Header
View tracker

Godkväll är klockan nu! Min måndag började med gym innan jobbet, dvs. vid 05:30 redan. Idag får jag erkänna att det inte var min bästa timme på gymmet men jag fick iaf till effektiv träning i 35 minuter. Jag och John har nu bestämt oss för att vi ska upp och gymma innan jobb på måndagar, onsdagar och fredagar. Så sjukt roligt och tacksamt att jag har en sambo att göra det med, det gör det hela mycket enklare! Båda börjar runt 07 också så det är perfekt! :)

Är det något som jag MÅR bra av så är det att vakna tidigt! Det känns som att man är före hela världen och hinner med mycket mer. Hur skönt är det inte att ha en avslappnad morgon istället för att sova så länge det går, in på sista minuten så att man behöver stressa för att komma i tid till sitt jobb? Det är det värsta jag vet! Så även tisdagar och torsdagar tänker jag vakna runt 05-05:30 iaf och göra det jag känner för, kanske en snabb powerwalk, jobba eller läsa lite.

Varför har jag gett mig in på detta med att vakna så här tidigt? Jo svaret är enkelt. Jag vill bli framgångsrik och utvecklas som person. Visste du att just att gå upp extra tidigt har visat sig vara en vana för de allra flesta framgångsrika personerna hela världen runt. Punkt. :D Känner du att du är lik mig och vill bli bättre varje dag så tycker jag du ska prova detta! Känner du däremot att du absolut inte är i behov av att gå upp sååå tidigt, börja med att vakna 15 min tidigare än vad du brukar och du kommer ha de extra minuterna som man varje morgon missar i stressen. NEJ det gills inte om du inte stigit upp ur sängen! ;)

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Mina två bästa vänner atm​

YAY! Här kommer ett av mina allra VÄRDEFULLASTE verktyg som numera hjälper mig i livet, haha. Med hjälp av detta kommer du slippa stressiga mornar/dagar, få saker gjort i tid och uppnå mer lugn i din livsstil. Detta hände mig med ett enkelt verktyg!

Är du precis som mig som tror att jag kommer ihåg allt och ofta tänker "jaja det hinner jag" fastän det alltid slutar med att jag gör viktiga saker i sista sekund och glömmer viktiga uppgifter? Jag har varit extremt stressad, speciellt nu när jag har enskild firma, av att jag nonchalerar och skjuter upp viktiga saker...

Hur gör jag nu? Jag gör det inte svårare än så att jag har ett helt vanligt enkelt block där jag skriver dag för dag i punktform olika uppgifter. När jag gjort färdigt något stryker jag det - ÄLSKAR DEN KÄNSLAN. Skulle jag inte hinna klart med något i slutet av dagen så skriver jag över det till nästa dags blad. Ibland är det många punkter och ibland mindre. MEN ATTANS vad bra detta har funkat för mig! Det hänger givetvis ihop med lite annat, så tips om du ska använda dig av en "dagslista" är:

1. Skriv din lista kvällen innan, t.ex. innan du lägger dig eller börjat varva ner. Varför? Just för att de flesta är som mest effektiva på morgonen och då ska man inte slösa den tid man har på att skriva listan (givetvis läsa den och eventuellt fylla på med något). Detta gör också att du somnar med lugn och kontroll över morgondagen!

2. Prioritera ditt innehåll. Enkelt att notera vid sidan i dessa tre rubriker: Måste göras IDAG, Måste göras och Kan vänta. Skriv inte ner för många oviktiga punkter så kan du fokusera på att få det viktigaste gjort!

3. Skriv ev. tidsuppfattning om hur lång tid uppgiften kan ta och se hur du bäst får in det i din dag.

4. Skriv över de saker du inte hunnit med till dagen efter. Har du någon uppgift som du skjuter framåt men har satt att den måste göras idag? Då kanske den inte är så viktig eller så behöver du prioritera den bättre.

