Bilder, Utflykter, Schweiz

Nu är det måndag och en ny vecka tar fart. Känns lite halvtungt med måndag men jag tröstar mig med att några tjejer kommer över på julfika ikväll, och nästa helg åker jag hem till Sverige på jullov! Wow vart tog tiden vägen???

Iallafall så tänkte jag visa lite bilder ifrån helgen. Världens topphelg måste jag säga.

I fredags efter några glas vin hoppade jag, Jonne (johanna) och Matte (Mathilda) på tåget mot Flims, där vi lånat lägenhet över helgen. Efter en fin tågresa på 1,5h med ännu mer vin och tjejsnack så var vi snart framme. Det blev direkt i säng för att ladda upp för lördagen då säsongens första SNOWBOARDING stod på schemat!! Åh fy vad kul det är!!!! Snön hade ju kunnat vara bättre men det var ändå öppet fler backar än vad jag trodde (på Laax-sidan av berget) så vi vart alla positivt överraskad. Vädret var på topp med klarblå himmel och strålande sol.

Åk i backen varvades med lite öl här och där innan det var dags att tagga hemåt igen. Där blev det en powernap och sedan hemgjord pizza, vin, dans och lite allsång innan vi gick till den lokala puben som visade sig ha öppnat upp en club nu när säsongen börjat. Ett par timmar med dans och alldeles för dyra drinkar satte punkt för en kanondag!
Söndagen blev lugn med sovmorgon och brunch innan vi begav oss hemåt igen. Så galet härligt att säsongen är igång igen, är så peppad på en vår i backen!! 🏂

Vardag, Bilder, Schweiz

Trött på november. Trött på måndagar. Trött på tisdagar. Trött på tyska. Trött på mitt hår. Trött på att jag är trött.

Men imorn är det torsdag och sedan väntar en helg till fjälls. Idag var jag på Ikea och köpte julmust och lussekatter.
Jodå december kommer nog flyga iväg.

Bilder, Schweiz, Vardag

Solen skiner och det är dags för en ny vecka efter en helg fylld med jobb, en sväng över till Tyskland för lite shopping, en utgång och bakishäng med pizza och film.

Livet rullar på så bra och jag har massa roligt framför mig innan jag sedan åker hem till Sverige om ynka 19 dagar!

Bilder, Schweiz, Inspiration

Goddag på er! Idag är det fredag, och det är ju de allra flestas favoritdag på veckan. Jag vet att det är min iallafall. Däremot så blir denna fredag väldigt lugn då jag jobbar hela kvällen. Så det blir en lugn fredag med godis framför en film samt lite bebismys. Låter toppen tycker jag, då det är fullrulle hela dagen och kvällen imorgon.

Black friday är det ju idag också. En dag då konsumtionssamhället tar steget längre för att få folk att slösa pengar på sådant dom bara "måste ha". Nä vet ni, jag håller mig ifrån sådant. Slutar alltid med att man stressköper något man egentligen inte behövde eller ville ha.

---------

Igår var det iallafall premiär på den en månad långa julmarknad som är här i Zürich. Jag drog dit med några vänner och det var så GALET mysigt!! Sjukt mycket folk, sjukt mycket mysiga lampor, sjukt mycket glühwein och sjukt mycket julstämning. Ser fram emot fler kvällar där i december!

Bilder, Tankar, Vardag

November är en sorglig månad. En fin månad, då min underbara lillebror föddes, men en sorglig månad då två av mina närmsta gått bort vid två olika tillfällen under just denna kalla, mörka månad.
----////----
Idag är det 14 år sedan pappa lämnade oss. Tidigare denna månad var det 2 år sedan världens finaste Offa lämnade oss.

Jag trodde aldrig att jag skulle klara mig utan er. Att vi skulle klara oss.

Men här står vi. Vi som blev kvar.
Starkare än någonsin, med ett hjärta fullt av ärrvävnad och tyngd.

Ingenting har varit sig likt utan er. Men tillsammans har vi klarat det. Att gå framåt.
Dag för dag.

Tillsammans har vi fortsatt leva.
Fortsatt leva för er.

Bilder, Schweiz, Utflykter

Har haft en så himla mysig helg och känner mig så redo för en ny vecka. Den här helgen är det första på länge som jag inte behövt stressa för att hinna med alla planer, och första helgen på länge som det inte blivit en massa alkohol. Sjukt välbehövligt.

Igår tog jag båten över på andra sidan till Mathilda. Där hade vi världens tjejkväll med ansiktsmask, skitsnack, film och massa gotta. Det kändes som att jag var 14 år igen och det var så himla gosigt.
Idag tog vi sovmorgon och sedan vart det frukost följt av en långprommis upp på berget bland vinfält och skog. Solen sken och temperaturen var varma 12 grader. När vi kom hem vart det en snabbdusch och sedan tåget in till stan där Mathilda var världens finaste och bjöd mig på middag. Så otroligt fint gjort och jag är fortfarande helt till mig av tacksamhet för en så fin vän och en så fin gest. 💞 efteråt tog vi en kaffe på starbucks innan det var dags att åka hem.

Nu är det dags att sova för imorgon börjar dagen redan vid 07 vilket inte hör vanligheterna till.

Schweiz, Bilder, Inspiration

Igår var det lördag, och vilken fin sådan! Jag vakande tidigt men låg kvar i sängen och drog mig (som sig bör en ledig lördag). Åt frukost och fixade mig iordning för att möta upp lite tjejer i stan och gå på årets första julmarknad! Så mysigt, och svensk var den också. Det var en kör som framförde jullåtar, glögg, korv med bröd, julfika och annat som hör till.
Efteråt tog vi vara på det fina vädret och vandrade bara omkring i stan och hade det mysigt. Vi har haft riktigt pangväder hela helgen och jag har njutit varje minut!

Bilder, Mat, Party

I fredags vankades det födelsedagsmiddag för fina Lena som fyllde år dagen innan. Vi var ett gäng tjejer som åt 3-rätters och hade det väldigt mysigt med skratt och skitsnack om livet, pojkar, framtid och annat som hör där till. 💕