En vecka på semestern gick fort. Nu har första jobbdagen också blivit avklarad, jobbar i 2 veckor nu innan det blir semester igen, också då bara 1 vecka. Sen har jag tagit ut 2 veckor sammanhängande i augusti sen.

Veckan som var nu var iaf bra, jag badade med Line i början på veckan sen kom min syster som sagt på Tisdagen och vi hade en bra kväll tillsammans med Line.

Vi började med att käka middag hemma hos oss & drack lite vin och spelade lite spel. Sedan gick vi ut för några drinkar på uteserveringen.

Supergoda drinkar, vi satt kvar ute till kanske kvart i ett, Oliver kom ner en sväng också. Sedan gick jag och syrra hem och lagade mat & kollade på tv. Riktigt mysigt att få ha henne här hos mig, på Onsdagen gick vi upp och åt frukost och sprang en vända på stan för att sedan åka bussen ut till deras stuga och möta upp familjen.

Tog inte så mycket bilder med min kamera dom första dagarna, men den här och kommande bilder är från i fredags när vi var nere vid slussarna och kollade på båtar och åt glass. Fina mamma och Albin <3

Gulletussan, som blir så stor för varje gång vi ses tycker jag !

Mysigt att sitta hos morfar och äta glass <3

Albin hade det roligt vid slussarna, spännande att kolla på alla båtar och se hur det går till att slussa upp i kanalen. Han fick även stå med på kanten av dom små gångbroarna när dom öppnades.

Glass känns som en obligatorisk grej när man har semester, det måste bara klämmas in liksom !

Mjukglass med strössel, jättelänge sedan jag åt det. Men det är ju gott.

Molly ville inte ha sin mjukglass så hon fick en pinnglass, slutade med att hon åt lite av båda.

Det är så fint nere vid slussarna, så om ni någon gång besöker Motala så kan ni ju åka till Borenshults slussar och strosa runt lite, äta en glass eller kaffe och kolla på båtarna.

Efter att vi hade kollat på båtarna åkte jag med mamma & pappa till stan och gjorde lite ärenden sen åkte vi och åt lunch. Och när vi kom till stugan igen så hade Emelie & Daniel med barnen åkt till Vadstena så vi hängde på altanen i några timmar och drack lite vin (jag) och smirnoff innan Felicia & Annelie kom förbi en sväng och hälsade på.

Vi hann även med att göra en hage till barnen så dom kunde hoppa när dom kom tillbaka från sin utflykt. Pennorna som mamma hade köpt var väldigt uppskattade.

På Onsdagen & Torsdagen så var vi en stor lekpark vi har här i stan, badade i poolerna vid stugorna (samt ett litet kvällsdopp i vättern) grillade, spelade kort och bara umgicks. Tycker att det var supermysigt att ha familjen här på besök. Funderar på att åka upp och hälsa på dom under nästa semestervecka.

Avslutar inlägget med 2 bilder på mig och Albin när vi var och badade, kommer nog dyka upp några fler inlägg med lite bilder senare, min syster håller på och skickar massor till mig.

Igår tog jag & Line en promenad till Varamon för lite sol & bad men det tog ett tag innan solen faktiskt visade sig mer än 5 minuter i streck. Vi satt med våra tjocktröjor på och frös ihjäl för det blåste halv storm. Men sen som sagt så visade sig solen lite.

Haha så fina så <3

Line vågade ta sig i vattnet för ett dopp, själv vart man lite badkruka och rädd för vågorna så jag höll mig på land.

PÅ midsommardagen vaknade jag som sagt upp hos mamma vid 9, sen kom pappa och hämtade mig strax efter 10 så åkte vi och åt frukost. Efter några koppar varm choklad så åkte vi hem till pappsen där vi spelade in lite låtar på gitarr sen kollade vi på gamla bilder. Vi avslutade med att vi åkte runt lite i Falun och kollade innan pappa skjutsade mig till Emelie igen.

Vid 15 kom Emelies & Daniels kompisar med barn hem till oss och vi grillade och käkade middag med dom. Barnen ville gå ut och leka i regnet så det fick dom ju självklart.

Albin & Matilda ute och plaskar med vatten, så söta i sina regnkläder !

Mollys regnkläder är fortfarande lite för stora, haha hon är så söt i dom.

Vädret under midsommardagen var ju bara grått och trist men något litet inslag av sol en kort kort liten stund, men det var mysigt ändå.

Jag och syrran avslutade dagen med glass,jordgubbar & strössel framför en film på kvällskvisten. Myspysig dag.

