Här inne ekar det tomt och jag har ingen vidare förklaring till varför. Just nu händer det helt enkelt inget särskilt i mitt liv, det är rätt ointressant för tillfället faktiskt. Men tänkte ändå dela med mig av ett recept på churros som jag bakade ikväll.

Orginalteceptet var inte veganskt så jag har mixat lite med ingredienserna så att det skulle bli veganskt istället!

Ingredienser:
• 1 1/4 dl vatten
• 1 1/4 dl mandelmjölk
• 110 gram mjölkfritt smör
• 3 flax seed eggs (vad heter det på svenska? Haha, googla så får ni veta hur man gör dessa "ägg")
• 2 msk strösocker
• 3 dl vetemjöl
• 1 nypa salt
• Rapsolja att fritera i
• Socker att strö över

Gör såhär:
1. Koka upp vatten, mjölk, smör, salt och socker i en kastrull. Tillsätt sedan vetemjöl och rör om tills det blivit en jämn smet. Ta bort kastrullen från värmen och häll över degen i en vispskål. Vispa med elvispens degkrokar tills degen svalnat.

2. Tillsätt "äggen" ett i taget och vispa till en jämn smet.

3. Häll i allt i en spritspåse som är försedd med en stjärntyll.

4. Värm oljan i en medelstor kastrull och när den är varm så kan du börja fritera. Spritsa ut och klipp av med en sax när biten är tillräckligt lång. Låt de friteras gyllenbruna och sedan rinna av på ett papper.

5. Rulla runt dina churros i socker!

Till detta underbara hade jag en hallonsås som jag gjorde såhär:

Ingredienser:
1 tesked majsstärkelse
1 1/2 msk socker
Knappt 1 dl vatten
3 dl frysta hallon

Gör såhär:
1. Vispa ihop allt utom hallon i en kastrull.
2. I med hallonen och på med plattan. Rör runt!
3. När hallonen "smält" och allt blivit såsigt så ta fram en sil och sila bort fröna.
4. Ät och njut!

Dessa två fantastiskt fina örhängen fick jag hem idag från Lily and Rose. Hur fina är de inte? Perfekt både till vardags och finare tillfällen. Tänk er en helsvart basic outfit och någon av dessa örhängen till! Kommer verkligen kunna piffa upp vilken dag som helst.

Dessa är en vårnyhet som heter Sofia Pearl Cream och ni hittar dem HÄR. Så otroligt fina örhängen och perfekta för en person som är en sucker för pärlsmycken, som jag.

Dessa örhängen heter Kate och är i färgen smokey mauve och ni hittar dem HÄR. Älskar verkligen färgen på dessa, så himla fin! Den skiftar liksom i både rosa, blått, grått och guld.

Ni hittar ännu fler av Lily and Rose smycken på deras hemsida http://www.lilyandrose.se/ och på deras instagram Lilyandrosebyzetterberg finns massor av inspiration, bilder på nyheter och tips på hur du kan matcha smyckena!

Nu i vinter kan det väl inte bara vara jag som längtar efter varmare breddgrader? Som jag längtar till att packa väskan och bara flyga iväg någonstans där solen skiner och vattnet är kristallklart. I somras var vi i Grekland och jag har insett att jag aldrig skrev eller uppdaterade er om den resan alls. Så vad passar inte bättre än ett litet inlägg med massor av härliga semesterbilder såhär mitt i vintern? Bättre sent än aldrig, men nu är det nog dags att dela med mig av vår resa!

Detta var Esthers första flygresa men absolut inte hennes sista, har man en resgalen mamma så får man stå ut, haha. Hon var exalterad och såg fram emot att flyga flygplan! Själva flygresan gick okej, vi hade varit vakna halva natten och jag var otroligt trött, vilket Esther inte var. Hon ville absolut inte sitta still och klättrade omkring i sätet, men vad kan man förvänta sig av en tvååring? När vi landade i Aten mötte Zoi upp oss på flygplatsen, vi hämtade ut en hyrbil och började färden mot hotellet (som var ca 2 timmar lång).

