilket lär bli sista för på söndag bär det hemåt, verkligen tråkigt. Om precis en vecka börjar liksom skolan, är inte redo...

Nu ska vi göra oss i ordning och sen ner till stranden för att hänga med de andra från vår språkskola.

//Klara

Nästan varje kväll går vi in till Biarritz stadskärna för att ta en drink eller hänga på stranden.

Igår tog vi oss in till stan och lyckades se värsta åskvädret. Inget regn, men riktigt häftiga blixtar!! Vi ställde oss på en terass och tittade ut över havet och på blixtarna hur länge som helst, så häftigt!

Idag är vi lediga från språkskolan för det är en fransk högtid som ger röddag, alltså ledighet! En lektion i surfing står på listan idag, önska mig lycka till, kan inte ens doppa huvudet utan att hålla för näsan...

//Klara

Helgen har spenderats på Grande plage och på Plage du port vieux Biarritz, föredrog den sista för den var jätteliten och inte i närheten av så mycket människor som på stora stranden.

Livet på stranden är inte så händelserikt, vi har bara solat, badat, läst och spelat kort. Lyckade dock bränna mig rätt rejält på låren och magen så lär jag inte sola mer.

Idag var vi i skolan på förmiddagen och efter åt vi picknick med en tysk tjej. Nu är vi tillbaka på stranden (i skugga). Det är hela 33 grader ute, inte illa!

//Klara

Den här gången flög jag ner själv till Spanien och mötte upp mina kusiner där. Jag var nere i 8 dagar och det var inte ett moln på himmelen under den veckan. Jag hann även träffa Jossan 2 gånger. Hon var också nere nu och vi ses nästan mer i Spanien än hemma i Sverige men det är ju för att vi bor närmare varann i Spanien än här hemma (om vi inte räknar med när jag är i Stockholm, för då bor vi lika nära.

Jag solade för det mesta och försökte få lite färg eftersom att jag jobbat alla fina men få sommardagar hemma i Sverige och på mig kan man inte se att det är sol där jag bor (för det är ju iallafall sol ibland).

Jag blev inte supertagg på att åka hem till 16 grader och molnigt men det var även mysigt att åka till landet igen och träffa Molly & Maja. Nu är dagarna på landet över och jag har börjat köpa skolmaterial vilket får mig att se hur nära skolan är nu. Jag får ångest, Vad har jag ens gjort dessa 10 veckor?

// Moa

Insåg nu att jag inte bloggat sedan innan Spanien... Har varit på massa olika ställen Landet, farmor o farfar, hemma o jobbat och nu är jag i Stockholm hos pappa. Tiden har gått så fort att jag helt enkelt kommit av mig lite. Senaste veckan har jag träffat mer kompisar för att nu börjar allt fler av mina vänner komma hem igen. Några kompisar från Stockholm har varit i Göteborg för Håkan och då har vi även träffats i min hemstad. Jag själv var också på Håkan och det var en väldigt bra konsert.

Jag kom iallafall hit igår och sen dess har jag träffat lite vänner och mestadels ätit och bara umgåtts. Har mycket planerat dessa dagar innan jag åker tillbaka till Göteborg igen på tisdag inför skolstarten. Nu börjar jag Gymnasiet den 21a vilket ska bli sjukt kul!

Kommer inlägg senare med fler bilder från senaste veckorna men så länge här är lite bilder från idag då jag köpte nya skor och från igår när jag träffade Ida!

//Moa

I början av veckan har det ösregnat varje förmiddag, vi har blivit dygnsura mins två gånger per dag. Visste att du skulle regna här i Biarritz, men verkligen inte såhär.
Iallafall var det första soliga dagen igår sen vi kom hit.

Vi passade då på att göra picknick och sätta oss i en park, där vi sen låg i solen och lyssnade på podcast. Tror vi mest njöt av att regnet var borta haha.

Innan vi tog oss hem till middagen gick vi ner till stranden och gick en slinga upp på ett berg för att titta på utsikten. Vi såg hela vägen bort till Spanien, det var en sån vacker vy.

Idag ska vi bara ligga på stranden, för det ska bli 23 grader och sol! Ska bli riktigt skönt att bara ligga på stranden, läsa en bra bok och kanske lyssna på någon podcast.

//Klara

Slutade skolan idag lite efter 12 och efter det gick vi och käka moules frites inne i stan, en av mina favorit rätter. Är man i Frankrike är moules frites (musslor med pommes) ett måste!

Vädret på eftermiddagen var riktigt bra, jag och Lova strosade runt på stan, tittade i butiker och sen satte vi oss i en park och solade.

Vi har precis käkat middag och ska göra oss i ordning för att gå till en bar inne i stan.

//Klara

I söndags anlände jag och Lova till Biarritz!! Längtat efter denna resa något gaaalet sen vi bokade i våras. Vi är här på språkresa och bor hemma hos en kvinna när Biarritz center.

Än så länge har vädret varit ok, men i slutet av veckan blir det upp mot 30 grader, woho!!

Igår kväll hängde vi på stranden, det är där alla hänger på kvällarna så det var en del människor. Så jäkla härligt med all musik, prat och bara den sociala känslan!

//Klara

Är just nu på mitt landställe i Dalarna, när jag var yngre tillbringade jag nästan hela sommarlovet här uppe vilket gör att det verkligen är sommar för mig att vara här.

De senaste dagarna har min kompis Elsa varit här och vi har utnyttjat det bra vädret som varit, dvs solat och badat.

Under en eftermiddag cyklade vi in till Mora för att köpa glass på en glasskiosk som Elsas kompis jobbar på.
Vi provade hallon och lakrits glass, jag som inte ens gillar lakrits tyckte glassen va galet god!

Nu ligger jag på vår strand och solar, senare ska vi in till stan för att fika med familjekompisar.

//Klara

Vår sista lunch igår i Zagreb var så fin. Vi gick in på en fin bakgård och där låg en resturang och vi kände mest varför inte? Det var ju mysigt!

Maten var verkligen så god och det var jättekul att få avsluta resan med en riktig pang-lunch. Både jag och mamma tog risotton och den var verkligen gudomlig.

Generellt har restaurangerna haft väldigt bra standard, både när det kommer till mat och service. Nu byter jag resturang besök mot grillkorv på landet, men det är rätt bra det med.