Bilder, Schweiz, Vardag

God helg på er! Det är fredag, solen skiner, jag har besök av världens mysigaste syster m familj, och jag har snart packat klart inför helgens äventyr!

Tidigt imorgon åker vi till Grindelwald där vi ska bo och vandra hela helgen. Jag hoppas på fint väder och är beredd på fantastiska vyer!! Ska bara sticka in till stan snart och handla lite nya träningskläder då mina har blivit så sunkiga och söndertvättade på senaste tiden.
Efter det blir det middag och en öl med främmandet innan vi lägger oss och gör oss redo för morgondagen.

Trevlig helg!

Bild från en vandring i Engelberg i våras med mina saknade tjejer Xx

Bilder, Schweiz, Utflykter

Godmorgon! Jag ligger fortfarande i sängen men ska strax kliva upp för lite frukost framför Netflix, min standard haha.. Idag är det tisdag också, men inte vilken tisdag som helst - utan idag får jag finfrämmande från Sverige!! 😍 Sanna, Jamie och Freja kommer hit och ska vara här en hel vecka, vilket ska bli sååå kul och sååå mysigt!! ❤️

Helgen som var va också kul och mysig, och spenderades med pizza och vinkväll i fredags, jobb och tacos på lördagkvällen och sedan en längre prommis på uetliberg på söndag. Dröm!

Bilder från Uetliberg, "on top of Zurich"

Bilder, Schweiz, Inspiration

Tofflor. Kaffe, i mängder. Te. Film. Värmeljus. Filt. Fika. Dimma. Böcker. Regn. Vandring. Färgskiftningar. Stickat. Halsduk. Stövlar.

Hösten är här, och jag tycker att det känns underbart.

Bilder, Utflykter, Mat

Hej på er! Helgen är förbi och måndagen är igång. Här öser regnet ner och jag ligger just nu i soffan inlindad i en filt med tofflor på. Det känns faktiskt väldigt mysigt att hösten börjar krypa på, även om det är tråkigt att inte kunna vara ute lika mycket.. Har även superont i ryggen idag, vet inte varför. Har ju ont varje dag mer eller mindre, men idag är det som om det hugger hela tiden, vilken ställning jag än sitter i.

---

Helgen var iallafall grym, som de flesta helger är nu för tiden! På fredagen hade vi taco/vinkväll hos Johanna, riktigt mysigt och riktigt fint sällskap!
På lördagen klev jag och mina två sovkompisar upp och hoppade på tåget till Tyskland där vi mötte upp två tjejer. Spenderade dagen där med att strosa omkring i fina Konstanz, shoppa lite nödvändigheter och bara mysa.

Igår var det en lugn dag som spenderades med sovmorgon, fika på stan med lite vänner, hemmafix som måla naglar, ansiktsmask osv och sedan en kvällsfika hos Johanna.

En perfekt helg helt enkelt!

Bilder, Schweiz, Utflykter

Godmorgon! Solen skiner och jag är dödstrött, men vad gör det när man hade livets dag igår??

Jag och åtta härliga tjejer var uppe med tuppen för att ta tåget till Pizol, där vi skulle vandra den 12 km långa fjällturen "5 lake hike". Den tog 4-5h och hade en väldigt blandad terräng av backar, toppar, sjöar och dalar. Utsikten var helt fantastisk och det blev många stopp med fika, fotograferande, bad (åtminstone för en av oss haha) och bara njutning i solen av den vackra vyn.

Även fast benen fick jobba och svetten sprutade mestadels av tiden så var det en fantastisk vandring med riktigt bra sällskap.

En söndag helt i min smak alltså. Är SÅ taggad på alla vandringar som ska hinnas med innan vintern.

Bilder, Schweiz, Vardag

Just nu ligger jag i soffan i världens finaste lägenhet och kollar på serie. Är nämligen barnvakt ikväll åt en supergullig tjej på 6 månader. Så mysigt!

Annars så har de senaste dagarna passerat snabbt med sommarvärme på 26 grader, bad i sjön, tacomys och utgång med massor av härliga tjejer, skogspromenader och imorgon bockar vi av ännu en vandring. Suger ut de sista av sensommarens härligheter.
Livet känns bra och jag mår bra. Underbara sensommar.

Bilder, Schweiz, Utflykter

Nu är helgen förbi och det har varit en väldigt fin sådan. Jag har hunnit med att träffa på många nya fina bekantskaper, haft parkhäng, skrattat, vandrat, åkt rodel, njutit av solen, ätit picknick på ett berg, haft sovmorgon och bara haft det bra helt enkelt.

Det vart iallafall en fin vandring i Luzern på berget Pilatus med 7 st fina tjejer. Vi åkte först rodel (svinkul!!) och sedan vandrade vi ner för berget som tog ca 2h. Nedför i princip hela tiden så musklerna var lite mör idag kan jag säga haha. Men solen värmde, naturen var fantastisk som vanligt och sällskapet var on point så jag har inget att klaga på. Xx

ett par bilder är lånade av Mathilda

Bilder, Resa , Utflykter

I fredags morse hoppade vi på tåget till Como, i Italien för två dagar där med sol, värme, mys, god mat och självklart ett par drinkar. Det var ett par lugna men härliga dagar som fylldes med just detta. Vi hann också med lite glass, en båttur, sightseeing på Comos vackra små gator, grymt god mat (veggie pizzan jag åt var fantastisk!!), siestas, prövande av nya drinkar och massor av värme. 30-31 grader varje dag = underbart enligt mig!!

Tack mamma och Frank för världens mysigaste helg. Tack för att ni slitit hela sommaren för att ha råd att hälsa på mig. Tack för att ni är fantastisk. Tack för att ni är min familj.
Älskar er.

Bilder, Resa , Utflykter

Goddag på er! Hoppas ni haft en fin helg, för det har jag haft!

I torsdags kom mamma och Frank till Zürich för att hälsa på mig ett par dar, så himla mysigt!! Det var superfint väder så dagen gick åt till lite sightseeing i stan, en tur med färjan, middag ute, öl på uteservering och glass från mövenpicks glassbar. På kvällen gick vi även ner till sjön för att svalka oss.

Det blev en tidig kväll då de hade rest hela natten, samt att vi skulle upp tidigt för att ta tåget över till Italien där vi spenderade resten av helgen! ☀️