Eftersom jag jobbar som Herbalife wellness Coach har jag många bollar i luften emellanåt, så därför använder jag mig av en app som heter Wunderlist som gör att jag alltid har listan tillgänglig. Den är bättre än att skriva för hand när det kommer till mer komplicerade uppgifter och jag använder den också för att skriva packlistor, inköpslistor, komma ihåg viktiga möten osv. Nästan som en planerare. Den får TUMMEN UPP! :)

Summa av kardemumman: Jag själv blir mer effektivare och lugnare av att ha en lista att bli påmind av och kunna bocka av när man gjort uppgifter. Hoppas detta tips hjälpte dig! :)

Likes

Comments

View tracker

Japp jag kommer vara helt ärlig nu. Efter mina fantastiska resultat på 25 dagar satte jag nya mål med några dagars mellanrum av lite extra ätande bl.a. Sedan dess har jag fortsatt äta hälsosamt men lite extra ändå denna helg p.g.a. "dålig" karaktär... Missförstå mig inte, jag har ätit 5-6 bra måltider men extra på kvällen liksom. Och detta måste man få göra ibland givetvis MEN jag känner mig själv och vet att jag har svårt att sparka igång mig själv sen igen så därför sätter jag krav på mig själv nu! 

Det är ju faktiskt så livet är, ibland slirar man lite åt sidan eller t.o.m. bakåt men det viktiga är att man AL​DRIG ger upp eller bli besviken på sig själv om man gör något som inte ingår i sin plan. Nästa dag tar man nya tag igen och den dagen kan bara bli bättre!

Trots att jag ätit lite mer än vad min kropp behöver har jag varken gått upp/ner och känner mig precis lika bra i form som innan helgen. En vecka gör inte så ont, men tusan nu vill jag ha tillbaka min karaktär för där mår jag som bäst! :D

Likes

Comments

Yeees nu var vår NTR SUMMER CAMP slut för i år! Eller vi har en träning kvar ikväll också men igår gjordes ut-testerna i form av ett beeptest och burpees under 2 minuter. SATAN I GATAN vilka förbättringar ALLA gjorde! Trots att en del inte haft bästa förutsättningarna med förkylningar osv. så förbättrades alla! :D #stoltinstruktör #ntrwellnessväxjö

Vår nästa BOOT CAMP börjar den 11 oktober och då kör vi i 8 veckor! Läs mer på vår hemsida www.ntrwellness.se och följ oss på facebook här! :D

Likes

Comments


​Summering av mina 25 dagar
 där jag strävat efter att vara den bästa versionen av mig själv.

Mina första 25 dagar har jag ätit enligt bilden, med varierande och kontrollerande matlådor och för det mesta haft mixade goa Herbalifeshakes med extra protein i då jag har högre behov av det och inte vill tappa muskelmassa. Som ni ser ett stort fokus på protein men också hälsosamma kolhydrater och fetter.

Mat:
ca 1300-1500 kcal (jag har en viloförbränning på ca 1400 kcal)
Äta 5-7 ggr/dag
Ca 100-110 g protein/dag
Vid träning en extra Rebuild Strength som ger ca 140 kcal och 25 g protein EXTRA utöver ovan.

Träning:
Vecka 1-3
Ett enda träningspass, ett HögIntensivtIntervall pass på vår träningsklubb NTR Wellness Växjö. Annars vardagsmotion ca 30 min/dag. Mycket cykling till/från jobbet. Någon promenad på helgen.
Vecka 4 (sista 4 dagarna)
Blev ett gympass för ben på 50 min (passet finns i tidigare inlägg).

Med dettavill jag ge inspiration och poängtera att ABS ARE MADE IN THE KITCHEN haha. 80% näring, 20% träning och 100% inställning!!! Läs mer bland mina tidigareinlägg för mer tips osv.

Kontakta mig gärna så berättar jag mer! :D 0731409444 / moa@ntrwellness.se

Likes

Comments

Idag stod mitt första träningspass på schemat efter 3 veckor utan träning (men givetvis vardagsmotion). Läs mer om mina resultat här. Dessa 3 veckor valde jag att inte träna något speciellt mer än cykla till/från jobbet för att visa hur bra produkterna från Herbalife och mina måltidsscheman funkar utan träning och att man kan få bra resultat bara med fokus på hur man äter.