Vi spenderade midsommar hemma hos min syster Emelie & Daniel och deras 2 barn Albin och Molly, först kom pappa dit vid 13:30. Sedan dök Nathalie, Jesper & Alwa upp vid 14:00 ungefär. När dom dök upp tog vi tre tjejer ett varsitt glas vitt med lite jordgubbar i.

Pappa samt Nathalie & Jesper hade köpt med sig fina somriga blombuketter.

Vi hade riktigt tur med vädret och det var uppehåll från regnet hela dagen, inte för varmt och inte för kallt utan det var alldeles lagom. Jag hade köpt matchande blomkransar till mig och Emelie, och alla var tvungna att prova mina gula solglasögon. Haha, dom ÄR coola.

Iskallt vin utomhus när det är sommar, kan det bli bättre?

Älskade lilla Molly, och världens finaste syster i bakgrunden. Molly var på bra humör dagen till ära.

Nathalie & Alwa, tänk vad tiden går fort. Känns som att det var nyss vi började på gymnasiet och lärde känna varandra, men det är snart 10 år sedan.

💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛

Daniel & Albin hoppar studsmatta, men mest var det jag och Albin som hoppade i flera omgångar.

Älskade lilla busfrö 💙💛

Alwisen <3

​Vid 17:00 åkte Jesper & Nathalie vidare till några kompisar och vi grillade med pappa. Älskar att grilla kött och äta färskpotatis på sommaren, så yummi. Senare under kvällen åkte pappa hem och jag beslöt mig för att åka till Nathalie & Jesper dit dom var, så Jesper och hans kompis kom och hämtade mig. Vi hade inte lika tur på vädret på kvällen men det gjorde inget för vi satt på en inglasad altan och spelade gitarr och pratade. Åkte hem under natten och sov hos mamma. Lyckad midsommar !

Kom hem för snart 2 timmar sen ifrån Dalarna. Var hemma över midsommar och hälsade på familjen. Hann med att träffa både familjen och Nathalie & Jesper och deras lilla dotter Alwa. Kommer ladda upp bilder dom kommande dagarna, just nu är min kamerasladd på vandring.

Hela dagen igår låg jag i soffan/sängen och kollade på Paradise Hotel Danmark, har börjat på en gammal säsong så nu har jag snart kollat igenom hela. Det är ungefär min dag idag har sett ut också, har duschat och målat naglarna också. Och nu ska jag snart krypa ner i sängen och fortsätta kolla några avsnitt innan jag ska sova. Ska bara lägga fram kläder till imorgon så jag slipper stå med det imorgon bitti. Så roligt är mitt liv just nu, inte spännande alls haha. Men man måste ha lite lugna och slöa dagar också för att uppskatta allt annat.

Hoppas ni haft en fin helg!

Förra helgens outfit, imorgon är det jobb 1 dag sen ledig tisdag. Måndagsklubben öppnar tydlige imorgon så får se om vi drar dit en sväng.

Drack alldeles för många goda drinkar på torget, men härligt är det ju att sitta ute i solen !

Körde på en gansla lätt look utan löshår.

Två riktigt goda mousserande viner vi drack under lördagen, först var vi hos oss sen satt vi på kroons "terass" och spelade kort.

Kroon & Min älskling när vi satt på uteserveringen.

Middag hos svärföräldrarna.

Mohjito !

Som ni ser hade vi väldigt tur med vädret varje dag, så det kändes verkligen som en liten mini-semester.

Riktigt goda fruktiga drinkar vi drack på onsdagen för att inleda ledigheten lite med.

Alla bilder kom lite sent men den här helgen har jag inte gjort så mycket, utöver i fredags då vi var ute en sväng så kände att det passade att lägga upp dom nu.

Beställde lite nytt smink och så precis, kände att jag kan lägga pengarna på det nu när jag ändå bara är hemma idag och chillar. Så nu väntar jag bara på att paketet ska komma.

Lite olika matta läppstift, har lånat Lines några gånger nu och det är ju superbra ! Så snyggt.

Ett nytt skal till telefonen, köpte det mest bara för att det var billigt sen nya coola gula brillor.

En ny rouge och en fixing spray, nu vill jag bara att allt ska komma så jag kan testa det.

Igår var vi ute och drack några bärs, och idag har mina grabbar flytt till grannstaden Linköping för en inflyttningsfest. Så jag ligger i soffan och äter godis och internetshoppar lite, börjar dock bli lite uttråkad. Är inte så bra på att inte göra nånting, så vi får se om jag lyckas hålla mig här hemma eller hur jag gör.

Hoppas ni har en trevlig lördag!

Sitter på lines balkong och solar och dricker cider., riktigt gött väder så nu är det dags att då lite färg. Ha en trevlig fredag ☀️