Ön vi bodde på heter Evia och är ingen typisk turistö, det är mer en ö som grekerna åker till på semester! Den ligger sammankopplad med fastlandet via en bro och är en relativt stor ö med fantastisk natur! Perfekt med lite turism tycker jag som avskyr att trängas på stranden. Dessutom är det ön Zoi är uppvuxen på, och bredvid vårt hotell har hennes syster med familj ett sommarhus.

Vår vecka i Grekland var fantastisk! Vi hade en strand precis utanför hotellet (bilden ovan) där jag snorklade och såg massor med fina fiskar, med mer. Ungefär 5-10 minuter med bil från dör vi bodde låg hamnen och en liten by, där åt vi på resturang några gånger men utbudet är inte stort. Det är väldigt mysigt men vill man ha ett större restaurangutbud får man åka till någon lite större by. Vi var tex i Aliveri och åt flera gånger samt gick på marknaden!

Vi åkte även runt till massor av små byar och kikade och åt mat, någon by där Zoi kände folk och någon vi bara åkte igenom påväg till Chilliadou beach. Alltså Grekland är galet fint och jag önskar vi hade haft mer tid för på en vecka hinner man inte se så mycket.

Vi var även i Aten en dag, vi kollade på Akropolismuseet och Parthenon. På kvällen kikade vi runt i staden, åt god mat och bara njöt! Aten är en stad jag skulle vilja åka tillbaka till verkligen!

Jag längtar tills jag får åka tillbaka dit och bli lite mer grek, haha. August (min lillebror) är ju halvgrekisk så jag måste ju lära mig lite om landet känner jag! I september döps han och då åker jag iallafall dit, kommer bli så mysigt. Längtar så otroligt mycket efter värme nu när jag skrivit detta inlägg, haha.

Hej fina! Esther ligger just nu och sover bredvid mig medan jag håller på att plugga, men jag har tagit en liten paus för er skull! Dagen idag har bara sprungit förbi, Esther var bara på förskolan till klockan 13! Sedan for vi och handlade med hennes faster Tove. Jag skulle bara handla lite smått men det blev en storhandling, haha! Kan inte låta bli när jag ser massor med gott i affären. Det är så otroligt härligt att bara strosa omkring och plocka åt sig allt man vill ha.

På affären blev jag paniksugen på tomatsoppa så det gjorde vi till middag idag. Jag serverade det i småfranskor som jag grillade i ugnen med smält ost inuti. Innehållet på frallorna gröpte jag ur och stekte med en bit cheddarost emellan, blev riktigt smaskigt. Tror Esther sa minst 10 gånger under middagen "åååh vad gott mamma" "mmmm det här blev så gott". Högsta betyg alltså, lilla skrutten!

Kanske inte ser superaptitretande ut på bilden, men jag kan lova er att det var otroligt gott! Soppan gjorde jag inte ens själv, haha. Köpte färdig tomatsoppa på tetra faktiskt, men det märktes inte😍

Nu ska jag återgå till studierna! Ha en fin kväll kärna ni!

Hej fina ni! Hoppas ni har haft en bra start på veckan. Själv är jag otroligt trött idag, har gått runt som en vandrande zombie och hållit på att somna ståendes, helt galet. Har varit hemma och pluggat hela dagen och när Kristoffer slutat åkte vi på kalas för hans mormor. Supermysigt verkligen. Vi stannade på blomsterlandet och handlade blommor innan, så mycket vackra blommor! Som att komma till blomsterhimmeln!

Nu är vi hemma och jag har dragit på mig världens mjukaste byxor och provat mina nya trosor från Calvin Klein, helt sjukt hur sköna de är! Måste verkligen köpa fler omgående, och en matchande topp så jag har en skön bh att mysa i med. Nu kommer jag snart somna så natti natti!

snapshots från dagen!