Nu vill jag utmana mig själv som den latmask/"nöjda" tjej jag är med att lägga till styrketräning och även lite ROLIG cardio. Som ni ser på mina resultat än så länge i förra inlägget eller på min instagram @coach_moa så har jag minskat bra i fett% och behållit min muskelmassa men för att få fram magrutor/definitioner behövs det lite träning. DOCK så kommer jag INTE göra som så många andra gör och träna 2 ggr/dag osv. utan jag tänker prova med:

  • 3 gympass/vecka á 45-60 min där 1 är överkropp och 2 är ben. Lägger in lite övningar för rygg/mage på dessa pass också.
  • 1-2 cardiopass/vecka á 45-60 min i form av promenader i backar/terräng då jag inte kan springa än, annars hade jag ut och sprungit.

Lördagens gympass:

Likes

Comments

 
Yeeees, här ser ni mina resultat efter tre veckor
av ”clean eating”, näringsprodukter från Herbalife och vardagsmotion. Mitt största fokus har varit att verkligen hitta mitt ”go” och välmående i form av att äta hälsosamt och varierat varje dag utan onödigt socker/snabba kolhydrater och bara vardagsmotionera. Bilderna får tala för sig själva!

Jag har tidigare alltid haft inställningen att ”nu kör jag hårt x antal veckor till 110% med absolut inget fusk m.m.” och det har alltid varit allt eller inget för mig. Efter att jag börjat jobba mer på mig själv och hela tiden velat bli den bästa versionen av mig själv så har denna inställning sakta men säkert börjat ändra sig till att jag nu vill jag hitta min LIVSSTIL och inte ”köra” i perioder. Givetvis krävs det en rågad skopa med järnvilja i början för att ändra på något man är van med att göra (men inte vill göra) till att istället få en vana att göra något positivt och ofta bättre.

Tillexempel är sött/godis/chips min största last. Jag var medveten om detta från början och har tänkt igenom och förberett mig med alla medel som går för att övervinna den dåliga vanan till någon ny vana. Mina verktyg: 1- Alltid haft goda hälsosamma snacks hemma. 2 - Påminner mig själv om varför jag inte vill äta sött när suget kommer och då väljer jag att gå ur mitt vanliga ”mönster” som vanligtvis var att köpa en chokladkaka/gottebit till att ta mig i kragen och göra mig ett gottmellanmål som ger min kropp näring istället för socker.

Efter dessa tre veckor mår jag SÅ bra! Första veckan var absolut tuffast, jag fick jobba hårt inne på hjärnkontoret med mitt sockersug med det gick över mer och mer och nu efter tre veckor så KÄNNER och SER jag resultat och hur jag sakta men säkert får ett hälsosammare tänk kring socker och även prioriterat min hälsa framför min lathet. Exempelvis tar jag mig en timme på söndag och en timme på onsdag till att laga matlådor istället för att bara dega i soffan etc. och hamna i läget dagen efter att man inte hinner ordna måltider.

GIVETVIS kommer jag äta chips en fredagskväll ibland, gå på bio med en påse godis,ta av fikat som bjuds på jobbet men jag VILL inte göra detta ofta. Jag vill ha ett hälsosamt intag av socker! Man kan äta allt men inte alltid.


Matmässigt ser ni hur mina dagar sett/ser ut på bilden
. Det är stort fokus på att få i mig tillräckligt med protein och att äta regelbundet 5-6 gånger/dag. Jag ersätter lunchen eller middagen med en näring- och proteinrik måltidsshake för att få ner mitt kaloriintag effektivare och nej jag får INTE i mig för lite kalorier! Vilket jag kan förstå att man kan tro. Jag har en viloförbränning på cirka 1400 kcal (om jag inte rör en fena på en hel dag) och nu äter jag ca 1300-1500 kcal om dagen vilket ger mig ett lagom underskott på kalorier (inte för lite återigen). Detta gör att jag minskar i fett% och av de kalorier jag väljer är de flesta protein (så jag inte tappar muskelmassa) men också givetvis hälsosamma kolhydrater och fetter med. Tar också hjälp av mitt örtté som kickar igång min förbränning lite extra och ger mig mer energi! Utöver detta tar jag också tillskott av olika vitaminer och fibrer som hjälper mig med min matsmältning och ämnesomsättning.

Mot nästa nivå – 80% näring 20% träning

Vardagsmotionen dessa tre veckor har blivit cykling till/från jobbet 5 ggr/vecka där enkel väg är ca 4,5 km. Utöver det har jag tränat 2 gånger á 30 min. Jag är så nöjd med min kropp och trivs hur bra som helst i den då jag nu har en ”vältränad” fett% och bra muskelmassa MEN jag vill utmana mig själv och se vad jag kan göra med mer träning. Jag kommer nu börja med 3 gympass/vecka varav 2 är ben och 1 är överkropp/rygg och dessa pass kommer jag att lägga ut här på bloggen!