Eftersom vi har hund som är relativt långhårig lider vi av ett jobbigt problem, hundhår överallt. Han hårar så otroligt mycket fast man kammar ofta! Så nu har jag beslutat att vi ska köpa linnelakan snarast, det är nämligen otroligt drygt att rolla en hel säng dagligen! Linnelakan är dessutom otroligt fint och skönt! De billigaste jag hittat finns på IKEA men när jag kände på dem i butik så var de ganska hårda. Därför har jag bestämt mig för att köpa DESSA som är lite mer en mellanvariant. Har känt på dem i butik med och de är mycket mjukare. Det finns ännu dyrare men det har jag ingen lust att lägga haha! Frågan är bara vilken färg man ska ta, är sugen på vitt och grått samtidigt som det vore kul med en fin vårig färg!

Idag kom dessa underbara underkläder på posten till mig. Beställde de som en födelsedagspresent till mig själv, haha! Man måste komma ihåg att skämma bort sig själv ibland tycker jag. Jag har dessutom velat ha calvins hur länge som helst, och nu är de äntligen mina! Perfekt med tanke på att nästan alla andra mina trosor borde slängas, haha. Klickar ni på bilden kommer ni direkt till en återförsäljare! Kram på er❤️

Hej fina ni! Idag har vi haft en underbar söndag där vi hunnit med mycket. Vi startade dagen med en långpromenad hem till min mamma för att äta lite brunch. Jag älskar verkligen brunch, det är så himla gott! Efter en lekstuga hemma hos mamma promenerade jag sedan ner till stan för att möta upp Ylva och Alice. Vi lunchade tillsammans på Vivaldi och jag åt en otroligt god och fräsch sallad. Sedan strosade vi lite på stan.

Efter middagen och kvällen spenderades med Bea och Einar! Vi åt gott och satt och prata massa. Supermysigt verkligen! Imorgon börjar allvaret igen, dags att ta tag i skolan på riktigt och avsluta min skolgång nu i vår!

snapshots från helgen

Att välja konst till sitt hem är nog den svåraste utmaningen hittills i inredningen av vår lägenhet. Helst hade jag vilat ha riktiga målningar av någon begåvad okänd konstnär men eftersom jag i te är så insatt i konstvärlden eller känner någon så tänker jag att affischer på kända verk får duga.

De ovan kommer från moderna museet och fotografiska och kan köpas för en liten summa pengar. Perfekt! Jag gillar så otroligt många olika konstverk på samma gång. Samtidigt som jag älskar abstrakta målningar så älskar jag Picasso och även Andy Warhols tavlor med olika citat. Att få dessa olika att samspela och se fina ut tillsammans blir kanske en utmaning! Vi får se. Tyvärr har jag inte tillräckligt många väggar för att hänga upp alla dessa vackra tavlor, så jag får avgränsa mig lite!

Nedan kommer lite tavelinspo från Pinterest!

Idag gjorde jag tortillapizza till kvällsmat som jag precis tryckt i mig! Supergott och enkelt att göra, helt vegetariskt dessutom! Jag gjorde två olika sorter ä, en mozarellapizza och en fetaostpizza!

Ni ska självklart få receptet för dessa, de var verkligen supergoda! Stoppa in dem i ugnen på 225grader i 10 minuter sen är det klart!

Recept mozzarellapizza:
- tortillabröd
- ketchup
- riven ost
- tomat
- mozzarella
- basilika

Bre ketchup på tortillabrödet, släng på massa riven ost och toppa med skivad tomat och mozzarella! In i ugnen och när du plockar ut den toppa med basilikablad! Klart!

Recept fetaostpizza:
- pinjenötter
- oliver
- fetaost

Bre ketchup på tortillabrödet, på med babyspenat och sedan riven ost över. Strö nötter på och klicka ut pesto. Strö på skivade oliver och smula fetaost högst upp. In i ugnen i 10 min. Ät!!