Vill du också bli den bästa versionen av dig själv? Skicka gärna ett meddelande till mig där du berättar om vad just du vill ha hjälp med till moa@ntrwellness.se eller 0731 40 94 44!

Likes

Comments

Idag är det två dagar efter mitt gympass i fredags. Tusan vilken träningsvärk alltså! Jag har ju rehabat mitt knä som inneburit att jag inte kan göra benböj eller några övningar med belastning i böjt läge så att säga. Det gör fruktansvärt ont... Dessutom får (kan) jag inte heller springa något så min träning har varit lugn med mycket baksida lår/rumpa och promenader den senaste månaden. Nog om det - här kommer mitt gympass!

Uppvärmning: 10 min powerwalk till gymmet
45 min styrka:
1. Rumplyft på boll 12*3 - varav första setet på golvet. Sedan på boll där jag stannar kvar uppe och drar in bollen mot rumpan långsamt fram och tillbaka.
2. Utfallssteg 20*2/ben - stillastående "gungandes" knappt 5-10 cm upp och ner pga mitt knä.
3. Benböj 12*2 - vanliga axelbrett knappt 5-10 cm här också pga mitt knä.
4. Dragmaskin framsida lår 15*2/ben lätt vikt - ståendes med ankeln i en ögla där jag börjar i 45 grader och sträcker ut till rakt ben. Lätt vikt pga mitt knä (det är denna sena som är skadad)
5. Dragmaskin rumpa 12*3 tung vikt - snett bakåt (tar såååå gött i översta delen av rumpan)
6. Rumpmaskin 10*2/ben medeltung vikt
7. Insida lår maskin 10*3 tung vikt
8. Liggande rumpa på matta 10*2/ben - med 5 kg vikt (platta) där du ligger på sidan med benen i 45 graders vinkel och jobbar med översta benet upp och ner med vikt på.
9. Pump på alla fyra 12*2/ben - rakt ben, böjt ben och kissande hund.

Hoppas det gav dig lite inspiration! Mig gav det träningsvärk hehe... Efter passet njöt jag av min Rebuild Strength som gör att jag återhämtar mig bättre och bygger upp magermuskelmassa med 25 g protein varav 5 g är BCAA. Smakar SÅ gott!

Likes

Comments

Äntligen kan vi använda vårat matbord! Målade först med vit väggfärg... = kladdigt, smutsigt och håller ej. Sedan köpte jag vit lackfärg (vit blank) vilket blev suuuperfint om jag får säga det själv! :)

Likes

Comments

Godmorgon! Senaste veckan har vi pysslat/byggt en hel del både i lägenheten och på klubben och fått mycket gjort vilket är skööönt. För nu är det bara 13 dagar kvar tills vi åker till USA! Ska bli sjukt kul då jag aldrig har varit där. Idag tänkte jag iallafall dela med mig av det jag gjorde igår - nämligen färgat mina ögonbryn.

Jag kan säga att mina känslor gick från superglad till panik till besviken till superglad igen. Ni förstår kanske vad jag menar på bilderna nedan... Hehe.

Till vänster - Så här ljusa och osynliga bryn har jag naturligt. Här var jag såklart väldigt förväntansfull och glad att få lite färg på dem... Till höger - Under färgningen - jag ville täcka alla små ljusa fjun så därför lade jag färgen extra brett..

Till vänster - ... dock insåg jag inte förrän nu att de blev väldigt breda... Till höger - Försökte måla i dem men kände mig fortfarande som en clown. Googlandet började om hur man får bort färgen och det var enkelt fixat - mild tvål på en tops och gnugga, gnugga, gnugga!!

Till vänster - samma bild som ovan (sminkade direkt efter färgning). Till höger - brynen från idag då jag fixat till dem med tops och sminkat. Bilden nedan - från i morse helt osminkad. Måste säga att jag är riktigt nöjd! Man blir väl bättre för varje gång också och det ska bli intressant att se hur länge färgen håller i sig.

Likes

Comments